W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
Kaverin väykkyyn ilmaantunut seuraavaa;
-kova savutus, koko kierrosalueella, paitsi tyhjäkäynnillä.
-väriltään vaihtelee harmaan - valkoisen ja mustan välillä
-Ilmansuodatin juuri vaihdettu (tarkastettu myös, OK)
-Ei kuulosta ahtovuodolta, ja ahtoputkisto näytti ehjältä
-Kulkee normaalisti
-Edellisen omistajan toimesta "softattu", ei tietoa missä/miten. Mutta tuhoboxia ei löytynyt ecun lähettyviltä, konetilansulakerasiasta eikä railpaineanturin johdoissa näkynyt mielestäni mitään erikoista
Pikatestillä ei löytynyt mitään - Ja suuttimen korjausarvot ok, 2. suutin oli huonoin, arvo 1.1, eli ei PITÄISI senkään juonia.
Sitten sähköinen puristuspainemittaus Tässä vaiheessa selvisi, että autossa on oikeasti tosi huono akku, tai pikemminkin tämän jälkeen selvisi Korvakuulolla moottori pyöri koko testin ajan tasaisesti.
Mutta laitetaas kuva näkyville;
Ton mukaan siellä olis 2.sylinterissä jotain "pientä" Mutta kuten näkyy, on jännite notkahtanut testin aikana 11V tienoolle --> ei välttämättä anna oikeita arvoja?
Huomenna autoon saadaan uusi akku, niin katotaan puristuspainemittaus uudestaan. Jos vieläkin 2. sylinterissä on arvot pielessä, niin onko seuraava etappi mekaaninen puristuspainemittaus? Jos se ok, niin suuttimet pajalle testattavaksi?
Tuleeko jollain mieleen mitä voisi vielä katsella?
-kova savutus, koko kierrosalueella, paitsi tyhjäkäynnillä.
-väriltään vaihtelee harmaan - valkoisen ja mustan välillä
-Ilmansuodatin juuri vaihdettu (tarkastettu myös, OK)
-Ei kuulosta ahtovuodolta, ja ahtoputkisto näytti ehjältä
-Kulkee normaalisti
-Edellisen omistajan toimesta "softattu", ei tietoa missä/miten. Mutta tuhoboxia ei löytynyt ecun lähettyviltä, konetilansulakerasiasta eikä railpaineanturin johdoissa näkynyt mielestäni mitään erikoista
Pikatestillä ei löytynyt mitään - Ja suuttimen korjausarvot ok, 2. suutin oli huonoin, arvo 1.1, eli ei PITÄISI senkään juonia.
Sitten sähköinen puristuspainemittaus Tässä vaiheessa selvisi, että autossa on oikeasti tosi huono akku, tai pikemminkin tämän jälkeen selvisi Korvakuulolla moottori pyöri koko testin ajan tasaisesti.
Mutta laitetaas kuva näkyville;
Ton mukaan siellä olis 2.sylinterissä jotain "pientä" Mutta kuten näkyy, on jännite notkahtanut testin aikana 11V tienoolle --> ei välttämättä anna oikeita arvoja?
Huomenna autoon saadaan uusi akku, niin katotaan puristuspainemittaus uudestaan. Jos vieläkin 2. sylinterissä on arvot pielessä, niin onko seuraava etappi mekaaninen puristuspainemittaus? Jos se ok, niin suuttimet pajalle testattavaksi?
Tuleeko jollain mieleen mitä voisi vielä katsella?
Re: W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
imusarjan läpät. läpämoottori jumis, tanko irti tms. mul o tossa c200cdi:ssä läpät jumissa ja pukkaa mustaa reilusti. Pitäs poistaa kokonaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
Hyvin paljon mahdollista, todnäk olisi tanko irti, kun servoi pyörii normaalisti. Moottorin kylki on imusarjan alta poikkeuksellisen puhdas, eli varmaan joskus sarja vaihdettukin. Jos sähköinen puristuspainemittaus on jees uudella akulla, niin toi imusarja irroitellaan seuraavana.
Re: W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
Tilannetta saatu eteenpäin, imusarja käynyt pöydällä putsattavana ja tulpattavana. Savutus jatkuu... Uudella akulla sähköinen puristuspainemittaus antoi samansuuntaisia arvoja, kakkosen arvot 50 kierrosta muista "perässä".
Nyt kun konehuonetta tuli katsottua oikeen päivänvalossa, löytyi muutama mystinen johto; https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... hoto%2cjpg menevät sulakerasiaan ja toinen pää tulipellistä läpi... Voisiko olla tuhoboxin tekele?
