w201 jarrut.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: La 16.10.2010 01:39
w201 jarrut.
joo tota olis tarkoituksena vaihtaa pikkumersuun isommat jarrut,
niin olisko kellään mitään tietoo/kokemusta minkä mersun jarrut kannattais laittaa ja miten sopivuus, vai kannattaisko kokonaan uudet ostaa.
terv. aloitteleva mb ronaaja
niin olisko kellään mitään tietoo/kokemusta minkä mersun jarrut kannattais laittaa ja miten sopivuus, vai kannattaisko kokonaan uudet ostaa.
terv. aloitteleva mb ronaaja
Re: w201 jarrut.
Eikö 16 venasen jarrut riitä tenavaan? Ne käy yllättäen heittämällä. 6.5 tuuman peltivanteista vain osa mahtuu pyörimään vaikka vanteessa sama osanumero (koskee 15 tuumaisia vanteita), alut pyörii kyllä.pikku tötsä kirjoitti:joo tota olis tarkoituksena vaihtaa pikkumersuun isommat jarrut,
niin olisko kellään mitään tietoo/kokemusta minkä mersun jarrut kannattais laittaa ja miten sopivuus, vai kannattaisko kokonaan uudet ostaa.
terv. aloitteleva mb ronaaja
Seuraavaksi isompia voisi sovitella 24v kutosbensasta, niistä en ossoo sanoa miten mahtuu. Jos muutoskatsastat isommille tehoille, niin napa pitää kanssa vaihtaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re:
Kaikissa tenavissa samat jarrut takana, paitsi cossussa, cossussa on hieman paksummat levyt.nj^ kirjoitti:Kaikissa tenavissa taitaa olla samat takajarrut (pl. evot), joten isommille tehoille katsastaessa ei niitä tarvi vaihtaa, mutta etujarruiksi suosittelen cosworth-mallien jarruja.
MB E250CDI W212 4matic avantgarde 2013(facelift)
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
Re: w201 jarrut.
W124:n etunavat ja isot etujarrut vastaavat 16V-jarruja ja riittävät isommalle teholle. Tuolla turbo-osastolla ja allekirjoituksen linkissä on lisää tietoa asiasta.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Re:
Ainakin ne turbodiisselin satuloihin meni ne cossun levytkinSoFro kirjoitti:Kaikissa tenavissa samat jarrut takana, paitsi cossussa, cossussa on hieman paksummat levyt.nj^ kirjoitti:Kaikissa tenavissa taitaa olla samat takajarrut (pl. evot), joten isommille tehoille katsastaessa ei niitä tarvi vaihtaa, mutta etujarruiksi suosittelen cosworth-mallien jarruja.

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: w201 jarrut.
Lainataas vanhaa topicia, kun en selvää vastausta ole löytänyt.
w201 2.6:n etujarrut tarvis päivittää, niin mitkä isot jarrut sinne nyt sopii ihan suoraan? Siis pelkkä levy ja satula vaan menis vaihtoon. Käykö w124 320:n palikat sinne, vai meneekö olka-akselit ja navat vaihtoon myös?
w201 2.6:n etujarrut tarvis päivittää, niin mitkä isot jarrut sinne nyt sopii ihan suoraan? Siis pelkkä levy ja satula vaan menis vaihtoon. Käykö w124 320:n palikat sinne, vai meneekö olka-akselit ja navat vaihtoon myös?
Re: w201 jarrut.
R.M. kirjoitti:Lainataas vanhaa topicia, kun en selvää vastausta ole löytänyt.
w201 2.6:n etujarrut tarvis päivittää, niin mitkä isot jarrut sinne nyt sopii ihan suoraan? Siis pelkkä levy ja satula vaan menis vaihtoon. Käykö w124 320:n palikat sinne, vai meneekö olka-akselit ja navat vaihtoon myös?
selviskö jarru hommeli itellä olisi juuri samanomoinen projekti. Tosin hommasin 3,0-24 navat ja satulat yms. Mutta en o vielä kerinnyt tutkimaan että käykö ne sinne.
