wäykkynen kirjoitti:Nyt on kyllä erittäin komeasti laitettu mersu, nostan hattua! Ihan mielenkiinnosta kyselisin että onko sulla jokin autoalan koulutus vai oletko kenties "itseoppinut"? Itellä kuumottelis oman auton laitto ja olis maalipinnan, kolhujen sekä naarmujen korjauksia ja muuta yleistä fiksausta, mutta en uskalla lähteä tekemään mitään kun en asioista hirveästi tiedä.. Vuoden päästä olis tarkoitus autoalalle hakea, jos vaikka sitten rupeais asioista jotain ymmärtämäänkin!
Kiitoksia! Kone- ja metalli alalla oon, asentajaks valmistun parin vuoden sisällä! Pienestä asti kiinostanut kaikki moottorilla liikkuvat, on siis tullu oltuun autojen kanssa tekemisissä jo pienestä asti. Eihän nää vaikeita hommia ole, jos uskallusta ja intoa riittää niin eikun vaan rohkeesti kokeilee, kokemuksen kautta sitä parhaiten oppii
Olin jo aikeissani ostaa uudet penkit. Mieli muuttui hyvin äkkiä, kun pesin penkit hyvin. Nehä on ku uudet! Kuskin penkki aivan toivoton reikänsäkin puolesta, täytyy siihen ettii jostain uus samanlainen
Tih5 kirjoitti:Ei kai sen mahdottoman kallista ole jos kuskin penkin vie korjattavaksi. Verhoilija vaihtaa sen reikiintyneen kohdan penkistä ja on taas kuin uusi...
Sitä olen myös miettinyt, mutta saakohan täysin samaa kangasta ja verhoilun täysin näkymättömäks, en usko Itselle ei kelpaa "sinne päin verhoilu" vaan auton täytyy olla priima joka paikasta!
Tih5 kirjoitti:Ei kai sen mahdottoman kallista ole jos kuskin penkin vie korjattavaksi. Verhoilija vaihtaa sen reikiintyneen kohdan penkistä ja on taas kuin uusi...
Sitä olen myös miettinyt, mutta saakohan täysin samaa kangasta ja verhoilun täysin näkymättömäks, en usko Itselle ei kelpaa "sinne päin verhoilu" vaan auton täytyy olla priima joka paikasta!
... jaha, epk ehtikin vastata sillä välin kuin kirjoitin tuota alla olevaa...
Kyllä sen saa samanlaiseksi ja samaa kangasta on saatavilla. No joo, voihan siinä olla joku hillittömän pieni sävyero, joka johtuu siitä, että autossa ollut kangas on varmaankin auringossa vähän haalistunut, mutta sillä ei ole käytännössä mitään merkitystä (eli sitä ei mitenkään huomaa normaaleissa valaistusolosuhteissa tarkemminkaan katsomalla), eikä varsinkaan tuon värinen vissiin kummemmin edes haalistu. Mulla kahteen autoon on tehty korjaukset niin, että kuskin selkänojan sivun kangas on vaihdettu. Remontti on tehty uudella Mersun alkuperäiskankaalla, ja saumoissa tai muissa ei näy mitään poikkeavaa. Sävyeron huomaa valokuvissa hyvinkin, mutta käytännössä ei juuri lainkaan. Vaatii vain ammattitaitoisen verhoilijan, joka verhoilemisen lisäksi vielä osaa hankkia sitä oikeaa kangasta.
Noin muuten - hyvännäköistä jälkeä näyttää tulevan tuosta autosta.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Tih5 kirjoitti:Ei kai sen mahdottoman kallista ole jos kuskin penkin vie korjattavaksi. Verhoilija vaihtaa sen reikiintyneen kohdan penkistä ja on taas kuin uusi...
Sitä olen myös miettinyt, mutta saakohan täysin samaa kangasta ja verhoilun täysin näkymättömäks, en usko Itselle ei kelpaa "sinne päin verhoilu" vaan auton täytyy olla priima joka paikasta!
... jaha, epk ehtikin vastata sillä välin kuin kirjoitin tuota alla olevaa...
Kyllä sen saa samanlaiseksi ja samaa kangasta on saatavilla. No joo, voihan siinä olla joku hillittömän pieni sävyero, joka johtuu siitä, että autossa ollut kangas on varmaankin auringossa vähän haalistunut, mutta sillä ei ole käytännössä mitään merkitystä (eli sitä ei mitenkään huomaa normaaleissa valaistusolosuhteissa tarkemminkaan katsomalla), eikä varsinkaan tuon värinen vissiin kummemmin edes haalistu. Mulla kahteen autoon on tehty korjaukset niin, että kuskin selkänojan sivun kangas on vaihdettu. Remontti on tehty uudella Mersun alkuperäiskankaalla, ja saumoissa tai muissa ei näy mitään poikkeavaa. Sävyeron huomaa valokuvissa hyvinkin, mutta käytännössä ei juuri lainkaan. Vaatii vain ammattitaitoisen verhoilijan, joka verhoilemisen lisäksi vielä osaa hankkia sitä oikeaa kangasta.
