noroljan kirjoitti:v-maxx kirjoitti:Moottoriöljyllä ja vaihteistoöljyllä on iso ero eli ei niitä pahemmin kannata verrata.
Moottoriöljyt on kovalla rasituksella ja niihin kerääntyy nokea, kosteutta etc.
Vaihdelaatikon öljyt ei käytössä kulu tai huonone niin kauan ku laatikko on kunnossa eikä luista.
Jos laatikkoon laitetaan uudet öljyt ja laatikko rupee vaihtamaan oudon terävästi, on laatikossa joku vika ja vika on suht paha jos edelliset öljyt oli mustat. Siinä ei huuhtelut auta.
noi jutut että saksalaiset ei ymmärtäis näistä mitään on täyttä soopaa.
Eikä uskota vaikka kymmenet merkkiliikkeet ympäri eurooppaa sanoo ettei huuhtelua tarvita
Mä olen noita laatikoita purkanu ja kunnostanu monta enkä tajua että mihin siellä varastoituu kuraa siten että se lähtis liikkeelle huuhtelun yhteydessä.
Se kura on varastoitunut sinne öljypohjaan kuten sen kuuluukin tehdä. Ja suodatin ei ylety vetämään sitä uudestaan kiertoon.

Merkki liikeissä olivat alkuun sitä mieltä että laatiko öljyt kestää yhden vaihdon jälkeen laatikon eliniän...
(ja niinhän se on siinä kohtaa kun öljy ei hommastaan enään suoriudu on hyvin nopeasta laatiikon elinikä loppu... )
Joka ainosa vaihdosa se luista hiukan,
turbin luistaa melkeen kokoajan
(jokusen laatikon myös korajaillut jos sillä nyt on mitään merkitystä...)
aika monessa merkki korjaamossa missä käynnyt ympäri europan,
on siihen huuhteluun tarkoitettu kone
ja ovat kovasti sitä mieltä ollet että huuhtelu on tarpeen jos on vaihtamis onkelmia,
myös aika monia (xxx kapaletta) noita tehnyt ja "yllätävää" kyllä ovat kertoneet vaivojen kadonneen huuhtelun jälkeen,
vaikka juuri aiemmin on öljyt pelkästän vaihdettu ilman toivottua vaikutusta tämöisiä käytännön kokemuksia vuosien varrella kertynyt,
mutta jokainen teke omillaan mitä haluaa
ja kertoo(halutessan) omien kokemustan mukaa
(ainkin toivotavasti kokemukseen perustuen)