Parkkitutkista vielä lisäkysmyksiä. Käykö siis prefaceliftin parkkitutkien pidikkeet vanhasta puskurista tähän uudenmallin AMG-puskuriin? Vai pitääkö hommata uudenmallin pidikkeet? Jäi vähän epäselväksi kun kommentoit, että pidikkeet on erilaiset mutta ne saa kuitenkin vanhasta siirrettyä.
Entäs itse tutkat pitääkö nekin uusia facelift-mallisiin vai meneekö vanhoilla?
Vanhat pidikkeet ja tutkat käy. Ilmeisesti joissakin puskureissa tutkien reikiä on pitänyt hieman suurentaa vanhoille tutkille sopiviksi, mutta ei kaikissa. Se selviää kokeilemalla. Vanhat pidikkeet on hieman erimuotoiset ja ainakin itsellä pidikkeitä piti hieman hiomalla muotoilla jotta istuivat hyvin. Kannattaa hieman hioa uuden puskurin taustaa karheaksi jotta uudet pidikkeet siinä pysyvät. Joissakin uudemman mallin puskureissa on pidikkeet ikäänkuin sulatettu kiinni. Tässä irroittamisessa kolvi on hyvä kaveri. Itse kiinnitin uudet pidikkeet ensin pika-epoksilla oikeaan paikkaan ja lopuksi sikaflexi ympärille ja hyvin on pysynyt.
Jees kiitoksia taas vastauksesta. Homma alkaa selviämään.
Mites jos laittaisi faceliftin parkkitutkat uuteen puskuriin, meneekö asennus silloin ilman pidikkeiden siirtoa?
On noissa nyk. tutkissa vikaa niin sama ne olisi uusia facelift-mallisiin.
Tuli hommattua farkkuun 9x19 ja 10,5x19 vanteet, molemmissa et35. Mahtuukohan noilla spekseillä taakse 275/30 kumit ilman ogelmia? Kelpais sitten konttorillakin... Käytettynä ostin, noissa leveemmissä on nyt päällä 245/35 joilla testasin rattaita alle, jonkin verran jäi onneks vielä väliä kaareen. Madallusta olis tulossa Avantgardesta vähän alemmas, että sais kumi mahtua kaaren sisään töyssyssäkin Vanne ainakin mahtu nätisti taittuun kaaren sisälle kun testailin.
Joku varmaan osaa sanoa kuinka lähelle kaarta saa tuotua nämä vanteet. Tai kuinka isoja spacereita yleensä edes saa. On et luku melko iso.. http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumii ... 2-et45&48/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avantgarde malli ja haluaisin saada vanteet mahdollisimman lähelle kaarta tai kaarelle.
tasku kirjoitti:Tuli hommattua farkkuun 9x19 ja 10,5x19 vanteet, molemmissa et35. Mahtuukohan noilla spekseillä taakse 275/30 kumit ilman ogelmia? Kelpais sitten konttorillakin... Käytettynä ostin, noissa leveemmissä on nyt päällä 245/35 joilla testasin rattaita alle, jonkin verran jäi onneks vielä väliä kaareen. Madallusta olis tulossa Avantgardesta vähän alemmas
epk kirjoitti:kyllä ne pitäs just mennä, siinä ja siinä tosin joutuuko mankelia näyttää tms. takakaarille, vähän rengasvalmistajastakin kiinni.
Toivotaan, toivotaan. Muutama milli jäi vielä väliä kun puolentoista sentin paksuisen kalikan työnsi renkaan ja lokarin väliin. Sen verranhan se kumi periaatteessa ulospäin tulis. Mutta tosiaan rengasmallilla taitaa olla isoin merkitys nyt. Saati miten leveys pitää kutinsa milläkin merkillä. Olis taakse eholla Nexenit (N8000 vissiin), lieköhän miten pyöreäolkaiset vai kantikkaat malliltaan…
epk kirjoitti:kyllä ne pitäs just mennä, siinä ja siinä tosin joutuuko mankelia näyttää tms. takakaarille, vähän rengasvalmistajastakin kiinni.
