EPC- varoitusvalo C Klasse W 202
EPC- varoitusvalo C Klasse W 202
Tervehdyzs. Ei löytynyt ainakaa EPC kirjainyhdistelmällä aikaisempaa topicia, joten rohkenen laittaa tänne kysymyksen. Onko 220 D:stä nyt ruisku entinen, kun tuo valo palaa mottorin pyöriessä? Eli eli - voisko olla myös hieman halvempi vika kyseessä? Mitä teen? 

Re: EPC- varoitusvalo C Klasse W 202
Ootko tutkinut ilmavuodot polttoaine linjoissa ettei ilmaa mene kirkaissa polttoaine putkissa. Sitten koska nafta filtteri viimeksi vaihdettu
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Jaahå no danke söön - aloitetaanpa sitten tuolta.
Polttoainesuodatin ??? Pitää muistella , onko tuo syksyllä vaihettu. Kyselen kaverilta.
Polttoainesuodatin ??? Pitää muistella , onko tuo syksyllä vaihettu. Kyselen kaverilta.
vapari ja lucas

http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Voiko olla, että kun öljyntäyttökorkin muovisuoja on hajonnut, niin se paineen kato tulee sitä kautta? Ja sen takia EPC syttyy?
käännä virrat päälle ,virrat pois ja epc pitäisi olla poissa..ainakin monessa pumppu viallisessa autossa.
Lucasin siirto pumppu pettää ekana eli jos suodatin on puolillaan dieseliä niin monella on auttanut sähköisen kaasari pumpun asennus tulolinjan väliin ja valo häviää...mutta oikeastaan siellä on odotettavissa pumppu jumppaa.
Toisekseen jaarittelun voi jättää pois suoraan jos viet sen starin nokkaan ja jo sieltä tulee pumpusta johtuvaa koodia on asia selvä.
Lucasin siirto pumppu pettää ekana eli jos suodatin on puolillaan dieseliä niin monella on auttanut sähköisen kaasari pumpun asennus tulolinjan väliin ja valo häviää...mutta oikeastaan siellä on odotettavissa pumppu jumppaa.
Toisekseen jaarittelun voi jättää pois suoraan jos viet sen starin nokkaan ja jo sieltä tulee pumpusta johtuvaa koodia on asia selvä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Nämä viat ainakin itselläni tuli, kun käytin auton piuhan päässä (oli enemmänkin vikoja, mutta luettelen vain moottorinohjauksen viat):
- polttoaineen määräsäädin (syöttömääräanturi)
- jako-akselin muuntimen asento (itellä ei hajuakaan tästä)
- suihkutuksen käynnistysanturi
- Kytkimen kat./käy.esto&takavalo (kaikista ihmeellisin)
Itse veikkaan mahdollisesti noita kahta ensimmäistä, syöttömääräanturi on 300 euron osa, jonka voi toki itse vaihtaa, mutta koska siellä on LUCASin pumppu, niin se ei toimi kuin hetken ja sitten alkaa taas polttamaan EPC:tä. Järekvin vaihtoehto on tietenkin pumpun vaihto kokonaan uuteen, mutta kukin tekee kaiken omalla tavallaan.
Jos joku mua viisaampi osaa sanoa noista kahdesta viasta (jako-akseli ja toi alimmainen) niin olisi hyvä, kun tollsta outoa vikaa testeri näytti.
- polttoaineen määräsäädin (syöttömääräanturi)
- jako-akselin muuntimen asento (itellä ei hajuakaan tästä)
- suihkutuksen käynnistysanturi
- Kytkimen kat./käy.esto&takavalo (kaikista ihmeellisin)
Itse veikkaan mahdollisesti noita kahta ensimmäistä, syöttömääräanturi on 300 euron osa, jonka voi toki itse vaihtaa, mutta koska siellä on LUCASin pumppu, niin se ei toimi kuin hetken ja sitten alkaa taas polttamaan EPC:tä. Järekvin vaihtoehto on tietenkin pumpun vaihto kokonaan uuteen, mutta kukin tekee kaiken omalla tavallaan.
Jos joku mua viisaampi osaa sanoa noista kahdesta viasta (jako-akseli ja toi alimmainen) niin olisi hyvä, kun tollsta outoa vikaa testeri näytti.
S202 220 Diesel
Kiitoksia neuvonannosta.atlas kirjoitti:käännä virrat päälle ,virrat pois ja epc pitäisi olla poissa..ainakin monessa pumppu viallisessa autossa.
Tilanteeni on nyt semmoinen, että mulla ei ole tällä hetkellä luottokorjaajaa, joka osaisi mersut. Mulla on luottokorjaaja Kirkkonummella, osaa kyllä kaikenlaista autokorjausta, mutta on suuntautunut voimakkaasti ameriikkalaesiin.Tietää ne. Joten, mun on aina tuotava mukana jotain piirustusta tai neuvoa, missä mikäkin sijaitsee, jos ei ole itsestään selvää. Sitten sen vikaselvittäjä on vain rajallisesti mersuille sopiva ja meidän C mersulle ei ollenkaan, kun on se vanha pistoke, se pyöreä.
No anyway - kaveri teki minkä ajatteli voivansa tehdä tämän EPC merkkivalon vian etsimiseksi. Konehuone pestiin, tutkittiin vuotoja , ei mitään. Sitten siellä roikkui jokin sähköpiuhapistoke konehuoneessa irtonaisena, laittoi paikalleen, vaikka ei tiennyt sen funktiota. No valo ei sammunut. Päätin lähteä sitten hallille, jossa vikalukija löytyis. Käynnistin ja - kappas - merkkivalo sammui - eikä ole syttynyt yli viikkoon.
Katsotaan nyt sitten kuis tässä käy.