w124 200d -94 ei käynnisty

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Larva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Pe 12.08.2011 01:03
Paikkakunta: Jurva

w124 200d -94 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Larva »

Tosiaan ei auto suostu käymään enää. Tein kansi rempan siihen, kansi oiottiin ja tehtiin kaikki muut toimenpiteet. No ekalla testiajolla pääsin muutaman kilometrin moiteetta, no sitte yhtäkkiä alkoi tehot katoamaan. Pääsin kuitenki pihaan ja pihassa sitten huomasin ettei kierrä enää yli 2000, meni hetki ja ei kiertäny yli 1500 enää. No sammutin auton ja uudestaan toimi taas samalla lailla ettei kiertänyt enää yli 1500. Ajoin auton talliin ja jätin sen sinne viikoksi ajan puutteen vuoksi. Sen jälkeen ei luvannut enää käynnistyä ollenkaa. Nyt kun pitkän ajan jälkeen yrittää startata niin käynnistyy mutta käy vain sekunnin ja sammuu eikä enää lupaakkaan.

Sellanen oli vielä tuossa että kansiremontin ajan oli akku irti, no sitten kun kaikki saatiin kasaan niin ei startannut enää, no pistin kaapelit suoraan akkuun kiinni jolloin starttas. Kävi hetki aikaa jolloin sammui eikä enää käynnistynyt joten sitäkin pähkäiltiin hetki aikaa. Oli siis lyönyt ajoneston päälle kun akku ollut irti niin katkaasi löpönsyötön, starttauksen esto jne. No ajoneston pois ottamisen jälkeen se siis toimi normaalisti sen muutaman kilometrin jolloin alkoi alkutekstin hankaluudet.
Dieseliä on läpinäkyvä suodatin täynnä ennen varsinaista polttoainesuodatinta.

Mikä siis on vialla kun ei enää suostu käymään, tai edes käynnistymään? Kiitollinen olisin jos osaisitte vastata.. Itsellä ideat loppu. :cry:
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: w124 200d -94 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Larva kirjoitti:Tosiaan ei auto suostu käymään enää. Tein kansi rempan siihen, kansi oiottiin ja tehtiin kaikki muut toimenpiteet. No ekalla testiajolla pääsin muutaman kilometrin moiteetta, no sitte yhtäkkiä alkoi tehot katoamaan. Pääsin kuitenki pihaan ja pihassa sitten huomasin ettei kierrä enää yli 2000, meni hetki ja ei kiertäny yli 1500 enää. No sammutin auton ja uudestaan toimi taas samalla lailla ettei kiertänyt enää yli 1500. Ajoin auton talliin ja jätin sen sinne viikoksi ajan puutteen vuoksi. Sen jälkeen ei luvannut enää käynnistyä ollenkaa. Nyt kun pitkän ajan jälkeen yrittää startata niin käynnistyy mutta käy vain sekunnin ja sammuu eikä enää lupaakkaan.

Sellanen oli vielä tuossa että kansiremontin ajan oli akku irti, no sitten kun kaikki saatiin kasaan niin ei startannut enää, no pistin kaapelit suoraan akkuun kiinni jolloin starttas. Kävi hetki aikaa jolloin sammui eikä enää käynnistynyt joten sitäkin pähkäiltiin hetki aikaa. Oli siis lyönyt ajoneston päälle kun akku ollut irti niin katkaasi löpönsyötön, starttauksen esto jne. No ajoneston pois ottamisen jälkeen se siis toimi normaalisti sen muutaman kilometrin jolloin alkoi alkutekstin hankaluudet.
Dieseliä on läpinäkyvä suodatin täynnä ennen varsinaista polttoainesuodatinta.

Mikä siis on vialla kun ei enää suostu käymään, tai edes käynnistymään? Kiitollinen olisin jos osaisitte vastata.. Itsellä ideat loppu. :cry:

Olisiko kansirempan yhteydessä jotakin sössitty ?!. Nokka-akselin kiila jäänyt asentassa pois.
No ensimmäiseksi kannattaisi katsoa sykli eli onko kampiakselin OT-kohta ja nokka-akselin merkit kohdalla. Jos on niin sitten ruiskutusennakon kimppuun.
+358 18B8FE99
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w124 200d -94 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllä jako ja ajoitus on ensimmäinen ja helppo tarkistettava juttu. Miten ajonesto poistettiin ? Solenoidi ruiskutuspumpun kyljestä pois ja tilalle suora letku ? Pitääkö ajonesto jotenkin sammutinta päällä ? Poistuuko ongelma jos sitoo stop vivun ratalangalla toiseen asentoonsa ? Liikkuuko stop vipu normaalisti ?

