w201 jarrut.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
pikku tötsä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 16.10.2010 01:39

w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja pikku tötsä »

joo tota olis tarkoituksena vaihtaa pikkumersuun isommat jarrut,
niin olisko kellään mitään tietoo/kokemusta minkä mersun jarrut kannattais laittaa ja miten sopivuus, vai kannattaisko kokonaan uudet ostaa.

terv. aloitteleva mb ronaaja
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

pikku tötsä kirjoitti:joo tota olis tarkoituksena vaihtaa pikkumersuun isommat jarrut,
niin olisko kellään mitään tietoo/kokemusta minkä mersun jarrut kannattais laittaa ja miten sopivuus, vai kannattaisko kokonaan uudet ostaa.

terv. aloitteleva mb ronaaja
Eikö 16 venasen jarrut riitä tenavaan? Ne käy yllättäen heittämällä. 6.5 tuuman peltivanteista vain osa mahtuu pyörimään vaikka vanteessa sama osanumero (koskee 15 tuumaisia vanteita), alut pyörii kyllä.

Seuraavaksi isompia voisi sovitella 24v kutosbensasta, niistä en ossoo sanoa miten mahtuu. Jos muutoskatsastat isommille tehoille, niin napa pitää kanssa vaihtaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Kaikissa tenavissa taitaa olla samat takajarrut (pl. evot), joten isommille tehoille katsastaessa ei niitä tarvi vaihtaa, mutta etujarruiksi suosittelen cosworth-mallien jarruja.
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
SoFro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Pe 12.09.2003 17:14
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re:

Viesti Kirjoittaja SoFro »

nj^ kirjoitti:Kaikissa tenavissa taitaa olla samat takajarrut (pl. evot), joten isommille tehoille katsastaessa ei niitä tarvi vaihtaa, mutta etujarruiksi suosittelen cosworth-mallien jarruja.
Kaikissa tenavissa samat jarrut takana, paitsi cossussa, cossussa on hieman paksummat levyt.
MB E250CDI W212 4matic avantgarde 2013(facelift)
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja tomant »

W124:n etunavat ja isot etujarrut vastaavat 16V-jarruja ja riittävät isommalle teholle. Tuolla turbo-osastolla ja allekirjoituksen linkissä on lisää tietoa asiasta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja nj^ »

SoFro kirjoitti:
nj^ kirjoitti:Kaikissa tenavissa taitaa olla samat takajarrut (pl. evot), joten isommille tehoille katsastaessa ei niitä tarvi vaihtaa, mutta etujarruiksi suosittelen cosworth-mallien jarruja.
Kaikissa tenavissa samat jarrut takana, paitsi cossussa, cossussa on hieman paksummat levyt.
Ainakin ne turbodiisselin satuloihin meni ne cossun levytkin :lol:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
R.M.
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 29.06.2013 17:43
Paikkakunta: Janakkala

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja R.M. »

Lainataas vanhaa topicia, kun en selvää vastausta ole löytänyt.

w201 2.6:n etujarrut tarvis päivittää, niin mitkä isot jarrut sinne nyt sopii ihan suoraan? Siis pelkkä levy ja satula vaan menis vaihtoon. Käykö w124 320:n palikat sinne, vai meneekö olka-akselit ja navat vaihtoon myös?
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

R.M. kirjoitti:Lainataas vanhaa topicia, kun en selvää vastausta ole löytänyt.

w201 2.6:n etujarrut tarvis päivittää, niin mitkä isot jarrut sinne nyt sopii ihan suoraan? Siis pelkkä levy ja satula vaan menis vaihtoon. Käykö w124 320:n palikat sinne, vai meneekö olka-akselit ja navat vaihtoon myös?

selviskö jarru hommeli itellä olisi juuri samanomoinen projekti. Tosin hommasin 3,0-24 navat ja satulat yms. Mutta en o vielä kerinnyt tutkimaan että käykö ne sinne.
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
jonttude1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Pe 27.07.2012 18:48
Paikkakunta: Jaala

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja jonttude1 »