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Re: w201 jarrut.
Itelle laitoin nelimäntäset etusatulat 190 2.5D 300-24:sta, niin joutu shimmaamaan vähäsen satuloita
ja jarrulevyjä taivuttamaan + alapallo nivelen kohdalta leikkaamaan palasen pois.
ja jarrulevyjä taivuttamaan + alapallo nivelen kohdalta leikkaamaan palasen pois.
Re: w201 jarrut.
ja onko monivenan satulassa sama pulttijako kiinnityksessä.. mites levy passaa ilmeisesti semmosenaan. Laitoitko jarrukilpeä ollenkaan..
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Re: w201 jarrut.
Sama pulttijako ja levy sopi kans suoraan. Tuli näköjään pikku aivopieru tarkotin että taivutin jarrukilpiä ja leikkasin niistä palaset pois. 
http://s1355.photobucket.com/user/jontt ... t=3&page=1" onclick="window.open(this.href);return false; tuolla kansiossa pari kuvaa noista etujarruista.

http://s1355.photobucket.com/user/jontt ... t=3&page=1" onclick="window.open(this.href);return false; tuolla kansiossa pari kuvaa noista etujarruista.
Re: w201 jarrut.
Heitetääs tänne, kellään käsitystä mistä sais "fiksusti" jäähdytetyt jarrut myös taakse W201:seen?
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: w201 jarrut.
Toivottavasti kelpaavat W201 takaolka-akseleihin levyineen kaikkineen.. elikkäs W124 320TE:stä pitäs löytyä. Lisätietona: V8 malliin ainakin myydään vaan jäähdytettyjä levyjä taakse..
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: w201 jarrut.
http://www.w124performance.com/images/W ... brakes.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
sportlinessa jäähdytetyt takana?
sportlinessa jäähdytetyt takana?
Re: w201 jarrut.
Onko tietoa millainen/mikä 15" vanne käy 300-24v etujarrujen kanssa? 16" aluvannetta sovitaan kohta että käykö sekään. 6x15" et49 peltivanne ei ainakaan 190e käy noilla jarruilla eteen.
Re: w201 jarrut.
Mulla on 15 kasireijät isojarrullista mallia ne menee ainaskii. On vissiin tarkka et luvusta.Japatti kirjoitti:Onko tietoa millainen/mikä 15" vanne käy 300-24v etujarrujen kanssa? 16" aluvannetta sovitaan kohta että käykö sekään. 6x15" et49 peltivanne ei ainakaan 190e käy noilla jarruilla eteen.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: w201 jarrut.
Millä et:llä sulla on?Mr300 kirjoitti:Mulla on 15 kasireijät isojarrullista mallia ne menee ainaskii. On vissiin tarkka et luvusta.Japatti kirjoitti:Onko tietoa millainen/mikä 15" vanne käy 300-24v etujarrujen kanssa? 16" aluvannetta sovitaan kohta että käykö sekään. 6x15" et49 peltivanne ei ainakaan 190e käy noilla jarruilla eteen.
Tämän mallin vanne 7.5x16" et 34? mahtuu ainakin. MB replica, alutec?
Re: w201 jarrut.
sil ei oo väliä mikä ET on jos vanteen sisäpuolen profiili ei sovi jarrusatulalle. mutta 300-24 vakiovanne on 7x15et42 ja tilaa on runsaasti jarrusatulalle. Useimmiten nuo tarvikevanteet ei sovi just esim koossa 7x15et35
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: w201 jarrut.
Tomant, mistä W124:sta tarkalleen ottaen otit jarrut?
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: w201 jarrut.
Kyllähän tuolla et luvulla on paljonkin väliä tuossa mahtumisessa. Mersussa vaan tahtoo olla ettei tuota et:tä saa tarpeeksi pieneksi tai sitten pitää olla levitetyt kaaret. Esim bemareissa voi laittaa aika rajuakin lättyä väliin jolloin ei osu satula vanteessa olevaan pykälään ja silti pysyy kaarien sisällä. Se on tietysti selvä, että "alumiinista" valmistetut halpis vanteet on tehty paksusta tavarasta kun materiaali on joka päivänä hieman eri.
Tässä kuva mitä tarkoitan.

Tässäkin näkyy, että jos vanteen voisi tuoda 20-30mm ulommas niin ei olisi tuon "pykälän" kohdalla enää. Mersussa sitä vaan on vaikea saada tarpeeksi ulos.

Tässä kuva mitä tarkoitan.

Tässäkin näkyy, että jos vanteen voisi tuoda 20-30mm ulommas niin ei olisi tuon "pykälän" kohdalla enää. Mersussa sitä vaan on vaikea saada tarpeeksi ulos.

- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w201 jarrut.
Tuli vaihdettua isommat jarrut absittomaan2.3l tenavaan. eteen 300-24v nelimäntä satulat ja 295levy. ja taakse w210 290mm farmarin levyt+satulat.
Satuloihin uudet tiivisteet. yksi mäntä nelimäntä satulaan (vanha oli ruosteessa.) kaikki jarruletkut. uudet nesteet. ilmaruuvit. Yhden takajarru putken ja sen keskitukin vaihdoin kanssa. Muutama vuosi sitten jatkoin sitä pitkää keskimmäistä putkea. jakotukilta metri eteen päin, liitos suunnileen polttoainesuodattimen kohalla.
Ongelma on että jarrut ottavat vasta kun pedaali on lähes lattiassa. Satasen vauhdista tippuu vauhti hätäsesti mutta vasta kun polkimen runttaa lattiaa kohti.
Jarruneste säiliö täytetty piripintaan ilmatessa. Ei siis max-kohtaan, vaan niin että yli tulee.. Ilmattu pumppaamalla, korkin kautta paineilmaa ja jarrunesteen vaihtolaitteella. Mutta poljin tuntuma ei ole muuttunut.
Ilmaaminen myös tuntuu jalassa erilaiselta etu-takapäätä ilmatessa. Etupäätä ilmatessa liike on selvästi pitempi. takapäätä ilmatessa polkimen liike on hyvin lyhyt ja kopsahtaa lattiaa vasten. Joku sentin liike vain. Joka nurkasta tulee kyllä nestettä, takaa huonommin mielestäni=polkimen lyhyt liike.
Pääsylinterikin irroitettiin ja silmällä katsoen oli kumit ehjät, eikä ollut ruosteessa.
Tuli lähinnä mieleen että A. tuo auton oma pääsylinteri ei riitä enään B. Pääsylinteri on rikki kuitenkin C. se metrin jatkettu pätkä kerää ilmaa jotenkin..
No kai tuo pääsylinteri on vaihdettava vielä ja sitten totuteltava pitkään liikerataan...
tietäs vaan vaikka vaihtaa suoriltaan sen 2.6 pääsylkän sinne.. Jokkut huhuu että pitäisi rälläköidä tilaa. Millanen homma olisi? samalla vaivalla se menisi sinne..
Eihän tolla mikään kiire ole, mutta jos jotain vinkkiä olisin mitä vaihdettas seuraavaks..
Satuloihin uudet tiivisteet. yksi mäntä nelimäntä satulaan (vanha oli ruosteessa.) kaikki jarruletkut. uudet nesteet. ilmaruuvit. Yhden takajarru putken ja sen keskitukin vaihdoin kanssa. Muutama vuosi sitten jatkoin sitä pitkää keskimmäistä putkea. jakotukilta metri eteen päin, liitos suunnileen polttoainesuodattimen kohalla.
