Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jone.jj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 27.07.2014 22:36

Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000

Viesti Kirjoittaja jone.jj »

Eli väykyssä vikaa enemmän kuin laki sallii.

Vika 1: SRS valo syttyi käynnistäessä ja siis palaa koko ajan.

Vika 2: EPC syttyy ajoittain kun kiihdyttää reippaammin ja siis sammuttaa auton yllättäen ja aina motarilla ohittaessa,pumppuun vaihdettu tiivisteitä takuuna ostettaessa kun vuosi silloin naftaa ei enää kylläkään vuoda.

Vika 3: tänään siis uusi vika ajoittaen jarruttaessa syttyy ESP-BAS-ABS vaihtuu vuorotellen näytössä sammuu kun laittaa virrat uudelleen päälle ja taas syttyy jossakin vaiheessa jarrutellessa.

Jos siis tietoa mistä mihinkin vikaa etsiskelisi niin suurella kiitoksella vastaan otettaisiin
ja autohan siis E270 cdi automaatti vm:2000 km: 340 000
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

jone.jj kirjoitti:Eli väykyssä vikaa enemmän kuin laki sallii.

Vika 1: SRS valo syttyi käynnistäessä ja siis palaa koko ajan.

Vika 2: EPC syttyy ajoittain kun kiihdyttää reippaammin ja siis sammuttaa auton yllättäen ja aina motarilla ohittaessa,pumppuun vaihdettu tiivisteitä takuuna ostettaessa kun vuosi silloin naftaa ei enää kylläkään vuoda.

Vika 3: tänään siis uusi vika ajoittaen jarruttaessa syttyy ESP-BAS-ABS vaihtuu vuorotellen näytössä sammuu kun laittaa virrat uudelleen päälle ja taas syttyy jossakin vaiheessa jarrutellessa.

Jos siis tietoa mistä mihinkin vikaa etsiskelisi niin suurella kiitoksella vastaan otettaisiin
ja autohan siis E270 cdi automaatti vm:2000 km: 340 000

1. Turvajärjestelmissä vikaa, vaatii Starin apua.
2. Polttoainejärjestelmässä vikaa, vaatii Starin apua.
3. Luistonestossa/ Jarruassestinssa / Lukkitumattomissa jarrujärjestelmässä vikaa,vaatii Starin apua.

Eli hakeudu Starin hallinnoivan henkilön pakeille.
Esimerkiksi vaikka tuolta;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114363" onclick="window.open(this.href);return false;
+358 18B8FE99
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Voisihan tuossa tapauksessa akun jännite käydä liian alhaalla.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Sähkäri 08
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: La 09.03.2013 17:52
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000

Viesti Kirjoittaja Sähkäri 08 »

Allekirjoittaneella oli juuri samoja outoja vikoja ostamassani autossa akun piti olla n. 1v vanha ..vikoja etsiessä / miettiessä tarkistin akun joka olikin aika paljon vanhenpi.. akun uusittuani ko. viat poistui.. eikä ole sen kummemmin junitellut..
w220 400cdi 01 & w210 270cdi 01& w210 270cdi 02 ollut....nyt w211 270 cdi & w212 350cdi 4matik
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Näinhän se homma etenee :thumbup:
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

Sähkäri 08 kirjoitti:Allekirjoittaneella oli juuri samoja outoja vikoja ostamassani autossa akun piti olla n. 1v vanha ..vikoja etsiessä / miettiessä tarkistin akun joka olikin aika paljon vanhenpi.. akun uusittuani ko. viat poistui.. eikä ole sen kummemmin junitellut..
Pojan autossa (eri merkki kyllä) Motonetista ostettu akku 1 1/2 ja sen jälkeen mykkä kuin kivi !! GZNAJDER merkkinen punamusta väriltään.

Akku koko ajan autotalli lämpöisessä. Vaadittiin kyllä hyvitys ja saatiin. Tänä päivänä myydään, häpeilemättä, niin hirveät määrät kaikkea paskaa. Mihinkään ei voi luottaa.
Sähkäri 08
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: La 09.03.2013 17:52
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000

Viesti Kirjoittaja Sähkäri 08 »

Unique387 kirjoitti:
Sähkäri 08 kirjoitti:Allekirjoittaneella oli juuri samoja outoja vikoja ostamassani autossa akun piti olla n. 1v vanha ..vikoja etsiessä / miettiessä tarkistin akun joka olikin aika paljon vanhenpi.. akun uusittuani ko. viat poistui.. eikä ole sen kummemmin junitellut..
Pojan autossa (eri merkki kyllä) Motonetista ostettu akku 1 1/2 ja sen jälkeen mykkä kuin kivi !! GZNAJDER merkkinen punamusta väriltään.

