300D syöttöpumppu
300D syöttöpumppu
124:sen OM603 pumppu kysees.
Onko noissa lähtö "natsoissa" muitaki tiivisteitä kuin joku o-rengas? Se tähtisykerö kannalla oleva tötterö johon tulee suutinputki ja lukituslevy pitää paikallaan.
Hieman on ykköspytty huonommin käyvä kuin muut ja kun kampean 14mm listalla tota nappulaa taaksepäin ni käynti paranee. Ei ole päälle päin mitään vuotoa.
Luulisin et sieltä jotenki joku osa valskaa ja seo syynä tohon pieneen hytkyttämiseen jonka tuntee kuskinpenkiltä kun moottori on kuuma.
Onko noissa lähtö "natsoissa" muitaki tiivisteitä kuin joku o-rengas? Se tähtisykerö kannalla oleva tötterö johon tulee suutinputki ja lukituslevy pitää paikallaan.
Hieman on ykköspytty huonommin käyvä kuin muut ja kun kampean 14mm listalla tota nappulaa taaksepäin ni käynti paranee. Ei ole päälle päin mitään vuotoa.
Luulisin et sieltä jotenki joku osa valskaa ja seo syynä tohon pieneen hytkyttämiseen jonka tuntee kuskinpenkiltä kun moottori on kuuma.
S124 & W124
Re: 300D syöttöpumppu
On siellä kupari tiiviste pohjalla kokoa en muista mutta jos oikean laittaa niin erikoinen koko on mutta ihan normi kupari prikka käy myös.
Kannnattaa samalla kyllä vaihtaa ne o-renkaat kun olen aika varma että irroitta essa katkeaa ja on jo orastavaa pykimistä.
Kannnattaa samalla kyllä vaihtaa ne o-renkaat kun olen aika varma että irroitta essa katkeaa ja on jo orastavaa pykimistä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 300D syöttöpumppu
Pitänee koittaa iha varovasti kiristää eka sit tota jos vaikka kummenis tai sitte vaihtoon molemmat.
Onko näille mersun osille epc:tä netissä ilmasta josta näkee varaosanumerot ja voi itte katella räjäytyskuvia?
Onko näille mersun osille epc:tä netissä ilmasta josta näkee varaosanumerot ja voi itte katella räjäytyskuvia?
S124 & W124
Re: 300D syöttöpumppu
http://mb.ilcats.ru/part/class/1/ccode/ ... group/07//" onclick="window.open(this.href);return false;
Näytti olevan. 11 ja 17 osat siis pitäs vaihella.
Näytti olevan. 11 ja 17 osat siis pitäs vaihella.
S124 & W124
Re: 300D syöttöpumppu
Joo kiristin vaa sitä venttiiliä mikä onkaa ja siihe loppu koneen hytkyttäminen ja raklatus. Tyhjäkäyntiki nousi 200-300rpm pelkästää sillä, et piti pumppua säätää heti perään.
Vetää ku eri auto ny.
Vetää ku eri auto ny.

