MB 300 OM603 St goes OM606
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Pumpun akselilla tai rattaassa ei ole merkkiä eikä sen asennolla ole väliä. Pumpussa on vain lukitus.
pumpun voi pukata paikallen mihin kohtaan vain kunhan kampiakseli on oikeassa asennossa. Pumppu kannattaa kyllä tähdätä säädön puoliväliin jolloin säätövaraa on molempiin suuntiin.
pumpun voi pukata paikallen mihin kohtaan vain kunhan kampiakseli on oikeassa asennossa. Pumppu kannattaa kyllä tähdätä säädön puoliväliin jolloin säätövaraa on molempiin suuntiin.
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Ja pumppua ajoitettaessa kampiakseli ei ole OT-merkissä vaan siinä asteluvussa johon kyseinen pumppu ajoitetaan.
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Aijaajukkis. kirjoitti:Pumpun akselilla tai rattaassa ei ole merkkiä eikä sen asennolla ole väliä. Pumpussa on vain lukitus.
pumpun voi pukata paikallen mihin kohtaan vain kunhan kampiakseli on oikeassa asennossa. Pumppu kannattaa kyllä tähdätä säädön puoliväliin jolloin säätövaraa on molempiin suuntiin.

w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Kaasuvipu pohjaamaan ja käännät ton rasian niin paljon myötäpäivään kun vaan menee ilman että alkaa tuntumaan kaasuvivussa. Lopullinen säätö kun vehje ajossa
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Mikähän tämän molikan tarkoitus on ja miten se tullaan laittamaan tuon mekaanisen pumpun ja 603 polttoaineensuodattimen jalan kanssa?



w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Eiköhän tuo ole polttoaineen esilämmitin....auttaa kovilla pakkasilla että löpö menee hyytymättä putsarista läpi. Ajattelin omasta tulpata tuon, katsotaan josko tuohon askartelisi vanhanmallin esilämmittimen tilalle. Toki tuo on aika turha normaaleissa olosuhteissa, olettaen että on kunnolliset talvilaadut tankissa, monet ovat jättäneet tuon kokonaan poies.
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Suurin osa jättänyt pois, itseni mukaan lukien. Kunnollista dieseliä tankissa viime talvenakin toimi hienosti alle -30 pakkasilla.. Tottakai jossain vaiheessa raja tulee vastaan ettei enään toimi.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Aivanjuu, tietämättömänä pakko kysellä, mutta onneksi on jätkiä jokka viittii jeesata! Parhaimmat jopa soittanu ja alkanu ihan siinä neuvomaan, lissää tulee varmasti kysymyksiä ja yks oiski että mikä mahtaa olla letku joka tulee kannesta öljynsuodattimen takaa, kuvan laitan myöhemmin kun joudan
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Siitä lämppärille menevä kuuma vesi, mahdollisen kiertovesipumpun kautta tarvittaessa.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Pitikös tässä moottorinvaihdossa tehdä kaasuvivustolle jotain muutoksia? Jos piti niin pumpun kyljessä olevaan vai tuohon vivustoon mihin kaasuvaijeri tulee?
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Projekti on taas edenny jonkuverran, kone alkais olla pikkuhiljaa valmiina keulalle nostoa varten joten aloin kattelemaan nuita hehkujen johtoja, mitenkä se toteutetaan? Kuulemma menis suoraan tuo 606 johtosarja mutta mistä asti johdotus täytyy vaihtaa kun mulla oli siellä mustalla boksilla tämmöset liittimet

606 hehkujen johtosarjan pää

603 hehkujen johtosarjan pää ilman muovikuoria

Entä sitte tämän liittimen kanssa kun näyttäis menevän tuonne erille isolle liittimellekkin johdot, vasemmalla 603 ja oikealla 606


606 hehkujen johtosarjan pää

603 hehkujen johtosarjan pää ilman muovikuoria

Entä sitte tämän liittimen kanssa kun näyttäis menevän tuonne erille isolle liittimellekkin johdot, vasemmalla 603 ja oikealla 606

w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Mää oon ruukannu tinata kapeakantisen johtosarjaan monivettiilin hehkuun sopivat liittimet sekä käyttää kapeakantisen lämpöanturia.
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Pakosarja tuli Kivimäeltä, istuvuus oli hyvä ja seuraava homma olis alkaa tekemään hukkaportille putket, mutta voi mennä ens viikkoon ku silloin vasta 60mm hukkis perillä... adapterilaippaa t4/t3 piti vähän avartaa virtaavammaksi.




w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Homma alkais olla sillä mallilla että huomenna saa pesasta moottorin ja asetella korin puolelle
Kaasuvivustoon tuli tällainen yksinkertainen ratkaisu, 13mm reikä imusarjan putkien välissä olevaan tukeen, pyöristin muoviklipsistä kulmat mutta jätin lukittajat, pukkasin klipsin reikään ja säätökin pelaa siinä samassa, vaijerin ja vivun väliin tulee sitten tanko.