Itelle laitoin nelimäntäset etusatulat 190 2.5D 300-24:sta, niin joutu shimmaamaan vähäsen satuloita
ja jarrulevyjä taivuttamaan + alapallo nivelen kohdalta leikkaamaan palasen pois.
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

ja onko monivenan satulassa sama pulttijako kiinnityksessä.. mites levy passaa ilmeisesti semmosenaan. Laitoitko jarrukilpeä ollenkaan..
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
jonttude1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Pe 27.07.2012 18:48
Paikkakunta: Jaala

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja jonttude1 »

Sama pulttijako ja levy sopi kans suoraan. Tuli näköjään pikku aivopieru tarkotin että taivutin jarrukilpiä ja leikkasin niistä palaset pois. :D

http://s1355.photobucket.com/user/jontt ... t=3&page=1" onclick="window.open(this.href);return false; tuolla kansiossa pari kuvaa noista etujarruista.
Exami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 04.03.2013 08:24

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja Exami »

Heitetääs tänne, kellään käsitystä mistä sais "fiksusti" jäähdytetyt jarrut myös taakse W201:seen?
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
Avatar
jonttude1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Pe 27.07.2012 18:48
Paikkakunta: Jaala

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja jonttude1 »

Omassa 320-24TE levyt+palat ja satulat myytiin 320-24TE satuloina mutta männän halkaisija olikin isompi,
jostain vanhemmasta merssusta löyty oikeet tiivisteet. Jarrukilpeä muokkaamalla meni paikalleen.

Kuva

Kellään tietoa mistä takasatulat on?
Kuva
Exami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 04.03.2013 08:24

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja Exami »

Toivottavasti kelpaavat W201 takaolka-akseleihin levyineen kaikkineen.. elikkäs W124 320TE:stä pitäs löytyä. Lisätietona: V8 malliin ainakin myydään vaan jäähdytettyjä levyjä taakse..
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
Avatar
jonttude1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Pe 27.07.2012 18:48
Paikkakunta: Jaala

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja jonttude1 »

http://www.w124performance.com/images/W ... brakes.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

sportlinessa jäähdytetyt takana?
Avatar
Japatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Pe 09.11.2012 19:51

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja Japatti »

Onko tietoa millainen/mikä 15" vanne käy 300-24v etujarrujen kanssa? 16" aluvannetta sovitaan kohta että käykö sekään. 6x15" et49 peltivanne ei ainakaan 190e käy noilla jarruilla eteen.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Japatti kirjoitti:Onko tietoa millainen/mikä 15" vanne käy 300-24v etujarrujen kanssa? 16" aluvannetta sovitaan kohta että käykö sekään. 6x15" et49 peltivanne ei ainakaan 190e käy noilla jarruilla eteen.
Mulla on 15 kasireijät isojarrullista mallia ne menee ainaskii. On vissiin tarkka et luvusta.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Japatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Pe 09.11.2012 19:51

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja Japatti »

Mr300 kirjoitti:
Japatti kirjoitti:Onko tietoa millainen/mikä 15" vanne käy 300-24v etujarrujen kanssa? 16" aluvannetta sovitaan kohta että käykö sekään. 6x15" et49 peltivanne ei ainakaan 190e käy noilla jarruilla eteen.
Mulla on 15 kasireijät isojarrullista mallia ne menee ainaskii. On vissiin tarkka et luvusta.
Millä et:llä sulla on?

Tämän mallin vanne 7.5x16" et 34? mahtuu ainakin. MB replica, alutec?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja Sergey »

sil ei oo väliä mikä ET on jos vanteen sisäpuolen profiili ei sovi jarrusatulalle. mutta 300-24 vakiovanne on 7x15et42 ja tilaa on runsaasti jarrusatulalle. Useimmiten nuo tarvikevanteet ei sovi just esim koossa 7x15et35
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mighty190
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 393
Liittynyt: Pe 17.01.2014 23:52
Paikkakunta: Pori

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja Mighty190 »

Tomant, mistä W124:sta tarkalleen ottaen otit jarrut?
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI

Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Kyllähän tuolla et luvulla on paljonkin väliä tuossa mahtumisessa. Mersussa vaan tahtoo olla ettei tuota et:tä saa tarpeeksi pieneksi tai sitten pitää olla levitetyt kaaret. Esim bemareissa voi laittaa aika rajuakin lättyä väliin jolloin ei osu satula vanteessa olevaan pykälään ja silti pysyy kaarien sisällä. Se on tietysti selvä, että "alumiinista" valmistetut halpis vanteet on tehty paksusta tavarasta kun materiaali on joka päivänä hieman eri.