Akku koko ajan autotalli lämpöisessä. Vaadittiin kyllä hyvitys ja saatiin. Tänä päivänä myydään, häpeilemättä, niin hirveät määrät kaikkea paskaa. Mihinkään ei voi luottaa.
No akkuna oli kylläkin mb alkuperäinen lieneekö hyvä vai huono.. lähti kylmästäkin kyllä käymään mutta nuo aiemmin mainutut viat "vaivasivat" .. jonkun nimeltä mainetsemattoman laadukkaan akun ostin..
w220 400cdi 01 & w210 270cdi 01& w210 270cdi 02 ollut....nyt w211 270 cdi & w212 350cdi 4matik
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

jone.jj kirjoitti:Eli väykyssä vikaa enemmän kuin laki sallii.

Vika 1: SRS valo syttyi käynnistäessä ja siis palaa koko ajan.

Vika 2: EPC syttyy ajoittain kun kiihdyttää reippaammin ja siis sammuttaa auton yllättäen ja aina motarilla ohittaessa,pumppuun vaihdettu tiivisteitä takuuna ostettaessa kun vuosi silloin naftaa ei enää kylläkään vuoda.

Vika 3: tänään siis uusi vika ajoittaen jarruttaessa syttyy ESP-BAS-ABS vaihtuu vuorotellen näytössä sammuu kun laittaa virrat uudelleen päälle ja taas syttyy jossakin vaiheessa jarrutellessa.

Jos siis tietoa mistä mihinkin vikaa etsiskelisi niin suurella kiitoksella vastaan otettaisiin
ja autohan siis E270 cdi automaatti vm:2000 km: 340 000

Akun jännitteen alhaalla käyminen on ristiriidassa mainittuihin vikoihin.
1. SRS-valo voi syttyä myös hehkutulpan viallisuuden perusteella
2. EPC-valon syttyminen kesken ajon ei ole sähköviasta riippuvainen
3. ESP / BAS ABS-valojen syttyminen voi johtua maadoitusviasta

No helppohan asian on varmistaa akun kuormitusmittauksella ja laturin kunnon testaamisella.
+358 18B8FE99
jone.jj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 27.07.2014 22:36

Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000

Viesti Kirjoittaja jone.jj »

Juups akku ja laturi testattu autosähköliikkeessä muutama kuukausi sitten aikaisemmin olleessa laturi vian vuoksi eli ne pois laskuista.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000

Viesti Kirjoittaja Jolle »

jone.jj kirjoitti:Eli väykyssä vikaa enemmän kuin laki sallii.

Vika 1: SRS valo syttyi käynnistäessä ja siis palaa koko ajan.

Vika 2: EPC syttyy ajoittain kun kiihdyttää reippaammin ja siis sammuttaa auton yllättäen ja aina motarilla ohittaessa,pumppuun vaihdettu tiivisteitä takuuna ostettaessa kun vuosi silloin naftaa ei enää kylläkään vuoda.

Vika 3: tänään siis uusi vika ajoittaen jarruttaessa syttyy ESP-BAS-ABS vaihtuu vuorotellen näytössä sammuu kun laittaa virrat uudelleen päälle ja taas syttyy jossakin vaiheessa jarrutellessa.