Kaasuvivustoon tuli tällainen yksinkertainen ratkaisu, 13mm reikä imusarjan putkien välissä olevaan tukeen, pyöristin muoviklipsistä kulmat mutta jätin lukittajat, pukkasin klipsin reikään ja säätökin pelaa siinä samassa, vaijerin ja vivun väliin tulee sitten tanko.



w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Tännään istu kone paikoilleen, kyllähän se meinas tiukkaa tehä laatikon kans sinne asettaa mutta haki paikkansa
Jospa sitä tällä viikolla pääsis ruuviajoille...



w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Tuli siistittyä alipaineletkulinjat ja niputeltua muutenki johtoja siistimmin, MUTTA nyt saa antaa neuvoja taas muutamaan kysymykseen ja mielipiteitä imupuolen ahtoputken kanssa!
Kyllähän se alkaa pikkuhiljaa hyvältä näyttää

mutta sitten törmäsin tähän letkuun joka tulee jäähdytysnesteen paisunta astiasta, yläosasta ja menisi 603 koneessa kanteen ylävesiletkun viereen, tässä paikkaa ei ole. Mitä tehdään?

Myös pari liitintä joille en paikkaa meinaa löytää tarttis reittiohjeita


Downpipeä joutuu jatkamaan 10 senttiä ja alasmeno kulmaa muuttamaan hieman

Ahtoputkista senverran että pakopuoli menee aika heittämällä kun kääntää tuon kompurapesän, mutta imupuolella joutuu tekemään muutoksia enemmänkin, onko porukka vetänyt putken tuosta abs mölykän edestä? koria joutuisi hieman leikkaamaan ja mitähän katsuri tästä sanoisi??


Kyllähän se alkaa pikkuhiljaa hyvältä näyttää


mutta sitten törmäsin tähän letkuun joka tulee jäähdytysnesteen paisunta astiasta, yläosasta ja menisi 603 koneessa kanteen ylävesiletkun viereen, tässä paikkaa ei ole. Mitä tehdään?

Myös pari liitintä joille en paikkaa meinaa löytää tarttis reittiohjeita


Downpipeä joutuu jatkamaan 10 senttiä ja alasmeno kulmaa muuttamaan hieman

Ahtoputkista senverran että pakopuoli menee aika heittämällä kun kääntää tuon kompurapesän, mutta imupuolella joutuu tekemään muutoksia enemmänkin, onko porukka vetänyt putken tuosta abs mölykän edestä? koria joutuisi hieman leikkaamaan ja mitähän katsuri tästä sanoisi??


w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Siinä on kannessa valussa paikka tuolle letkulle periaatteessa, olen siihen porannut reiän ja tehnyt nipalle kierteet tuota letkua varten.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Siinä ylävesiletkun vieres parin sentin päässä on se kuula. Se pois ja putki siihe vaikka vanhasta koneesta.
Edit: voi kettulettu sentään. Onkohan siellä edes sitä kuulaa noissa
Mahdoin katsoa hitusen väärin.
Edit: voi kettulettu sentään. Onkohan siellä edes sitä kuulaa noissa

Mahdoin katsoa hitusen väärin.
- AimoHarppaus
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
- Viesti:
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
606 hehkun relettä ei saa ihan helposti toimimaan, vanhemman mallin 6 pyttysen rele on helppo kytkeä. Alin kuva missä liitin hyppysissä näyttää öljynpinnan anturin johdolle.
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
hyppysissä oleva antura tulisi siihen ylävesiletkun viereen mihin tulee tämä pitkä letku paisunta-astian yläosasta, ilmeisesti ilmausletku? Tarvitaanko sitä nyt? vielä on hakusessa tuo pitkä kolminapainen liitin
vaihdelootaan alkais olla kaikki jutut löytäneen paikkansa ja ahtoputketkin on maalausta ja muutamaa klemmaria vaille valmiit.
Kyllä meinas olla ahdas mutta siihen se sitte paikkansa haki.

Turbon puoli


vaihdelootaan alkais olla kaikki jutut löytäneen paikkansa ja ahtoputketkin on maalausta ja muutamaa klemmaria vaille valmiit.
Kyllä meinas olla ahdas mutta siihen se sitte paikkansa haki.

