W124 ST Vaihdelaatikko-ongelmia
W124 ST Vaihdelaatikko-ongelmia
Morjesta ! Mikä tuossa laatikossa on hajalla (722.4) kun se ei enää suostu järin helposti neloselle vaihtamaan. Joskus saattaa kakkoselta vaihtaminen kolmosellekkin olla haastavaa.. Onko laatikko ihan sippi? Kaveri sano, että siellä ois ollu liikaa öljyä (mersumies hänkin on) koska itse olin silloin armeijassa. Emännällä rupes auto siis temppuilemaan ja sitten viikonloppuvapailla totesin tämän olevan ihan faktaa.. Hmmh... Saattaa se neloselle vaihtaa + 140kmh vauhdista tai sitten kun keppiä käyttää pari kertaa N:llä, eli vaihtaa D:ltä N:lle ja sitten D --> N ---> D... Ei sekään varmasti hyvää tee... http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=154144" onclick="window.open(this.href);return false; <---- Passaako tuo OM603:sen perään?
Autossa tällä hetkellä 331whp ja 501nm
Autossa tällä hetkellä 331whp ja 501nm
Re: W124 ST Vaihdelaatikko-ongelmia
migl kirjoitti:.. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=154144" onclick="window.open(this.href);return false; <---- Passaako tuo OM603:sen perään?
Muuten kyllä käy, välitykset hiukan toiset, turbiini ei käy dieseliin OM603:een.
+358 18B8FE99
Re: W124 ST Vaihdelaatikko-ongelmia
J.Kulmala kirjoitti:
Muuten kyllä käy, välitykset hiukan toiset, turbiini ei käy dieseliin OM603:een.
Passaako tuo mahdollisesti paskana olevan 722.4:sen turbiini tuohon?
Re: W124 ST Vaihdelaatikko-ongelmia
Eiköhän ne ole yhteen sopivia. Kasaus vaiheessa sen sitten huomaa jos passaa.
+358 18B8FE99
Re: W124 ST Vaihdelaatikko-ongelmia
J.Kulmala kirjoitti:turbiini ei käy dieseliin OM603:een.migl kirjoitti:.. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=154144" onclick="window.open(this.href);return false; <---- Passaako tuo OM603:sen perään?
Lainataan hieman topickia: Miksi ei käy, onko kiinnityksissä eroa vai mikä?
Re: W124 ST Vaihdelaatikko-ongelmia
Muutenkin outo valinta 722.4 kun on vääntöä noin paljon...722.3 kestää paremmin ja jos ostat summamutiksaa pikku askin se voi olla että ei kestä kuin 200nm kun toinen samanlainen enemmän mutta sinun väännöt niin laita suoraan toi iso aski.
Turbiinit ei käy keskenään xxx.4 ja xxx.3 välissä eli oltava omat...dieselin ja bensojen stall speedissäkin eroa.
Turbiinit ei käy keskenään xxx.4 ja xxx.3 välissä eli oltava omat...dieselin ja bensojen stall speedissäkin eroa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 ST Vaihdelaatikko-ongelmia
Kyllä se turbiinikin käy dieseliin. Ei siinä stallissa niin paljon eroa ole.J.Kulmala kirjoitti:migl kirjoitti:.. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=154144" onclick="window.open(this.href);return false; <---- Passaako tuo OM603:sen perään?
Muuten kyllä käy, välitykset hiukan toiset, turbiini ei käy dieseliin OM603:een.
Re: W124 ST Vaihdelaatikko-ongelmia
Jees lähinnä kun auto toimii käyttiksenä, niin askilla ei niin väliä. Rauhallisesti ajelis siihe asti kun intistä pääsee, niin vois survoa isompaa askia kehiin.. Tartteis auto saada ajokuntoseks vaan. Sitä mukaa riemuruuvista hönkää vähemmälle, että se sulake 722.4:kin kestäis
Re: W124 ST Vaihdelaatikko-ongelmia
Niin että mielummin tekee laatikon sähköt uusiksi, vaihtaa kardaanin ja rättinivelet jne jne kuin että hommaa toisen 722,3 lootan tilalle tai edes tarkistaa että laatikossa on tarpeeksi öljyä?
Edit:n niin tämä olikon vissiin joku vaparista tehty niin nykyinen laatikko on 722.4? Siinä tapauksessa toista 722.4 lootaa tilalle jossei laatikon öljymäärä ole liian alhaalla.
Edit:n niin tämä olikon vissiin joku vaparista tehty niin nykyinen laatikko on 722.4? Siinä tapauksessa toista 722.4 lootaa tilalle jossei laatikon öljymäärä ole liian alhaalla.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W124 ST Vaihdelaatikko-ongelmia
Kaverin mukaan siellä oli liikaa öljyä (se tarkasti ne, kun oireilu alko). 722.4:nen siellä tosiaan on ja mieli tekis vaihtaa 722.3:seen.Jolle kirjoitti:Niin että mielummin tekee laatikon sähköt uusiksi, vaihtaa kardaanin ja rättinivelet jne jne kuin että hommaa toisen 722,3 lootan tilalle tai edes tarkistaa että laatikossa on tarpeeksi öljyä?
Edit:n niin tämä olikon vissiin joku vaparista tehty niin nykyinen laatikko on 722.4? Siinä tapauksessa toista 722.4 lootaa tilalle jossei laatikon öljymäärä ole liian alhaalla.
Re: W124 ST Vaihdelaatikko-ongelmia
Dodiin.. Nyt otin auton ajoon. Emäntä ajelee töihin.. Sen mitä se nyt kestää tollasenaan. Tosiaan eilisen illan kävin ajelemassa ja pyörähdin Kirkkonummi Night Cruisingissa. Voiko laatikko olla vielä korjattavissa jonkun sisuskalun vaihdolla? Eli ns rauhallista kiihdyttelyä ja perus ajoa oli eilen. Sillon kun ei meinaa vaihtaa isommalle, niin käyttää N:llä ja vaihtaa D:lle + odottaa 1-2sec niin vaihtaa sitä kautta isommalle, eikä koske kaasuun tuon "vaihteen vaihdon" aikana. Sen kyllä tuntee, kun menee pykälä päälle. Mikähän tuolta mahtaa olla sippi? Nuo automaattilaatikot kun on totaalisen vieras käsite meikäläiselle.
E: Joskus siis vaihtaa isommalle ilman tota N ja D vaihtoa. Lähinnä 3-->4 vaatii ton ja about 50-50 meiningillä 2-->3 jostain 140kmh vauhdista kyllä vaihtaa 3--> 4 automaattisesti.
E: Joskus siis vaihtaa isommalle ilman tota N ja D vaihtoa. Lähinnä 3-->4 vaatii ton ja about 50-50 meiningillä 2-->3 jostain 140kmh vauhdista kyllä vaihtaa 3--> 4 automaattisesti.