W107 450 SLC käyntiongelmaa

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
sulzeer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 14.07.2014 21:31
Paikkakunta: Lohja

Re: W107 450 SLC käyntiongelmaa

Viesti Kirjoittaja sulzeer »

sulzeer kirjoitti: Varmaankin soiteltava huomenissa pajalle ja kyseltävä hyviä ideoita?
Autohuolto lupasi ottaa auton ensi viikon perjantaina työn alle. Ajatuksena jonkinlainen "skopia". Parin tunnin homma, josta onnekseni eivät vielä veloita mitään, mutta toivottavasti auttaa diagnoosin tekemiseen.
Avatar
JYYRÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: To 29.01.2004 21:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W107 450 SLC käyntiongelmaa

Viesti Kirjoittaja JYYRÄ »

Eli kylmänä auto siis käy suht siististä ja ongelmat alkaa kun moottori lämpiää normaalilämpötilaan?
s-vaihteella jos ajaa tasakaasulla niin eikö silloinkaan käy kaikilla pytyillä?
Entä kiihdyttäessä, pätkiikö silloinkin?

Mites kylmällä moottorilla ajotilanteessa, käykö silloinkin huonosti?

Jos otat ilmanpuhdistimen irti ja laitat siihen sivuun sen (jätä imuilman lämpöanturin piuha kiinni) ja käynnistät moottorin, niin kuuluuko suuttimien kohdalta mahdollisesti alipainevuotoon viittaavaa suhinaa? Itsellä vuoti suuttimien välistä ilmaa ja se heikensi käyntiä. Kuuntele vaikka katkaisemalla 50cm pätkä puutarhaletkua ja toinen pää korvaan ja toinen pää suuttimen juureen... pitää sellasen selvän pihinän jos valskaa. ja jos valskaa niin sitä suuttimen kiinnitysrautaa voi koittaa isolla meisselillä & vasaralla napauttaa vähän tiukempaan (siis napauttamalla rautaa niin että se painaa suutinta tiukemmin paikoilleen, ei tarvi kun vähän kevyesti napsauttaa)

Minun autossa 450 slc -73 tyhjäkäynti ontuu hieman yhden pytyn kohdalla olen tullut siihen lopputulemaan että se sylinteri vetää venttiilin ohjurin kautta ilmaa sisään niin paljon että se vaikuttaa käyntiin (syö myös öljyä ja vähän tupruttaa kun ohjurien kumit on rikki) tämän voi todeta kun ilmanputsari on irti, kuskin puoleinen huohotin letku on irti tyhjäkäynti säätö systeemistä, jolloin imusarja ei ime kampikammiosta mitään ja koettaa kädellä tukkia ne kummankin venttiilikopan huohotuskanavat - jos alkaa hetkenpäästä tyhjäkäynnillä imua tuntumaan käsiin, niin se imee venttiiliohjurien kautta ilmaa... siis ventiilit irti ja uudet kumit tilalle. Ensi talvena tehtävä homma meikäläisellä.

Mites tulpan johtojen vastusarvot, onko ne ok eli about 1K ohmia?

Vaikuttaako käyntiin jos säädät repsikan jalkatilassa ruiskun ohjausboxin päällä olevasta harmaasta säätöruuvista seosta suuntaan tai toiseen?
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Vastaa Viestiin