w210 300tdt -98 ei starttaa
w210 300tdt -98 ei starttaa
eli paavo yhtäkkiä ilman ennakkovaroitusta ei enää starttaa.
-hehkuttaa.
-staari näyttää että virtapiiri 50 - ei virtaa.
-kun avainta hehkutuksen jälkeen kääntää starttiasentoon niin virtapiiri 50 lähtö toimii norm, mutta virtapiiri 50 tulo ei reagoi.
-starttaa jos antaa hyppyvirtaa herätteeseen mutta ei pumppu ruutaile.
-kokeiltu toista "yj - releboksia"
-ajonestolla on nakattu vesilintua jo vuosia sitten.
tietääkö kukaan missä tod näköisin vika on. virtalukko? vai voiko ecu olla vain noin osittain pois pelistä
-hehkuttaa.
-kun avainta hehkutuksen jälkeen kääntää starttiasentoon niin virtapiiri 50 lähtö toimii norm, mutta virtapiiri 50 tulo ei reagoi.
tietääkö kukaan missä tod näköisin vika on. virtalukko? vai voiko ecu olla vain noin osittain pois pelistä
Re: w210 300tdt -98 ei starttaa
jolavi kirjoitti:eli paavo yhtäkkiä ilman ennakkovaroitusta ei enää starttaa.
-hehkuttaa.
Onko sammutinventtiilille tehty jotakin kun käynnistyksenesto on purettu ?
+358 18B8FE99
tuolta se tallin perältä löytyy 
niin ja ei se autoa sammuta. kyllä se sammuu säätötangon liikkeellä kuten kaikki rivipumpulla varustetut moottorit.

niin ja ei se autoa sammuta. kyllä se sammuu säätötangon liikkeellä kuten kaikki rivipumpulla varustetut moottorit.
auto oli unohtanut oman identiteettinsä. luin ecusta tiedot talteen ja luin ne takas staarilla...eli en vaihtanut uutta ohjainlaitetta kuten pitäisi tuossa kohtaa. alkoi taas toimimaan. Kai se dementia vaivaa jo vanhusta. 

-96 vuotinen ei sammu, säätötangon minimiin veto tiputtaa tyhjäkäynnin jonnekin 450...500 välille mutta kone jatkaa huonosti käymistä. Solenodi tekee lopullisen sammuttamisen.jolavi kirjoitti:niin ja ei se autoa sammuta. kyllä se sammuu säätötangon liikkeellä kuten kaikki rivipumpulla varustetut moottorit.
Mistä teit/sait liitoksen pumpun kylkeen, pitikö sorvata sopiva holkki itse ?
Minulla samaa vaivaa, purkuauto on unohtanut jotain talven seisottamisen aikana, ECU oli sisällä pöydällä talven yli ja nyt vilkkuu iloisesti ajneston ledit.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mitä tarkoitat " luin ne takas staarilla " ? Olisitko kuitenkin starilla käsitellyt käynnistyksenestoboksia ei ECU:a. Kerroit että "ajonestolla on nakattu vesilintua jo vuosia sitten ".jolavi kirjoitti:auto oli unohtanut oman identiteettinsä. luin ecusta tiedot talteen ja luin ne takas staarilla...eli en vaihtanut uutta ohjainlaitetta kuten pitäisi tuossa kohtaa. alkoi taas toimimaan. Kai se dementia vaivaa jo vanhusta.
+358 18B8FE99
Luin ecun versiokoodauksen talteen ja siinä vaiheessa kun staari käskee laittaa lukitsemattoman ja uuden moottorin ohjainlaitteen (ere/eve) paikalleen, niin minä en laittanut uutta. vaan annoin vanhan olla paikallaan ja naitin sen yhteensopivaksi tällä autolle, jossa se on ollut paikallaan vuodesta -98. Mielenkiintoista.
ilman pysäytys venttiiliä sammuu kyllä. pienellä viiveellä toki koska elementtikammioon jää paine ja tyhjäkäynnillä ecu käyttää tyhjäkäyntimoodia pumpun ohjaukseen, joka on niin hidas toiminnaltaan että tulee vikatila liian hitaasta sammumisesta. pysäytysventtiilissä sijaitsee p-a lämpötilan mittaus ja solenoidi. Jos kaasua painaaa noin 850rpm---> ja kääntää sammuksiin niin ei tule vikatilaa kun eculla jo nopeampi moodi käytössä. eli nämä silloin kun ei ole enää pysäytysventtiiliä paikallaan.
Pysäytysventtiilin huonoin puoli on se että siinä on niitä o-rengas liittimiä. itse tein 12mm pitkästä hylsystä ja o-renkaasta ja 4mm rautalevystä oman sovittteen ja 2vuotta toiminut ilman mitään ongelmaa. laittaa sonenoidin vaan siirtopumpun ja elementtikammion väliin niin paine katoaa kun kääntää avaimesta.
Alkuperäinen solenoidihan kääntää tulevan p-aineen suoraan paluuseen kun sammuttaa. Mutta auto sammuu kuitenkin säätötangolla joka vedetään samanlailla kuin vanhemmissa pumpuissa täyskaasu asennon yli ja se hitaasti tehtynä aiheuttaa kierrosten nousemisen ja vikatilan.
ilman pysäytys venttiiliä sammuu kyllä. pienellä viiveellä toki koska elementtikammioon jää paine ja tyhjäkäynnillä ecu käyttää tyhjäkäyntimoodia pumpun ohjaukseen, joka on niin hidas toiminnaltaan että tulee vikatila liian hitaasta sammumisesta. pysäytysventtiilissä sijaitsee p-a lämpötilan mittaus ja solenoidi. Jos kaasua painaaa noin 850rpm---> ja kääntää sammuksiin niin ei tule vikatilaa kun eculla jo nopeampi moodi käytössä. eli nämä silloin kun ei ole enää pysäytysventtiiliä paikallaan.
Pysäytysventtiilin huonoin puoli on se että siinä on niitä o-rengas liittimiä. itse tein 12mm pitkästä hylsystä ja o-renkaasta ja 4mm rautalevystä oman sovittteen ja 2vuotta toiminut ilman mitään ongelmaa. laittaa sonenoidin vaan siirtopumpun ja elementtikammion väliin niin paine katoaa kun kääntää avaimesta.
Alkuperäinen solenoidihan kääntää tulevan p-aineen suoraan paluuseen kun sammuttaa. Mutta auto sammuu kuitenkin säätötangolla joka vedetään samanlailla kuin vanhemmissa pumpuissa täyskaasu asennon yli ja se hitaasti tehtynä aiheuttaa kierrosten nousemisen ja vikatilan.
On todella mielenkiintoista.jolavi kirjoitti:Luin ecun versiokoodauksen talteen ja siinä vaiheessa kun staari käskee laittaa lukitsemattoman ja uuden moottorin ohjainlaitteen (ere/eve) paikalleen, niin minä en laittanut uutta. vaan annoin vanhan olla paikallaan ja naitin sen yhteensopivaksi tällä autolle, jossa se on ollut paikallaan vuodesta -98. Mielenkiintoista.
.

