Tuli ostettua vaimolle uusi auto kun vanha w202 oli kuulemma väärän värinen ja liian tehoton. Nyt sitten rouvan kauppareissulla syttyi bas/esp valo (joka ei pala enää) ja star antaa vikakoodin C1141-016, B34/2 (paineentunnistin ESP2) uskottavuusvika. Mittausarvot B34/1=64bar, B34/2=1bar. Onkohan tuossa siis tunnistin kaput? Hiukan hapettuneelta se ainakin ulkopuolelta näyttää... Johdot silmämääräisesti ok.
Lisäksi löytyi koodi moottorinohjaimelta P201D ja P0172 (seoksen itseoppiminen, seos osakuormituksella liian rikas). Auton tyhjäkäynti heijaa joskus heti käynnistyksen jälkeen, mutta tasottuu hetken kuluttua. Kannattaako tuosta huolestua? Moottorin vikavalo ei ole syttynyt, tuo koodi vain löytyi muistista. Lamda?
Palautetaanko auto takaisin liikkeeseen vai onko tuo esp anturi helppo/kallis vaihtaa?
malli siis w208, 230kompressor, vm.2000
W208, C1141-016
W208, C1141-016
V167 GLE350e -21
W205 C200 -19
exät:
W204 C200 -08
W212 E250CDI 4Matic -12
W211 E320 -02
W208 CLK230K -00
W202 C180 -97
W210 E200 -96
W210 E230 -96
W124 230CE- 92
W205 C200 -19
exät:
W204 C200 -08
W212 E250CDI 4Matic -12
W211 E320 -02
W208 CLK230K -00
W202 C180 -97
W210 E200 -96
W210 E230 -96
W124 230CE- 92
Re: W208, C1141-016
Nyt tuli tehtyä lisätestejä. Esp/Bas valo syttyy kun painaa polkimen pohjaan. Sammuu kun käyttää virrat pois. Poljin ottaa aluksi normaalisti, sitten painuu hitaasti lähes pohjaan saakka. Star:n kun laittaa kiinni niin mittausarvot jarrupainetunnistimien B34/1 ja B34/2 välillä aluksi on samat, mutta kun poljin alkaa painua pohjaan, niin B34/1 kasvaa ja B34/2 pienenee. Onko tunnistin siis sittenkin kunnossa ja vikaa muualla? Poljin käyttäytyy kuin olisi ilmaa nesteen joukossa... Voiko johtua tästä?
V167 GLE350e -21
W205 C200 -19
exät:
W204 C200 -08
W212 E250CDI 4Matic -12
W211 E320 -02
W208 CLK230K -00
W202 C180 -97
W210 E200 -96
W210 E230 -96
W124 230CE- 92
W205 C200 -19
exät:
W204 C200 -08
W212 E250CDI 4Matic -12
W211 E320 -02
W208 CLK230K -00
W202 C180 -97
W210 E200 -96
W210 E230 -96
W124 230CE- 92


