W124 250D - peräkysymys?
W124 250D - peräkysymys?
Eli tuon -93 mallin OM602 250D sedanin ABS (EI ASD) perä on joskus kertaalleen vaihdettu ja taas olisi vaihdon aika. Nykyinen perä on muuten ihan ok, mutta ABS:n kehä on mukiloitu ilmeisesti jollain ruuvimeisselillä jonkun terävän asentajan toimesta. Eli nykyisessä perässä on osanumero 201XX... eli 190:n perä näyttää olevan ja välitysenä 3.46 ja vetarin laipat on 100mm.
Kysymys kuuluukin on tuo autossa kiinni oleva perä tehdasasenteista vastaava ja jos ei ole niin mikä on? Laittaisin mielummin autoon nyt samalla kertaa siihen kuluvan perän.
Samalla kiinnostaa missä moottori-laatikko konmbinaatiossa tuollaista 250D:n perää on käytetty? Tiedossa olisi vähän ajetuista autoista perää mutta toinen on OM606 5v-man ja toinen olisi OM? 220E -93
Kiitos!
Kysymys kuuluukin on tuo autossa kiinni oleva perä tehdasasenteista vastaava ja jos ei ole niin mikä on? Laittaisin mielummin autoon nyt samalla kertaa siihen kuluvan perän.
Samalla kiinnostaa missä moottori-laatikko konmbinaatiossa tuollaista 250D:n perää on käytetty? Tiedossa olisi vähän ajetuista autoista perää mutta toinen on OM606 5v-man ja toinen olisi OM? 220E -93
Kiitos!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W124 250D - peräkysymys?
En tiedä auttaako etsimistä, mutta 220E viittaa M111-bensakoneeseen, ei OM-dieseliin.EVO X kirjoitti:...Samalla kiinnostaa missä moottori-laatikko konmbinaatiossa tuollaista 250D:n perää on käytetty? Tiedossa olisi vähän ajetuista autoista perää mutta toinen on OM606 5v-man ja toinen olisi OM? 220E -93
Kiitos!
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: W124 250D - peräkysymys?
Perässä voi olla ihan mitä vain sekasikiöitä niinkuin mulla muutamassa.
Eikö muuten win koodilla löydy siitä listasta perävälitys?
Toisekseen voihan siellä olla mikä välitys vain jos tuntuu ajonopeus kierrokset olevan tehoon ja vääntöön nähden kohdallaan.
Eikö muuten win koodilla löydy siitä listasta perävälitys?
Toisekseen voihan siellä olla mikä välitys vain jos tuntuu ajonopeus kierrokset olevan tehoon ja vääntöön nähden kohdallaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 250D - peräkysymys?
Ok,
Tällä hetkellä auto tuntuu ihan asiallisesta ajaa. Ajan paljon moottoritietä joten ehkä harvempikin perä voisi olla varsinkin vitosella, mutta toisaalta taas sitten taajamassa nuo välit toimii tällähetkellä aika hyvin...
Juu eli bensakoneesta oli kysymys eli "M"-sarjalaisesta. sillä olis ajettu reipas parisataa ja peränä taisi olla 3.27..mitähän tuo heittää 3.46 verrattuna? Entä mikä perä on vakiona tuossa 5v-man E300D:ssä (OM606 vapari)?tomant kirjoitti:En tiedä auttaako etsimistä, mutta 220E viittaa M111-bensakoneeseen, ei OM-dieseliin.
tomant
Mun auto on 250D manuaali ja jos joku kykenee kattoa mikä peräs siinä on ollut niin tässä numero WDB1241251B943204atlas kirjoitti:Perässä voi olla ihan mitä vain sekasikiöitä niinkuin mulla muutamassa.
Eikö muuten win koodilla löydy siitä listasta perävälitys?
Toisekseen voihan siellä olla mikä välitys vain jos tuntuu ajonopeus kierrokset olevan tehoon ja vääntöön nähden kohdallaan.
