270cdi 400cdi:ahdin
270cdi 400cdi:ahdin
Onko kukaan laittanut tohon 2.7l cdi koneeseen tuplaturboa? Mitenköhän tollainen kaksoisahdin toimisi 270:ssä. Eikös näissä uudemmissa 250 c sarjan vehkeussä ole kaksoisahdin.
Re: 270cdi 400cdi:ahdin
Onko kysymykseni niin typerä, vai eikö kenelläkään ole kommentoitomaan?
Olen käsittänyt, että on ahtimia missä toinen ahtaa pienemmillä kierroksilla ja toinen ottaa vastuun sen jälkeen.
En tarkoita ahtimia mitkä hoitavat yksistään puolet sylintereistä ja toinen toisen puolen.
Kiitos jo etukäteen asiallisista kommenteista!
Olen käsittänyt, että on ahtimia missä toinen ahtaa pienemmillä kierroksilla ja toinen ottaa vastuun sen jälkeen.
En tarkoita ahtimia mitkä hoitavat yksistään puolet sylintereistä ja toinen toisen puolen.
Kiitos jo etukäteen asiallisista kommenteista!
Re: 270cdi 400cdi:ahdin
kukkis77 kirjoitti:Onko kysymykseni niin typerä, vai eikö kenelläkään ole kommentoitomaan?
Olen käsittänyt, että on ahtimia missä toinen ahtaa pienemmillä kierroksilla ja toinen ottaa vastuun sen jälkeen.
En tarkoita ahtimia mitkä hoitavat yksistään puolet sylintereistä ja toinen toisen puolen.
Kiitos jo etukäteen asiallisista kommenteista!
En tiedä kysymyksen typeryydestä, mutta käsittääkseni kaksoisahtaus OM 612 moottorissa on kutakuinkin turha toimenpide.
VNT-turboahdin antaa tyhjäkäynnillä noin 1 bar:n ahdon ja täyskaasulla noin 1.6 bar. Edellämainituilla parmetreillä saavutetaan tarvittava voimantuotto ja päästöisyysvaatimukset. Itse en näe muuttaa alkuperäistä kostruktiota, jos ja kun autoa käytetään normi tieliikenteessä.
+358 18B8FE99
Re: 270cdi 400cdi:ahdin
Kiitoksia tiedosta!
Jos haluaa jonkunlaisen viriahtimen lisätehon saamiseksi, niin paras vaihtoehto on 320cdi vakio ahdin,vai?
Onko sillä väliä onko ahdin 320:n rivikutosen vai v 6:sen? En tiedä onko niissä eri ahdin vai samanlaiset,tämän takia tämä kysymys?
Haluaisin tehot tonne noin 250 tuntumaan, tai sellaiseksi mihin vakiosuuttimet riittää. Ajomukavuuden vuoksi ahtimen pitäisi olla mahdollisemman alhaalta heräävä.
Jos haluaa jonkunlaisen viriahtimen lisätehon saamiseksi, niin paras vaihtoehto on 320cdi vakio ahdin,vai?
Onko sillä väliä onko ahdin 320:n rivikutosen vai v 6:sen? En tiedä onko niissä eri ahdin vai samanlaiset,tämän takia tämä kysymys?
Haluaisin tehot tonne noin 250 tuntumaan, tai sellaiseksi mihin vakiosuuttimet riittää. Ajomukavuuden vuoksi ahtimen pitäisi olla mahdollisemman alhaalta heräävä.
Re: 270cdi 400cdi:ahdin
Itse laiton C 270CDI:hin 320cdin ahtimen, toimii. Käy oheinen ketju läpi niin moni asia selviääkukkis77 kirjoitti:Kiitoksia tiedosta!
Jos haluaa jonkunlaisen viriahtimen lisätehon saamiseksi, niin paras vaihtoehto on 320cdi vakio ahdin,vai?
Onko sillä väliä onko ahdin 320:n rivikutosen vai v 6:sen? En tiedä onko niissä eri ahdin vai samanlaiset,tämän takia tämä kysymys?
Haluaisin tehot tonne noin 250 tuntumaan, tai sellaiseksi mihin vakiosuuttimet riittää. Ajomukavuuden vuoksi ahtimen pitäisi olla mahdollisemman alhaalta heräävä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=77668" onclick="window.open(this.href);return false;
niin, rivikutosen ahdin ja vähän riippuu onko sähkö vai ailipaineohjattu
BMW E31 850i V12
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Re: 270cdi 400cdi:ahdin
Kiitos vinkistä! Pitääpä lukasta topikki läpi,mielenkiintoista juttua muutenkin.
Joutuiko 320 ahdin muuttaa kovastikkin? Ilmeisesti ei ihan suoraan mene sinne paikoilleen?
Tuliko minkälaisia tehoja 320 ahtimella? Lähinnä onko suurtakin eroa tavalliseen softan muokaukseen?
Joutuiko 320 ahdin muuttaa kovastikkin? Ilmeisesti ei ihan suoraan mene sinne paikoilleen?
Tuliko minkälaisia tehoja 320 ahtimella? Lähinnä onko suurtakin eroa tavalliseen softan muokaukseen?
Re: 270cdi 400cdi:ahdin
jos 270 on hyvin lastutettu niin ahtimen vaihto 320 kymppisen ahtimeen ei vaadi softan uudelleen muokkausta toimii täydellisesti alkuperäisellä vnt kartallakukkis77 kirjoitti:Kiitos vinkistä! Pitääpä lukasta topikki läpi,mielenkiintoista juttua muutenkin.
Joutuiko 320 ahdin muuttaa kovastikkin? Ilmeisesti ei ihan suoraan mene sinne paikoilleen?
Tuliko minkälaisia tehoja 320 ahtimella? Lähinnä onko suurtakin eroa tavalliseen softan muokaukseen?