S124 & W124
Re: 300D syöttöpumppu
Tuli muuten vielä mieleen et mitä kautta öljy poistuu syöttöpumpusta? Entises pirssissä ei tullu öljyä ulos paljon paskaakaan ku aukas päätykannen ja pysty auto käynnissä sääteleen vaikka vartin pumppua perä auki ja ei valunu ulos öljyä.
Tässä tullee heti varmaa 2-4dl pihalle kannen aukasemalla ja jos laittaa auton käyntii ni alkaa valumaan heti pihalle lissää öljyä. Liekkö normaalia? Näytti olevan melkeen puoleenväliin kantta se öljyn pinta pumpussa ku katto öljy rajaa.
Tässä tullee heti varmaa 2-4dl pihalle kannen aukasemalla ja jos laittaa auton käyntii ni alkaa valumaan heti pihalle lissää öljyä. Liekkö normaalia? Näytti olevan melkeen puoleenväliin kantta se öljyn pinta pumpussa ku katto öljy rajaa.
S124 & W124
Re: 300D syöttöpumppu
mulla on joista jokaisesta, mitä on tullut räplättyä, niin lorahtanu heti sen pari desia ainakin lattialle. ja sitten, kun säätelee käydessä, niin kyllä sitä jonkun verran sieltä aina tulee. olisko takakannen öljyraja jotain 1/3 korkeudella.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 300D syöttöpumppu
Juu, entisen auton kohalla riitti yks rätti pumpun alle ettei lattialle tullu tippaakaa. Nykysestä lorisee reippaasti eli taitaa olla tää normaalia ja entises saatto olla jotaki häikkää kenties.pera8x kirjoitti:mulla on joista jokaisesta, mitä on tullut räplättyä, niin lorahtanu heti sen pari desia ainakin lattialle. ja sitten, kun säätelee käydessä, niin kyllä sitä jonkun verran sieltä aina tulee. olisko takakannen öljyraja jotain 1/3 korkeudella.
S124 & W124
Re: 300D syöttöpumppu
Siellä pumpun kaulan ympärillä lohkossa on ainakin reikä ja luulen öljyn tulevan sieltä.
Ei siinä ole tiivistystä ja se on siinä kaulan keskivaiheilla.
Jos itse pumpun akselilla ei ole tiivistettä että ylimääräinen öljy tulisi siiä ulos ja sen lohkon reikä olisi suht napakka niin siitähän sen öljyn kierron saa aikaan mutta ilman öljyä pumppu leikkaa kiinni.
Ei siinä ole tiivistystä ja se on siinä kaulan keskivaiheilla.
Jos itse pumpun akselilla ei ole tiivistettä että ylimääräinen öljy tulisi siiä ulos ja sen lohkon reikä olisi suht napakka niin siitähän sen öljyn kierron saa aikaan mutta ilman öljyä pumppu leikkaa kiinni.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 300D syöttöpumppu
Ei äkkiseltää löytäny vihjettä mut miten saa vaihettua sammutinvivun akselin tiivisteen? O-rengas tais olla siellä?
S124 & W124
Re: 300D syöttöpumppu
Jos en väärin muista ni sammutus vipu irti ja akselilla on sen alla lukkorengas, mikä pitää rikkaa o-renkaan päällä. Sen verran pitää varoa ettei akseli pääse painumaan pumpun sisällepäin kun lukkorengas on poistettu, voi hypätä vipu pumpun sisltä pois kolostaan, sen saa kyllä sammutin kellon reiästä ohjattua takaisin paikalleen jo vahinko sattuu.
Ylimääräinen öljy poistuu pumpusta laakeripesässä olevista kahdesta reiästä akselin yläpuolella, ja saattaa olla mahdollista että sen laakeripesän pystyy asentamaan ylösalaisin jolloin öljynpinta jää alhaisemmaksi ja ei siten uita säätimen puolelle takalaakerin läpi öljyä. Ei hyvä pitemmänpäälle, mutta kyllä sielä silti sen verran on että nokka vähän saa roiskeita.
Ylimääräinen öljy poistuu pumpusta laakeripesässä olevista kahdesta reiästä akselin yläpuolella, ja saattaa olla mahdollista että sen laakeripesän pystyy asentamaan ylösalaisin jolloin öljynpinta jää alhaisemmaksi ja ei siten uita säätimen puolelle takalaakerin läpi öljyä. Ei hyvä pitemmänpäälle, mutta kyllä sielä silti sen verran on että nokka vähän saa roiskeita.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: 300D syöttöpumppu
ok, pitänee kurkata ja toivoa et o-rengas lajitelmassa ois sopiva renkula.
S124 & W124
Re: 300D syöttöpumppu
Tottakai vahinko sattuu ku univelkasena säheltää. Noo kolmannella kerralla se akseli meni ees sinne päin ja auto sammuu avaimesta ja siitä vivustaki eikä huua.
Mutta tuli vähä semmone fiilis ettei se oo viekää kuten pitäs, vähä hervoton se sammutus vipu, voi painaa siihe asti alaspäin et alkaa auto sammua eikä se nouse takas ylös itekseen. Mikähä siellä mättää vai onko se tommonen ko ei tullu eka testattua, eikai?
Videotaki ois ni koitan laittaa jotaki kautta sen.
https://onedrive.live.com/?gologin=1&mk ... 1D!161&v=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta tuli vähä semmone fiilis ettei se oo viekää kuten pitäs, vähä hervoton se sammutus vipu, voi painaa siihe asti alaspäin et alkaa auto sammua eikä se nouse takas ylös itekseen. Mikähä siellä mättää vai onko se tommonen ko ei tullu eka testattua, eikai?
Videotaki ois ni koitan laittaa jotaki kautta sen.
https://onedrive.live.com/?gologin=1&mk ... 1D!161&v=3" onclick="window.open(this.href);return false;
S124 & W124
Re: 300D syöttöpumppu
oliko virta päällä, kun painelit tota vipua? virta sammuksissahan sen kuuluukin jäädä alas pohjaan, kunnes alipaineet jostain vuotaa pois. tai noin se ainakin mulla on jokaisessa mersussa toiminut.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 300D syöttöpumppu
Juu oli virrat päällä. Sillon ku se jää alas ni kaasua painamalla nousee ylös. Pittää kattoa toisesta pumpusta mite siinä pelittää muttei se minusta noin pitäs toimia.
S124 & W124
Re: 300D syöttöpumppu
Eihäse tommone ollu 601 koneessa. Ylös asti nousee napakasti eikä oo tommone veltto.
Eikun vielä kerran uusiksi. Prkl ko tota sammutinrasiaa taho saaha mitenkää pois paikaltaan. Ainoo positiivinen asia et alipaine linjoissa ei oo vuotoa koska vipu oli vielläki alhaalla.
E: Se ois ny kunnossa ja oikein. Ei ollu iha oikein se akseli siellä. Kiitokset turbiinille hyvistä ja oikeista neuvoista.
Eikun vielä kerran uusiksi. Prkl ko tota sammutinrasiaa taho saaha mitenkää pois paikaltaan. Ainoo positiivinen asia et alipaine linjoissa ei oo vuotoa koska vipu oli vielläki alhaalla.

