
Twisteri 200CDI:iin
Twisteri 200CDI:iin
Oli hieman vaikea keksiä otsikolle nimeä, mutta tällänen kysymys ois. Elikkä, ostin omaan MB W210 200 CDI:iin Greenin Twister vapaavirtaus suodattimen ja haluaisin tietää ettei siitä ole mitää haittaa?Esim. "Ilmamassa mittarille"?Olen ajanut autolla n.3000tkm jo sen kanssa ja mielestäni ei mitään häikkää ole sen takia ilmaantunut. Mutta eihän se anturi joka on turbon imupuolelle menevässä putkessa rikkoonnu vaparin asennuksen takia, koska tälläisia huhuja olen kuullut?!.Ajattelin ottaa vaparin pois talveksi varmuuden vuoksi. Onko kellään asiasta kokemusta/tietoo? 

Re: Twisteri 200CDI:iin
Yritetään kun ei muilta tule vastausta...linx kirjoitti:Oli hieman vaikea keksiä otsikolle nimeä, mutta tällänen kysymys ois. Elikkä, ostin omaan MB W210 200 CDI:iin Greenin Twister vapaavirtaus suodattimen ja haluaisin tietää ettei siitä ole mitää haittaa?Esim. "Ilmamassa mittarille"?Olen ajanut autolla n.3000tkm jo sen kanssa ja mielestäni ei mitään häikkää ole sen takia ilmaantunut. Mutta eihän se anturi joka on turbon imupuolelle menevässä putkessa rikkoonnu vaparin asennuksen takia, koska tälläisia huhuja olen kuullut?!.Ajattelin ottaa vaparin pois talveksi varmuuden vuoksi. Onko kellään asiasta kokemusta/tietoo?