Turbon puoli

w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Tekniikka on läjässä ja normaali ajossa toimii hyvin, mutta siihen se jääki. Ahtopaine ei nouse millään yli 0.8bar, hukkaportissa on jousta 2,5 bar edestä ja on kokeiltu bleedaamista ja paineohjausta ja ilman. Mustaa savua ei tule ollenkaan ku lyö tennarin lattiaan vaikka miten säätäis pneumatiikka sylinteriä joka hoitaa ahdonalaista syöttöä, eli vähänniinkuin se ei sais sylinterille painetta että syöttö lisääntyis ja taas syöttöä että paine nousis sylinterille tarpeeksi, ahtoputketki näyttäis olevan kunnossa. Osaisko joku neuvoa. Niin ja sen yhden kerran ahto 2bar jonka jälkeen suhahus ja paineet tippu 1bar
myös laatikon öljypohja vuotaa tiivisteestä vaikka jm koneelta tuliki latettuna 



w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Suhiseeko kovasti? Vähänhän tuo viittaisi jonkun paineletkun/putken irtoamiseen. Tee ahtimen imuputkeen tulppa ja tubeles venttiili siihen, pääsee paineistamaan järjestelmän ja saa varmasti vuodot pois.GL Jokke kirjoitti:Niin ja sen yhden kerran ahto 2bar jonka jälkeen suhahus ja paineet tippu 1bar
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Sullaki nuon paljo nuota letkuliitoksia nois ahtoputkis nii käyppä jokaliitos läpi. Veikkaasin että jostaki pullahtanu..
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Tuleeko sille pneumatiikka sylinterille nyt suora letku imusarjasta
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Aikaa rojektin kans on ollu tosi niukasti, mutta jotain pientä aina on tullu yritettyä saaha tehtyä, tuntuu vain että yhen ku teet niin toinen homma tulee, mutta eikös se oo ihan normaalia näitten romujen kans
Elikkä ahtopainevuoto löyty ahtoputkesta paskojen lemmareitten takaa, nyt vain pitäis saaha painittua sinne kunnon lemmarit ja hitsata ahtoputkeen kynnys, abs yksikkö meinaa vain olla tiellä mutta eikhän ne lemmarit sinne ajan kans saaha leivottua paikalleen... öljypohja oli myös kiero ja vuosi öljyä, tuli vaihettua uus mutta nyt heitti koko loota pelaamasta
normaalisti ja hyvin pelas matka ajon ja kylä ajon mutta pihalla ku kävi tyhjäkäyntiä niin ei enään minkäänlaista reaktiota kepistä, öljypumppu? turbiini? öljyä laatikossa on eikä vuoda enään. Kummallista kyllä jos öljypumppu kun vahvistuksessa se uusi sinne laitettiin ja tehotki on ollu jotain 200hp luokkaa 0,8bar ahdoilla 



w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
- AimoHarppaus
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
- Viesti:
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Kuuluisko pitkä kolminapainen liitin ilmastoinin kompuraan. Letkua paisarista yläv.letkun viereen ei kyllä tarvii varsinkaan jos syylärissä on korkki mistä saa ilmattua järjestelmän. Jos hitsuutat imusarjan tuloon käyrän alas niin saa pelivaraa ahtoputkille joiden kiinnitykseen saa ja kannattaa kyllä paneutua, olakkeen yli pomppivat helposti ja ahdin tykkää. Eiköhän laatikko ongelmat selviä tai ainakin vähene kun kysyy tekijältä mistä vika vois löytyä.
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Kytkeytyykö joku vaihde kuitenkin? Ettei olis vaihdekepin ja lootan välinen tanko irronnut?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Noniin kerkesin kattelemaan lootaa, kaikki anturat putket letkut jne on kiinni ja akselit ehjät, jm koneen kans oltu yhteyksissä, Jouni meinas että oisko turbiini mennyt väärin asentaessa, ettei olisi ollut tarpeeksi perillä ja hajottanut öljypumpun, mutta ohjeitten mukaan tuli seki teoria kumottua kun käynnissä aukasi lauhuttimen letkuliitoksen ja komiassa kaaressahan sieltä öljy lens. Seuraavaksi kokeillaan niinki yksinkertasta temppua että öljyt ulos ja uudet sisään, ettei vain olisi käyny öljymäärän kans vahinkoa ja menny liikaa, ku ei tullu turbiinia tyhjennettyä öljypohjan vaihdon kans, vaikka se öljymäärä oliki lämpimänä aivan oikea mittatikusta katottuna 

w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti