MB/C/203/cdi -01vm vesijäähdytteinen laturi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kaapani
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 03.08.2014 18:15

MB/C/203/cdi -01vm vesijäähdytteinen laturi

Viesti Kirjoittaja kaapani »

Vaihdoin vesijäähdytteiseen laturiin laakerit, hiilet ja vapaakytkimen. Laitoin laturin paikalleen ja laturin takaa kiristelin plusjohdon paikoilleen siten että oli pyörähtänyt laturin kiinnitysrautaan plusjohdon metallinen kaulaosa kiinni. Ahdas paikka, ei näkyvyyttä.
Ja eiku akun johdot kiinni ja paukahdus sekä kipunointia.
Nyt joku sulake tms. jostain palanut. Ei tietystikkään lataa. Konehuoneen kuskinkulmasta sulakkeet tarkistettu ja ehjät.
Paukahdus kuului startin suunnasta alhaalta !?
Osaako joku kertoa mistä vikaa tai palanutta sulaketta lähtisi hakemaan :?
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: MB/C/203/cdi -01vm vesijäähdytteinen laturi

Viesti Kirjoittaja shade_z »

piuhassa on sulake.. eli startin plussaan menee laturista se kaapeli ja se on siinä startin päässä
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: MB/C/203/cdi -01vm vesijäähdytteinen laturi

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Mitä kaikkees sieltä joutuu purkaan että tuon laturin saa käteen? Joskus kattoin muovien alle ja luovutin ja siirrin remonttia tuonnemmaksi koska hätä ei ole vielä akuutti.

Tiedä sitte jos tuonne laturiin satasella tilaisi hilua niin kauanko se sitten toimii ennenku purkaantuu taas :wtf: Eli kaiken mitä sinne saa
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
kaapani
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 03.08.2014 18:15

Re: MB/C/203/cdi -01vm vesijäähdytteinen laturi

Viesti Kirjoittaja kaapani »

220 cdi (203) -01 vm:ssa alapuolelta kolme storksia auki muistaakseni ja ylhäältä kaksi. Muovihimmeleitä purettava ensin ja ilmanpuhdistajan kotelo. Vapaakytkimen kun irroitti ennen ylös nostoa, mahtui melko hyvin nouseen ylös.
Jäähdytysnesteet kannattaa pudottaa pois ennen irroitusta.
Laakerit yht 25.40, hiilipaketti n. 34,00 ja vapaakytkin n. 45 ekee. Laakerit irtosivat hyvällä ulosvetäjällä. Foorumilla ohjeita siitä.
Adita Malmin kentän lähellä on paikka mistä saa hiilet ja laakerit, myös vapaakytkimen ilmeisesti. Hiilipaketin ja kytkimen ostin KL varaosista.
Erilliset hiilet Aditasta n. 3€ jos jaksaa juotella vanhaan runkoon.
TRE:n laakerikeskuksesta Tammelantorin (Väinölänkatu?) läheltä saa myös sopivia laakereita kun ottaa vanhat malliksi.

Kiitoksia sulakevinkistä, sieltähän se löytyi startin päältä. Ei toki ollut vaihdettavaa mallia.
Vastaa Viestiin