Minulla on yksi pumppu. Herja pitäis saada pois myös Starilla, mutta en nyt muista jättääkö se koodin pendinkiin, ainakin vikavalo häviää.HeikkiSa kirjoitti:Löytyskös kellään ylimääräistä toisioilmapumppua, taikka sitten konstia jolla tosta moottorin vikavalosta pääsisi lopullisesti eroon?
c32 amg
Re: c32 amg
- HeikkiSa
- Vakiokalustoa
- Viestit: 214
- Liittynyt: Ti 23.08.2011 10:51
- Paikkakunta: Korvenkylä, Joutseno
Re: c32 amg
Muistelen kuulleeni että jäisi.Pansu kirjoitti:Minulla on yksi pumppu. Herja pitäis saada pois myös Starilla, mutta en nyt muista jättääkö se koodin pendinkiin, ainakin vikavalo häviää.HeikkiSa kirjoitti:Löytyskös kellään ylimääräistä toisioilmapumppua, taikka sitten konstia jolla tosta moottorin vikavalosta pääsisi lopullisesti eroon?
NYK: S211 E320 CDI -03
EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
Re: c32 amg
Joku motonetistä tilattu se oli. Oisko ollut Twix tms. Pitää käydä hakemassa uusi. Taas oli hyötyä tuosta bensapainemittarista. Ensinnäkin näkyi, että vanha suodatin ei nostanut tarpeeksi paineita (vain 3 bar) ja sitten vielä tämän uuden ongelmat. Paljon helpompaa olisi jos valmistajat laittaisivat valmiiksi mittarit autoon.Jukikyy kirjoitti:Minkä merkkisen tarvikesuodattimen vaihdoit?

Tuon bensapaineen putoaminen muuten ei näy missään muussa kuin laajakaistalambdassa kun maantieajossa ei pysy AFR enää 14,7 paikkeilla vaan sahaa jatkuvasti sen ylä- ja alapuolella. OBD:n kautta voisi fuel trimmiä seuraamalla näkyä.
Re: c32 amg
Pikkasenhan se aina sahaa tuossa, tai ainakaan mulla ei ole vehkeitä ollut että se jämptisti pysyis just 14.7 

Re: c32 amg
Tarkennetaan tuota "sahausta" hieman. Eli 3 barin painella matka-ajossa AFR seilasi 12,5 - 16,5 välillä.
Nyt kun 4 bar paineet niin pysyy nätisti siinä 14,5 - 14,9 välillä suurimman osan ajasta.
Nyt kun 4 bar paineet niin pysyy nätisti siinä 14,5 - 14,9 välillä suurimman osan ajasta.
Re: c32 amg
Kyllä saksalainen insinööri tietääS202 kirjoitti:Eikö se bensanpaineensäädin voisi olla sielä polttoainelinjastossa

Re: c32 amg
Torstaina Motorbitille penkkiin. Katotaan mitä saadaan aikaiseksi.
Re: c32 amg
Noniin, mitatkaahan mitä se jenkkisofta antaaamgenter kirjoitti:Torstaina Motorbitille penkkiin. Katotaan mitä saadaan aikaiseksi.