Muuteltiinko polttoaineletkuja samalla jotenkin ? Onko letkut varmasti oikeinpäin ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Larva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Pe 12.08.2011 01:03
Paikkakunta: Jurva

Re: w124 200d -94 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Larva »

J.Kulmala kirjoitti: Olisiko kansirempan yhteydessä jotakin sössitty ?!. Nokka-akselin kiila jäänyt asentassa pois.
No ensimmäiseksi kannattaisi katsoa sykli eli onko kampiakselin OT-kohta ja nokka-akselin merkit kohdalla. Jos on niin sitten ruiskutusennakon kimppuun.
Kiila on mennyt kyllä paikalleen, syklikin pitäisi olla kunnossa se katsottiin tarkkaan. Itsekkin epäilen pumpun ennakon menneen v*tuiksi, mutta miksi se sitten antoi muutaman kilometrin toimia normaalisti ennenkuin rupesi oireilemaan..
veskola kirjoitti:Kyllä jako ja ajoitus on ensimmäinen ja helppo tarkistettava juttu. Miten ajonesto poistettiin ? Solenoidi ruiskutuspumpun kyljestä pois ja tilalle suora letku ? Pitääkö ajonesto jotenkin sammutinta päällä ? Poistuuko ongelma jos sitoo stop vivun ratalangalla toiseen asentoonsa ? Liikkuuko stop vipu normaalisti ?

Muuteltiinko polttoaineletkuja samalla jotenkin ? Onko letkut varmasti oikeinpäin ?
Ajonesto poistettiin siten että ovet lukkoon keskuslukituksella ja ovet takaisin auki. Aluksi tosiaan solenoidi pois ja letku suoraan kunnes valaistiin miksi se tekee niin että sammutin on päällä. Tosiaan ajon esto pitää sammutinta päällä, estää starttauksen ja tukkii reiän tankin päästä ettei anna enää löpöä enempää mitä letkuissa on. Stop vipu liikkui normaalisti.

Auto tosiaan ollut käynnissä normaalisti ja toiminut normaalisti muutaman kilometrin jonka jälkeen alkoi ongelmat. Siksi epäilen ainakin jaon menneen pieleen, vaikuttaisiko yhden ennakko siihen ettei käynnisty enää.?
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: w124 200d -94 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Larva kirjoitti: .

vaikuttaisiko yhden ennakko siihen ettei käynnisty enää.?
Yhden asteen ruiskutusennakon poikkeama ei vaikuta juurikan käyntiin lähdön suhteen.
Varmista että ennakko on 24 astetta EYKK.
+358 18B8FE99
Samppa.S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 09.12.2012 19:31
Paikkakunta: Helsinki/Raahe

Re: w124 200d -94 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Samppa.S »

J.Kulmala kirjoitti:
Larva kirjoitti: .

vaikuttaisiko yhden ennakko siihen ettei käynnisty enää.?
Yhden asteen ruiskutusennakon poikkeama ei vaikuta juurikan käyntiin lähdön suhteen.
Varmista että ennakko on 24 astetta EYKK.
Oli varmaankin tiedossa, mutta muistutetaan jälleen.
Tosiaankin "joutsenkaulalla/tippalla" tämä ennakko, tapilla JYKK 13.

Onko polttoainesuodatinta vaihdeltu, ettei olisi vettä pullollaan?
-W210 320cdi -01, 359
-S124 300TDT -91, 744 Brilliant Silver
------
Entiset:
-S202 250TDT -98, 744
-W123 200D Taxi -84, 803
-W124 200D Taxi -87, 623
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w124 200d -94 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kannattaa nyt vaikka aluksi katsella pumppaako siirtopumppu edelleen ainetta kunnolla kun irroittaa letkun pumpun kyljestä ja starttaa. Yksi vaihtoehto voisi olla, että siihen on tullut ilmavuoto johonkin letkuun, joka ei heti vaikuttanut mutta nyt vaikuttaa ilman kuljettua pidemmälle, esimerkiksi polttoainesuodattimeen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: w124 200d -94 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

En nyt ole päässyt selvyyteen. miten itseasiassa käynnistyksen esto on ohitettu. Vaikuttaa polttoaineen saannin ongelmalta.
Persjuttuna koko polttoaineen kierto tankilta saakka olisi nyt varmisetettava. Putkisto voi olla tukossa, siirtopumpun venttiili voi olla viallinen, polttoainesuodatin väärin asennettu (ilmavaivoja ), sammutinventtilissä vika (väärin asennettu ), virtalukon pohjan venttiili juntturassa (alipaine kadoksissa ) jne. , jne.
+358 18B8FE99
Avatar
Larva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Pe 12.08.2011 01:03
Paikkakunta: Jurva

Re: w124 200d -94 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Larva »

veskola kirjoitti:Kannattaa nyt vaikka aluksi katsella pumppaako siirtopumppu edelleen ainetta kunnolla kun irroittaa letkun pumpun kyljestä ja starttaa. Yksi vaihtoehto voisi olla, että siihen on tullut ilmavuoto johonkin letkuun, joka ei heti vaikuttanut mutta nyt vaikuttaa ilman kuljettua pidemmälle, esimerkiksi polttoainesuodattimeen.
Seuraavaksi kyllä pumpun ja polttoaineletkujen kimppuun..
J.Kulmala kirjoitti:En nyt ole päässyt selvyyteen. miten itseasiassa käynnistyksen esto on ohitettu. Vaikuttaa polttoaineen saannin ongelmalta.
Persjuttuna koko polttoaineen kierto tankilta saakka olisi nyt varmisetettava. Putkisto voi olla tukossa, siirtopumpun venttiili voi olla viallinen, polttoainesuodatin väärin asennettu (ilmavaivoja ), sammutinventtilissä vika (väärin asennettu ), virtalukon pohjan venttiili juntturassa (alipaine kadoksissa ) jne. , jne.
Ajoneston sai pois päältä kun keskuslukituksella kävi ovet lukossa ja ovet auki. Sen jälkeen antoi startata. Paikallinen mersu huoltamo sanoi näin, että ajonesto estää starttauksen, löpön liikkumisen silloin kun akku ollut irti.

Joo kyllä se pitää koko polttoaine puoli mennä läpi, vaikka sitäkin on tarkistettu. Kiitoksia vastauksista, ei vain omat ideat enää riitä missä muuallakaan voisi vikaa olla..
Avatar
Larva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Pe 12.08.2011 01:03
Paikkakunta: Jurva

Re: w124 200d -94 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Larva »

Tosiaan on jääny kaks sataa ree talliin kun vikaa ei ole löytynyt. Nyt yksi vanha korjaamo tuttu sanoo että olisi hydraulinostimissa vika.

Eli moottorilla ajettu 580tkm ja ensimmäinen kansiremontti tehtiin niin on nuo hydraulinostimet sen verran vanhat että eivät ole enää sopivat, vaan jäävät kuulemma venttiilit kellumaan.. Kuinka monelle tälläistä on käynyt? Otin jo nostimet käteen ja viikonlopuksi pitäisi hakia uudet nostimet ja kokeilla joko lähtisi käyntiin..
Siitäkin kuulemma huomaa jos imusarjasta tulee savua käynnistyksen yhteydessä, ja sitä tosiaan tulee.

Onko muilla kokemusta ettei auto käynnisty sen takia että nostimet epäkunnossa?!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 200d -94 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tarpeeksi kun venttiilit painuu kanteen ja jos miralla vaan työstää vanhoja seetejä niin varmaan jää kantamaan..uudet seetit niin venttiili jää orkkis korkeudelle ja nostajista ei jää kantamaan...jotkut mittailee vena pituuksia ja lyhentävät hieman päästä .
Siinä hyde kupin peli vara ei varmaan ole kauhia.
Toivotaan vaan että sulla ei ole venttiilit palaneet ja oisivat vielä suorat.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Larva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Pe 12.08.2011 01:03
Paikkakunta: Jurva

Re: w124 200d -94 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Larva »

atlas kirjoitti:Tarpeeksi kun venttiilit painuu kanteen ja jos miralla vaan työstää vanhoja seetejä niin varmaan jää kantamaan..uudet seetit niin venttiili jää orkkis korkeudelle ja nostajista ei jää kantamaan...jotkut mittailee vena pituuksia ja lyhentävät hieman päästä .
Siinä hyde kupin peli vara ei varmaan ole kauhia.
Toivotaan vaan että sulla ei ole venttiilit palaneet ja oisivat vielä suorat.
Tuli paljo hepreaa ja selvää asiaa.. :D Eli ongelma ei siis välttämättä korjaannu edes hydrauli nostimien vaihtamisella..?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 200d -94 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja atlas »

Täältä lukemani perusteella jäbät on kantavissa tapauksissa pyyhältäneet venttiiliä vähän lyhyemmäksi..onistuuko sitten kansi paikallaan vai irroituttaako kannen..en tiedä miten ovat sen tehneet.

http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Larva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Pe 12.08.2011 01:03
Paikkakunta: Jurva

Re: w124 200d -94 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Larva »

Venttiilien lyhentämistä kokeilen sitten vasta kun kaikki muut temput on tehty.. :crazy:

Tosiaan nyt muistin että löytyy video puhelimesta missä auto käy, ennenkö ei ole enää käynnistynyt. Eli tyhjäkäyntiä käy normaalisti mutta kun painaa kaasua niin ei vain kierrä.. Videon kuvaamisen jälkeen sammutin auton ja ajoin talliin jonka jälkeen ei ole enää käynnistynyt.. Kierrokset videossa käy maksimissaan 1500rpm..

200D käynti häiriö
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18170
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w124 200d -94 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja dealer »

Larva kirjoitti:Tosiaan on jääny kaks sataa ree talliin kun vikaa ei ole löytynyt. Nyt yksi vanha korjaamo tuttu sanoo että olisi hydraulinostimissa vika.

Eli moottorilla ajettu 580tkm ja ensimmäinen kansiremontti tehtiin niin on nuo hydraulinostimet sen verran vanhat että eivät ole enää sopivat, vaan jäävät kuulemma venttiilit kellumaan.. Kuinka monelle tälläistä on käynyt? Otin jo nostimet käteen ja viikonlopuksi pitäisi hakia uudet nostimet ja kokeilla joko lähtisi käyntiin..
Siitäkin kuulemma huomaa jos imusarjasta tulee savua käynnistyksen yhteydessä, ja sitä tosiaan tulee.

Onko muilla kokemusta ettei auto käynnisty sen takia että nostimet epäkunnossa?!
Juuei. Ei ikinä 200D:ssä, no tietysti on mahdollista jos koneistamo sössii homman ja venttiilit koneistetaan tosi syvälle - imusarjasta savu voi tulla EGR kauttakin.
wiimax.fi
Avatar
Larva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Pe 12.08.2011 01:03
Paikkakunta: Jurva

Re: w124 200d -94 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Larva »

dealer kirjoitti:
Larva kirjoitti:Tosiaan on jääny kaks sataa ree talliin kun vikaa ei ole löytynyt. Nyt yksi vanha korjaamo tuttu sanoo että olisi hydraulinostimissa vika.

Eli moottorilla ajettu 580tkm ja ensimmäinen kansiremontti tehtiin niin on nuo hydraulinostimet sen verran vanhat että eivät ole enää sopivat, vaan jäävät kuulemma venttiilit kellumaan.. Kuinka monelle tälläistä on käynyt? Otin jo nostimet käteen ja viikonlopuksi pitäisi hakia uudet nostimet ja kokeilla joko lähtisi käyntiin..
Siitäkin kuulemma huomaa jos imusarjasta tulee savua käynnistyksen yhteydessä, ja sitä tosiaan tulee.

Onko muilla kokemusta ettei auto käynnisty sen takia että nostimet epäkunnossa?!
Juuei. Ei ikinä 200D:ssä, no tietysti on mahdollista jos koneistamo sössii homman ja venttiilit koneistetaan tosi syvälle - imusarjasta savu voi tulla EGR kauttakin.
Joo niinhän se voi tulla, entäs sitten se että videossa ylhäällä kuitenkin auto käy tyhjäkäyntiä normaalisti. Mutta ei anna kierroksia.. Ei se voi mitenkää johtua venttiilien liian syvälle koneistamisesta, kun on kuitenkin käynyt normaalisti.. Mistä se voisi johtua..
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 200d -94 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kysypä tuota dieselkorjaamolta..aivan kuin vika olisi pumpussa..nouseeko muuten sammutus vipu aivan ylös?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Larva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Pe 12.08.2011 01:03
Paikkakunta: Jurva

Re: w124 200d -94 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Larva »

atlas kirjoitti:Kysypä tuota dieselkorjaamolta..aivan kuin vika olisi pumpussa..nouseeko muuten sammutus vipu aivan ylös?
On kysytty mutta eipä ole vastausta tullut.. Kyllä vipu nousee aivan ylös.
JormaSamuli
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 11.03.2017 21:21

Re: w124 200d -94 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja JormaSamuli »

Larva kirjoitti:
atlas kirjoitti:Kysypä tuota dieselkorjaamolta..aivan kuin vika olisi pumpussa..nouseeko muuten sammutus vipu aivan ylös?
On kysytty mutta eipä ole vastausta tullut.. Kyllä vipu nousee aivan ylös.
Onko selvyyttä tullut tähän? Samat oireet on.
Vastaa Viestiin