Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000
Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000
Eli väykyssä vikaa enemmän kuin laki sallii.
Vika 1: SRS valo syttyi käynnistäessä ja siis palaa koko ajan.
Vika 2: EPC syttyy ajoittain kun kiihdyttää reippaammin ja siis sammuttaa auton yllättäen ja aina motarilla ohittaessa,pumppuun vaihdettu tiivisteitä takuuna ostettaessa kun vuosi silloin naftaa ei enää kylläkään vuoda.
Vika 3: tänään siis uusi vika ajoittaen jarruttaessa syttyy ESP-BAS-ABS vaihtuu vuorotellen näytössä sammuu kun laittaa virrat uudelleen päälle ja taas syttyy jossakin vaiheessa jarrutellessa.
Jos siis tietoa mistä mihinkin vikaa etsiskelisi niin suurella kiitoksella vastaan otettaisiin
ja autohan siis E270 cdi automaatti vm:2000 km: 340 000
Vika 1: SRS valo syttyi käynnistäessä ja siis palaa koko ajan.
Vika 2: EPC syttyy ajoittain kun kiihdyttää reippaammin ja siis sammuttaa auton yllättäen ja aina motarilla ohittaessa,pumppuun vaihdettu tiivisteitä takuuna ostettaessa kun vuosi silloin naftaa ei enää kylläkään vuoda.
Vika 3: tänään siis uusi vika ajoittaen jarruttaessa syttyy ESP-BAS-ABS vaihtuu vuorotellen näytössä sammuu kun laittaa virrat uudelleen päälle ja taas syttyy jossakin vaiheessa jarrutellessa.
Jos siis tietoa mistä mihinkin vikaa etsiskelisi niin suurella kiitoksella vastaan otettaisiin
ja autohan siis E270 cdi automaatti vm:2000 km: 340 000
Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000
jone.jj kirjoitti:Eli väykyssä vikaa enemmän kuin laki sallii.
Vika 1: SRS valo syttyi käynnistäessä ja siis palaa koko ajan.
Vika 2: EPC syttyy ajoittain kun kiihdyttää reippaammin ja siis sammuttaa auton yllättäen ja aina motarilla ohittaessa,pumppuun vaihdettu tiivisteitä takuuna ostettaessa kun vuosi silloin naftaa ei enää kylläkään vuoda.
Vika 3: tänään siis uusi vika ajoittaen jarruttaessa syttyy ESP-BAS-ABS vaihtuu vuorotellen näytössä sammuu kun laittaa virrat uudelleen päälle ja taas syttyy jossakin vaiheessa jarrutellessa.
Jos siis tietoa mistä mihinkin vikaa etsiskelisi niin suurella kiitoksella vastaan otettaisiin
ja autohan siis E270 cdi automaatti vm:2000 km: 340 000
1. Turvajärjestelmissä vikaa, vaatii Starin apua.
2. Polttoainejärjestelmässä vikaa, vaatii Starin apua.
3. Luistonestossa/ Jarruassestinssa / Lukkitumattomissa jarrujärjestelmässä vikaa,vaatii Starin apua.
Eli hakeudu Starin hallinnoivan henkilön pakeille.
Esimerkiksi vaikka tuolta;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114363" onclick="window.open(this.href);return false;
+358 18B8FE99
Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000
Voisihan tuossa tapauksessa akun jännite käydä liian alhaalla.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: La 09.03.2013 17:52
- Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000
Allekirjoittaneella oli juuri samoja outoja vikoja ostamassani autossa akun piti olla n. 1v vanha ..vikoja etsiessä / miettiessä tarkistin akun joka olikin aika paljon vanhenpi.. akun uusittuani ko. viat poistui.. eikä ole sen kummemmin junitellut..
w220 400cdi 01 & w210 270cdi 01& w210 270cdi 02 ollut....nyt w211 270 cdi & w212 350cdi 4matik
Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000
Näinhän se homma etenee 

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000
Pojan autossa (eri merkki kyllä) Motonetista ostettu akku 1 1/2 ja sen jälkeen mykkä kuin kivi !! GZNAJDER merkkinen punamusta väriltään.Sähkäri 08 kirjoitti:Allekirjoittaneella oli juuri samoja outoja vikoja ostamassani autossa akun piti olla n. 1v vanha ..vikoja etsiessä / miettiessä tarkistin akun joka olikin aika paljon vanhenpi.. akun uusittuani ko. viat poistui.. eikä ole sen kummemmin junitellut..
