190 2.5d paljon löylyä irti
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: La 02.08.2014 22:49
190 2.5d paljon löylyä irti
Elikkäs ois tarkoitus tommosesta 190 2.5d ottaa se 300hp irti. Elikkäs koko kone ois tarkoitus rakentaa uusiksi oisko jollain jotain vinkkejä mitä osaa kannattaa laittaa ja millasta kytkintä?
Re: 190 2.5d paljon löylyä irti
Ihan ensimmäikseksi hommaa aihioksi alkuperäinen turbokone.
Re: 190 2.5d paljon löylyä irti
-orkkisturbokone
-722.3 automaatti mieluiten vahvistettuna
-muute perus hilppeet, pumppu, turbo, cooleri jne.
-722.3 automaatti mieluiten vahvistettuna
-muute perus hilppeet, pumppu, turbo, cooleri jne.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 190 2.5d paljon löylyä irti
Tämän aiheen alle voisin heittää omat kysymykset. 722.3 tehonkesto vakiona/vahvistettuna? Entä 722.4? Entä mitä kestää manuaalilaatikot 4-vaihteisena ja 5-vaihteisena? Minkä ikäisissä tuota 722.3 löytää? Googlella ja forumin haulla saisin nuokin varmaan setvittyä, mutta täällä sitä tietoa löytyy ja joskus jopa jaetaankin 

Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: 190 2.5d paljon löylyä irti
Jos jotakuta kapeakantisen virittäjää kiinnostaa niin olisi pukissa "uusi" alkuperäinen OM602 turbokone!
Laitettu cdi:n kanget, monivenan kannentiiviste, uudet laakerit, uudet männänrenkaat, uudet ketjut ja kiristimet, kaikki tiivisteet, kansi plaanattu sekä venttiilityöt tehty ja lukematon määrä pisteosaa...
Laitettu cdi:n kanget, monivenan kannentiiviste, uudet laakerit, uudet männänrenkaat, uudet ketjut ja kiristimet, kaikki tiivisteet, kansi plaanattu sekä venttiilityöt tehty ja lukematon määrä pisteosaa...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: 190 2.5d paljon löylyä irti
Kerrotko lisää aiheesta?Jube kirjoitti: Laitettu cdi:n kanget, .
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
C124 ?
C123 230
S210 24v
Re: 190 2.5d paljon löylyä irti
Kankien yläsilmään on teetetty koneistamolla sovitteet pienemmälle männäntapille!aniemiko kirjoitti:Kerrotko lisää aiheesta?Jube kirjoitti: Laitettu cdi:n kanget, .
Eipä ne muuta tarvi, ovat huomattavasti jäsymmät kuin 60x turbokoneiden kanget...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: 190 2.5d paljon löylyä irti
Jube kirjoitti:Kankien yläsilmään on teetetty koneistamolla sovitteet pienemmälle männäntapille!aniemiko kirjoitti:Kerrotko lisää aiheesta?Jube kirjoitti: Laitettu cdi:n kanget, .
Eipä ne muuta tarvi, ovat huomattavasti jäsymmät kuin 60x turbokoneiden kanget...
Onhan ne jykevät mutta muistelisin että ovat pari milliä lyhyemmät mitä 60x veivit. hämärä mielikuva mitoista: 60x 149mm cdi 147mm isolohkopitkäisku 60x 145mm
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
C124 ?
C123 230
S210 24v
Re: 190 2.5d paljon löylyä irti
Niin minäkin luulin mutta minkäälaista eroa ei kyllä saatu esille vaikka miten yritettiin mitata!aniemiko kirjoitti:Jube kirjoitti:Kankien yläsilmään on teetetty koneistamolla sovitteet pienemmälle männäntapille!aniemiko kirjoitti:Kerrotko lisää aiheesta?Jube kirjoitti: Laitettu cdi:n kanget, .
Eipä ne muuta tarvi, ovat huomattavasti jäsymmät kuin 60x turbokoneiden kanget...
Onhan ne jykevät mutta muistelisin että ovat pari milliä lyhyemmät mitä 60x veivit. hämärä mielikuva mitoista: 60x 149mm cdi 147mm isolohkopitkäisku 60x 145mm
Joku muukin oli todennut että millilleen samanmittaisia ovat:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&t=138086" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaveri hulluuksissan vielä kiilotti nuo veivit

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: 190 2.5d paljon löylyä irti
Herää kysymys, että onko sitten cdi moottoreita eri iskunpituuksilla? on mielenkiintoista meinaan. 

C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
C124 ?
C123 230
S210 24v
Re: 190 2.5d paljon löylyä irti
Mistä moottorista nuo ovat peräisin? vm?
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
C124 ?
C123 230
S210 24v
Re: 190 2.5d paljon löylyä irti
En ihan tarkkaan muista mutta olisko ollu -01 tai -02aniemiko kirjoitti:Mistä moottorista nuo ovat peräisin? vm?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: 190 2.5d paljon löylyä irti
313cdi Sprintterin koneista nuo on eli onko tuo nyt sitten 220 vastaava?aniemiko kirjoitti:200, 220, 270, 320?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90