Tällä hetkellä auto tuntuu ihan asiallisesta ajaa. Ajan paljon moottoritietä joten ehkä harvempikin perä voisi olla varsinkin vitosella, mutta toisaalta taas sitten taajamassa nuo välit toimii tällähetkellä aika hyvin...
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W124 250D - peräkysymys?
Voit laskea sen eron että 100km/h jaettuna toi välitys ja sitten kerrot sen tuloksen toisella niin tulee sen nopeus.
Tai jos tiedät kierrokset satasen nopeudessa niin jaat ja kerrot tai toisella välityksellä.
Toi välitys kyllä kuullostaisi manuaali välitykseltä kun automaateissa ne on harvempia.
Eli bensassa mulla 3.4x ja automaatissa 3.27 ..siis näissä mun 2.3 bensoissa
Tai jos tiedät kierrokset satasen nopeudessa niin jaat ja kerrot tai toisella välityksellä.
Toi välitys kyllä kuullostaisi manuaali välitykseltä kun automaateissa ne on harvempia.
Eli bensassa mulla 3.4x ja automaatissa 3.27 ..siis näissä mun 2.3 bensoissa
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 250D - peräkysymys?
Ei mainittuun autoon kannata alkaa muunlaista perävälitystä rukkaamaan, aina menee huonommaksi mitä alkuperäisellä.
Vetopyörästön vaihdon yhteydessä on vaihdettava nopeusmittarikin siile perävälitykselle kuuluvaksi.
Minulla olisi A1 kuntoinen E250 D 20V manuaalin perämurikka-94. Siitä voitaisiin hieroa kauppaa jos kiinnostaa.
Vetopyörästön vaihdon yhteydessä on vaihdettava nopeusmittarikin siile perävälitykselle kuuluvaksi.
Minulla olisi A1 kuntoinen E250 D 20V manuaalin perämurikka-94. Siitä voitaisiin hieroa kauppaa jos kiinnostaa.
+358 18B8FE99
Re: W124 250D - peräkysymys?
... ja sitten taas manuaali 250 D:ssä kuuluisi olla 3,64 perävälitys, ja tämä tieto perustuu tähän taulukkoon.
http://personal.inet.fi/koti/mb.diesel/ ... ntials.pdf
Ikävä kyllä, tässä ei ole OM606:lla tai mainitulla M111:llä varustettujen satakaksnelosten perävälityksiä mainittu - on vissiin sen verran vanha taulukko. Ja samasta syystä se ei ole tässä tapauksessa ihan varma tieto, kun kyseinen 250D:kin on sen verran uusi.
No, jatketaan selvitystä.
EPC sanoo tuolle VINille, että välitys on 1:3,64. Ymmärtääkseni se olisi tuo A 202 350 48 03 tälle autolle. Mutta tarjotaan kuitenkin myös 1:3,67:aa. En ymmärrä täysin, mitä tuo footnote tarkoittaa, mutta tuossa se on avattuna:
http://personal.inet.fi/koti/mb.diesel/ ... ntials.pdf
Ikävä kyllä, tässä ei ole OM606:lla tai mainitulla M111:llä varustettujen satakaksnelosten perävälityksiä mainittu - on vissiin sen verran vanha taulukko. Ja samasta syystä se ei ole tässä tapauksessa ihan varma tieto, kun kyseinen 250D:kin on sen verran uusi.
No, jatketaan selvitystä.
EPC sanoo tuolle VINille, että välitys on 1:3,64. Ymmärtääkseni se olisi tuo A 202 350 48 03 tälle autolle. Mutta tarjotaan kuitenkin myös 1:3,67:aa. En ymmärrä täysin, mitä tuo footnote tarkoittaa, mutta tuossa se on avattuna:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 250D - peräkysymys?
Vastaava kuva E300 Dieselin (124.191) peristä.
Eli tulkitsisin niin, että 5 -vaihteinen manuaali ilman ASD:tä on välitykseltään 1:3,67. Se ei mene pahasti pieleen alkuperäiseen nähden.
Eli tulkitsisin niin, että 5 -vaihteinen manuaali ilman ASD:tä on välitykseltään 1:3,67. Se ei mene pahasti pieleen alkuperäiseen nähden.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 250D - peräkysymys?