Olisitko kuitenkaan versiokoodannut ECU:a , vaan jotakin muuta ?
+358 18B8FE99
tiiä mikä tuossa autossa on ere/eve ohjainlaite jota voi ohjelmoida mutta sen versiokoodasin uudelleen ja kaikki toimii...
ja kovasti on ecun näköönen.
en tietääkseni holsettiakaan koodannu
ei fbs vaan ere/eve ohjainlaite. laitanko vielä numeron
ja kovasti on ecun näköönen.
en tietääkseni holsettiakaan koodannu
ei fbs vaan ere/eve ohjainlaite. laitanko vielä numeron
jolavi kirjoitti:eli paavo yhtäkkiä ilman ennakkovaroitusta ei enää starttaa.
-hehkuttaa.
En tiedä mitä yhtäläisyyttä versiokoodauksellasi ERE/EVE oli starttiongelmaan. ERE/EVE kuitenkin on yhteydessä polttoainelinjan kanssa. Mystiseltähän tämä juttu tuntuu, mutta hyvä kun tuli kuntoon, vai tuliko lopullisesti kuntoon.
+358 18B8FE99
minuakin kiinnostaa että miten tämä on mahdollista ja mietitään vielä. toimii muuten vieläkin.
ERE eli elektroninen riviruiskutusjärjestelmä. tämän ohjainlaitteen alta löytyy kaikki moottorin käymiseen liittyvä.? ja vähän muutakin kuten egr ja ilmamassanmittain. ainakin minun autossa. Eli kaikki lämmöt, paineet ja kuskin turhat toiveet. Niiden tietojen mukaan sitten käyttää ruiskutuspumpun säätötankoa ja antaa paavolle tarpeeksi dieseliä että jaksaa mennä.
ja täältä löytyi vikakoodi että ei onnista starttaaminen. antoi vikamahdollisuuksiksi
-johdot
-relemoduli
-ECU
kun väänsi virran päälle niin hehkutti, mutta ei kuulunnu lopsahdusta ruiskutuspumpulta. -->vaihdoin releet ja niin edelleen. ei auttanu
sitten laitoin toisen auton koko ecun paikalleen. Lopsahdus kuului pumpulta ja hehkutti, mutta eihän se toiseen autoon lukittu ECU anna saa lupaa lähteä liikkeelle.--->tästä päättelin että vika voi hyvinkin olla ecussa.
sen jälkeen vaihdoin alkup. ecun paikalleen ja ei toiminut. Sitten versiokoodasin ecun vai mitä oonkaan tehnyt. Muuten ohjeiden mukaan mutta siinä kohti kuin olisi pitänyt uusi ecu laittaa paikalleen niin annoin vanhan olla.. sen jälkeen staari sanoi möreällä äänellä: KÄYNNISTÄ MOOTTORI.
Ja minähän käynnistin ja hienosti pelaa. ainoat viat on. Pysäytysventtiili, ilmamassamittain, ja liian vähän voimaa. Ja nämä on sen takia vikoja koska kaikki 3 puuttuvat autosta.
niin mitähän mahdollisesti on tapahtunut
ERE eli elektroninen riviruiskutusjärjestelmä. tämän ohjainlaitteen alta löytyy kaikki moottorin käymiseen liittyvä.? ja vähän muutakin kuten egr ja ilmamassanmittain. ainakin minun autossa. Eli kaikki lämmöt, paineet ja kuskin turhat toiveet. Niiden tietojen mukaan sitten käyttää ruiskutuspumpun säätötankoa ja antaa paavolle tarpeeksi dieseliä että jaksaa mennä.
ja täältä löytyi vikakoodi että ei onnista starttaaminen. antoi vikamahdollisuuksiksi
-johdot
-relemoduli
-ECU
kun väänsi virran päälle niin hehkutti, mutta ei kuulunnu lopsahdusta ruiskutuspumpulta. -->vaihdoin releet ja niin edelleen. ei auttanu
sitten laitoin toisen auton koko ecun paikalleen. Lopsahdus kuului pumpulta ja hehkutti, mutta eihän se toiseen autoon lukittu ECU anna saa lupaa lähteä liikkeelle.--->tästä päättelin että vika voi hyvinkin olla ecussa.
sen jälkeen vaihdoin alkup. ecun paikalleen ja ei toiminut. Sitten versiokoodasin ecun vai mitä oonkaan tehnyt. Muuten ohjeiden mukaan mutta siinä kohti kuin olisi pitänyt uusi ecu laittaa paikalleen niin annoin vanhan olla.. sen jälkeen staari sanoi möreällä äänellä: KÄYNNISTÄ MOOTTORI.
Ja minähän käynnistin ja hienosti pelaa. ainoat viat on. Pysäytysventtiili, ilmamassamittain, ja liian vähän voimaa. Ja nämä on sen takia vikoja koska kaikki 3 puuttuvat autosta.

