Mikä hirveä subjekti yllä... mutta kun en tiedä niille parempaakaan nimeä.
Onko kukaan irroittanut noita takapuskurin kiinnityksen osana olevia ilmanvaihtoaukkojen muivikehikoita. Näyttävät istuvan niin syvässä kuopassa ja tiukassa ettei uskalla niitä lähteä väänteleen. Eli jos jollakin olisi tietoa niin voisi kertoa pääsisin tässä ruosteenesto & maalausasiassa eteenpäin.
Sitten vielä toi w126:sen tavaratilan valo. Nyt on tullut sellainen ominaisuus että valo ei pala luukku kiinni eikä auki. Ainoastaan kun on auki ja pikkuisen sitä katkaisijan muovitappia painaa sisäänpäin niin valo syttyy. Onko kukaan
törmännyt samaan ? Ellei ... pitänee ottaa katkaisija irti ja alkaa ihmetteleen.
Takapuskurin sivukiinnikkeen ilmanottoaukkojen muovikehikot
Ainakin mun w126:ssa näyttäs ettei siäänpäin lähtis ... mutta pitää illalla töiden jälkeen tarkistaa uudemman kerran. Luulis että jenkki-mallissa on samanlaiset kuin euro-malleissakin.
Siinä on ulkopuolella sen aukon reunalla ylhäällä ja alhaalla syvät urat joissa on kolme muovista "jalkaa" sen verran tiukassa ettei näyttäs sisäänkään päin kovin helpolla lähtevän ellei noita jalkoja taivuttele. Eikä nämä muovitötsät myöskään pääse liukumaan sivusuunnassa eteen tai taakse.
Siinä on ulkopuolella sen aukon reunalla ylhäällä ja alhaalla syvät urat joissa on kolme muovista "jalkaa" sen verran tiukassa ettei näyttäs sisäänkään päin kovin helpolla lähtevän ellei noita jalkoja taivuttele. Eikä nämä muovitötsät myöskään pääse liukumaan sivusuunnassa eteen tai taakse.
juuri näitä tarkoitinM-man kirjoitti:Siinä on ulkopuolella sen aukon reunalla ylhäällä ja alhaalla syvät urat joissa on kolme muovista "jalkaa" sen verran tiukassa ettei näyttäs sisäänkään päin kovin helpolla lähtevän ellei noita jalkoja taivuttele. Eikä nämä muovitötsät myöskään pääse liukumaan sivusuunnassa eteen tai taakse.
Kyllä ne jotenkin puljaamalla saa ehjänä irti, koska peltiheikki oli hitsaillut meikälle hieman uutta peltiä kannakkeisiin ja ruostesuojamaalaillut noita "kiskoja". Ja venttiilit ovat edelleenkin toimintakuntoiset. Tämä kuva siis ennen hitsausta...



[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
No niin kuten tuosta yllä olevasta Pasi M:n kuvasta näkyy ei lähde sisälle päin kun on nuo kaulukset päissä ja melko paksua muovia. Ei varmasti taivu sisään aukosta. En edes koittanut.
Vaan ne lähtee ulospäin. Varovasti nostetaan niitä alaurassa olevia muovijalkoja (3 kpl) aivan päistää ja kappas ne napshtavat siihen pellin reunalle. Vähän auttaa kun varovasti toisella kädella samanaikaisesti kohottaa sitä muovitötsää pikkuisen, mitä siinä on varaa n. 1mm, ylöspäin.
Sitten vaan vedetään alareunaa ulospäin ja samalla lasketaan sieltä yläurasta alas. Pikkasen pani vastaan se tiiviste kun oli vähän liimautunut siihen pellin ja tämän muovitötsän väliin. Kantsii tosiaan vetää varovasti ettei se tiiviste repeä ja katkea.
Pientä kuppaa löytyi ... eli ei muuta kuin peltipuhtaaksi ja pohjamaalia päälle.
Mulla on muuten samainen projekti tallissa meneillä kun oli tuo Pasin. Onneksi mulla ei tarvitse uusia peltiä. Olin ilmeisesti tarpeeksi ajoissa liikkeellä.
Vaan ne lähtee ulospäin. Varovasti nostetaan niitä alaurassa olevia muovijalkoja (3 kpl) aivan päistää ja kappas ne napshtavat siihen pellin reunalle. Vähän auttaa kun varovasti toisella kädella samanaikaisesti kohottaa sitä muovitötsää pikkuisen, mitä siinä on varaa n. 1mm, ylöspäin.
Sitten vaan vedetään alareunaa ulospäin ja samalla lasketaan sieltä yläurasta alas. Pikkasen pani vastaan se tiiviste kun oli vähän liimautunut siihen pellin ja tämän muovitötsän väliin. Kantsii tosiaan vetää varovasti ettei se tiiviste repeä ja katkea.
Pientä kuppaa löytyi ... eli ei muuta kuin peltipuhtaaksi ja pohjamaalia päälle.
Mulla on muuten samainen projekti tallissa meneillä kun oli tuo Pasin. Onneksi mulla ei tarvitse uusia peltiä. Olin ilmeisesti tarpeeksi ajoissa liikkeellä.