Tässä kuva mitä tarkoitan.
Kuva

Tässäkin näkyy, että jos vanteen voisi tuoda 20-30mm ulommas niin ei olisi tuon "pykälän" kohdalla enää. Mersussa sitä vaan on vaikea saada tarpeeksi ulos.
Kuva
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Japatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Pe 09.11.2012 19:51

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja Japatti »

Tuli vaihdettua isommat jarrut absittomaan2.3l tenavaan. eteen 300-24v nelimäntä satulat ja 295levy. ja taakse w210 290mm farmarin levyt+satulat.

Satuloihin uudet tiivisteet. yksi mäntä nelimäntä satulaan (vanha oli ruosteessa.) kaikki jarruletkut. uudet nesteet. ilmaruuvit. Yhden takajarru putken ja sen keskitukin vaihdoin kanssa. Muutama vuosi sitten jatkoin sitä pitkää keskimmäistä putkea. jakotukilta metri eteen päin, liitos suunnileen polttoainesuodattimen kohalla.

Ongelma on että jarrut ottavat vasta kun pedaali on lähes lattiassa. Satasen vauhdista tippuu vauhti hätäsesti mutta vasta kun polkimen runttaa lattiaa kohti.

Jarruneste säiliö täytetty piripintaan ilmatessa. Ei siis max-kohtaan, vaan niin että yli tulee.. Ilmattu pumppaamalla, korkin kautta paineilmaa ja jarrunesteen vaihtolaitteella. Mutta poljin tuntuma ei ole muuttunut.

Ilmaaminen myös tuntuu jalassa erilaiselta etu-takapäätä ilmatessa. Etupäätä ilmatessa liike on selvästi pitempi. takapäätä ilmatessa polkimen liike on hyvin lyhyt ja kopsahtaa lattiaa vasten. Joku sentin liike vain. Joka nurkasta tulee kyllä nestettä, takaa huonommin mielestäni=polkimen lyhyt liike.

Pääsylinterikin irroitettiin ja silmällä katsoen oli kumit ehjät, eikä ollut ruosteessa.

Tuli lähinnä mieleen että A. tuo auton oma pääsylinteri ei riitä enään B. Pääsylinteri on rikki kuitenkin C. se metrin jatkettu pätkä kerää ilmaa jotenkin..

No kai tuo pääsylinteri on vaihdettava vielä ja sitten totuteltava pitkään liikerataan... :evil: tietäs vaan vaikka vaihtaa suoriltaan sen 2.6 pääsylkän sinne.. Jokkut huhuu että pitäisi rälläköidä tilaa. Millanen homma olisi? samalla vaivalla se menisi sinne..

Eihän tolla mikään kiire ole, mutta jos jotain vinkkiä olisin mitä vaihdettas seuraavaks.. :lol:
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

Japatti kirjoitti:Tuli vaihdettua isommat jarrut absittomaan2.3l tenavaan. eteen 300-24v nelimäntä satulat ja 295levy. ja taakse w210 290mm farmarin levyt+satulat.

Satuloihin uudet tiivisteet. yksi mäntä nelimäntä satulaan (vanha oli ruosteessa.) kaikki jarruletkut. uudet nesteet. ilmaruuvit. Yhden takajarru putken ja sen keskitukin vaihdoin kanssa. Muutama vuosi sitten jatkoin sitä pitkää keskimmäistä putkea. jakotukilta metri eteen päin, liitos suunnileen polttoainesuodattimen kohalla.

Ongelma on että jarrut ottavat vasta kun pedaali on lähes lattiassa. Satasen vauhdista tippuu vauhti hätäsesti mutta vasta kun polkimen runttaa lattiaa kohti.

Jarruneste säiliö täytetty piripintaan ilmatessa. Ei siis max-kohtaan, vaan niin että yli tulee.. Ilmattu pumppaamalla, korkin kautta paineilmaa ja jarrunesteen vaihtolaitteella. Mutta poljin tuntuma ei ole muuttunut.

Ilmaaminen myös tuntuu jalassa erilaiselta etu-takapäätä ilmatessa. Etupäätä ilmatessa liike on selvästi pitempi. takapäätä ilmatessa polkimen liike on hyvin lyhyt ja kopsahtaa lattiaa vasten. Joku sentin liike vain. Joka nurkasta tulee kyllä nestettä, takaa huonommin mielestäni=polkimen lyhyt liike.

Pääsylinterikin irroitettiin ja silmällä katsoen oli kumit ehjät, eikä ollut ruosteessa.

Tuli lähinnä mieleen että A. tuo auton oma pääsylinteri ei riitä enään B. Pääsylinteri on rikki kuitenkin C. se metrin jatkettu pätkä kerää ilmaa jotenkin..

No kai tuo pääsylinteri on vaihdettava vielä ja sitten totuteltava pitkään liikerataan... :evil: tietäs vaan vaikka vaihtaa suoriltaan sen 2.6 pääsylkän sinne.. Jokkut huhuu että pitäisi rälläköidä tilaa. Millanen homma olisi? samalla vaivalla se menisi sinne..

Eihän tolla mikään kiire ole, mutta jos jotain vinkkiä olisin mitä vaihdettas seuraavaks.. :lol:

moro itsellä samat nelimäntäset etujarrut ja takajarrut 300-24v. Vaihoin sinne myös pääsylkän samasta vehkeestä, siis pelkkä sylkkä ei tehostinta. Rälläkkää et tarvitse muistaakseni jarruputket ovat eripuolella pääsylkkyä joten niitä joutui mulkkaamaan. Ja jarru tuntuma aivan vimpanpäälle saapi jarrutella ja kovaa eikä ole katoamista havaittavissa..
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mighty190 kirjoitti:Tomant, mistä W124:sta tarkalleen ottaen otit jarrut?
Jarrusatulat 124.131, jarrulevyt Motonet 22-5259 (W124 Eteen JÄÄHDYTETTY (ei 4matic/300E-24/320/V8) (yleensä 220, 230 90->, TurboD-250/300, 260/280/300E)), etunavat 124.042. Samat jarrut löytyvät monesta W124-mallista isommilla koneilla.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Japatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Pe 09.11.2012 19:51

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja Japatti »

[quote="Jasen698"

moro itsellä samat nelimäntäset etujarrut ja takajarrut 300-24v. Vaihoin sinne myös pääsylkän samasta vehkeestä, siis pelkkä sylkkä ei tehostinta. Rälläkkää et tarvitse muistaakseni jarruputket ovat eripuolella pääsylkkyä joten niitä joutui mulkkaamaan. Ja jarru tuntuma aivan vimpanpäälle saapi jarrutella ja kovaa eikä ole katoamista havaittavissa..[/quote]

Moro. Ottaako sulle jarrut "heti" sentin about jos poljinta painaa? Tossa kun oli turhaa vapaa-aikaa ruuvattiin se pääsylkkä kerran vielä irti ja purettiin ja pistettiin nippuun todeten silmämääräisesta ja käsin painelemalla ehjäks. Ja tossa kun ilmattiiin jarruja siihen saakka että lisättävä neste loppui. Poljin tuntuu (paikalla) auton käydessä ottavan karvan polkimen puolivälin yläpuolella. Että onko tää ominaisuus jo, sierrassa alkaa ottamaan kun noin sentin painaa poljinta.. Erot mitkä huomattiin. Ennen auton ei ollessa käynnissä poljin oli kivikova (sentin saattoi painua.) Ja käynnistettäessä tippui liki lattiaan. Nyt poljin on pehmeä noin 3cm matkan kun auto ei käy. Samassa kohdassa se taitaa stopata oli käynnissä tai ei. Auton käynnissä ollessa ylhäältä alaspäin 3-4cm tuntuu aika löysältä ja sen jälkeen paikalla (poljintuntumalla) tuntuu löytyvän jarrut.