E: Se ois ny kunnossa ja oikein. Ei ollu iha oikein se akseli siellä. Kiitokset turbiinille hyvistä ja oikeista neuvoista.

S124 & W124
Re: 300D syöttöpumppu
mitenkäs tuo remontti sitten hoidetaan, jos itselle tulee joskus tarve vaihtaa sama tiiviste?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 300D syöttöpumppu
Niinku ylenpänä lukkee.
Eka se sammutinvipu pois 8mm avaimella. Sitten lukkosokka ja prikka pois akselilta. O-rengas näkyykin jo, kannattanee koittaa kaivella neulalla yms terävällä se pois ja uue vaa painaa takas varovasti ettei se akseli mee sissään juuri yhtään. Pitelee vaikka pihteillä akselia samalla. Sitten kasaan.
Ja jos käy niin että akseli karkailee hiuka ni se alipaine sammutuskello pois. Laittaa akselin paikalleen kunnolla ja sitten sen kellon. Sen hoksaa kyllä miten se tulee. Väärin laittamalla sammutusvivun auto voi käynnistettäessa ottaa täyet kiekat ja huutaa tasan niin kauan ku dieseliä riittää tai kunnes tukehuttaa sen moottorin.

Eka se sammutinvipu pois 8mm avaimella. Sitten lukkosokka ja prikka pois akselilta. O-rengas näkyykin jo, kannattanee koittaa kaivella neulalla yms terävällä se pois ja uue vaa painaa takas varovasti ettei se akseli mee sissään juuri yhtään. Pitelee vaikka pihteillä akselia samalla. Sitten kasaan.
Ja jos käy niin että akseli karkailee hiuka ni se alipaine sammutuskello pois. Laittaa akselin paikalleen kunnolla ja sitten sen kellon. Sen hoksaa kyllä miten se tulee. Väärin laittamalla sammutusvivun auto voi käynnistettäessa ottaa täyet kiekat ja huutaa tasan niin kauan ku dieseliä riittää tai kunnes tukehuttaa sen moottorin.