Nyt kun konehuonetta tuli katsottua oikeen päivänvalossa, löytyi muutama mystinen johto; https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... hoto%2cjpg menevät sulakerasiaan ja toinen pää tulipellistä läpi... Voisiko olla tuhoboxin tekele?
Re: W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
Sama vehe täälläkin. On purettu ja katseltu on mittailtu ja polteltu tienpäällä, vetää ja kulkee ja savuaa että hävettää! Olen kyllä päättänyt katsoa maksoi mitä maksoi mistä tuo asia johtuu.
Re: W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
Onko tehty suutimien ohivuoto testi mekaanisesti
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
Juu on tehty. Ihan ok pitäis olla kaikki, tosin voihan niissä suuttimissä olla kai semmostakin vikkaa, mikä ei näy ennen pois ottamista?
Re: W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
Tämä menee seurantaan. Itselläni sama vaiva samassa koneessa. Olen sitä kyllä saanut vähennettyä jo niin että savutesteistä meni läpi lukemalla 2.4. Aikaisemmin savutti niin että maisema meni aivan mustaksi takaa...
Minulla oli tulpattu imusarja, vaihdoin sen ehjään läpälliseen. Tuolla ei tainnut loppujen lopuksi olla suurtakaan vaikutusta. Merkittävin vaikutus oli kun vaihdoin EGR-venttiiliä ohjaavan sähkö/alipainesolenoidin. Se vuoti alipainetta ja siitä syystä ahtimen ohjauskaan ei toiminut kunnolla. Mutta, vieläkin ensimmäisellä polkaisulla saattaa tulla reilusti savua, seuraavilla sitten jo normaalin rajoissa oleva määrä.
Minulla oli tulpattu imusarja, vaihdoin sen ehjään läpälliseen. Tuolla ei tainnut loppujen lopuksi olla suurtakaan vaikutusta. Merkittävin vaikutus oli kun vaihdoin EGR-venttiiliä ohjaavan sähkö/alipainesolenoidin. Se vuoti alipainetta ja siitä syystä ahtimen ohjauskaan ei toiminut kunnolla. Mutta, vieläkin ensimmäisellä polkaisulla saattaa tulla reilusti savua, seuraavilla sitten jo normaalin rajoissa oleva määrä.
Re: W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
Samoja tehty täälläkin. Mulla ei yhtenäist savutusta mutta pöläytää hetken tosi mustaa kun normaalisti lisää kaasua ja tulee sellainen nykäys. Seuraavaksi turbo seurantaan uskoisin sieltä se vika lötyy.
Re: W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
Yksi mahdollisuus on että johdesiivet takertelee jossain tilanteessa vaikka käsin vivusta liikuttelemalla tuntuukin liikkuvan jouhevasti. Toisaalta, luulisi moottorin ohjauksen korjaavan syöttöä ahtopaineen ja ilmamassan virtauksen mukaan??
Onko kenelläkään tietoa kuinka voimakas alipaine tässä mursun alipainejärjestelmässä pitäisi olla? Nyt se ei tunnut kovinkaan voimakkaalta, en tosin ole sitä vielä mittarilla mitannut.
Onko kenelläkään tietoa kuinka voimakas alipaine tässä mursun alipainejärjestelmässä pitäisi olla? Nyt se ei tunnut kovinkaan voimakkaalta, en tosin ole sitä vielä mittarilla mitannut.
Re: W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
Kaverin autossa liikkuu siipien säätövivusta notkeesti myös. Ja sauhuttelee ihan samallalailla, vaikka kuinka polkis ja kiihdyttelis. Eniten mustaa / harmaata tulee kun läväyttää tasaisesta vauhdista kaasun pohjaan, kun ahdot alkaa nousta niin savutuskin pienenee. Savuttaa tosin myös suuremmilla kierroksilla kaasupohjassa. Vetojahan tossa on selvästi enemmän mitä tehtaalta tullessa, joten jos ei muuta keksitä, niin jollekin softagurullehan toi täytyy kiikuttaa.
Kuljettajaahan tuo savutus ei sinäänsä haittaa muuten, mutta savunmuodostus on sen verran kovaa, että myöhemmin olisi ongelmia kyllä tiedossa karstanmuodostumisen muodossa.
Kuljettajaahan tuo savutus ei sinäänsä haittaa muuten, mutta savunmuodostus on sen verran kovaa, että myöhemmin olisi ongelmia kyllä tiedossa karstanmuodostumisen muodossa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 194
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
Moro.