Noin muuten - hyvännäköistä jälkeä näyttää tulevan tuosta autosta.
Kiitoksia teille, en olisi ikinä uskonut Täytyypä joku päivä tässä käydä kyselemässä verhoomoista!
Jussi L. kirjoitti:Hyvältä näyttää.. Kummasti rojekti muistuttaa yhen kaverin 190:ä joka juur maalailtu samalla värillä helmoja myöten ja on tontissa ja bbs:t alla
Haha kiitos! Löytyykös siitä kertomusta täältä foorumilta?
Jussi L. kirjoitti:Hyvältä näyttää.. Kummasti rojekti muistuttaa yhen kaverin 190:ä joka juur maalailtu samalla värillä helmoja myöten ja on tontissa ja bbs:t alla
Haha kiitos! Löytyykös siitä kertomusta täältä foorumilta?
Eipä taida olla...
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Pikanen päivitys, vannelöytö tuli tehtyä. Eli 17" bbs rs replicat, takana 10" ja edessä 8.5" eteellä 30. Uudet kapeammat renkaat täytys vielä pyöräyttää alle. Mutta lätinät sikseen ja..
on kyllä pirun mukavaa luettavaa tää osio, ja on kyllä siisti 190, ihan tässä tekis mieli vaihtaa w202->w201.een kunhan rahatilanne on parempaan päin :) ja 190.llähän se tuli mersuilu aikanaan aloitettua :D
antti675 kirjoitti:on kyllä pirun mukavaa luettavaa tää osio, ja on kyllä siisti 190, ihan tässä tekis mieli vaihtaa w202->w201.een kunhan rahatilanne on parempaan päin ja 190.llähän se tuli mersuilu aikanaan aloitettua
haha kiitos on se 190 omasta mielestä hienoimpia vanhempia mersuja!
Renkaat tuli irroiteltua, uudet renkaat laitoin tilaukseen koolla 215/45 ja 195/40. Uudet takavalotkin tuli, sekä merkki sai plasti dipit pintaan. Puskureita en vieläkään ole saanut maaliin, kun ei etupuskuri ole vieläkään tullut, minne lie hukkunut postissa
tenava92 kirjoitti:Pikanen päivitys, vannelöytö tuli tehtyä. Eli 17" bbs rs replicat, takana 10" ja edessä 8.5" eteellä 30. Uudet kapeammat renkaat täytys vielä pyöräyttää alle. Mutta lätinät sikseen ja..
Jos auto on koriste eikä sillä ajeta nii kai noi käy, mutta liikenteeseen kyseessä on jo hengenvaarallinen vanne/rengas yhdistelmä. Toivottavasti ei satuta samalle tielle samaan aikaan...
tenava92 kirjoitti:Pikanen päivitys, vannelöytö tuli tehtyä. Eli 17" bbs rs replicat, takana 10" ja edessä 8.5" eteellä 30. Uudet kapeammat renkaat täytys vielä pyöräyttää alle. Mutta lätinät sikseen ja..
Jos auto on koriste eikä sillä ajeta nii kai noi käy, mutta liikenteeseen kyseessä on jo hengenvaarallinen vanne/rengas yhdistelmä. Toivottavasti ei satuta samalle tielle samaan aikaan...
tenava92 kirjoitti:Pikanen päivitys, vannelöytö tuli tehtyä. Eli 17" bbs rs replicat, takana 10" ja edessä 8.5" eteellä 30. Uudet kapeammat renkaat täytys vielä pyöräyttää alle. Mutta lätinät sikseen ja..
Jos auto on koriste eikä sillä ajeta nii kai noi käy, mutta liikenteeseen kyseessä on jo hengenvaarallinen vanne/rengas yhdistelmä. Toivottavasti ei satuta samalle tielle samaan aikaan...
tenava92 kirjoitti:Pikanen päivitys, vannelöytö tuli tehtyä. Eli 17" bbs rs replicat, takana 10" ja edessä 8.5" eteellä 30. Uudet kapeammat renkaat täytys vielä pyöräyttää alle. Mutta lätinät sikseen ja..
Jos auto on koriste eikä sillä ajeta nii kai noi käy, mutta liikenteeseen kyseessä on jo hengenvaarallinen vanne/rengas yhdistelmä. Toivottavasti ei satuta samalle tielle samaan aikaan...
Vanteet mahtuu kevyesti alle eivätkä osu mihinkään. Mikäs siinä jos itse tykkäät ajaa luikertavilla pullakumeilla