Toivotaan, toivotaan. Muutama milli jäi vielä väliä kun puolentoista sentin paksuisen kalikan työnsi renkaan ja lokarin väliin. Sen verranhan se kumi periaatteessa ulospäin tulis. Mutta tosiaan rengasmallilla taitaa olla isoin merkitys nyt. Saati miten leveys pitää kutinsa milläkin merkillä. Olis taakse eholla Nexenit (N8000 vissiin), lieköhän miten pyöreäolkaiset vai kantikkaat malliltaan…
on aika kantikaat nuo 8000 nexenit itelle monet sellaiset olleet muuten asialliset renkaat
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
Mitäs porukka mieltä w211 ajovalojen tummennuksesta? Pitäis varmaan jotkut kalvot suojaksi hankkia, mutta mietin nyt että otanko kirkkaat vai tummat, että onkohan miten härski.. Korin väri on hopea.
mösöw211 kirjoitti:Mitäs porukka mieltä w211 ajovalojen tummennuksesta? Pitäis varmaan jotkut kalvot suojaksi hankkia, mutta mietin nyt että otanko kirkkaat vai tummat, että onkohan miten härski.. Korin väri on hopea.
Kiillotat linssit ja laitat kirkkaat kalvot
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
Mulla allekirjoituksen auto alkuperäisvannepaketti alla 245/40/18, tuntuu tuo etupää keulivan aika reilusti. mittasin takapään vanteen keskeltä kaaren reunaan n.34,5cm (mielestäni ihan ok korkeus), mutta tuo etupää on kolme senttiä korkeemmalla. taitaa vakiona ollakin etupää aina vähän korkeammalla(?) mutta tuo ei minusta ole ihan normaalia.
eli tarkoitus olis saada etupäätä alemmas, tuo sama korkeus minusta ois ihan sopiva mitä takanakin. liekö joskus iskareita vaihdettaessa (en tiedä onko vaihdettu) jäänyt säätösokka turhan ylös? ainakin edellisessä oli tuo säätö. autossa ei ole airmaticia.
mitä arvelette? vai meneekö etupään osalta alusta vaihtoon että saa riittävän alas keulan?
Tuli tehtyy takapuskuriin upotukset putkille, osaisko joku kertoo mistä kaupasta ja millaista teippiä tai jotain kromi muovia kannattaisi laittaa niihin leikattuihin reunoihin että sais siistin näköisen?
SuperR kirjoitti:Olisiko täällä jollakin etelässä lainaksi vanteita senverran testiin että voisi todeta onko omassa vanteet\renkaat paskat vai mikä täristää?
Käytä rengasliikkeessä tasapainotuksessa niin näkevät samalla onko kumi huono/kananmuna
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
SuperR kirjoitti:Olisiko täällä jollakin etelässä lainaksi vanteita senverran testiin että voisi todeta onko omassa vanteet\renkaat paskat vai mikä täristää?
Käytä rengasliikkeessä tasapainotuksessa niin näkevät samalla onko kumi huono/kananmuna
Just laitettu rengasliikkeessä uudet kumit, kolmannet tälle kesälle.. Mut luotto ei oo ihan täys noihin..
SuperR kirjoitti:Olisiko täällä jollakin etelässä lainaksi vanteita senverran testiin että voisi todeta onko omassa vanteet\renkaat paskat vai mikä täristää?
Käytä rengasliikkeessä tasapainotuksessa niin näkevät samalla onko kumi huono/kananmuna
Just laitettu rengasliikkeessä uudet kumit, kolmannet tälle kesälle.. Mut luotto ei oo ihan täys noihin..
Olihan Sedät sen verta ystävällisiä että katsoivat onko kumi kananmuna vai pyöreä.. Sillä uudetkin kumit voivat vipattaa ja kovasti. itse vaihdoin puslia ja niveleä kun tärryytti ennen kuin älysin käyttää rengaskoneessa.
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
Tervehdys kaikille foorumilaisille Elikkä iteltä löytyis tällänen W211 220 cdi ehta aito facelift 06 (vanha taksi) ajettu 450 tkm mutta varma kun mikä Tulevan talven aikana olis auto tarkotus maalata ylitte (samalla värillä) ja jokku isommat valssit ois hakuses ja ehkä keulaa alemmas takaa ja eestä puuttuu kuvassa speiserit ollu 8mm ees ja takana 15mm. sen verran autoon on jo tehty että oikea etu lyhty vaihdettiin uuteel ja sen seurauksena kiillotin vasemman puolen lyhdyn ja ajo valoissa on kirkkaat Lamin-x kalvot. sumaureissa, peili vilkuissa, taka luukun jarruvalos ja taka valoissa on Lamin-x smoke kalvot. mieli piteitä haluan ja saa laittaa kunhan pysyy asiallisena