W211 alatukivarsi
W211 alatukivarsi
Seuraavanlainen onkelma; kuskin puolen eturengas liikkuu pitkittäis-suunnassa. Ongelma paikannettu etummaiseen alatukivarteen. Uusi tukivarsi on vaihdettu, mutta edelleen tukivarsi liikkuu, siitä kumihelasta! Onko tuon tukivarren asennuksessa nyt jotain mitä en ymmärrä? Se pultinreikähän on semmonen soikea, mutta keskeltä kuitenkin pyöreä. Vanhan irrottaessani ei siellä ollut muuta kuin pultti, ei siis mitään holkkeja tms...
http://images.neoriginal.ru/index.php?c ... 22b8f5c68d" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyseessä siis osanumero 140
http://images.neoriginal.ru/index.php?c ... 22b8f5c68d" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyseessä siis osanumero 140
SLK 350 vm.2006
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: W211 alatukivarsi
Siis siihen reikäänhän voi sellasen urapultin laittaa kolmeen eri kohtaan ja jos ei ole ura pulttia niin menee vain keskireijästä sisään ja jos on liika ohkanen eli väärä pultti niin pääsee pusla liikkuun pultin ympärillä ees taas....varmaan tosi selkiästi kerrottu. Ne urapultit on tarkotettu casterin säätöä varten.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: W211 alatukivarsi
orkkishelassa on mahdollisuuksia säätää muutamaan asentoon pultilla jossa urat , tarvikkeet yleensä ilman säätömahdollisuutta .
helathan on umpinaisia täytettyjä ja kun sen pultin kovaa kiristää niin joustoa ei juurikaan ole kuin kanttareen yli ajettaessa. alkupään 211 oli aukinaisia heloja joita ei tule käyttää uudelleen
helathan on umpinaisia täytettyjä ja kun sen pultin kovaa kiristää niin joustoa ei juurikaan ole kuin kanttareen yli ajettaessa. alkupään 211 oli aukinaisia heloja joita ei tule käyttää uudelleen
Re: W211 alatukivarsi
Otin tukivarren nyt uudelleen irti. Mutta en kyllä edelleenkään ymmärrä...
Siellä ei ole uritettua pulttia, vaan ihan tavallinen ja se on ihan oikean kokoinen, korikorvakkeeseen ei mahdu isompi. Uusi tukivarsi on tarvike, mutta aivan samanlainen kuin se vanhakin, jossa on mersun merkki, eli oletettavasti alkuperäinen. Oikealla puolella näkyy olevan samanlainen ja samanlainen pulttikin. Eli tässä tarvike tukivarressa on myös "soikea reikä" jonka voisi uritetulla pultilla kiinnittää kolmesta eri kohdasta.
Alunperin remppa lähti siitä liikkeelle, kun ohjaus täristää tai jumputtaa. Samalla lailla kuin iskari olisi loppu. Kuitenkaan mitään kolinaa ei kuulu, eikä tunnu. Niveliä ja iskareita tutkiessa, löytyi että vasen etupyörä liikkuu pitkittäis-suunnassa. Etummaisen alatukivarren pallonivelen suojakumi oli rikki, ja pallossa pieni välys. No ajattelin että siinäpä tuo vika. Mitään muuta välystä ei mistään löytynyt ja iskaritkin näyttää ja tuntuu hyviltä. Uudella tukivarrella rengas liikkuu edelleen pitkittäis-suunnassa huomattavasti enemmän kuin toisella puolella. Ja ajossa tuntuu lähes samanlainen täristys, vähän täristys muuttui enemmän jumputukseksi.
Olisiko mitään ideoita?
Mikähän on momentti sille tukivarren pultille?
Niin ja pyörän liikkumista on ravisteltu nosturilla sekä maassa. Pyörä ilmassa liikettä ei saa aikaiseksi, mutta kun pyörä on maassa ja esim. renkaaseen potkaisee edestäpäin liikkeen näkee selvästi ja myös käsivoimin liikkeen saa aikaiseksi.
Siellä ei ole uritettua pulttia, vaan ihan tavallinen ja se on ihan oikean kokoinen, korikorvakkeeseen ei mahdu isompi. Uusi tukivarsi on tarvike, mutta aivan samanlainen kuin se vanhakin, jossa on mersun merkki, eli oletettavasti alkuperäinen. Oikealla puolella näkyy olevan samanlainen ja samanlainen pulttikin. Eli tässä tarvike tukivarressa on myös "soikea reikä" jonka voisi uritetulla pultilla kiinnittää kolmesta eri kohdasta.
