261tkm ajettu -92 300D hävis jarrutehostus ja käsijarrun varotusvalo palaa vaikka poljin on ihan ylhäällä tapissa Tulivat siis yhtäaikaa. Auto sammuu normaalisti ja ku tiheesti pumppaa jarrua paikallaan ajovalot laskee ja hetken ku oottaa niin nousevat normikorkoon, mitä lottoaisitta ? Alipainepumppua
Lieneekö vaan sattumaa että käsijarrun varotusvalokytkin menny samaa aikaa vai voiko liittyä toisiinsa ? Kauhutarinoita oon lukenu tippuvista laakerinkuulista jakoketjun välii että liikoja ei ainakaa viitti ajella ennenku varmistettu että laakeri kunnossa
Ei käsijarru vaikuta kyllä mitenkään tuon vian kanssa.
Jospa tutkit ensin alipaine vuodot..tehostinkin voi vuotaa eli tuki vaikka tehostimen letku ja sitten näet sen että vetääkö pummpu hyvin ilmaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Onko näissä oma merkkivalo käsijarrulle ja jarrunesteelle? Vähä muistelen ettei ois. Eli neste ko karkaa ni syttyy se sama valo ko käkkärissä kuten muissaki merkeissä.
Jarrunesteen Nestepinta oli tosiaa alle minimin jonkatakia punanen jarrujen varotusvalo palanut. Vuotoja ei näkyny konehuoneessa nopeasti silmällä kattoen missään joten voineeko pääsylinteri vuotaa tehostajan sisään ?
alipainepumpun kannessa oli ruuvit kannen päällä: uudempi malli josta kuulat ei pääse karkaamaan laakeririkossa ?
johani kirjoitti:Jarrunesteen Nestepinta oli tosiaa alle minimin jonkatakia punanen jarrujen varotusvalo palanut. Vuotoja ei näkyny konehuoneessa nopeasti silmällä kattoen missään joten voineeko pääsylinteri vuotaa tehostajan sisään ?
alipainepumpun kannessa oli ruuvit kannen päällä: uudempi malli josta kuulat ei pääse karkaamaan laakeririkossa ?
Kyllä se uudempikin pumppu porsii ja tekee kyllä yhtälailla tuhoa... laakerit ei karkaa mutta se muu silppu menee kyllä jakoketjun kautta öljypohjaan... Kuluttaa muuten vuoristoradan nopeesti pilalle...
johani kirjoitti:Jarrunesteen Nestepinta oli tosiaa alle minimin jonkatakia punanen jarrujen varotusvalo palanut. Vuotoja ei näkyny konehuoneessa nopeasti silmällä kattoen missään joten voineeko pääsylinteri vuotaa tehostajan sisään ?
alipainepumpun kannessa oli ruuvit kannen päällä: uudempi malli josta kuulat ei pääse karkaamaan laakeririkossa ?
Kannattaa tarkistaa auton alta putketkin ettei sieltä vuoja korroosion takia.
Alipainemittarilla voinee tarkistaa pumpun kunnon et tekkeekö kunnon alipaineen.