S124 & W124
Re: 300D syöttöpumppu
Tässä kuva pumpun voitelusta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W201, 2,5 D, vm91
Re: 300D syöttöpumppu
Hmm. Onkoha normaalia et hiukan on ilmakuplaa yhessä kirkkaassa letkussa joka tulee suodattimelle siirtopumpulta? joka on syöttöpumpun alla.
Eipä tää kyllä oikeen oirehdi mitenkää vaikka siellä pikkukuplaa menee.
Eipä tää kyllä oikeen oirehdi mitenkää vaikka siellä pikkukuplaa menee.
S124 & W124
Re: 300D syöttöpumppu
Ja tuli mieleen et miten täynnä pitäs olla karkee suodatin normaalisti? Ettei vaa valskais joku liitos tai putki auton alla.
S124 & W124
Re: 300D syöttöpumppu
Kiitoksia taas runsaista avuista. "Ongelma" tuli ratkaistua itse.
Nyt vaan loputkin tappeleen faceen onko se bemari vai 200d mersu paras.
Nyt vaan loputkin tappeleen faceen onko se bemari vai 200d mersu paras.

S124 & W124
Re: 300D syöttöpumppu
Itteäki kiinnostais tuo karkeasuodatinettä kuin täynnä pitäis olla sillä omassa on aina ollut ilmakupla sen sisällä.
...ja sit faceen tappeleen
...ja sit faceen tappeleen

Re: 300D syöttöpumppu
No mulla oli alle puolillaan se yleesä, nyt melkee täys ko tein korjauksie. Mutta parenpi mennä väitteleen faceen ku auttaa toisia.MarkusJVainio kirjoitti:Itteäki kiinnostais tuo karkeasuodatinettä kuin täynnä pitäis olla sillä omassa on aina ollut ilmakupla sen sisällä.
...ja sit faceen tappeleen

S124 & W124
Re: 300D syöttöpumppu
Jotai häikkää ollu ja paljo jos se alle puolillaan on ollu. Mutta onneks tuli paremmaksi vaikka ite sait sen selvitettyäDixon kirjoitti:No mulla oli alle puolillaan se yleesä, nyt melkee täys ko tein korjauksie. Mutta parenpi mennä väitteleen faceen ku auttaa toisia.MarkusJVainio kirjoitti:Itteäki kiinnostais tuo karkeasuodatinettä kuin täynnä pitäis olla sillä omassa on aina ollut ilmakupla sen sisällä.
...ja sit faceen tappeleen