... ja jotta mikään ei olisi liian helppoa, niin tässä vielä yksi kuva.
Eli tämäkin on E300 Diesel, mutta tämä on versio 124.131. Se on EPC:ssä nimellä E300 Diesel USA, mutta sielläkin oli erikseen valittavissa Eurooppa vaihtoehtona. Kun vaan toi Wikipedia näyttää nimenomaan tätä 124.131 -koodia W124 E 300 Dieselille, eikä puhu 124.191:stä mitään. No, sen toki näkee sen luovuttaja-auton VINistä, jos se on saatavilla jotenkin.
Ja vielä helppoudesta puheen ollen, niin taksivarustelun yhteydessä ainakin on saanut erilaisia perävälityksiä EPC:n mukaan, joten on syytä varmistaa siitä perästä, että mikä se välitys itse asiassa on. Se ymmärtääkseni pitäisi perän kuoressa lukea jossain kohdassa.
Eli tämäkin on E300 Diesel, mutta tämä on versio 124.131. Se on EPC:ssä nimellä E300 Diesel USA, mutta sielläkin oli erikseen valittavissa Eurooppa vaihtoehtona. Kun vaan toi Wikipedia näyttää nimenomaan tätä 124.131 -koodia W124 E 300 Dieselille, eikä puhu 124.191:stä mitään. No, sen toki näkee sen luovuttaja-auton VINistä, jos se on saatavilla jotenkin.
Ja vielä helppoudesta puheen ollen, niin taksivarustelun yhteydessä ainakin on saanut erilaisia perävälityksiä EPC:n mukaan, joten on syytä varmistaa siitä perästä, että mikä se välitys itse asiassa on. Se ymmärtääkseni pitäisi perän kuoressa lukea jossain kohdassa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 250D - peräkysymys?
Ja vielä mitä tulee tuohon mun viestejä edeltävään (J. Kulmalan) tarjoukseen, niin E 250 D:lle EPC tarjoaa samoja perävälityksiä kuin tämän viestiketjun kohdeautolle. Mutta tämä vain, jos kyseessä on tyyppikoodi 124.126 (kuten varmaan Euroopan autoissa on). Sitten taas jos on kyseessä 124.129 (Myös E 250 Diesel), niin siihen perävälitykset ovat jotakin muuta (manuaalivaihteisissa 1:3,92).
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 250D - peräkysymys?
... ja kun nyt kerran rupesin, niin pistetään vielä sen 220E:n jutut. Tämä malli on 124.022.
Ei näy mainittua 1:3,27 olevan tuolla, mutta manuaaleissa 1:3,67 olisi myös lähellä 250D:n alkuperäistä.
Ei näy mainittua 1:3,27 olevan tuolla, mutta manuaaleissa 1:3,67 olisi myös lähellä 250D:n alkuperäistä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 250D - peräkysymys?
Pidempi perävälitys ja ruuvattu pumppu = käytännössä joka suhteessa alkuperäistä parempiJ.Kulmala kirjoitti:Ei mainittuun autoon kannata alkaa muunlaista perävälitystä rukkaamaan, aina menee huonommaksi mitä alkuperäisellä.
Vetopyörästön vaihdon yhteydessä on vaihdettava nopeusmittarikin siile perävälitykselle kuuluvaksi.
Minulla olisi A1 kuntoinen E250 D 20V manuaalin perämurikka-94. Siitä voitaisiin hieroa kauppaa jos kiinnostaa.
Millaista hintaa Kulmala perällä pitää, onko niin hyvä että vielä paria sataa pyydät ?
wiimax.fi
Re: W124 250D - peräkysymys?
Ok, Kiitoksia selvityksistä!
Homma etenee niin että käyn tuolla tutkimassa noita purkuautoja ja katson mitä niissä perissä on mainittu. Autossa oleva 3.46 on mielestäni ihan hyvä vaihtoehto, mutta nuo 3.64 ja 3.67 ovat sitten alkuperäisen kaltaisia. Vielä kun natsaa nuo vetarien laipat niin sitähän ollaan pian purkuhommissa. Katsotaan miten asia etenee.