Ne imusarijan läpät kannattaa poistaa vaikka eivät aiheuttas vielä mittään. Otin pari päivää sitte yhestä 200 cdi:stä läpät pois niin yks läppä kiehnäs jo imuventtiilin vartta vasten vaan oli vielä ehijä, venttiilin varsi oli jo jälen siihen läppään hangannu eli olis josaki vaiheesa hajottanu läpän ja sittehän ne palaset ois menny venttiilin välliin ja konneeseen. Se on aika pikku homma ku aattelee mitä se voi aiheuttaa jos ne hajuaa. Autolla mistä otin ne pois oli ajettu alle 150tkm. Läppien poisto on aika heleppo homma ainaki 200 cdi:stä 220cdi:stä.
Hommaan ei tarvi oikiastaan mittää erikoistyökaluja 16mm kierretappi ja 14,5mm pora sitte katkoo 16mm pultteja sopivan määrän niin lyhhyiksi että eivät jää törröttään imusarijan kanaviin ja kunnon tiivistesilikoonia pultteihin. 16mm pultit on hyvät nuitten moottoreitten imusarijoihin mitkä aikasemmin mainittu. Ite porasin 2,5mm reijät vielä pultin kantoihin ja laitoin varmistuslangan niihin.
Ne imusarijan läpät kannattaa poistaa vaikka eivät aiheuttas vielä mittään. Otin pari päivää sitte yhestä 200 cdi:stä läpät pois niin yks läppä kiehnäs jo imuventtiilin vartta vasten vaan oli vielä ehijä, venttiilin varsi oli jo jälen siihen läppään hangannu eli olis josaki vaiheesa hajottanu läpän ja sittehän ne palaset ois menny venttiilin välliin ja konneeseen. Se on aika pikku homma ku aattelee mitä se voi aiheuttaa jos ne hajuaa. Autolla mistä otin ne pois oli ajettu alle 150tkm. Läppien poisto on aika heleppo homma ainaki 200 cdi:stä 220cdi:stä.
Hommaan ei tarvi oikiastaan mittää erikoistyökaluja 16mm kierretappi ja 14,5mm pora sitte katkoo 16mm pultteja sopivan määrän niin lyhhyiksi että eivät jää törröttään imusarijan kanaviin ja kunnon tiivistesilikoonia pultteihin. 16mm pultit on hyvät nuitten moottoreitten imusarijoihin mitkä aikasemmin mainittu. Ite porasin 2,5mm reijät vielä pultin kantoihin ja laitoin varmistuslangan niihin.
Re: W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
Minä taas palasin takaisin läpälliseen imusarjaan. En näe mitään syytä vaihtaa uusinta imusarjatyyppiä pois koska sen läppien kanssa ei tietääkseni ole ollut ongelmia. Kone taas toimii jouhevammin niiden läppien kanssa, siksi palasin niihin takaisin.
Eli, jos on ongelmia läppien kanssa ja raaskii investoida vajaan satasen niin hommaisin uusimman imusarjaversion ja vaihtaisin sen niin saa läpät pysymään käytössä.
Eli, jos on ongelmia läppien kanssa ja raaskii investoida vajaan satasen niin hommaisin uusimman imusarjaversion ja vaihtaisin sen niin saa läpät pysymään käytössä.
Re: W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
Mikä on 'uusin' versio, miten se eroaa huonosta designista (väyrysestä nyt puhutaan)? Koskeeko uudistus kaikkia konemalleja?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
Se imusarja pitää hommata FL W211 mallista. Siinä läpät on kiinnitetty eri tavalla, liekkö materiaaleissakin eroa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 194
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
Moro
Laitakko Catiska linkkiä mistä saa alle satasella semmosen päivitetyn imusarijan? Kiinnostusta ois.
Laitakko Catiska linkkiä mistä saa alle satasella semmosen päivitetyn imusarijan? Kiinnostusta ois.
Re: W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
Etsi itse, niin minäkin tein. Ostin Suomesta nettivaraosan kautta. Hinta postikuluineen 90,- sis. säätömoottorin.
Re: W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
Eli pätee vaan nelipyttysiin sitten...Catiska kirjoitti:Se imusarja pitää hommata FL W211 mallista. Siinä läpät on kiinnitetty eri tavalla, liekkö materiaaleissakin eroa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
Niinpä, nelimukisista tässä on juteltukin.
Re: W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
Tai FL W203 / 204. Sinun imusarja taisi olla W203:sta.Catiska kirjoitti:Se imusarja pitää hommata FL W211 mallista. Siinä läpät on kiinnitetty eri tavalla, liekkö materiaaleissakin eroa.
wiimax.fi
Re: W210 FL 200cdi savuttaa voimakkaasti
Moi. Kyllä tuolta tallista löytyy virheetön imusarja kaikki läpät paikoillaan ja pestynä. Jos kiinnostaa soittele tai lähetä viesti 040-7687840Snakerock kirjoitti:Moro
Laitakko Catiska linkkiä mistä saa alle satasella semmosen päivitetyn imusarijan? Kiinnostusta ois.