Kai mä sen pääsylkän vaihdan kohta.. Voisiko olla ettei tuon pääsylinterin tuotto riitä noilla jarruille muka?
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Sitähän se polkimen painuminen juuri on. Liian pieni mäntä pääsylinterissä ei liikuta lyhyellä liikkeellä tarpeeksi nestettä, jolloin tarvitaan pitkä liike. Eli jos poljin menee kovin alas on pääsylinteri liian pieni. Jos taas haluaa saada jäykän nopeasti ottavan kannattaa olla iso mäntäinen pääsylinteri. Lisäksi tähän vaikuttaa polkimen vipusuhde, jolla liikuttaa poljinta ja samalla mäntää.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Japatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Pe 09.11.2012 19:51

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja Japatti »

124 pääsylinteri vaihdettu. Parantu huomattavasti poljin tuntuma. vaikka pehmeä tuo vieläkin on.
Avatar
Ola8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 25.04.2010 19:46
Paikkakunta: Parikkala

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja Ola8 »

Olisin myös vaihtamassa isompia jarruja 2,0 -88 tenavaan. Olisi 320TE:n jarrut tarjolla, tarvitseeko satuloiden, levyjen ja pääsylinterin lisäksi myös navat ja olka-akselit vaihtaa eteen, sekä taakse eli koko paketti?
Avatar
Japatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Pe 09.11.2012 19:51

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja Japatti »

Ola8 kirjoitti:Olisin myös vaihtamassa isompia jarruja 2,0 -88 tenavaan. Olisi 320TE:n jarrut tarjolla, tarvitseeko satuloiden, levyjen ja pääsylinterin lisäksi myös navat ja olka-akselit vaihtaa eteen, sekä taakse eli koko paketti?

Pari viestiä ylempänä sanotaan että takajarrut menevät jarrukilpeä muokkaamalla. Jos eteen on tulossa nelimäntä jarrut, 124:sta. Niin ainakin tenavaan missä alunperin on jäähdytetyt levyt. Menee nelimäntäjarrut, jarrukilpeä ra*skaamalla. :twisted:

Tuo pääsylkkä jos tulee w124:sta niin ainakin omaan tenavaan meni yhtä jarruputkea jatkamalla. (lähtö eri kohdassa. Motonetistä 20cm jarruputki+liitos holkki n.10e)
Avatar
Ola8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 25.04.2010 19:46
Paikkakunta: Parikkala

Re: w201 jarrut.

Viesti Kirjoittaja Ola8 »

Japatti kirjoitti:Pari viestiä ylempänä sanotaan että takajarrut menevät jarrukilpeä muokkaamalla. Jos eteen on tulossa nelimäntä jarrut, 124:sta. Niin ainakin tenavaan missä alunperin on jäähdytetyt levyt. Menee nelimäntäjarrut, jarrukilpeä ra*skaamalla. :twisted:

Tuo pääsylkkä jos tulee w124:sta niin ainakin omaan tenavaan meni yhtä jarruputkea jatkamalla. (lähtö eri kohdassa. Motonetistä 20cm jarruputki+liitos holkki n.10e)
Jarrut on -95 320TE:stä, eli korimalli pitäs olla 124.092. Edessä on nelimäntäset satulat ja takanakin on ilmajäähdytteiset levyt.
Takalevyt on siis joko 278 x 20 tai 290 x 10. Omassa autossa kaikki levyt ilman jäähytyksiä ja ABS:siä, edessä nopeusanturit ASD:tä varten.
Taidan varuiksi pyytää eteen myös navat ja olka-akselit, taakse jos sitten riittäis satulat ja levyt.

Jep 124 sylkkä, kiitos vinkistä!
Vastaa Viestiin