Homma etenee niin että käyn tuolla tutkimassa noita purkuautoja ja katson mitä niissä perissä on mainittu. Autossa oleva 3.46 on mielestäni ihan hyvä vaihtoehto, mutta nuo 3.64 ja 3.67 ovat sitten alkuperäisen kaltaisia. Vielä kun natsaa nuo vetarien laipat niin sitähän ollaan pian purkuhommissa. Katsotaan miten asia etenee.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W124 250D - peräkysymys?
Minkälaiseen olettamukseen tuokin perustuu.dealer kirjoitti: Pidempi perävälitys ja ruuvattu pumppu = käytännössä joka suhteessa alkuperäistä parempi![]()
Millaista hintaa Kulmala perällä pitää, onko niin hyvä että vielä paria sataa pyydät ?
Kyllähän Mersun insinöörit ovat ottaneet huomioon voiman/väännön/polttoainetalaudellisuuden/vetokyvyn/ ja monen muun teknisen ratkaisun valitsemalla kulloiseen autoon sopivan perävälityksen. Jos tuota pumppua ruuvaa, niin sillä ei tässä tapauksessa saavuteta käytännössä yhtään mitään, huonommaksi vaan kokonaisuus menee.
Välitys on 3.64 ABS ( Ei ASD )
Ei tuota perää ihan tuolla hinnalla myydä.
+358 18B8FE99
Re: W124 250D - peräkysymys?
Kulmala ei nyt muista sitä että insinöörien kädet ovat sidotut pakokaasupäästö- ym. rajoituksilla josta syystä ei ole voitu tehdä käyttäjän kannalta parasta mahdollista kokonaisuutta.Kulmala kirjoitti:Kyllähän Mersun insinöörit ovat ottaneet huomioon voiman/väännön/polttoainetalaudellisuuden/vetokyvyn/ ja monen muun teknisen ratkaisun valitsemalla kulloiseen autoon sopivan perävälityksen. Jos tuota pumppua ruuvaa, niin sillä ei tässä tapauksessa saavuteta käytännössä yhtään mitään, huonommaksi vaan kokonaisuus menee.
Pumpun ruuvaaminenhan on sanoisiko välttämätöntä näissä, niin pienellä kustannuksella niin suuri muutos menohaluihin ja kaupanpäälle vielä kulutuskin pienenee.
wiimax.fi
Re: W124 250D - peräkysymys?
Oma kokemus 250 D 20V moottorilla varustetusta menopelistä, johon Mynädiesel sääti pumpun tappiin niinkuin sanottu, eikä sillä ollut juuri mitään käytännön merkitystä, polttoaineen kulutus suurempi kuin tehdasasetteisen, huippunopeus sama molemmilla säädöillä, kiihtyvyys hiukan parani säädetyllä pumpulla (ruiskutusennakon pienellä muutoksella ), savutusarvo korkeampi säädetyllä jne.dealer kirjoitti:Kulmala ei nyt muista sitä että insinöörien kädet ovat sidotut pakokaasupäästö- ym. rajoituksilla josta syystä ei ole voitu tehdä käyttäjän kannalta parasta mahdollista kokonaisuutta.Kulmala kirjoitti:Kyllähän Mersun insinöörit ovat ottaneet huomioon voiman/väännön/polttoainetalaudellisuuden/vetokyvyn/ ja monen muun teknisen ratkaisun valitsemalla kulloiseen autoon sopivan perävälityksen. Jos tuota pumppua ruuvaa, niin sillä ei tässä tapauksessa saavuteta käytännössä yhtään mitään, huonommaksi vaan kokonaisuus menee.
Pumpun ruuvaaminenhan on sanoisiko välttämätöntä näissä, niin pienellä kustannuksella niin suuri muutos menohaluihin ja kaupanpäälle vielä kulutuskin pienenee.
Tehdasasetteinen siis selkeästi parempi vaihtoehto kaikin puolin.
+358 18B8FE99
Re: W124 250D - peräkysymys?
Mulla on joka 124 dieselistä kulku parantunu ja kulutus tippunu syöttöjen nostolla. Huippunopeudelle seo ihan sama ko ei suomessa saa ajjaa ko 120 tiellä maksimissaan. Iha maltillinen syötön nosto eikä et savuaa ko palava öljytynnyri.
S124 & W124
Re: W124 250D - peräkysymys?
Oudolta kuulostaa että Kulmalan pumppuremontti ei ole onnistunut, kuitenkin yleensä ottaen kehuneet Mynädieseliä osaavaksi paikaksi.
wiimax.fi
Re: W124 250D - peräkysymys?
Mynässä tehdään valtakunnan parhaat pumput. Tietävät mitä täytyy tehdä tai jättää tekemättä Mersun pumpuille.dealer kirjoitti: kuitenkin yleensä ottaen kehuneet Mynädieseliä osaavaksi paikaksi.
+358 18B8FE99
Re: W124 250D - peräkysymys?
Kolmisen vuotta sitten oli kapeakantinen 250D manuaali mynällä sääädettävänä (moottorin ajoituksen tarkistus, pumpun huolto & säätö ja suutinkärkien vaihto) ja reseptillä kaikki irti. Makso sen, mitä nykyään voimaa.com bulkkisoftat maksaa.
Oli kannattavin muutos siihen autoon -> tehoa koko alueelle lisää, jonka huomasi erityisen hyvin ylämäkeen kiihdyttäessä. Kulutus nyt ei ainakaan kasvanut, eikä aina tarvinnut kierrättää moottoria niin paljoa, kun vetoja oli paremmin alhaallakin. Cdi:tä ei siitä tullut säätämälläkään, mutta isoparannus kyllä.
Oli kannattavin muutos siihen autoon -> tehoa koko alueelle lisää, jonka huomasi erityisen hyvin ylämäkeen kiihdyttäessä. Kulutus nyt ei ainakaan kasvanut, eikä aina tarvinnut kierrättää moottoria niin paljoa, kun vetoja oli paremmin alhaallakin. Cdi:tä ei siitä tullut säätämälläkään, mutta isoparannus kyllä.
Re: W124 250D - peräkysymys?
JocceKoo kirjoitti:Kolmisen vuotta sitten oli kapeakantinen 250D manuaali mynällä sääädettävänä (moottorin ajoituksen tarkistus, pumpun huolto & säätö ja suutinkärkien vaihto) ja reseptillä kaikki irti. Makso sen, mitä nykyään voimaa.com bulkkisoftat maksaa.
Oli kannattavin muutos siihen autoon -> tehoa koko alueelle lisää, jonka huomasi erityisen hyvin ylämäkeen kiihdyttäessä. Kulutus nyt ei ainakaan kasvanut, eikä aina tarvinnut kierrättää moottoria niin paljoa, kun vetoja oli paremmin alhaallakin. Cdi:tä ei siitä tullut säätämälläkään, mutta isoparannus kyllä.
Sinun autossa oli ennen mynälle viemistä ehtoopuolen vaihe meneillään. Arola laittoi/teki pieniä muutoksia moottorin toimintakyvyn normalisoimiseksi, jonka johdosta toimenpide tuntuukin hienoiselta parannukselta, kun vanha väsynyt huonosti säädöissä oleva motti ehostettiin lähes tehdasuuden veroiseksi. Tehdasuusi tarkoittaa 500000 km ajettua moottoria.
+358 18B8FE99
Re: W124 250D - peräkysymys?
Jo tehtaalta asti seurannut ehtoopuolen vaihe, 0-100 ~ 17sec, tehtaan ilmoittama lukema. Aavistuksen pielessä oleva pumpun ajoitus, saa tohon lisätä vielä pari sekuntia. Säädön jälkeen jotain parisekkaa pienempi mitä tehtaan ilmoittama = neljän sekunnin ero. Ei nyt mitään laboratorio mittaustuloksia, mutta ihan persauksissa tuntuvia.