Akku koko ajan autotalli lämpöisessä. Vaadittiin kyllä hyvitys ja saatiin. Tänä päivänä myydään, häpeilemättä, niin hirveät määrät kaikkea paskaa. Mihinkään ei voi luottaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: La 09.03.2013 17:52
- Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000
No akkuna oli kylläkin mb alkuperäinen lieneekö hyvä vai huono.. lähti kylmästäkin kyllä käymään mutta nuo aiemmin mainutut viat "vaivasivat" .. jonkun nimeltä mainetsemattoman laadukkaan akun ostin..Unique387 kirjoitti:Pojan autossa (eri merkki kyllä) Motonetista ostettu akku 1 1/2 ja sen jälkeen mykkä kuin kivi !! GZNAJDER merkkinen punamusta väriltään.Sähkäri 08 kirjoitti:Allekirjoittaneella oli juuri samoja outoja vikoja ostamassani autossa akun piti olla n. 1v vanha ..vikoja etsiessä / miettiessä tarkistin akun joka olikin aika paljon vanhenpi.. akun uusittuani ko. viat poistui.. eikä ole sen kummemmin junitellut..
Akku koko ajan autotalli lämpöisessä. Vaadittiin kyllä hyvitys ja saatiin. Tänä päivänä myydään, häpeilemättä, niin hirveät määrät kaikkea paskaa. Mihinkään ei voi luottaa.
w220 400cdi 01 & w210 270cdi 01& w210 270cdi 02 ollut....nyt w211 270 cdi & w212 350cdi 4matik
Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000
jone.jj kirjoitti:Eli väykyssä vikaa enemmän kuin laki sallii.
Vika 1: SRS valo syttyi käynnistäessä ja siis palaa koko ajan.
Vika 2: EPC syttyy ajoittain kun kiihdyttää reippaammin ja siis sammuttaa auton yllättäen ja aina motarilla ohittaessa,pumppuun vaihdettu tiivisteitä takuuna ostettaessa kun vuosi silloin naftaa ei enää kylläkään vuoda.
Vika 3: tänään siis uusi vika ajoittaen jarruttaessa syttyy ESP-BAS-ABS vaihtuu vuorotellen näytössä sammuu kun laittaa virrat uudelleen päälle ja taas syttyy jossakin vaiheessa jarrutellessa.
Jos siis tietoa mistä mihinkin vikaa etsiskelisi niin suurella kiitoksella vastaan otettaisiin
ja autohan siis E270 cdi automaatti vm:2000 km: 340 000
Akun jännitteen alhaalla käyminen on ristiriidassa mainittuihin vikoihin.
1. SRS-valo voi syttyä myös hehkutulpan viallisuuden perusteella
2. EPC-valon syttyminen kesken ajon ei ole sähköviasta riippuvainen
3. ESP / BAS ABS-valojen syttyminen voi johtua maadoitusviasta
No helppohan asian on varmistaa akun kuormitusmittauksella ja laturin kunnon testaamisella.
+358 18B8FE99
Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000
Juups akku ja laturi testattu autosähköliikkeessä muutama kuukausi sitten aikaisemmin olleessa laturi vian vuoksi eli ne pois laskuista.
Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000
Testerin nokassa saa selvyyden että mikä vaivaa mutta ensimmäiseen vikaan veikkaisin että ratin airbag ollut irti ja virtoja käytetty päällä josta muistona srs valo kojetaulussajone.jj kirjoitti:Eli väykyssä vikaa enemmän kuin laki sallii.
Vika 1: SRS valo syttyi käynnistäessä ja siis palaa koko ajan.
Vika 2: EPC syttyy ajoittain kun kiihdyttää reippaammin ja siis sammuttaa auton yllättäen ja aina motarilla ohittaessa,pumppuun vaihdettu tiivisteitä takuuna ostettaessa kun vuosi silloin naftaa ei enää kylläkään vuoda.