Jos siis tietoa mistä mihinkin vikaa etsiskelisi niin suurella kiitoksella vastaan otettaisiin
ja autohan siis E270 cdi automaatti vm:2000 km: 340 000
Testerin nokassa saa selvyyden että mikä vaivaa mutta ensimmäiseen vikaan veikkaisin että ratin airbag ollut irti ja virtoja käytetty päällä josta muistona srs valo kojetaulussa

Vika 2 Riippuen siitä onko epc herja tullut liian korkeasta tai matalasta railpaineesta niin joko ilmaa polttoainelinjassa ( kovettuneet letkut) tai sitten suutinvikaa ( liikaa ohivuotoa)
Vika 3 helpoimmillaan rikkinäinen jarruvalokatkaisija.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Tutki vielä akun ja rungon välinen maadoitus sekä rungon ja moottorin välinen maadoitus. Jos ne on kunnossa niin sitten Starin piuhan päähän.
+358 18B8FE99
Sähkäri 08
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: La 09.03.2013 17:52
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000

Viesti Kirjoittaja Sähkäri 08 »

Voi se akkukin olla ainakin osa syyllinen ..mutta akku testillähän se selviää.. W210 tosin aika ronkeli sen akun suhteen.. itsellä akku "sipannut" useanmasta autosta (ei mb) ihan yks kaks ja ja kuten aikasemmin kirjoitin..ko. autossa oli ihme vikoja jotka kaikki poistui akun vaihdolla..mutta jokainen tyylillään saa omioaan korjailla.. Terv oomi X käämi = pimeenä kokolääni ))
w220 400cdi 01 & w210 270cdi 01& w210 270cdi 02 ollut....nyt w211 270 cdi & w212 350cdi 4matik
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Sähkäri 08 kirjoitti:.. W210 tosin aika ronkeli sen akun suhteen..
Millä tavalla mainittu auto on " ronkeli " akun suhteen ? Ymmärtääkseni akku on joko epäkunnossa tai kunnossa tai auto on epäkunnossa tai kunnossa. En itse kyllä ole huomannut " Väyrysissä " akkuongelmia. Kaikki akut kelpaa kun auto on muuten kunnossa.
+358 18B8FE99
jone.jj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 27.07.2014 22:36

Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000

Viesti Kirjoittaja jone.jj »

Akku testattu eli töissä vaihdettiin uusi akku kokeeksi kiinni ei vaikutusta.
jone.jj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 27.07.2014 22:36

Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000

Viesti Kirjoittaja jone.jj »

niin ja airbag valo syttyi siis ilman että olisi mitäään ollut irti ihan normaali käytön/ajon jälkeen käynnistäessä.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Jos akku oli kokonaan irti. niin varmaan syttyy tuo valo. Ei muuta, kun koitaa vikakoodien nollaamista
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
jone.jj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 27.07.2014 22:36

Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000

Viesti Kirjoittaja jone.jj »

Siis normaalin ajon jälkeen syttyi,ei ole tapana irroitella akkua siinä välissä :)

Akku ollut irti noin 2kk aikaisemmin joten olisi hieman liian suuri viive valon syttymiselle.
Avatar
W210CDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Su 30.09.2012 22:18
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000

Viesti Kirjoittaja W210CDi »

jone.jj kirjoitti:Siis normaalin ajon jälkeen syttyi,ei ole tapana irroitella akkua siinä välissä :)

Akku ollut irti noin 2kk aikaisemmin joten olisi hieman liian suuri viive valon syttymiselle.
Juu ei akun irroitus sytytä mitään srs valoja, omasta -02 S210 tuli viime talvena kolme, neljä kertaa otettua kengät irti, eikä mikään varoitusvalo jäänyt palamaan. Eikä tyhjä akkukaan viikko sitten jättänyt mitään vikavaloja palamaan, vaikka akku oli niin tyhjä, että hädin tuskin pysyi enää käynnissä. Akun tyhjentyminen johtui huonosta kontaktista, ei laturi ladannut. Antoi siinä vaiheessa battery/altenator ilmoituksen.
S210 220CDi Classic -02
ex W124 220E -93
kumpta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Su 16.01.2005 10:15

Re: Monivikainen väyrynen. E270 cdi vm:2000

Viesti Kirjoittaja kumpta »

jone.jj kirjoitti:Siis normaalin ajon jälkeen syttyi,ei ole tapana irroitella akkua siinä välissä :)

Akku ollut irti noin 2kk aikaisemmin joten olisi hieman liian suuri viive valon syttymiselle.
Mulle kävi myös samoin. Sitä tutkittiin sitä arvailtiin ja totuus löytyi starin nokassa, eli boksihan sieltä oli sihahtanut tuhkakupin alta! Veres paikoilleen ja taas starin nokkaan ja sammuihan se!
Vastaa Viestiin