Alunperin remppa lähti siitä liikkeelle, kun ohjaus täristää tai jumputtaa. Samalla lailla kuin iskari olisi loppu. Kuitenkaan mitään kolinaa ei kuulu, eikä tunnu. Niveliä ja iskareita tutkiessa, löytyi että vasen etupyörä liikkuu pitkittäis-suunnassa. Etummaisen alatukivarren pallonivelen suojakumi oli rikki, ja pallossa pieni välys. No ajattelin että siinäpä tuo vika. Mitään muuta välystä ei mistään löytynyt ja iskaritkin näyttää ja tuntuu hyviltä. Uudella tukivarrella rengas liikkuu edelleen pitkittäis-suunnassa huomattavasti enemmän kuin toisella puolella. Ja ajossa tuntuu lähes samanlainen täristys, vähän täristys muuttui enemmän jumputukseksi.
Olisiko mitään ideoita?
Mikähän on momentti sille tukivarren pultille?
Niin ja pyörän liikkumista on ravisteltu nosturilla sekä maassa. Pyörä ilmassa liikettä ei saa aikaiseksi, mutta kun pyörä on maassa ja esim. renkaaseen potkaisee edestäpäin liikkeen näkee selvästi ja myös käsivoimin liikkeen saa aikaiseksi.
SLK 350 vm.2006
Re: W211 alatukivarsi
Huilaako pultti nystyjen läpi? Vai pysyykö keskiasennossa?
Itse tilasin saksasta tarvikeosan 59€ ja säästin. Säästön huomasi kun laittoi urapultin paikoilleen, niin se huilasi reunasta toiseen nystyjen läpi.
En muista onko nollapultti paksumpi kuin urapultti. Luultavasti samanpaksuisia.
Itse tilasin saksasta tarvikeosan 59€ ja säästin. Säästön huomasi kun laittoi urapultin paikoilleen, niin se huilasi reunasta toiseen nystyjen läpi.
En muista onko nollapultti paksumpi kuin urapultti. Luultavasti samanpaksuisia.
Re: W211 alatukivarsi
Kyllä pultti pysyy keskellä. Kasaisin sen nyt taas takas ja vedin pultti/mutteri yhdistelmän metrisellä jatkolla niin tiukkaan kun vaan sain. Kohta käyn ajelulla...
SLK 350 vm.2006
Re: W211 alatukivarsi
Semmonen tuli mieleen onko pultin molemmille puolille paksut prikat tallessa?
Re: W211 alatukivarsi
Kyllä on prikat tallella. Ja koeajolla tärinää ei enää ollut. Outo juttu, sillä olihan pultti ihan kunnolla kiinni aiemminkin. Mutta hyvä näin.
SLK 350 vm.2006
Re: W211 alatukivarsi
Eipä tule äkkiseltään mieleen mistä äkkiparantuminen johtuu. Kyseessä ilmeisesti sama osa, joka tottelee nimeä reaktiotanko. Eikös tämäkin osa tulisi kiristää vasta kun renkailla on paino, jotta pusla ei mene punneille.
Re: W211 alatukivarsi
Jep. Kiristys paino päällä.
Re: W211 alatukivarsi
Onko tuo kuinka yleinen tärinän aiheuttaja? Itsellä vastaavia ongelmia ja rupee hermo loppuu ku johtotähti senkun tärrää... tähän mennessä vaihettu nuo reaktiotangot, raidepäät. ohjauskulmat suunnattu kahdesti. ensiviikolla kolmannen kerran. kahdet eli renkaat pyöritetty vanteille. sekä kokeiltu talvipyörillä..
S124 300tdt -91
W204 180c -08
W204 180c -08
Re: W211 alatukivarsi
Rengas rikki, vanne rikki, jarrulevy kiero ym. Kyllä mahdollisuuksia on.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Re: W211 alatukivarsi
No onhan noita..
olisiko etelässä jollakin "ylimääräisenä" varmasti suoraa rengassarjaa niin voisi koeajolla käydä? Itsellä on talli tuusulassa et jos sieltä läheltä niin aina plussaa mut muuallekin voin kyllä ajella!!!

S124 300tdt -91
W204 180c -08
W204 180c -08