Ongelma on että jarrut ottavat vasta kun pedaali on lähes lattiassa. Satasen vauhdista tippuu vauhti hätäsesti mutta vasta kun polkimen runttaa lattiaa kohti.
Jarruneste säiliö täytetty piripintaan ilmatessa. Ei siis max-kohtaan, vaan niin että yli tulee.. Ilmattu pumppaamalla, korkin kautta paineilmaa ja jarrunesteen vaihtolaitteella. Mutta poljin tuntuma ei ole muuttunut.
Ilmaaminen myös tuntuu jalassa erilaiselta etu-takapäätä ilmatessa. Etupäätä ilmatessa liike on selvästi pitempi. takapäätä ilmatessa polkimen liike on hyvin lyhyt ja kopsahtaa lattiaa vasten. Joku sentin liike vain. Joka nurkasta tulee kyllä nestettä, takaa huonommin mielestäni=polkimen lyhyt liike.
Pääsylinterikin irroitettiin ja silmällä katsoen oli kumit ehjät, eikä ollut ruosteessa.
Tuli lähinnä mieleen että A. tuo auton oma pääsylinteri ei riitä enään B. Pääsylinteri on rikki kuitenkin C. se metrin jatkettu pätkä kerää ilmaa jotenkin..
No kai tuo pääsylinteri on vaihdettava vielä ja sitten totuteltava pitkään liikerataan...

Eihän tolla mikään kiire ole, mutta jos jotain vinkkiä olisin mitä vaihdettas seuraavaks..

Re: w201 jarrut.
Japatti kirjoitti:Tuli vaihdettua isommat jarrut absittomaan2.3l tenavaan. eteen 300-24v nelimäntä satulat ja 295levy. ja taakse w210 290mm farmarin levyt+satulat.
Satuloihin uudet tiivisteet. yksi mäntä nelimäntä satulaan (vanha oli ruosteessa.) kaikki jarruletkut. uudet nesteet. ilmaruuvit. Yhden takajarru putken ja sen keskitukin vaihdoin kanssa. Muutama vuosi sitten jatkoin sitä pitkää keskimmäistä putkea. jakotukilta metri eteen päin, liitos suunnileen polttoainesuodattimen kohalla.
Ongelma on että jarrut ottavat vasta kun pedaali on lähes lattiassa. Satasen vauhdista tippuu vauhti hätäsesti mutta vasta kun polkimen runttaa lattiaa kohti.
Jarruneste säiliö täytetty piripintaan ilmatessa. Ei siis max-kohtaan, vaan niin että yli tulee.. Ilmattu pumppaamalla, korkin kautta paineilmaa ja jarrunesteen vaihtolaitteella. Mutta poljin tuntuma ei ole muuttunut.
Ilmaaminen myös tuntuu jalassa erilaiselta etu-takapäätä ilmatessa. Etupäätä ilmatessa liike on selvästi pitempi. takapäätä ilmatessa polkimen liike on hyvin lyhyt ja kopsahtaa lattiaa vasten. Joku sentin liike vain. Joka nurkasta tulee kyllä nestettä, takaa huonommin mielestäni=polkimen lyhyt liike.
Pääsylinterikin irroitettiin ja silmällä katsoen oli kumit ehjät, eikä ollut ruosteessa.
Tuli lähinnä mieleen että A. tuo auton oma pääsylinteri ei riitä enään B. Pääsylinteri on rikki kuitenkin C. se metrin jatkettu pätkä kerää ilmaa jotenkin..
No kai tuo pääsylinteri on vaihdettava vielä ja sitten totuteltava pitkään liikerataan...tietäs vaan vaikka vaihtaa suoriltaan sen 2.6 pääsylkän sinne.. Jokkut huhuu että pitäisi rälläköidä tilaa. Millanen homma olisi? samalla vaivalla se menisi sinne..
Eihän tolla mikään kiire ole, mutta jos jotain vinkkiä olisin mitä vaihdettas seuraavaks..
moro itsellä samat nelimäntäset etujarrut ja takajarrut 300-24v. Vaihoin sinne myös pääsylkän samasta vehkeestä, siis pelkkä sylkkä ei tehostinta. Rälläkkää et tarvitse muistaakseni jarruputket ovat eripuolella pääsylkkyä joten niitä joutui mulkkaamaan. Ja jarru tuntuma aivan vimpanpäälle saapi jarrutella ja kovaa eikä ole katoamista havaittavissa..
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Re: w201 jarrut.
Jarrusatulat 124.131, jarrulevyt Motonet 22-5259 (W124 Eteen JÄÄHDYTETTY (ei 4matic/300E-24/320/V8) (yleensä 220, 230 90->, TurboD-250/300, 260/280/300E)), etunavat 124.042. Samat jarrut löytyvät monesta W124-mallista isommilla koneilla.Mighty190 kirjoitti:Tomant, mistä W124:sta tarkalleen ottaen otit jarrut?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: w201 jarrut.
[quote="Jasen698"
moro itsellä samat nelimäntäset etujarrut ja takajarrut 300-24v. Vaihoin sinne myös pääsylkän samasta vehkeestä, siis pelkkä sylkkä ei tehostinta. Rälläkkää et tarvitse muistaakseni jarruputket ovat eripuolella pääsylkkyä joten niitä joutui mulkkaamaan. Ja jarru tuntuma aivan vimpanpäälle saapi jarrutella ja kovaa eikä ole katoamista havaittavissa..[/quote]
Moro. Ottaako sulle jarrut "heti" sentin about jos poljinta painaa? Tossa kun oli turhaa vapaa-aikaa ruuvattiin se pääsylkkä kerran vielä irti ja purettiin ja pistettiin nippuun todeten silmämääräisesta ja käsin painelemalla ehjäks. Ja tossa kun ilmattiiin jarruja siihen saakka että lisättävä neste loppui. Poljin tuntuu (paikalla) auton käydessä ottavan karvan polkimen puolivälin yläpuolella. Että onko tää ominaisuus jo, sierrassa alkaa ottamaan kun noin sentin painaa poljinta.. Erot mitkä huomattiin. Ennen auton ei ollessa käynnissä poljin oli kivikova (sentin saattoi painua.) Ja käynnistettäessä tippui liki lattiaan. Nyt poljin on pehmeä noin 3cm matkan kun auto ei käy. Samassa kohdassa se taitaa stopata oli käynnissä tai ei. Auton käynnissä ollessa ylhäältä alaspäin 3-4cm tuntuu aika löysältä ja sen jälkeen paikalla (poljintuntumalla) tuntuu löytyvän jarrut.
Kai mä sen pääsylkän vaihdan kohta.. Voisiko olla ettei tuon pääsylinterin tuotto riitä noilla jarruille muka?
moro itsellä samat nelimäntäset etujarrut ja takajarrut 300-24v. Vaihoin sinne myös pääsylkän samasta vehkeestä, siis pelkkä sylkkä ei tehostinta. Rälläkkää et tarvitse muistaakseni jarruputket ovat eripuolella pääsylkkyä joten niitä joutui mulkkaamaan. Ja jarru tuntuma aivan vimpanpäälle saapi jarrutella ja kovaa eikä ole katoamista havaittavissa..[/quote]
Moro. Ottaako sulle jarrut "heti" sentin about jos poljinta painaa? Tossa kun oli turhaa vapaa-aikaa ruuvattiin se pääsylkkä kerran vielä irti ja purettiin ja pistettiin nippuun todeten silmämääräisesta ja käsin painelemalla ehjäks. Ja tossa kun ilmattiiin jarruja siihen saakka että lisättävä neste loppui. Poljin tuntuu (paikalla) auton käydessä ottavan karvan polkimen puolivälin yläpuolella. Että onko tää ominaisuus jo, sierrassa alkaa ottamaan kun noin sentin painaa poljinta.. Erot mitkä huomattiin. Ennen auton ei ollessa käynnissä poljin oli kivikova (sentin saattoi painua.) Ja käynnistettäessä tippui liki lattiaan. Nyt poljin on pehmeä noin 3cm matkan kun auto ei käy. Samassa kohdassa se taitaa stopata oli käynnissä tai ei. Auton käynnissä ollessa ylhäältä alaspäin 3-4cm tuntuu aika löysältä ja sen jälkeen paikalla (poljintuntumalla) tuntuu löytyvän jarrut.
Kai mä sen pääsylkän vaihdan kohta.. Voisiko olla ettei tuon pääsylinterin tuotto riitä noilla jarruille muka?
Re: w201 jarrut.
Sitähän se polkimen painuminen juuri on. Liian pieni mäntä pääsylinterissä ei liikuta lyhyellä liikkeellä tarpeeksi nestettä, jolloin tarvitaan pitkä liike. Eli jos poljin menee kovin alas on pääsylinteri liian pieni. Jos taas haluaa saada jäykän nopeasti ottavan kannattaa olla iso mäntäinen pääsylinteri. Lisäksi tähän vaikuttaa polkimen vipusuhde, jolla liikuttaa poljinta ja samalla mäntää.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w201 jarrut.
124 pääsylinteri vaihdettu. Parantu huomattavasti poljin tuntuma. vaikka pehmeä tuo vieläkin on.
Re: w201 jarrut.
Olisin myös vaihtamassa isompia jarruja 2,0 -88 tenavaan. Olisi 320TE:n jarrut tarjolla, tarvitseeko satuloiden, levyjen ja pääsylinterin lisäksi myös navat ja olka-akselit vaihtaa eteen, sekä taakse eli koko paketti?
Re: w201 jarrut.
Ola8 kirjoitti:Olisin myös vaihtamassa isompia jarruja 2,0 -88 tenavaan. Olisi 320TE:n jarrut tarjolla, tarvitseeko satuloiden, levyjen ja pääsylinterin lisäksi myös navat ja olka-akselit vaihtaa eteen, sekä taakse eli koko paketti?
Pari viestiä ylempänä sanotaan että takajarrut menevät jarrukilpeä muokkaamalla. Jos eteen on tulossa nelimäntä jarrut, 124:sta. Niin ainakin tenavaan missä alunperin on jäähdytetyt levyt. Menee nelimäntäjarrut, jarrukilpeä ra*skaamalla.

Tuo pääsylkkä jos tulee w124:sta niin ainakin omaan tenavaan meni yhtä jarruputkea jatkamalla. (lähtö eri kohdassa. Motonetistä 20cm jarruputki+liitos holkki n.10e)
Re: w201 jarrut.
Jarrut on -95 320TE:stä, eli korimalli pitäs olla 124.092. Edessä on nelimäntäset satulat ja takanakin on ilmajäähdytteiset levyt.Japatti kirjoitti:Pari viestiä ylempänä sanotaan että takajarrut menevät jarrukilpeä muokkaamalla. Jos eteen on tulossa nelimäntä jarrut, 124:sta. Niin ainakin tenavaan missä alunperin on jäähdytetyt levyt. Menee nelimäntäjarrut, jarrukilpeä ra*skaamalla.![]()
Tuo pääsylkkä jos tulee w124:sta niin ainakin omaan tenavaan meni yhtä jarruputkea jatkamalla. (lähtö eri kohdassa. Motonetistä 20cm jarruputki+liitos holkki n.10e)
Takalevyt on siis joko 278 x 20 tai 290 x 10. Omassa autossa kaikki levyt ilman jäähytyksiä ja ABS:siä, edessä nopeusanturit ASD:tä varten.
Taidan varuiksi pyytää eteen myös navat ja olka-akselit, taakse jos sitten riittäis satulat ja levyt.
Jep 124 sylkkä, kiitos vinkistä!