Omassa karkeessa on sentin kokonen ilmakupla ollu aina. Muttei ongelmia ole kylläkään ollut.
Re: 300D syöttöpumppu
Ongelma poistuu vain paineistamalla linja tai muuttamalla suodatintyyppiä ja asentoa.MarkusJVainio kirjoitti:Jotai häikkää ollu ja paljo jos se alle puolillaan on ollu. Mutta onneks tuli paremmaksi vaikka ite sait sen selvitettyäDixon kirjoitti:No mulla oli alle puolillaan se yleesä, nyt melkee täys ko tein korjauksie. Mutta parenpi mennä väitteleen faceen ku auttaa toisia.MarkusJVainio kirjoitti:Itteäki kiinnostais tuo karkeasuodatinettä kuin täynnä pitäis olla sillä omassa on aina ollut ilmakupla sen sisällä.
...ja sit faceen tappeleen![]()
Omassa karkeessa on sentin kokonen ilmakupla ollu aina. Muttei ongelmia ole kylläkään ollut.
+358 18B8FE99
Re: 300D syöttöpumppu
Tarviikin kokeilla eri asentoa kun nyt se on vinosti siellä. Ei nyt ihan 90 asteen kulmassa. Kiitti vinkistä.J.Kulmala kirjoitti:Ongelma poistuu vain paineistamalla linja tai muuttamalla suodatintyyppiä ja asentoa.MarkusJVainio kirjoitti:Jotai häikkää ollu ja paljo jos se alle puolillaan on ollu. Mutta onneks tuli paremmaksi vaikka ite sait sen selvitettyäDixon kirjoitti:No mulla oli alle puolillaan se yleesä, nyt melkee täys ko tein korjauksie. Mutta parenpi mennä väitteleen faceen ku auttaa toisia.MarkusJVainio kirjoitti:Itteäki kiinnostais tuo karkeasuodatinettä kuin täynnä pitäis olla sillä omassa on aina ollut ilmakupla sen sisällä.
...ja sit faceen tappeleen![]()
Omassa karkeessa on sentin kokonen ilmakupla ollu aina. Muttei ongelmia ole kylläkään ollut.
Re: 300D syöttöpumppu
Joo nii oli hiukan. Mutta menohaluihin tai muuhun käytökseen ei vaikuttani toikaan korjaus yhtään mitään.MarkusJVainio kirjoitti:Jotai häikkää ollu ja paljo jos se alle puolillaan on ollu. Mutta onneks tuli paremmaksi vaikka ite sait sen selvitettyäDixon kirjoitti:No mulla oli alle puolillaan se yleesä, nyt melkee täys ko tein korjauksie. Mutta parenpi mennä väitteleen faceen ku auttaa toisia.MarkusJVainio kirjoitti:Itteäki kiinnostais tuo karkeasuodatinettä kuin täynnä pitäis olla sillä omassa on aina ollut ilmakupla sen sisällä.
...ja sit faceen tappeleen![]()
Omassa karkeessa on sentin kokonen ilmakupla ollu aina. Muttei ongelmia ole kylläkään ollut.

S124 & W124
Re: 300D syöttöpumppu
Linkkejä ja vinkkejä hyvvää ohjeeseen kuinka tehhään joutsenkaulalla ajotus? Tarttee vissiin konepeltiin laittaa pullo josta dieseliä tullee suodattimelle ja ottaa painevena pois pumpusta ykköseltä? Justiisa 13jykk (tappiajoitus) aattelin ajottaa et mitä se sitte se ennakko tolla joutsenkaula menetelmällä?
En löytäny koko nystyrää et ois saanu tapilla ajotettua et liekkö katkennu koko nystyrä pumpusta pois?
Oon kuitenki eri autoon kattonu ennakon ja oli heleppo vaa tähän en lukittua saanu mitenkää ja oli sen verrä öljyä pumpussa ettei peililläkää nähny tarkasti, konetta pyöritin kyllä monta kierrosta ja koitin katella vaa ei, se hammas varmaa puuttuu. EN tiiä "tarkasti" mitä ennakko on mutta summilla vähä lissää peilin avulla ja totesin et ois lähentämä 15jykk se nyt. Ainaki sininen savu loppu liikennevaloissa joka ei kavonnu suutinhuollolla.
En löytäny koko nystyrää et ois saanu tapilla ajotettua et liekkö katkennu koko nystyrä pumpusta pois?

S124 & W124
Re: 300D syöttöpumppu
Se kokemus mikä minulla on niin karkesuotimeen tulee ilmatila silloin kun suotimen imupuoleinen pää on alempana kuin muu osa suotimesta. On aivan normaalia. Kun pumppu imaisee ainetta käy ilmiö nimeltä "kavitaatio" ja jos ko suodin on laitetu niin että imupuoli on alempana niin ilmaa kertyy suotimeen. Ilmatila joustaa ja ei ole eduksi silloin kun ainettä kysytään oikeaan työhön. Muulloin sitä ei liene haittaa eikä ilmene oireina?
Myöskin kierroksia annettaessa niin kun löysätään s-pumpun paluupuolen kirkkaassa letkussa näkyy pienenpieniä ilmakuplaryöppyjä. Tämäkin on aivan normaalia.
Muissa letkuissa ei pitäisi ilamkuplia näkyä.
Myöskin kierroksia annettaessa niin kun löysätään s-pumpun paluupuolen kirkkaassa letkussa näkyy pienenpieniä ilmakuplaryöppyjä. Tämäkin on aivan normaalia.
Muissa letkuissa ei pitäisi ilamkuplia näkyä.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661