Eikös se anturi mittaa ns. normaali-ilmanpainetta, joten eipä sillä suodattimen läpivirtauksella, tässä tapauksessa parantumisella, mitään vaikutusta pitäisi sen suhteen olla.
Mikäli suodatin on suojassa vedeltä, niin ei pitäisi olla haittaa..
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kertokaas muuten lisää, eli miten nuo ahdettuihin ja ei ahdettuihin eroavat ja miksi ? Mielenkiinnosta kyselen...sku kirjoitti:ei oo haittaa kunhan annat suoja öljyn kuivua suodattimeen äläkä laita liikaa sitä
Lisää tietoa: www.skg.fi
Se upea ropeli on kiinteä eikä mikään kuulalaakeroitu aksiaalipuhallin. Kyselin Twisterin asennuksesta maahantuojalta US-Partsilta, eikä siellä nähty mitään estettä suodattimen asentamiseksi ahdettuun autoon. Varoituksen voisi kuvitella johtuvan siitä, että jos ahdetussa autossa käytetään alimitoitettua suodatinta, kova imu rikkoo suodattimen rungon ja suodatin lentää silppuna turbon/kompuran siipien läpi.
Vink vink: Twisterin koteloa voi käyttää myös muille vapareille pelkkänä kotelona ja heittää sen Greenin suodattimen mäkeen, jos arveluttaa.
Ps. asensin juuri SEC:ciin Twister XXL:n. Vielä pitäisi keksiä miten halvatussa saa kymmensenttisen tuloilmaröörin vedettyä oikean etulyhdyn ja kompuran välistä. Taitaa mennä talvella lasikuituhommiksi.
Vink vink: Twisterin koteloa voi käyttää myös muille vapareille pelkkänä kotelona ja heittää sen Greenin suodattimen mäkeen, jos arveluttaa.
Ps. asensin juuri SEC:ciin Twister XXL:n. Vielä pitäisi keksiä miten halvatussa saa kymmensenttisen tuloilmaröörin vedettyä oikean etulyhdyn ja kompuran välistä. Taitaa mennä talvella lasikuituhommiksi.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Olen kirjoittanut tästä niin monta kertaa etten enää viitsi.
Lyhyt kertaus: Autoteollisuus luopui 50-luvulla "vanufilttereistä" koska niistä pääsee liian suuria partikkeleita läpi nykyaikaisten moottorien toleransseja ajatellen.
Joku sivuventtiililättäpääkasi saattoi toimia vielä ihan hienosti kvaikka siltä paahtoi 0,5 mikronin kivenmurikoita läpi. Nykyaikaiselle moottorille taas 0,1 mikronin pölykin on liikaa.
Jos sinulla on ralliauto jonka moottorilla ajetaan maksimissaan muutaman sadan kilometrin pätkä ennen koneremonttia tai kiihdytysauto jolla ajetaan 400 metriä ennen koneremonttia niin voit käyttää mitä tahansa sukkahousua tai oravaristikkoa filtterinä - tai vaikka ajaa kokonaan ilman filtteriä pelkillä imusuppiloilla.
Jos taas ajattelit ajaa autollasi satoja tuhansia kilometerjä, niin vain ja ainoastaan paperifiltteri pitää paskan koneen ulkopuolella.
Henkka
ja viritetty Harrikka jossa on juuri vaihdettu tehtaan vakoifiltteri
ja Lumikki jossa on tasan tarkkaan tehtaan vakiofiltteri
jos hevosvoimia saisi jollakin ilmanputsarin vaihtamisella niin autotehtaat jo käyttäisivät "vapaavirtaussuodattimia vakiona". Kertokaa minulle yksikin käyttöauto jossa ON vapaavirtausfiltteri tehtaan puolesta.
Lyhyt kertaus: Autoteollisuus luopui 50-luvulla "vanufilttereistä" koska niistä pääsee liian suuria partikkeleita läpi nykyaikaisten moottorien toleransseja ajatellen.
Joku sivuventtiililättäpääkasi saattoi toimia vielä ihan hienosti kvaikka siltä paahtoi 0,5 mikronin kivenmurikoita läpi. Nykyaikaiselle moottorille taas 0,1 mikronin pölykin on liikaa.
Jos sinulla on ralliauto jonka moottorilla ajetaan maksimissaan muutaman sadan kilometrin pätkä ennen koneremonttia tai kiihdytysauto jolla ajetaan 400 metriä ennen koneremonttia niin voit käyttää mitä tahansa sukkahousua tai oravaristikkoa filtterinä - tai vaikka ajaa kokonaan ilman filtteriä pelkillä imusuppiloilla.
Jos taas ajattelit ajaa autollasi satoja tuhansia kilometerjä, niin vain ja ainoastaan paperifiltteri pitää paskan koneen ulkopuolella.
Henkka
ja viritetty Harrikka jossa on juuri vaihdettu tehtaan vakoifiltteri
ja Lumikki jossa on tasan tarkkaan tehtaan vakiofiltteri
jos hevosvoimia saisi jollakin ilmanputsarin vaihtamisella niin autotehtaat jo käyttäisivät "vapaavirtaussuodattimia vakiona". Kertokaa minulle yksikin käyttöauto jossa ON vapaavirtausfiltteri tehtaan puolesta.
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
eikös se suodatinöljy just pysäytä ne pikkuhiekat paremmin kuin paperifiltteriHenri Junkkala kirjoitti:Olen kirjoittanut tästä niin monta kertaa etten enää viitsi.
Lyhyt kertaus: Autoteollisuus luopui 50-luvulla "vanufilttereistä" koska niistä pääsee liian suuria partikkeleita läpi nykyaikaisten moottorien toleransseja ajatellen.
Joku sivuventtiililättäpääkasi saattoi toimia vielä ihan hienosti kvaikka siltä paahtoi 0,5 mikronin kivenmurikoita läpi. Nykyaikaiselle moottorille taas 0,1 mikronin pölykin on liikaa.
Jos sinulla on ralliauto jonka moottorilla ajetaan maksimissaan muutaman sadan kilometrin pätkä ennen koneremonttia tai kiihdytysauto jolla ajetaan 400 metriä ennen koneremonttia niin voit käyttää mitä tahansa sukkahousua tai oravaristikkoa filtterinä - tai vaikka ajaa kokonaan ilman filtteriä pelkillä imusuppiloilla.
Jos taas ajattelit ajaa autollasi satoja tuhansia kilometerjä, niin vain ja ainoastaan paperifiltteri pitää paskan koneen ulkopuolella.
Henkka
ja viritetty Harrikka jossa on juuri vaihdettu tehtaan vakoifiltteri
ja Lumikki jossa on tasan tarkkaan tehtaan vakiofiltteri
jos hevosvoimia saisi jollakin ilmanputsarin vaihtamisella niin autotehtaat jo käyttäisivät "vapaavirtaussuodattimia vakiona". Kertokaa minulle yksikin käyttöauto jossa ON vapaavirtausfiltteri tehtaan puolesta.
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
W126 280SE
W638 110CDI
Öljytyn vaapaa virta putsarin jälkeen oleva rosteri putki ennen turboa on aivan puhdas juuri viime viikolla kokeilin putken läpi työntäen valkoisen kankaan EI MITÄÄN LIKAA. Mutta mersun omassa kotelossa oli aina hienoa "pölyä" se on tarkastettu juttu
Varmaankin yksi syy miksi auto tehtaat ei käytä on IMU ÄÄNI





TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER