W211 airmatic - magneettiventtiili y52y1 oikea etu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

W211 airmatic - magneettiventtiili y52y1 oikea etu

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Morot,

Viisaampien apuja / neuvoja kaivataan. Eli laittelin uudet etujouset paikalleen ja sen tuloksena ilmaantui otsikon vikakoodi:

Eli Y52Y1 magneettiventtiili 1 Oikea Etu. Koodi siis staarilla luettu ja paikallistettu vieläpä tehokkaasti tuohon ykkösventtiiliin. Ei anna virtaa pihalle ollenkaan kun noita testasin (kaikki muut, sekä OIkea etu 2 että vasemmalla molemmat antoivat normaalin 500mA ulos).

Eli kysymyksiä: Mikä ja missä tämä kyseinen ongelmaventtiili on? Onko se se mötikkä siinä jousessa? Onko siis niin että tilasin kalliilla jousen ja sain rikkinäisen? Kaikki johdotukset tarkistin ja laitoin puhdistusainetta perään eli nekin pitäisi olla ok.

Ja kaiken muun lisäksi tuo näyttäis toimivan moittteetta. PIkkasen tuntuu kovalta ehkä etupää kun on molemmin puolin tuliuudet jouset.
Vastauksia odotellessa juodaan 8)
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13743
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 airmatic - magneettiventtiili y52y1 oikea etu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Y52/1y1 on lisätilavuussäiliön kytkentäventtiili. Onko uudet jouset OEM varaosia vai vastaavia vaiko Arnott'it? Jos mittasit eri piirien virtoja niin kai mittasit venttiilin solenoidin vastusarvon myös ja johdotuksesta tarkistit liittimien lisäksi koko piirin ohjainlaitteelta jouselle?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 airmatic - magneettiventtiili y52y1 oikea etu

Viesti Kirjoittaja MiHe »

http://www.sf.nexedge.com.my/211/webetm ... C_0149.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

pyöree mötikkä mistä lähtee valkonen letku tos keskellä kuvaa
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Re: W211 airmatic - magneettiventtiili y52y1 oikea etu

Viesti Kirjoittaja BrFC »

DBFI kirjoitti:Y52/1y1 on lisätilavuussäiliön kytkentäventtiili. Onko uudet jouset OEM varaosia vai vastaavia vaiko Arnott'it? Jos mittasit eri piirien virtoja niin kai mittasit venttiilin solenoidin vastusarvon myös ja johdotuksesta tarkistit liittimien lisäksi koko piirin ohjainlaitteelta jouselle?
En mitannut. Sen mitä nyt sain staarilla pikaisesti mitattua. Ja johdot on tarkistettu.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Re: W211 airmatic - magneettiventtiili y52y1 oikea etu

Viesti Kirjoittaja BrFC »

MiHe kirjoitti:http://www.sf.nexedge.com.my/211/webetm ... C_0149.jpg

pyöree mötikkä mistä lähtee valkonen letku tos keskellä kuvaa
Näinkö on että tuo on se itse venttiili. No tuohon ainakin tulee tuo yksi johto joka on kunnossa (päällisin puolin). Mikäs se on sitten se jousen alaosassa oleva mötikkä, josta myös lähtee joku johto?
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13743
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 airmatic - magneettiventtiili y52y1 oikea etu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jousen alaosassa oleva mötikkä on iskunvaimennuksen säätöä varten.
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Re: W211 airmatic - magneettiventtiili y52y1 oikea etu

Viesti Kirjoittaja BrFC »

DBFI kirjoitti:Jousen alaosassa oleva mötikkä on iskunvaimennuksen säätöä varten.
Ok,

Eli voin siis rajata pois sen alemman mötikän ja siitä lähtevän johdon. Jäljellä on siis vain yksi johto + se mötikkä. Miten nuo olis helpointa tarkistaa? Voiko esim. pika testillä kokeilla iskeä vanhaan jouseen johdot kiinni vaikkei se olekaan siinä paikallaan ja todeta onko tuo uusi p*skana vai ei. Mites se alempi piuha, tarviiko sekin olla kiinni? Vai onko helpompi mitata esim. yleismittarilla jotain?
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Re: W211 airmatic - magneettiventtiili y52y1 oikea etu

Viesti Kirjoittaja BrFC »

BrFC kirjoitti:
DBFI kirjoitti:Jousen alaosassa oleva mötikkä on iskunvaimennuksen säätöä varten.
Ok,

Eli voin siis rajata pois sen alemman mötikän ja siitä lähtevän johdon. Jäljellä on siis vain yksi johto + se mötikkä. Miten nuo olis helpointa tarkistaa? Voiko esim. pika testillä kokeilla iskeä vanhaan jouseen johdot kiinni vaikkei se olekaan siinä paikallaan ja todeta onko tuo uusi p*skana vai ei. Mites se alempi piuha, tarviiko sekin olla kiinni? Vai onko helpompi mitata esim. yleismittarilla jotain?
Ja lisäksi kysymys: noita tuntuu olevan kaksi kpl per puoli (siis magneettiventtiilejä) joista oikealla tuo toinen toimii moitteetta. Onko siis niin, että yhdelläkin pärjää, koska jousi tuntuu muuten toimivan ihan normaalisti? Veettää vaan se häly joka tulee aina mittariin kun lähtee liikkeelle.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Vastaa Viestiin