niin mitähän mahdollisesti on tapahtunut
niin ja tuo minun ecu on varmasti kokenut aika kovia. ehkä noin 100kertaa on eprommit käytetty irti.
eli onko varmaa tietoa että on pakko olla uusi tyhjä ecu jos joskus tarvii. miksi sitten staarissa on olemassa ecun lukituksen poisto.? vai mitä se tarkoitaa?
eli onko varmaa tietoa että on pakko olla uusi tyhjä ecu jos joskus tarvii. miksi sitten staarissa on olemassa ecun lukituksen poisto.? vai mitä se tarkoitaa?
Tuohon j.Kulmala osaa varmasti vastata. Sillä, kun on super stari käytössä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Kaikki tieto otetaan iloiten vastaan.
Kyseinen ECU ei ole Starilla koodattavissa, täytyy siis olla uusi kirjoittamaton ECU. Jos vaihdat pelkän prammin, niin siihen on eri työkalu, jolla prammiin kirjoitetaan uusi ohjelma.jolavi kirjoitti:niin ja tuo minun ecu on varmasti kokenut aika kovia. ehkä noin 100kertaa on eprommit käytetty irti.
Starin lukituksen poisto on on-line toimitaa varten.
+358 18B8FE99
arska10 kirjoitti: Sillä, kun on super stari käytössä.
Mistä niin päättelet että minulla on super-stari ? Tuossa toisessa topiikissa olen ymmärtänyt että sinulla on moinen Stari.
Ne vehkeet jotka itselläni on, on riittävät minun tietotaitoon nähden.
+358 18B8FE99
OkJ.Kulmala kirjoitti:arska10 kirjoitti: Sillä, kun on super stari käytössä.
Mistä niin päättelet että minulla on super-stari ? Tuossa toisessa topiikissa olen ymmärtänyt että sinulla on moinen Stari.
En enää jaksa väitellä sinun kanssa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 

arska10 kirjoitti:OkJ.Kulmala kirjoitti:arska10 kirjoitti: Sillä, kun on super stari käytössä.
En enää jaksa väitellä sinun kanssa
Itsehän aloitit pullistelun, joten aloittaja leikin kestäköön. Mitään väittelyä en ole mielestäni viljellyt.
+358 18B8FE99
olokaaha nätisti. jos arskalla ei oo tietoa niin on hiljaa.
sitten semmoinen että yksi ecu kertoi että olen siitä lukituksen poistanut??!! en tohdi tuohon autoon kokeilla sitä nyt koodata koska se ny toimii. En tiedä että kertooko se jotain omiaan mutta ainakin siitä katos kaikki tiedot ja se käskee koodata sen autoon ja lukita siihen 40 käynnistyskerran turvin.???? pitää ostaa toinen toimiva auto ja kokeilla

sitten semmoinen että yksi ecu kertoi että olen siitä lukituksen poistanut??!! en tohdi tuohon autoon kokeilla sitä nyt koodata koska se ny toimii. En tiedä että kertooko se jotain omiaan mutta ainakin siitä katos kaikki tiedot ja se käskee koodata sen autoon ja lukita siihen 40 käynnistyskerran turvin.???? pitää ostaa toinen toimiva auto ja kokeilla

jolavi kirjoitti:
En tiedä että kertooko se jotain omiaan mutta ainakin siitä katos kaikki tiedot ja se käskee koodata sen autoon ja lukita siihen 40 käynnistyskerran turvin.???? pitää ostaa toinen toimiva auto ja kokeilla![]()
Mitkä kaikki tiedot on kadonneet ja mistä ?
Millä laitteella olet todennut että tietoja on kadonnut ? Siihen tarvittaan luku-ja kirjoitustyökalu, ennekuin ohjainlaitteen tiedot ovat luettavissa.
Nyt olen aivan ulkona tästä jutusta.

+358 18B8FE99
Kannattaa viedä se auto tuolle "Kulmalalle" testiin. Samalla pääset eroon tukusta ylimääräistä rahaajolavi kirjoitti:olokaaha nätisti. jos arskalla ei oo tietoa niin on hiljaa.

mulla auto toimii. ei tartte viedä mihkää. Ja jos tarkoitus oli antaa oikeasti vinkki viedä auto kyseiselle herralle niin ok, mutta jos tuossa on naljailua vain niin kiitos erittäin huonosta avusta ja sinäkin voit olla hiljaa.noroljan kirjoitti:Kannattaa viedä se auto tuolle "Kulmalalle" testiin. Samalla pääset eroon tukusta ylimääräistä rahaajolavi kirjoitti:olokaaha nätisti. jos arskalla ei oo tietoa niin on hiljaa.
Uskoisin että jolavi saa oman autonsa kuntoon omin avuin. Itselläni kaksi samanlaista autoa, joten tietoa on kyseisen auton tekniikasta, jotka ovat suhteellisen sippeliä kauraa.
Ulkopuolisten ei kannata tehdä työehdotuksia nimissäni. Hoidan työasiani itse.
Ulkopuolisten ei kannata tehdä työehdotuksia nimissäni. Hoidan työasiani itse.
+358 18B8FE99
Mennäänpäs eteenpäin, W210 -96 ilman turboa, 300E dieseli. Kuten edellä jo kerroin on ajonesto aktivoitunut itsestään talven aikana kun ECU ja akku on olleet pitkään liian kaukana autosta. Ledit vilkkuu peilissä kun pitäisi alkaa starttaamaan. Stari ei nähnyt autossa mitään ongelmaa. Miksei ?
veskolan vehkeessä vika on todennäköisesti konetilassa vänkärin puolella olevassa yksikössä jossa startin rele ja muutama sulake
jossa tapauksessa testerillä ei välttämättä löydy sellaisia vikakoodeja että niiden voisi päätellä liittyvän ongelmaan.

wiimax.fi
Se antaa kyllä startata (pyörittää moottoria) vaikka maailman tappiin, mutta tietokone ei päästä ainetta pumpulle/suuttimiin. Heti jos saisi ledien vilkkumisen rauhoittumaan sen pitäisi myös käynnistyä, ruiskutuspumpun solenoidi ei napsahda.
Samaa vikaa siis kun silloin kun tämä lähti hinurilla Jyväskylästä minulle.

Niin se tekee
Voisi olla myös avaimesta tinaus irti (kuitenkaan ei ole kahta avainta tallessa) , mutta seisonnan aikana tulee yleensä tuo ensin mainittu vika.

wiimax.fi
Tarkoititko tätä mustaa pikkuboksia ecun vieressä, jossa on sulakkeita ja releitä. Luulisi sen talven yli säilyvän kunnossa tämän rempan jäljiltä.

No kurkkaan sinne sisälle taas huomenna...vasaran kera

No kurkkaan sinne sisälle taas huomenna...vasaran kera

Eipä ole sitten kaksiset vehkeet Kulmalalla.J.Kulmala kirjoitti:arska10 kirjoitti: Sillä, kun on super stari käytössä.
Asiaan; joko veskola vasaroi paikat järjestykseen ?
wiimax.fi
dealer kirjoitti: Eipä ole sitten kaksiset vehkeet Kulmalalla.
Joo isot ja komiat vehkeet on Kulmalla, vaimokin tykkää niistä.
+358 18B8FE99