Lauantaina sitten lappeenrannan kentälle ajamaan

Re: c32 amg
amgenter kirjoitti:Torstaina Motorbitille penkkiin. Katotaan mitä saadaan aikaiseksi.
Samalla kun julkaiset tuloksen, niin laita lista osista mitä autoon on vaihdettu, niin saadaan tänne vähän vertailupohjaa tuleville tuunaajille mitä kannattaa vaihtaa ja mistä osista voi olla oikeasti hyötyä.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
En vielä saanut käppyröitä Motorbitiltä. Mutta hieman hämmenystä herättävä oli tulos. Muistaakseni 389 HP ja 540 Nm. Auto toimii loistavasti ei häiriöitä, ahtopaineet ok, sytytys ok, turbiinin lukko ok, imuilmat ok, seokset ok, bensapaine ok mutta silti ei tuon enempää voimaa. 8 vetoa tehtiin.Pansu kirjoitti:Missä tulokset viipyy
Kun saan nuo käppyrät niin laitan näkyville. Nyt vain pitää keksiä mistä tuo ahdistaa. Motorbitin mielestä voimaa pitäisi noilla modeilla olla enemmän. Itse Motorbitin toiminnassa ei moitittavaa.
Re: c32 amg
Paljonko autollasi oli ajettu? Hukkaa kaiketi sen 10-30 hv / 100tkm, ahtimen kuluessa.amgenter kirjoitti:En vielä saanut käppyröitä Motorbitiltä. Mutta hieman hämmenystä herättävä oli tulos. Muistaakseni 389 HP ja 540 Nm. Auto toimii loistavasti ei häiriöitä, ahtopaineet ok, sytytys ok, turbiinin lukko ok, imuilmat ok, seokset ok, bensapaine ok mutta silti ei tuon enempää voimaa. 8 vetoa tehtiin.Pansu kirjoitti:Missä tulokset viipyy
Kun saan nuo käppyrät niin laitan näkyville. Nyt vain pitää keksiä mistä tuo ahdistaa. Motorbitin mielestä voimaa pitäisi noilla modeilla olla enemmän. Itse Motorbitin toiminnassa ei moitittavaa.
Jostain luulisi kuitenkin ahdistavan, kun ei tuon enempää tehoja tullut vaikka vaihdettujen osien määrä muistaakseni melkoinen (62mm rulla, ilmanotto kokonaan, putkisto, ic, EC softat jne.) Tai sitten EC:n softat täyttä kuraa joltain osin...
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
Autolla ajettu 150 tuhatta. Ja tuo lukema tosiaan Motorbitin softalla. EC:n softalla oli vielä huonompi. Jutenkin tuntuu siltä, että lisää ilmaa pitäisi saada. Tosin tuolla rullalla ja ilmanotolla ilmaa pitäisi mennä mutta jossain nyt ahdistaa. Ahtimen rulla ei luistanut yhtään ja öljytkin vaihdettiin 400 km ennen dynoon menoa.
Re: c32 amg
No onhan tuo varmaan pettymys, mistä sitten lie johtuu. Olis kiva käyttää tuota omaakin tuolla testattavana.
Vähän oli kyllä pettymys omakin lappeenrannan keikka...265km/h meni maili. Jotenkin puutuneelta tuntui ja vesiruiskutuksen unohdin päältä, liekkö tuolla olis saanu vähän parannusta jos imuilmat karkas korkeiksi, auto kun oli melko kuuma matkasta ja siitä suoraan viivalle. Toista vetoa en viitsinyt edes ajaa, kun porukkaa oli hirveäksi jonoksi.
Yksi motorbitin säätämä minun rullalla meni 240km/h. Meni tuo sentään kovempaa kuin C63 AMG jos jotain positiivista pitää hakea
Vähän oli kyllä pettymys omakin lappeenrannan keikka...265km/h meni maili. Jotenkin puutuneelta tuntui ja vesiruiskutuksen unohdin päältä, liekkö tuolla olis saanu vähän parannusta jos imuilmat karkas korkeiksi, auto kun oli melko kuuma matkasta ja siitä suoraan viivalle. Toista vetoa en viitsinyt edes ajaa, kun porukkaa oli hirveäksi jonoksi.
Yksi motorbitin säätämä minun rullalla meni 240km/h. Meni tuo sentään kovempaa kuin C63 AMG jos jotain positiivista pitää hakea

