Elikkäs mersusta laukes moottori, jotenka otin vanhan moottorin laatikon kanssa autosta pois ja vaihroin laatikon uuteen koneeseen turbiineen päivineen ja tiputin koko paketin uurestaan koriin, loppuviimee saatiin auto käymään ja lährettiin koeajolle, noin kilometrin verran saatiin ajettua kun kakkosen ja kolmosen välisellä vaihrolla tapahtui pieni luisto joten hölläsin heti kaasun ja annoin rullata pysähryksiihin, ja sen jälkeen ei mikään vaihde enää ole mennyt päälle??????
Oliko kaksi loksahdusta..toisaalta jos koppa ja motin väliin ei jää rakoa niin pohjassa on turbiini mutta jos pitää vetää väkisin yhteen ei ole hahlo kohdallaan ja pumppu on rikki.
oireet tosiaan viittaa siihen...niin kuin Mikko K kirjoittikin jo.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
atlas kirjoitti:Oliko kaksi loksahdusta..toisaalta jos koppa ja motin väliin ei jää rakoa niin pohjassa on turbiini mutta jos pitää vetää väkisin yhteen ei ole hahlo kohdallaan ja pumppu on rikki.
oireet tosiaan viittaa siihen...niin kuin Mikko K kirjoittikin jo.
No mielestäni laatikko vain loksahti nätisti moottoriin että en pulteilla mitenkään kinnannu
atlas kirjoitti:Oliko kaksi loksahdusta..toisaalta jos koppa ja motin väliin ei jää rakoa niin pohjassa on turbiini mutta jos pitää vetää väkisin yhteen ei ole hahlo kohdallaan ja pumppu on rikki.
oireet tosiaan viittaa siihen...niin kuin Mikko K kirjoittikin jo.
No mielestäni laatikko vain loksahti nätisti moottoriin että en pulteilla mitenkään kinnannu
Ja jos pahimmas tapaukses on niin käyny niin saako pumpun vaihrettua itte? vai pitääkö vierä laatikko hualtoon jollekkin? ja onko kellää kokemuksia millähän hintaa tästäki huvista selevitää?
Aski pois,etu kansi turbiinin takaa irti ja siinä osassa on pakin mäntä ja se pumppu...löytyy varmaan kokonaisena ja purkaa sen pakin männän ja pakan ja laittaa jommasta kummasta paremmat rojut sisään.
Hei ..otapa keulalta lauduttimelle menevä letku irti ja tulee paineeella öljyä käynnissä..siitähän sen tiedät pumppaako se pumppu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
atlas kirjoitti:Aski pois,etu kansi turbiinin takaa irti ja siinä osassa on pakin mäntä ja se pumppu...löytyy varmaan kokonaisena ja purkaa sen pakin männän ja pakan ja laittaa jommasta kummasta paremmat rojut sisään.
Hei ..otapa keulalta lauduttimelle menevä letku irti ja tulee paineeella öljyä käynnissä..siitähän sen tiedät pumppaako se pumppu.
joo pitää koittaa purkia, ja joo kokeilin sitäkin ja eipä painetta tullut
Laatikkoa voi myös kokeilla hinaamalla alkuvauhtia ja pistämällä vaihteen päälle moottorin käydessä. Jos lähtee ominavuin jatkamaan ( hinausköysi löystyy) laatikko toimii ja vika on siinä ensiöpumpussa.
Laatikon kardaaninpuoleisessa päässä on myös pumppu joka tekee painetta. Näin oli ainakin -69 230 mersussa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Oisikohan toi toisio pumppu ihan vain apu käynnistystä varten hinaamalla rakennettu..se ei nimittäin pyöri kun auto on paikallaan ja tärkein on kuitenkin se ensiöpumppu että edes päästään liikkeelle.
Sekin systeemi poistui jossakin vaiheessa..kaiketi kun sähköaskit tulivat markkinoille.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor