W124 lämppärin puhallin ?
W124 lämppärin puhallin ?
Lämppärin puhallin puhaltaa vain ykkösellä eli auto ja max ei muuta nopeutta vaan ykkösellä hönkii. Nollasta sammuu kyllä kokonaan. Sulakkeet näyttäisi olevan kunnossa. Auto 124 -91 automaattisella ilmastoinnilla. Ilmastointikaan ei pelaa mutta sen kanssa selviää näillä keleillä 

Re: W124 lämppärin puhallin ?
Mulla oli joskus golffissa niin ettei toiminut kun täysillä ja jotkut sanoivat/netistä luin että joku vastus niitä hitaampia nopeuksia varten mennyt että siksi vaan se max teho toimii kun ei mene vastuksen kautta tai jotai sellasta. Voisi olla joku vastaava juttu. Jospa sieltä joku viisaampi vastailisi lisää. tämä vaan tuli mieleen
W124 200e -89 sedan Käyttis
W124 200e -91 farkku projekti
W124 200e -91 farkku projekti
Voikohan tähän liittyä webasto jollain tavalla ? Tai mistä vikaa kannattaisi lähteä setvimään ?
Vaihda puhaltimen moottorin etuvastus. Käytetään juuri moottorin nopeuden säätöön. W202:ssa vastus on kiinni moottorissa, 124:sta en tiedä kun en ole vielä perehtynyt, luulisin että kuitenkin löytyy puhaltimen moottorin välittömästä läheisyydestä.
"Niin, että kummasta mersusta puhutaan? Jos passaa niin puhutaan molemmista. Ja jos puheenaiheet loppuu niin hommataan lisää" -Uuno Turhapuro, lottovoittaja-
W124 CE300-24 1991
Ex W202 220b 1995
W124 CE300-24 1991
Ex W202 220b 1995
Tai itse asiassa W124 automaatti-ilmastoiduissa malleissa ei ole samanlaista etuvastusta kuin ilmastoimattomissa tai manuaali-ilmastoinneilla varustetuissa. Erillään moottorista se on noissa kaikissa kylläkin, joskin vissiin juuri automaatti-ilmastoiduissa se on moottorin alla jossakin (en ole itse semmoista avannut koskaan).
Niin, siis regulaattori on nimeltään se vehje, joka säätää puhallusnopeutta näissä. Tsekkaa vaikka tämä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 27&start=0
Samanlainen ongelma, regulaattorin vaihdolla ratkaistu. Kun seuraat tuosta keskustelusta linkkiä, pääset näkemään regulaattorin kuvan ja juttua sen sijainnista yms. Kunhan vaan riittävän montaa linkkiä seuraa eteenpäin.
Voihan se vika olla muuallakin, mutta regulaattoria itse ensiksi testaisin.
Niin, siis regulaattori on nimeltään se vehje, joka säätää puhallusnopeutta näissä. Tsekkaa vaikka tämä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 27&start=0
Samanlainen ongelma, regulaattorin vaihdolla ratkaistu. Kun seuraat tuosta keskustelusta linkkiä, pääset näkemään regulaattorin kuvan ja juttua sen sijainnista yms. Kunhan vaan riittävän montaa linkkiä seuraa eteenpäin.
Voihan se vika olla muuallakin, mutta regulaattoria itse ensiksi testaisin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Pitää alkaa siis metsästämään uutta regulaattoria... Vinkkejä ?
Ostin automaatti-ilmastointiin regulaattorin ebaystä. Suomesta hinnat oli luokkaa 500€, ebayn kautta kiinasta ~39€. Hyvin on pelannut koko kesän. Voit tutkia onko regulaattori rikki mittaamalla sille tulevan ohjausjännitteen. Minun autossa (automaatti-ilmastointi ja raitisilmasuodattimet) säätövastus oli puhaltimen moottorin alla. Jos en ihan väärin muista niin keltaiseen johtoon tuli ohjausjännite joka vaihteli ~1V-10V riippuen siitä missä asennossa kabiinin nappulat oli. Jos ohjausjännite muuttuu oikein mutta puhallusnopeus ei muutu, regulaattori on rikki. Jos ohjausjännite ei muutu, vika on jossain ohjauksen puolella. Kannattaa huomioida että w124:ssä on ainakin kolmenlaisia säätövastuksia:
-manuaali-ilmastointi/ei ilmastointia
-automaatti-ilmastointi ilman raitisilmasuodattimia
-automaatti-ilmastointi raitisilmasuodattimilla
Se vastus on tosiaan kiinni sellaisessa jäähdytyssiilissä ja koko paketti on tarkoitettu vaihdettavaksi (siili ja vastus). En tiedä kärväytinkö omani kun otin ensin tietämättömyyttäni vastuksen irti siitä siilistä ja laitoin vain vanhan kuivan lämpötahnan kanssa paikalleen..
-manuaali-ilmastointi/ei ilmastointia
-automaatti-ilmastointi ilman raitisilmasuodattimia
-automaatti-ilmastointi raitisilmasuodattimilla
Se vastus on tosiaan kiinni sellaisessa jäähdytyssiilissä ja koko paketti on tarkoitettu vaihdettavaksi (siili ja vastus). En tiedä kärväytinkö omani kun otin ensin tietämättömyyttäni vastuksen irti siitä siilistä ja laitoin vain vanhan kuivan lämpötahnan kanssa paikalleen..
W124 E420 -93
W123 300D turbodiesel -84
Yamaha YZF-R1 -06
W123 300D turbodiesel -84
Yamaha YZF-R1 -06
Regulaattori lähti tilaukseen. Onko vinkkejä asennukseen ?