Kysytään hieman apua foorumilaisilta, kun sitä nyt tarvitaan. Keissinä siis W212 E350 CDI 7G-tronic 4 Matic, jossa alkanut ilmentyä outoa jurinaa kiihdyttäessä/annettaessa kaasua. Kyseinen ääni/nykiminen/jurina muistuttaa oikeastaan ääntä ajettaessa tien keskiviivan päällä ja ilmiö voimistuu eritoten käännöksissä.
Alusta, nivelet jne. tarkistettu - ei ongelmia. Mittarissa tällä hetkellä 175 tkm..Missähän mahdollisesti voisi olla vikaa?
En osaa sanoa, onko kardaania tutkiskeltu..Eräs mekaanikko kun asian tuossa ohimennen suoritti. Jakolaatikossa, vai voisiko olla turbon puolella jotain häikkää sitten?
Wee204 kirjoitti:En osaa sanoa, onko kardaania tutkiskeltu..Eräs mekaanikko kun asian tuossa ohimennen suoritti. Jakolaatikossa, vai voisiko olla turbon puolella jotain häikkää sitten?
Ei turbo tuollaista vikaa ainakaan aiheuta
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Tämä selvä. Jakolaatikosta napsahti mieleen, että olisiko siihen voinut tulla häikkää taannoisen rengasrikon yhteydessä?Muistan joskus aiemmin lukeneeni tapauksesta, jossa 4Maticin jakovaihteisto olisi sekoittunut rengasrikosta, mistä seurauksena narinaa/jurinaa.
Moi!
Jakolaatikon öljyt vaihtoon. Öljyn lisäaineet "mankeloituneet" pilalle rengasrikon aiheuttaneen etu ja takapyörien pyörimiseron takia. 4maticiin kannattaa vaihdattaa jakolaatikon öljyt joka huollon yhteydessä, w211 vain 0.6 dl öljyä! Mikä lie w212 jakolaatikon öljytilavuus?
Löytyikö tähän jurinaan selitystä? Tarkistettiinko vaihdelaatikontuki/kannatin-kumit?
200Cdi ja 5-vaihteinen automaatti. Vaihdelaatikon takimmainen tukikumi oli tullut matkansa päähän ja kiihdyttäessä tärinä/jyrinä oli aikamoinen. Tyhjäkäynnillä ei minkäänlaisia värinöitä.
mirmir69 kirjoitti:Moi!
Jakolaatikon öljyt vaihtoon. Öljyn lisäaineet "mankeloituneet" pilalle rengasrikon aiheuttaneen etu ja takapyörien pyörimiseron takia. 4maticiin kannattaa vaihdattaa jakolaatikon öljyt joka huollon yhteydessä, w211 vain 0.6 dl öljyä! Mikä lie w212 jakolaatikon öljytilavuus?
uudemmassa 4-matic:ssa jakolaatikko on "integroitu" vaihteistoon ja käyttää voiteluun laatikon ATF:ää
Hyvä, että jotain kehitystä tuossakin öljymäärässä on tapahtunut (n. 0,6l w211). Mutta miten lie sitten tarkka mitä öljyä ja siinä olevaa lisäainetta pittää käyttää, jotta se palvelee sekä vaihdelaatikkoa ja jakolaatikkoa? Ja miten usein ne öljyt pitäis sitten vaihtaa? Mutta laittakaa kokemuksia w212 4matic omistajat siitä paljonko on ajeltu ja mitä on täytynyt voimansiirrolle huoltomielessä tehty ja onko vielä särkynyt mitään.
Isällä ihan normi takaveto ja sekin jurisee. Itse olen sitä hälle sanonut ja epäillyt kartaaninlaakeria... Isä vastasi että "viime huolossa kartaaninlaakeri tutkittiin".... noh normaaliajossahan tuo ei tempuile vain silloin kun vetoja on reilusti. Ylämäessä kaasua niin silloin aika herkästi tulee jyrinät.. Ja autohan oli 212w plus ohjelma..
Montakos kannatikumia/tukea 7g vaihteistossa on yksi vai useampi jotta tietäis tilata valmiiksi kun ei nyt pääse auton alta kattomaan? ? Auto 220cdi -12. Vastaavanlainen jurina vaivaa omaakin autoa, ja ääni kuulostais laatikon seutuvilta tulevan...