Re: c32 amg
Enemmänkin ihmetys kuin pettymys. Kyllähän tuo liikkuu nytkin ihan kivasti. Mutta noilla modeilla pitäisi tulla enemmän.
Tuossa kun ei ole tuota ilmamassa-anturia niin ei tiedä minkä verran siellä ilmaa liikkuu. Jostain syystä ilmaa ei nyt vain mene tarpeeksi (eikä siellä rukkasta pitäisi Y-putkessa olla). Bensaa kyllä voisi syöttää lisää vaikka kuinka mutta pitäisi tuota ilmaakin saada. Mutta missä se ahdistaa on se kysymysmerkki.
Pakopuolella ei pitäisi olla ongelmia kun ainoastaan tuo takapönttö paikoillaan. Sieltä ensimmäisellä vedolla hieman mustaa karstaa lensi pois mutta muilla vedoilla ei sitten mitään. Eikä siellä kilissytkään, joten pakopuolen paineet pitäisi olla aika minimissään. Mittarin paikka siinäkin.
Sen verran kokeiltiin, että otettiin ilmanputsarit pois ja tehtiin veto. 20 heppaa vähemmän kun ei tule kunnon virtausta.
Penkin jälkeen ajeltiin vielä sellaiset 350 km kotiin ja sitten vielä illalla hieman reviteltiin kylillä ja auto toimii moitteettomasti.
Ideoita otetaan vastaa.
Tuossa kun ei ole tuota ilmamassa-anturia niin ei tiedä minkä verran siellä ilmaa liikkuu. Jostain syystä ilmaa ei nyt vain mene tarpeeksi (eikä siellä rukkasta pitäisi Y-putkessa olla). Bensaa kyllä voisi syöttää lisää vaikka kuinka mutta pitäisi tuota ilmaakin saada. Mutta missä se ahdistaa on se kysymysmerkki.
Pakopuolella ei pitäisi olla ongelmia kun ainoastaan tuo takapönttö paikoillaan. Sieltä ensimmäisellä vedolla hieman mustaa karstaa lensi pois mutta muilla vedoilla ei sitten mitään. Eikä siellä kilissytkään, joten pakopuolen paineet pitäisi olla aika minimissään. Mittarin paikka siinäkin.
Sen verran kokeiltiin, että otettiin ilmanputsarit pois ja tehtiin veto. 20 heppaa vähemmän kun ei tule kunnon virtausta.
Penkin jälkeen ajeltiin vielä sellaiset 350 km kotiin ja sitten vielä illalla hieman reviteltiin kylillä ja auto toimii moitteettomasti.
Ideoita otetaan vastaa.

Re: c32 amg
Kannattaa varmaan mitata ne pakopaineet, itselläkin kun meni putki tukkoon niin ei vetänyt yhtään mihinkään. Tuntuukos persdynos paremmalle uudella softalla?
Ajoin muuten minäkin tuolla vakio putkella, kun sen Superspritin möin ja uutta en ole kerennyt tekemään. Laitetaan sen piikkiin omasta mielestä vaisu tulos
Ajoin muuten minäkin tuolla vakio putkella, kun sen Superspritin möin ja uutta en ole kerennyt tekemään. Laitetaan sen piikkiin omasta mielestä vaisu tulos

Re: c32 amg
Jep, tuo takapönttö otetaan ensimmäiseksi tarkasteluun. Jos se on kunnolla tukossa niin sitten voisi selittää tuota tulosta.
EC:n softaan ei kauheasti muutosta ole kun EC:n softa antoi muistaakseni sen 360 HP ja 510 NM (muistaakseni, ei ole vielä tullut käppyröitä). Tuollaista 20 - 30 hepan muutosta on vähän pahan persdynolla mitata ja ainakaan mulla se ei ole niin tarkka, että siihen voisi luottaa.
Auton muunnelmat:
62 mm ahtimen rulla, koko ilmanotto (myös Y-putki), muokatut imusarjat, custom-pakosarjat, kaikki katit poistettu, välivaimennin poistettu, isompi ahtimen jäähdytin, eriytetty kierto, tehokkaampi bensapumppu.
Muut huollot mitä tehty pari vuoden sisään:
Venttilipöytä ja solenoidit tarkistettu, laatikko huuhdeltu, uusi jäähdytin, öljyt vaihdettu 3000 kilsan välein, uudet tulpat 10 tuhatta sitten, kampipyörä vaihdettu uuteen, venakoppien tiivisteet, imusarjojen tiivisteet, bensapumppu vaihdettu isompaan, uusi bensasuodatin (OEM), ahtimen öljyt vaihdettu pariin kertaan.
Ei tuossa nyt kauhesti ole enää vaihtoehtoja kuin tuo takapönttö. Jos tosiaan pakopaineet nousee tukkeutumisen takia niin kone ei hengitä.
EC:n softaan ei kauheasti muutosta ole kun EC:n softa antoi muistaakseni sen 360 HP ja 510 NM (muistaakseni, ei ole vielä tullut käppyröitä). Tuollaista 20 - 30 hepan muutosta on vähän pahan persdynolla mitata ja ainakaan mulla se ei ole niin tarkka, että siihen voisi luottaa.

Auton muunnelmat:
62 mm ahtimen rulla, koko ilmanotto (myös Y-putki), muokatut imusarjat, custom-pakosarjat, kaikki katit poistettu, välivaimennin poistettu, isompi ahtimen jäähdytin, eriytetty kierto, tehokkaampi bensapumppu.
Muut huollot mitä tehty pari vuoden sisään:
Venttilipöytä ja solenoidit tarkistettu, laatikko huuhdeltu, uusi jäähdytin, öljyt vaihdettu 3000 kilsan välein, uudet tulpat 10 tuhatta sitten, kampipyörä vaihdettu uuteen, venakoppien tiivisteet, imusarjojen tiivisteet, bensapumppu vaihdettu isompaan, uusi bensasuodatin (OEM), ahtimen öljyt vaihdettu pariin kertaan.
Ei tuossa nyt kauhesti ole enää vaihtoehtoja kuin tuo takapönttö. Jos tosiaan pakopaineet nousee tukkeutumisen takia niin kone ei hengitä.
Re: c32 amg
Joo itsellä karkas paineet jo tuolla Supersprintin putkella.
Harmittaa kyllä vietävästi kun SLS AMG:lle hävisin sen 5km/h. Olis varmasti mennyt toisella vedolla ohitse kun olis vaan muistanut vetää vesiruiskun päälle, heittänyt toisen TCU:n korkeammalla vaihtorajalla, myöhemmin oli parempi myötätuuli ja mitä niitä muita selittelyjä vielä olis
Muokkasko ne muuten TCU softaa siellä motorbitillä? Oliko vakio softa käytössä vai se EC:n? Mitähän muuta ne mahto säätää, kun 30hv lisää vs. EC:n ecu on kyllä aika paljon.
Harmittaa kyllä vietävästi kun SLS AMG:lle hävisin sen 5km/h. Olis varmasti mennyt toisella vedolla ohitse kun olis vaan muistanut vetää vesiruiskun päälle, heittänyt toisen TCU:n korkeammalla vaihtorajalla, myöhemmin oli parempi myötätuuli ja mitä niitä muita selittelyjä vielä olis

Muokkasko ne muuten TCU softaa siellä motorbitillä? Oliko vakio softa käytössä vai se EC:n? Mitähän muuta ne mahto säätää, kun 30hv lisää vs. EC:n ecu on kyllä aika paljon.
Re: c32 amg
Ensimmäisissä vedoissa oli käytössä tuo vakio TCU, jonka ostin Saksasta. EC:n TCU:lla ei ajettu ollenkaan.
Muutoksia TCU:ssa tuli johonkin väännönrajoittimiin ja taisi siinä olla jotain muutakin. Pitää kysäistä vielä tarkemmin.
Delta-muutos EC:n softan ja Motorbitin softan välillä on kyllä merkittävä. Boksi-softa on aina huonompi kuin penkissä tehty. Vetoja tehtiin seuraavasti (2 vetoa joka kerta):
1. EC: ECU, vakio TCU
2. Vakio ECU, vakio TCU
3. Motorbit ECU (v1), Motorbit TCU
4. Motorbit ECU (v2), Motorbit TCU
Jenkit säätää softat helevetin rikkaalle oletuksena. Tuolla EC:n ECU:lla kävi pahimmillaan 12,0 AFR. Jostain luin vielä, että vetävät siellä johonkin 11,5 - 11,8. Lattialla kunnon lammikko pari vedon jälkeen.
Muutoksia TCU:ssa tuli johonkin väännönrajoittimiin ja taisi siinä olla jotain muutakin. Pitää kysäistä vielä tarkemmin.
Delta-muutos EC:n softan ja Motorbitin softan välillä on kyllä merkittävä. Boksi-softa on aina huonompi kuin penkissä tehty. Vetoja tehtiin seuraavasti (2 vetoa joka kerta):
1. EC: ECU, vakio TCU
2. Vakio ECU, vakio TCU
3. Motorbit ECU (v1), Motorbit TCU
4. Motorbit ECU (v2), Motorbit TCU
Jenkit säätää softat helevetin rikkaalle oletuksena. Tuolla EC:n ECU:lla kävi pahimmillaan 12,0 AFR. Jostain luin vielä, että vetävät siellä johonkin 11,5 - 11,8. Lattialla kunnon lammikko pari vedon jälkeen.

Re: c32 amg
Tuli tuossa mieleen sellainen kun jussina otin noi primäärikatit pois niin toisesta puuttui kokonaan sisuskalut. Voiskohan olla, että ovat jumissa tuolla takapöntön sisällä/edessä?
Onko kukaan suolistanut tuota takapönttöä, millainen se menoreikä on?
Onko kukaan suolistanut tuota takapönttöä, millainen se menoreikä on?
Re: c32 amg
No tuota skenaariota kyllä veikkaisinamgenter kirjoitti:Tuli tuossa mieleen sellainen kun jussina otin noi primäärikatit pois niin toisesta puuttui kokonaan sisuskalut. Voiskohan olla, että ovat jumissa tuolla takapöntön sisällä/edessä?
Onko kukaan suolistanut tuota takapönttöä, millainen se menoreikä on?

Tai ainakin itsellä just ne katin rojut tukki putken yhdestä mutkasta ja vetoja ei ollut nimeksikään, nosti ahtojakin ihan hulluna

Re: c32 amg
Taas menee koppa kaljaa kun tuon putkiston pudottaa kokonaan pois. 

Re: c32 amg
Pari päivää taas mietintää ja muistiin tuli vielä edellinen kesä. Juukeli oli vielä silloin kyydissä kun autolle annettiin kenkää ja kesken vedon kauhea pamaus. Hieman jo ehdin säikähtää mutta tarkemmin kun tutkittiin niin putkistossa oleva voimaklemmari oli antanut periksi ja keskeltä putkisto poikki. Tämä tapaus tukee edelleen tuota tukkeutumista ja sitä, että ne katit rojut on vieläkin putkessa.Pansu kirjoitti:No tuota skenaariota kyllä veikkaisinamgenter kirjoitti:Tuli tuossa mieleen sellainen kun jussina otin noi primäärikatit pois niin toisesta puuttui kokonaan sisuskalut. Voiskohan olla, että ovat jumissa tuolla takapöntön sisällä/edessä?
Onko kukaan suolistanut tuota takapönttöä, millainen se menoreikä on?![]()
Tai ainakin itsellä just ne katin rojut tukki putken yhdestä mutkasta ja vetoja ei ollut nimeksikään, nosti ahtojakin ihan hullunaKannattaa siis työntää vaikka letkulla ne alkupään mutkatkin läpi..
Noilla kateilla on kuitenkin kerran tai kahdesti katsastettu, joten jossain vaiheessa ovat olleet ehjät. Pahus kun tallissa on nyt muuta tavaraa niin ei saa autoa sinne. Ensi viikolla pitäisi sen verran olla tilaa, että päästään katselemaan.
Re: c32 amg
Joko on selvitetty putkiston mahdolinen tukkoisuus?amgenter kirjoitti: Ensi viikolla pitäisi sen verran olla tilaa, että päästään katselemaan.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
Tänään täällä kävi yksi foorumilaisen C32 mihin tehtiin keulan välijäähdyttimen rakennus/vaihto parempaan ja eriytettiin kierto. Tyhjennettiin takimmaiset katit ja muuta huoltoa kuten öljynvaihto, jäähdytysnesteiden vaihto, vaihdelaatikon töpselin o-renkaiden vaihto. Kyllähän siinä päivä mukavasti vierähti iltaan saakka 

