Tämmöinen ML tuli hankittua, ja nyt murheena on keskuslukon toiminta.
Peräkontinlukitus aukeaa normaalisti kaukosäätimellä, mutta kiinni se ei mene kaukosäätimellä vaikka mitä tekisi.
Mekaanisesti voi kyllä sulkea kontin napista, mutta aukeaa taas kun ovet aukaistaan.
Luukusta kuuluu kuitenkin naksaus, kun kaukosäätimellä paainaa ovet lukkoon.
ML 2003 mallissa samankaltainen ongelma. Keskuslukko toimii muuten, paitsi takaluukku ei puhu mitään. Takaluukun lukitseminen ja avaaminen onnistuu vain takaluukun sisäpuolen nappulalla.
Lukko ei pidä mitään ääntä kun painelee avaimen nappeja. Lukittaessa tai avattaessa kauko-ohjaimella ovia lukot kyllä pelaa, mutta vilkut ei vilkahda.
Takaluukun lukkomoottoriin vaikuttaa tulevan 4 johtoa, voiko niistä mitata jännitettä?
Osaatteko sanoa aiheuttaako takaluukun lukkomoottori ongelman vai olisiko vikaa haettava muualta jotta saisi takaluukun käyttäjä ystävällisemmäksi.
samaten liikkeelle lähdettäessä ovet eivät mene automaattisesti lukkoon vaikka pitäisi mennä ohjekirjan mukaan tehtynä säätönä.
jar-i kirjoitti:ML 2003 mallissa samankaltainen ongelma. Keskuslukko toimii muuten, paitsi takaluukku ei puhu mitään. Takaluukun lukitseminen ja avaaminen onnistuu vain takaluukun sisäpuolen nappulalla.
Lukko ei pidä mitään ääntä kun painelee avaimen nappeja. Lukittaessa tai avattaessa kauko-ohjaimella ovia lukot kyllä pelaa, mutta vilkut ei vilkahda.
Takaluukun lukkomoottoriin vaikuttaa tulevan 4 johtoa, voiko niistä mitata jännitettä?
Osaatteko sanoa aiheuttaako takaluukun lukkomoottori ongelman vai olisiko vikaa haettava muualta jotta saisi takaluukun käyttäjä ystävällisemmäksi.
samaten liikkeelle lähdettäessä ovet eivät mene automaattisesti lukkoon vaikka pitäisi mennä ohjekirjan mukaan tehtynä säätönä.
Alkuun kannattaa tarkistella johdot
(Varsinkin siitä välistä mistä taipuvat luukuaa avatessa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Keskuslukitus vika korjautui takaluukun lukitusmekanismin vaihdolla, siellä on jokin mikrokytkin joka ei tunnistanut että luukku oli kiinni ja ei sen vuoksi lukinnut.
w163 ohjekirjan mukaan ovien pitäisi mennä automaattisesti lukkoon liikkeelle lähdettäessä. Toiminnon saa päälle kääntämällä virran päälle ja painamalla 10 sek. keskikonsolissa olevaa oven avausnappia. Onkohan ohjeistus oikein, koska ei vaikuta toimivan...
jar-i kirjoitti:Keskuslukitus vika korjautui takaluukun lukitusmekanismin vaihdolla, siellä on jokin mikrokytkin joka ei tunnistanut että luukku oli kiinni ja ei sen vuoksi lukinnut.
w163 ohjekirjan mukaan ovien pitäisi mennä automaattisesti lukkoon liikkeelle lähdettäessä. Toiminnon saa päälle kääntämällä virran päälle ja painamalla 10 sek. keskikonsolissa olevaa oven avausnappia. Onkohan ohjeistus oikein, koska ei vaikuta toimivan...
Painamalla 10sek avausnappia toiminto menee POIS päältä, painamalla 10sek lukitusnappia saat sen päälle...
Mikähän vikana, kun kaukkarin napista/keskikonsolista lukittee ovet niin käyttää muut paitsi vänkärin oven lukossa, aukaisee ja lukitsee uudelleen, paitsi tämä vänkärin ovi jää edelleen auki. Jos oven nupista painaa oven etukäteen lukkoon niin toimii muut ovet normisti mutta vänkärin ovi ei. Mutta jos tämän vänkärin oven sitten aukaisee avaimella niin muutkin aukeaa, mutta lukitessa avaimella ei vaikuta muihin oviin. Nupin käyttö sisältä ei myöskään vaikuta muihin oviin kumpaankaan suuntaan. Ovipahvin otin irti mutta kaikki näyttää mielestäni olevan ok. Mitenhän tuo lukkotsydeemi lähtee tuolta pois tarkasteltavaksi jos joku kontaktipinta vaan ois huonossa hapessa.
Asiaa tutkittu starilla (kiitos sinne) ja vikaa paikallistettu tuonne oven lukkomoottorille. Rajatiedot tulee mutta lukko ei reagoi annettuihin käskyihin. AAM ehjä. Mikähän tuon lukkomoottorin varaosanumero on? Osaisi paremmin etsiä käytettyjä.
Elikkäs lukkomoottori on rikki sieltä modulin sisältä, mutta ei löydy ainakaan pikaisella googlettamisella sinne sitä parineuron mötikkää. Koko paketti tiskillä senverta arvokas että jos jollakin ois käytettyä tarjolla, jossa ainakin tuo moottori ehjä, rajakytkimille ei niin väliksi, niin saa tarjota.
Vähän lyhempi akseli, mutta voisko tuo mennä siihen. Lukon toimilaitteen moottorin tilalle. Saatavuus on sitten toinen juttu. http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/ ... D=fc_140sj" onclick="window.open(this.href);return false;
mettämies kirjoitti:Elikkäs lukkomoottori on rikki sieltä modulin sisältä, mutta ei löydy ainakaan pikaisella googlettamisella sinne sitä parineuron mötikkää. Koko paketti tiskillä senverta arvokas että jos jollakin ois käytettyä tarjolla, jossa ainakin tuo moottori ehjä, rajakytkimille ei niin väliksi, niin saa tarjota.
Purkaamolta ostin lukkolaitteen, mutta kotona asentaessa/testatessa ei toiminut rajat. Eli purin sen ja siirsin moottorin alkuperäiseen runkoon jossa rajat toimii. Nyt pelittää taas.
Mitenkäs lukkomoottori avataan rikkomatta kuorta kokonaan? Justiin tänään vaihdoin lukkomoottorin, kun rajat ei toiminut tai liike jäi lyhyeksi. Voisi aukaista vanhan ja katsoa mitä sisältä löytyy.
Esa
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01