ilmastointi lakkasi puhaltamasta - lämppärin moottori rikki
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ti 25.06.2013 21:58
- Paikkakunta: Hämeenlinna
ilmastointi lakkasi puhaltamasta - lämppärin moottori rikki
W220 S430 -00, ei puhalla. Missäs vika tai edes sulake?
Viimeksi muokannut Saabanisti, Su 10.08.2014 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jarru on vauhdin surma!"
W220 S430 -00
W220 S430 -00
Re: Apua tien päälle - ilmastointi lakkasi puhaltamasta
Sulake #33 mutta vika varmaan puhaltimen regulaattorissa jos ei itse puhaltimen moottorissa (hiilet).
Eikö tuossakaan ole moottoritilan sulakkeita auton sulakekaaviossa vai onko lappunen niin painava että ei kulje mukana?
Eikö tuossakaan ole moottoritilan sulakkeita auton sulakekaaviossa vai onko lappunen niin painava että ei kulje mukana?

Re: Apua tien päälle - ilmastointi lakkasi puhaltamasta
Koita myös lukea vikakoodit siitä ilmastoinnista.
https://www.youtube.com/watch?v=NId1wKHtxXA
- auto napit ylös
- pidä rest ja aktiivihiilisuodatin nappia pohjassa reilu 5s
- oikealla lämmönsäädinnapilla voit selailla vikakoodit
vikakoodit nollataan painamalla auto napit sisään.
https://www.youtube.com/watch?v=NId1wKHtxXA
- auto napit ylös
- pidä rest ja aktiivihiilisuodatin nappia pohjassa reilu 5s
- oikealla lämmönsäädinnapilla voit selailla vikakoodit
vikakoodit nollataan painamalla auto napit sisään.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ti 25.06.2013 21:58
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Apua tien päälle - ilmastointi lakkasi puhaltamasta
Error 1000 näyttää lukevan. Mitä tarkoittaneen? Ja eipä näytä ohjekirjassa sulakekaaviota olevan.
"Jarru on vauhdin surma!"
W220 S430 -00
W220 S430 -00
Re: Apua tien päälle - ilmastointi lakkasi puhaltamasta
Sulakekaavio on peräkontissa, irtolappu työkalujen kanssa samassa. (ja sulakkeet ympäri autoa siellä täällä)
wiimax.fi
- Meissenkeri
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: La 23.07.2011 23:35
Re: Apua tien päälle - ilmastointi lakkasi puhaltamasta
B1000 Control unit N22 (AAC pushbutton module) is
defective.
--> http://www.benzworld.org/forums/w220-s- ... -w220.html
defective.
--> http://www.benzworld.org/forums/w220-s- ... -w220.html
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ti 25.06.2013 21:58
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Apua tien päälle - ilmastointi lakkasi puhaltamasta
No niin, rallista ollaan palattu ja olen vilkaissut vähän paremmin.
Koodeja löytyy kaksi:
-B1000 Control unit N22 (AAC pushbutton module) is
defective.
-B1268 Communication fault of A/C bus w/ control unit
N18/4 (Center vents electronic control module)
Näyttöhän näyttää toimivan normaalisti ja puhaltimen voimakkuutta voi säätää mutta mitään ei tapahdu, eikä ilmastointi siis puhalla ollenkaan.
Sulakekaavionkin löysin ja tutkailin mahdollisia sulakkeita mutta ne näyttää kaikki ehjiltä.
Eli tarkoittaako tämä nyt sitä, että tuo ohjainyksikkö on sanonut itsensä irti? Onko hintatietoja ja onnistuuko vaihto itse?
Koodeja löytyy kaksi:
-B1000 Control unit N22 (AAC pushbutton module) is
defective.
-B1268 Communication fault of A/C bus w/ control unit
N18/4 (Center vents electronic control module)
Näyttöhän näyttää toimivan normaalisti ja puhaltimen voimakkuutta voi säätää mutta mitään ei tapahdu, eikä ilmastointi siis puhalla ollenkaan.
Sulakekaavionkin löysin ja tutkailin mahdollisia sulakkeita mutta ne näyttää kaikki ehjiltä.
Eli tarkoittaako tämä nyt sitä, että tuo ohjainyksikkö on sanonut itsensä irti? Onko hintatietoja ja onnistuuko vaihto itse?
"Jarru on vauhdin surma!"
W220 S430 -00
W220 S430 -00
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ti 25.06.2013 21:58
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Apua tien päälle - ilmastointi lakkasi puhaltamasta
Vika oli puhaltimen moottorissa - moottori sökö.
Lämmityslaitteen moottori marmoritiskiltä 795€. Tuntui vähän suolaiselta. Venetjärveltä löytyi hyllystä tarvikeosa (250€) ja nyt taas homma soi! Huomioitavaa on, että tarvikeosan reikäjako ei sovi etuvastukselle. Vanhasta "moottorista" piti ottaa vanha kehys, laittaa prikka moottorin ja kehyksen väliin kun vähän raapi. Mutta kaikki onnistuu yhden ruuvin irroituksella, joten helppo homma.
Nykyään kannattaa näköjään tilata suoraan autolle kaksi huoltoaikaa. 1. huolto etsii vian ja sitten seuraavalla kerralla se saadaan vasta korjauttua, koska osia ei varastossa ole. Nytkin oli 1. aika pe, toinen olisi ollut ti ja kolmas on kahden viikon päästä perjantaina. Nyt sain siis diaknoosin ekasta huollosta ja kun tiedustelin osan saatavuutta Venetjärveltä, niin siellähän oli osa hyllyssä. Kävin hakemassa osan ja kun paikat oli jo valmiiksi auki, he laittoivatkin uuden saman tien kiinni. Näin sain perua ensi tiistain huoltoajan. Kerrankin näin!
Lämmityslaitteen moottori marmoritiskiltä 795€. Tuntui vähän suolaiselta. Venetjärveltä löytyi hyllystä tarvikeosa (250€) ja nyt taas homma soi! Huomioitavaa on, että tarvikeosan reikäjako ei sovi etuvastukselle. Vanhasta "moottorista" piti ottaa vanha kehys, laittaa prikka moottorin ja kehyksen väliin kun vähän raapi. Mutta kaikki onnistuu yhden ruuvin irroituksella, joten helppo homma.
Nykyään kannattaa näköjään tilata suoraan autolle kaksi huoltoaikaa. 1. huolto etsii vian ja sitten seuraavalla kerralla se saadaan vasta korjauttua, koska osia ei varastossa ole. Nytkin oli 1. aika pe, toinen olisi ollut ti ja kolmas on kahden viikon päästä perjantaina. Nyt sain siis diaknoosin ekasta huollosta ja kun tiedustelin osan saatavuutta Venetjärveltä, niin siellähän oli osa hyllyssä. Kävin hakemassa osan ja kun paikat oli jo valmiiksi auki, he laittoivatkin uuden saman tien kiinni. Näin sain perua ensi tiistain huoltoajan. Kerrankin näin!
"Jarru on vauhdin surma!"
W220 S430 -00
W220 S430 -00