Re: c32 amg
Ei ole ehtinyt. Tämä viikko menee kun kaivurilla revin pihan auki mutta ehkä viikonloppuna, toivotaan ainakin niin. En ole vielä saanut Motorbitiltä niitä käyriäkään. Yhteyksissä ollaan kyllä oltu ja lupasi laittaa (oli ollut sairaana).Jukikyy kirjoitti:Joko on selvitetty putkiston mahdolinen tukkoisuus?
Re: c32 amg
Nyt sain viimeinkin käyrät.
Vakiosoftalla:
http://kotinet.com/mortem/amg_c32/vakio.png
Motorbitin softalla:
http://kotinet.com/mortem/amg_c32/motorbit_sw.png
Sitten ajateltiin, että tuo ilmanotto rajoittaa ja vedettiin ilman suodattimia. Kyllä putkea on pakko olla, että saadaan oikeanlainen virtaus:
http://kotinet.com/mortem/amg_c32/motor ... t_irti.png
Ensi viikonloppuna putkisto on tarkoitus ottaa auki ja katotaan mitä on syönyt. Ei tässä nyt mitään muutakaan selitystä ole kuin helevetin korkea pakopaine, koska auto toimii edelleen (parit baarireissut tehty) ilman mitään ongelmia.
Vakiosoftalla:
http://kotinet.com/mortem/amg_c32/vakio.png
Motorbitin softalla:
http://kotinet.com/mortem/amg_c32/motorbit_sw.png
Sitten ajateltiin, että tuo ilmanotto rajoittaa ja vedettiin ilman suodattimia. Kyllä putkea on pakko olla, että saadaan oikeanlainen virtaus:
http://kotinet.com/mortem/amg_c32/motor ... t_irti.png
Ensi viikonloppuna putkisto on tarkoitus ottaa auki ja katotaan mitä on syönyt. Ei tässä nyt mitään muutakaan selitystä ole kuin helevetin korkea pakopaine, koska auto toimii edelleen (parit baarireissut tehty) ilman mitään ongelmia.
Re: c32 amg
Jokos amgenter on pöntön tyhjentänyt
Itselläkin tuli vetoa autoon helkkaristi lisää kun vaihdoin uudet lambdat, vikakoodeja se ei niistä antanut, mutta starin testeri ilmoitti että ikääntyneet ja joku jakso liian pitkä. Ihmettelinkin jo kesällä kun oli niin puutuneen oloinen, varsinkin lappeenrannan maililla. Kai toi seoksen hallinta meni jotenkin huonoksi. Nyt on kuin uusi auto ja heti hirveät pito ongelmat
Voisi vaikka penkittää...kunhan ton vaihdelootan sais vielä järkiinsä 

Itselläkin tuli vetoa autoon helkkaristi lisää kun vaihdoin uudet lambdat, vikakoodeja se ei niistä antanut, mutta starin testeri ilmoitti että ikääntyneet ja joku jakso liian pitkä. Ihmettelinkin jo kesällä kun oli niin puutuneen oloinen, varsinkin lappeenrannan maililla. Kai toi seoksen hallinta meni jotenkin huonoksi. Nyt on kuin uusi auto ja heti hirveät pito ongelmat

