Abs-ongelma W124
Abs-ongelma W124
Terve, yritin haulla etsiä mutta en vastaavaa löytänyt..
Eli w124 300E -86 abs:n valo palaa koko ajan mittaritaulussa. Välillä palaa myös asd: valo.
-Olen vaihtanut pyöränlaakerit molempiin etupyöriin ja putsasin kehät samalla ( eivät olleet kuin pintaruosteessa).
-Yj-releen olen ottanut pois ja ostanut jopa uuden alkuperäisen varaosan. Ainoa vaikutus oli että ilman relettä auto käy nätisti hieman vajaata 1000rpm, rele kiinni käyntinopeus on jotain 500 ja 1500 välillä reilulla humppaamisella.
-Etuanturit mitannu, noin 1050 ohmia molemmat.
-Abs-yksikön sisällä olevien releiden vaikutus oli että 4-napainen musta irti-- ei vaikutusta, 6-napainen hopea irti valo sammui, kiinni syttyi välittömästi.
- akun jännite noin 13 volttia tyhjällä 13.7 kierroksilla puhallin päällä..
- Mitäs seuraavaksi kokeillaan?
Kiitos, -Make
Eli w124 300E -86 abs:n valo palaa koko ajan mittaritaulussa. Välillä palaa myös asd: valo.
-Olen vaihtanut pyöränlaakerit molempiin etupyöriin ja putsasin kehät samalla ( eivät olleet kuin pintaruosteessa).
-Yj-releen olen ottanut pois ja ostanut jopa uuden alkuperäisen varaosan. Ainoa vaikutus oli että ilman relettä auto käy nätisti hieman vajaata 1000rpm, rele kiinni käyntinopeus on jotain 500 ja 1500 välillä reilulla humppaamisella.
-Etuanturit mitannu, noin 1050 ohmia molemmat.
-Abs-yksikön sisällä olevien releiden vaikutus oli että 4-napainen musta irti-- ei vaikutusta, 6-napainen hopea irti valo sammui, kiinni syttyi välittömästi.
- akun jännite noin 13 volttia tyhjällä 13.7 kierroksilla puhallin päällä..
- Mitäs seuraavaksi kokeillaan?
Kiitos, -Make
Re: Abs-ongelma W124
Mikä on perämurikan ABS-anturin kunto ?Make76 kirjoitti:Terve, yritin haulla etsiä mutta en vastaavaa löytänyt..
Eli w124 300E -86 abs:n valo palaa koko ajan mittaritaulussa. Välillä palaa myös asd: valo.
-Olen vaihtanut pyöränlaakerit molempiin etupyöriin ja putsasin kehät samalla ( eivät olleet kuin pintaruosteessa).
-Yj-releen olen ottanut pois ja ostanut jopa uuden alkuperäisen varaosan. Ainoa vaikutus oli että ilman relettä auto käy nätisti hieman vajaata 1000rpm, rele kiinni käyntinopeus on jotain 500 ja 1500 välillä reilulla humppaamisella.
-Etuanturit mitannu, noin 1050 ohmia molemmat.
-Abs-yksikön sisällä olevien releiden vaikutus oli että 4-napainen musta irti-- ei vaikutusta, 6-napainen hopea irti valo sammui, kiinni syttyi välittömästi.
- akun jännite noin 13 volttia tyhjällä 13.7 kierroksilla puhallin päällä..
- Mitäs seuraavaksi kokeillaan?
Kiitos, -Make
+358 18B8FE99
Re: Abs-ongelma W124
Ainoa mitä en ole mitannut vielä. Jarruvalokytkimenkin vaihdoin uuteen alkuperäiseen varaosaan..
Re: Abs-ongelma W124
Voi olla että pelkkä puhdistus perä anturissa riittää jos siinä on metalli hilettä kerääntynyt
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Abs-ongelma W124
E300D mutta mittaukset lie pätee vanhempiinkin
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ja+mitattu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ja+mitattu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Abs-ongelma W124
nyt on perän anturikin mitattu, ja siinä oli noin 770 ohmia vastus. Valo palaa edelleen koko ajan eikä sammu ottamalla yj-releen irti. Olisiko vielä ideoita mitä tutkitaan? Entä nuo releet abs-yksikössä...?
Re: Abs-ongelma W124
Tuleeko pulssia kans kaikista antureista? Hertsejä mittaava DMM ja sillä näkee kun pistää johdot kiini anturijohtoon. Jos mittaa jännitetasoa nin AC -jännitettä pitäis tulla ja jännitetaso nousee sitä mukaa kun vauhti nousee. Näin siis jokaisessa anturissa. Eroja AC jännitetassossa saattaapi olla ja se ei haittaa mitään.Make76 kirjoitti:nyt on perän anturikin mitattu, ja siinä oli noin 770 ohmia vastus. Valo palaa edelleen koko ajan eikä sammu ottamalla yj-releen irti. Olisiko vielä ideoita mitä tutkitaan? Entä nuo releet abs-yksikössä...?
Viitteitä jännitetasoista saat kun luit ton linkittämäni jutun. Myös pulssien määrästä saa viitteitä. Oliko se nyt niin että 40km/h ja 500 Hz
Pieni ero pulssimäärässä saattaapi johtua siitä että tie on kallellaan jne. Vaikka vauhti on sama niin toinen pyörä pyörii aavistuksen eri nopeutta ja näkyy heti? Etusten kehillä oli aikamonta hammasta / kierros joten pienikin nopeusero näkyy hertseissä.
Tosiaan jännitetasoissa saattaa olla suurikin heitto ja ei vaikuta toimintaan oli mun päätelmä.
Re: Abs-ongelma W124
Pyörää pyörittämällä ainakin vastus arvo muuttuu, joten uskoisin että ovat kunnossa. Ja siinä se isoin ihmetys on kun valo ei sammu missään vaiheessa... releen pois ottamista lukyun ottamatta.
Re: Abs-ongelma W124
Oisko kuitenkin vika latauksessa. Näyttääkö mittari oikein. Absithan putoo pois pelistä kun jännite laskee, en nyt muista rajaa.
Re: Abs-ongelma W124
Vaikka Ctek 7.0 laturi oli kiinni ja lataus asennossa, niin valo ei sammu. Mutta Jarin linkissä on siitä lappusesta kuva niin siinä kyllä on että jos abs-valo ei sammu niin laturista olisi diodi palanut. Tosin silloin pitäisi myös akulle tulla vaihto sähköä jos sieltä olisi diodi sökö.
-Make
-Make
Re: Abs-ongelma W124
Nyt uskoisin että vika on paikallistettu. Kyseinen osa on 6-napainen rele joka löytyy abs-yksiköstä ja hopean värinen. Kävin kaverin luona missä on toimiva abs ja laitettiin rele siihen, valo paloi--- ja kun kaverin osaa kokeiltiin mun autoon, valo sammui alle 1 sek. päästä käynnistyksestä. No täytyy tilata uusi, vaikkakin tuli tarjous ehjästä yksiköstä... Kiitos siitä.
-Make
-Make