Vika 3: tänään siis uusi vika ajoittaen jarruttaessa syttyy ESP-BAS-ABS vaihtuu vuorotellen näytössä sammuu kun laittaa virrat uudelleen päälle ja taas syttyy jossakin vaiheessa jarrutellessa.
Jos siis tietoa mistä mihinkin vikaa etsiskelisi niin suurella kiitoksella vastaan otettaisiin
ja autohan siis E270 cdi automaatti vm:2000 km: 340 000
Vika 2 Riippuen siitä onko epc herja tullut liian korkeasta tai matalasta railpaineesta niin joko ilmaa polttoainelinjassa ( kovettuneet letkut) tai sitten suutinvikaa ( liikaa ohivuotoa)
Vika 3 helpoimmillaan rikkinäinen jarruvalokatkaisija.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000
Tutki vielä akun ja rungon välinen maadoitus sekä rungon ja moottorin välinen maadoitus. Jos ne on kunnossa niin sitten Starin piuhan päähän.
+358 18B8FE99
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: La 09.03.2013 17:52
- Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000
Voi se akkukin olla ainakin osa syyllinen ..mutta akku testillähän se selviää.. W210 tosin aika ronkeli sen akun suhteen.. itsellä akku "sipannut" useanmasta autosta (ei mb) ihan yks kaks ja ja kuten aikasemmin kirjoitin..ko. autossa oli ihme vikoja jotka kaikki poistui akun vaihdolla..mutta jokainen tyylillään saa omioaan korjailla.. Terv oomi X käämi = pimeenä kokolääni ))
w220 400cdi 01 & w210 270cdi 01& w210 270cdi 02 ollut....nyt w211 270 cdi & w212 350cdi 4matik
Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000
Millä tavalla mainittu auto on " ronkeli " akun suhteen ? Ymmärtääkseni akku on joko epäkunnossa tai kunnossa tai auto on epäkunnossa tai kunnossa. En itse kyllä ole huomannut " Väyrysissä " akkuongelmia. Kaikki akut kelpaa kun auto on muuten kunnossa.Sähkäri 08 kirjoitti:.. W210 tosin aika ronkeli sen akun suhteen..
+358 18B8FE99
Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000
Akku testattu eli töissä vaihdettiin uusi akku kokeeksi kiinni ei vaikutusta.
Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000
niin ja airbag valo syttyi siis ilman että olisi mitäään ollut irti ihan normaali käytön/ajon jälkeen käynnistäessä.
Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000
Jos akku oli kokonaan irti. niin varmaan syttyy tuo valo. Ei muuta, kun koitaa vikakoodien nollaamista
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000
Siis normaalin ajon jälkeen syttyi,ei ole tapana irroitella akkua siinä välissä
Akku ollut irti noin 2kk aikaisemmin joten olisi hieman liian suuri viive valon syttymiselle.

Akku ollut irti noin 2kk aikaisemmin joten olisi hieman liian suuri viive valon syttymiselle.
Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000
Juu ei akun irroitus sytytä mitään srs valoja, omasta -02 S210 tuli viime talvena kolme, neljä kertaa otettua kengät irti, eikä mikään varoitusvalo jäänyt palamaan. Eikä tyhjä akkukaan viikko sitten jättänyt mitään vikavaloja palamaan, vaikka akku oli niin tyhjä, että hädin tuskin pysyi enää käynnissä. Akun tyhjentyminen johtui huonosta kontaktista, ei laturi ladannut. Antoi siinä vaiheessa battery/altenator ilmoituksen.jone.jj kirjoitti:Siis normaalin ajon jälkeen syttyi,ei ole tapana irroitella akkua siinä välissä![]()
Akku ollut irti noin 2kk aikaisemmin joten olisi hieman liian suuri viive valon syttymiselle.
S210 220CDi Classic -02
ex W124 220E -93
ex W124 220E -93
Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000
Mulle kävi myös samoin. Sitä tutkittiin sitä arvailtiin ja totuus löytyi starin nokassa, eli boksihan sieltä oli sihahtanut tuhkakupin alta! Veres paikoilleen ja taas starin nokkaan ja sammuihan se!jone.jj kirjoitti:Siis normaalin ajon jälkeen syttyi,ei ole tapana irroitella akkua siinä välissä![]()
Akku ollut irti noin 2kk aikaisemmin joten olisi hieman liian suuri viive valon syttymiselle.