YOUgo kirjoitti:Isällä ihan normi takaveto ja sekin jurisee. Itse olen sitä hälle sanonut ja epäillyt kartaaninlaakeria... Isä vastasi että "viime huolossa kartaaninlaakeri tutkittiin".... noh normaaliajossahan tuo ei tempuile vain silloin kun vetoja on reilusti. Ylämäessä kaasua niin silloin aika herkästi tulee jyrinät.. Ja autohan oli 212w plus ohjelma..
Mulla kans ohjemoinnin jälkeen alkas jyristämään siinä 1800-2000 kierroksen välillä kun kunnolla vedättää 4-5 vaihteella. Oon epäilly että turbiinin lukituslevyn jouset alkaa pohjaamaan, mutta voisko se vaan olla huono kannatinkumi, kyllähän se moottori varmaan tärisee kun sieltä ihan mukavat lukemat vääntöä otetaan
Selviskö tämä jurina? Itellä tekee mersu nyt samaa.. Pintakaasulla kun koihdyttää tai esim ylämäkeen kun ajaa niin jurisee/tärrää. Ja kyseessä nimen omaan 212 kori ja 350cdi 4matic
mirmir69 kirjoitti:Hyvä, että jotain kehitystä tuossakin öljymäärässä on tapahtunut (n. 0,6l w211). Mutta miten lie sitten tarkka mitä öljyä ja siinä olevaa lisäainetta pittää käyttää, jotta se palvelee sekä vaihdelaatikkoa ja jakolaatikkoa? Ja miten usein ne öljyt pitäis sitten vaihtaa? Mutta laittakaa kokemuksia w212 4matic omistajat siitä paljonko on ajeltu ja mitä on täytynyt voimansiirrolle huoltomielessä tehty ja onko vielä särkynyt mitään.
340000 ajettu W212 4matic farmari E250
ei rutise, eikä ole ollut häikkää nelivedon kanssa.
Viimeksi laatikkoon vaihdettu öljyt 325000 kohdalla.
Huoltokirjan mukaan ei ole koskettu voimansiirtoon aikaisemminkaan.
Öljynvaihtohan noihin käsittääkseni edellyttää uusien öljyjen lämmittämisen oikeaan lämpötilaan ja sitten lasketaan ylimääräinen pois öljyntäyttöaukossa olevan putken tasalle. Tiedä sitten mitä aiheuttaa jos esim. tuo asia on laiminlyöty ketjun aloittajan autossa.
Jollakin oli ollut vastaavanoloisen ongelman aiheuttajana etuvetarin öljypohjan läpiviennin laakerointi ja koko öljypohja oli vaihdettu... toivottavasti olis joku halvempi vika sulla
Minulla myös jurina ylämäessä tasakaasulla, samanlainen auto, vähän yli 200000 ajettu.
Asiaan auttoi vaihto pari pykälää pienemmälle jolloin jurina loppui, todennäkoisesti se kyb venttiili sulkeutui kunnolla tai sitten avautui kunnolla pienemmällä vaihteella, en tiedä kumpi mutta jurina loppui.
Lopulta ongelma poistui kun tehtiin vaihteiston huuhteluöljynvaihto. Sen jälkeen tosin risteyksestä lähdettäessä oikealle (ainakin) auto nyypähti, tehot laski ja nyki hetken kunnes lähti taas normaalisti. Siihen auttoi taas uusi normaali vaihteiston öljynvaihto, ehkä sieltä jotain töhnää vielä oli kerääntynyt pienen ajon jälkeen jonnekin.
Nyt toimii loistavasti eikä jurinasta ole tietoakaan.
Tähänkin haettiin ensin syytä kardaanin tukilaakerista, moottorin kumeista yms.
Juu elikkä tosiaa ei oo jurina tärinä loppunu vieläkään.. vaihettu vetoniveliä, etukartaani kunnostettu, jakolaatikko käytetty auki, moottorin tukikumit uusittu, ja viimeisimpänä turbiini korjattu.. Oisko mahollista että moottorissa ois jotain? Esim. ketji varmaan jonkuverra venyny että voiko vaikuttaa?