Olan w201, m102 -> m111
Re: Olan w201, m102 -> m111
kalliiksihan tuo tulee, jos porata meinaa. joudut sitten ostaan uudet ylikoko männät renkaineen. ja siihen sitten ne tiivisteet päälle. euroja palaa... mutta toisaalta sitten olis hyvä ehjä moottori pitkäksi aikaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Olan w201, m102 -> m111
Ei noita kannata porata, toinen kone jostain. Ei tuo nyt näytä kuitenkaan ihan väljälle, kannattasko kokeilla jollain käsihoonilla pyyhkäistä ennen hylkäämistä?
Re: Olan w201, m102 -> m111
No mikä tuossa nyt on vikana?
Sylintereissä näkyy vielä hooni jäljet ja männissäkin pinnoitteet tallessa.
Kanget ei ole "tiukalla sovitteella" kampuralle alkujaankaan.
Kansi käyttää koneistamolla tarkistuksessa/oikastavana.
Pesun kautta nippuun uusilla laakereilla ja kovaa ajoa...
Sylintereissä näkyy vielä hooni jäljet ja männissäkin pinnoitteet tallessa.
Kanget ei ole "tiukalla sovitteella" kampuralle alkujaankaan.
Kansi käyttää koneistamolla tarkistuksessa/oikastavana.
Pesun kautta nippuun uusilla laakereilla ja kovaa ajoa...
Re: Olan w201, m102 -> m111
Niin kyllä tuosta varmaan vielä ihan toimivan saisi tehtyä, mutta toisaalta ei niin nappais täysin vakio moottoria koota, enemmän tehojahan tässä pitäs saada samalla tai kestävyyttä. Epäilyttää ettei pelkkä hoonaus riittäisi kun katsoo tuota sylinteri kuvaa, niin siinähän on nähtävissä kaksi rinlukaa, jotka tönärillä mäntään verraten näyttäsvät öljyrenkaiden tekemiltä ja alakuolokohdassa oli samanlaiset rinkulat. Sormella tuntuu ehkä ihan pieni pykälä eli öljyrengas ei ole tiivis sylinteriä vasten noissa kohden kun mäntä on sen nanosekunnin ajan ala/yläkuolokohdassa paikoillaan, niin eiköse noissa kohtaa pääse öljy karkaamaan öljyrenkaan läpi männän päälle?
Suurin vikahan tässä nyt varmaan on kokemattomuuteni vielä näin isojen moottoriremonttien parissa, kokenut kaveri olisi jo varmasti niputtanut koneen.
Tässä on nyt tuumailtu eri vaihto-ehtoja tämän koneen kokoaminen, kompuralohko tilalle tai m103 vaihtaminen. Lukeman mukaa 2.6l m103 ei vaan ole öljyruiskuja, jotka taitaa kaikista näistä m111 löytyä ja taitaavat olla melkosen tärkeät ahdetussa koneessa kestävyyden kannalta.
6 kone taitaa tehdä konehuoneen aika ahtaaksi, mutta toisaalta siitä taitaa saada ns. helpommalla isompia teholukemia, yli 200 konia pitäis kyllä päästä, ettei olis helpommalla päässyt suoraan cosworthia ostamalla. Näiden kahden koneen väliltä kuulis mielellään hyvät/huonot puolet vertailua vaikkakin etenkin m103 ahtamisesta on foorumilla paljon tietoa. M111 puolelta sitten Tomant hyvä topicci!
Saattaa kyllä käydä niin, että jää mersu leimaamatta tänä vuonna ja työntäis talliin talveksi korin ehostusta ja koneen rakennusta varten. Hätiköimällä kun ei taida hyvää tulla...
Suurin vikahan tässä nyt varmaan on kokemattomuuteni vielä näin isojen moottoriremonttien parissa, kokenut kaveri olisi jo varmasti niputtanut koneen.

6 kone taitaa tehdä konehuoneen aika ahtaaksi, mutta toisaalta siitä taitaa saada ns. helpommalla isompia teholukemia, yli 200 konia pitäis kyllä päästä, ettei olis helpommalla päässyt suoraan cosworthia ostamalla. Näiden kahden koneen väliltä kuulis mielellään hyvät/huonot puolet vertailua vaikkakin etenkin m103 ahtamisesta on foorumilla paljon tietoa. M111 puolelta sitten Tomant hyvä topicci!
Saattaa kyllä käydä niin, että jää mersu leimaamatta tänä vuonna ja työntäis talliin talveksi korin ehostusta ja koneen rakennusta varten. Hätiköimällä kun ei taida hyvää tulla...

Re: Olan w201, m102 -> m111
M111-koneista löytyy öljyruiskut ilmeisesti vain 2,2- ja 2,3-litraisista, ei pienemmistä. M103-koneista on luultavasti vain 3,0-24:sessa öljyruiskut. Sylinterilohko on vahvempaa tekoa kompressorikoneissa kuin muissa M111-koneissa.Ola8 kirjoitti:...Tässä on nyt tuumailtu eri vaihto-ehtoja tämän koneen kokoaminen, kompuralohko tilalle tai m103 vaihtaminen. Lukeman mukaa 2.6l m103 ei vaan ole öljyruiskuja, jotka taitaa kaikista näistä m111 löytyä ja taitaavat olla melkosen tärkeät ahdetussa koneessa kestävyyden kannalta.
tomant
Edit: Ai juu, 3,0-24 onkin M104-kone. Ei noiden kuutoskoneiden päälle ymmärrä, kun on aina puolimoottorilla ajanut ,-)
Viimeksi muokannut tomant, To 04.09.2014 00:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Olan w201, m102 -> m111
Eli M111 kompressoria pellin alle, tai sitten M104 3.0 ahdettuna 
Saa tosta 4 koneestakin tehoa tuoho koppaan tarpeeksi. M104 on taas enemmän potenttiaalia. M104 vois olla ehkä jopa halvempi rakentaa.

Saa tosta 4 koneestakin tehoa tuoho koppaan tarpeeksi. M104 on taas enemmän potenttiaalia. M104 vois olla ehkä jopa halvempi rakentaa.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Olan w201, m102 -> m111
Niin minulla tämä pitäs olla 2.0l, poraus on sama 2.2l kanssa, mutta iskussa 7,9mm ero, pitänee vielä mitata. Niin ne 24v on m104:sia.tomant kirjoitti:M111-koneista löytyy öljyruiskut ilmeisesti vain 2,2- ja 2,3-litraisista, ei pienemmistä. M103-koneista on luultavasti vain 3,0-24:sessa öljyruiskut. Sylinterilohko on vahvempaa tekoa kompressorikoneissa kuin muissa M111-koneissa.
tomant
Edit: Ai juu, 3,0-24 onkin M104-kone. Ei noiden kuutoskoneiden päälle ymmärrä, kun on aina puolimoottorilla ajanut ,-)

3.0l m103 pitäis ainaki joissakin olla ruiskut, se 2.6 versio kuulemma kestäisi paineita paremmin, mutta ilman öljyruiskuja varmaan 3.0 kuitenkin kestävämpi ns. maltillisilla paineilla?
Noista kahesta pahasta tai m103 varmaan valkattava, että bensassa pysytään.Mr300 kirjoitti:Eli M111 kompressoria pellin alle, tai sitten M104 3.0 ahdettuna
Saa tosta 4 koneestakin tehoa tuoho koppaan tarpeeksi. M104 on taas enemmän potenttiaalia. M104 vois olla ehkä jopa halvempi rakentaa.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Olan w201, m102 -> m111
M104 3.0 hankinta hinta voi olla pienempi kuin m111 kompressori koneessa.
Kumpaakin joudut pakosarjan tehdä. Olettaen että laitat ahtimen m111:n
Kumpaakin joudut hankkimaan uuden moottorin ohjauksen.
Ainoo et joudut ostaa 6 suutinta m104 ja enemmän putkee pakosarjaan.
Kumpaakin joudut pakosarjan tehdä. Olettaen että laitat ahtimen m111:n
Kumpaakin joudut hankkimaan uuden moottorin ohjauksen.
Ainoo et joudut ostaa 6 suutinta m104 ja enemmän putkee pakosarjaan.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Olan w201, m102 -> m111
Niin tosiaan, hintahaitareista pientä käsitystä on, tietty koneen kunnon mukaan, vaan eipä tuota kuntoo käytetyssä taida nähdä kuin avaamalla.Mr300 kirjoitti:M104 3.0 hankinta hinta voi olla pienempi kuin m111 kompressori koneessa.
Kumpaakin joudut pakosarjan tehdä. Olettaen että laitat ahtimen m111:n
Kumpaakin joudut hankkimaan uuden moottorin ohjauksen.
Ainoo et joudut ostaa 6 suutinta m104 ja enemmän putkee pakosarjaan.

Olisihan sitten tietysti vielä vaikka m112 eli tämä V6, siihen kierrättää pakosarja peräkontin kautta, että saa sinkkuturbon kiinni!

Eräällä kaverilla on turbo audissaa megaruutta, että siihen sais läheltä apuja, pitää vielä sitä ecun hankintaakin miettiä, "budjettiluokkaa" kuitenki.
Samainen kaveri taitaa osata joten kuten hitsatakin kun värkkäsi kaverin projekti-e36 bemariin tulevaan saabin 900 turbokoneeseen katseita kestävän sarjan!

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Olan w201, m102 -> m111
Tällänen tuli ruotsin maalta tuossa tiistaina, kiitos vaan Eklunds Bildelslager AB purkaamolle! Kone on c230k -00 200tkm m111.975.
Sporttiautolta laitoin ecumasterin emun tulemaan, siinä on taas pähkäilyä sen liittämisessä autoon ja ecun säätämisen opettelua.
Mersussa alkoi leimausväli 19.9, nyt suunnitelmissa saada auto vielä katastettua tänä vuonna ja varmaankin menee sitten talliin talveksi seisomaan.
Sporttiautolta laitoin ecumasterin emun tulemaan, siinä on taas pähkäilyä sen liittämisessä autoon ja ecun säätämisen opettelua.
Mersussa alkoi leimausväli 19.9, nyt suunnitelmissa saada auto vielä katastettua tänä vuonna ja varmaankin menee sitten talliin talveksi seisomaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Olan w201, m102 -> m111
http://www.w201-16v.de/w201/viewtopic.php?f=15&t=8242" onclick="window.open(this.href);return false;
Löyty siististi rakennettu 201, tuommosta jälkee ku sais ihekki aikasiks...
Löyty siististi rakennettu 201, tuommosta jälkee ku sais ihekki aikasiks...

Re: Olan w201, m102 -> m111
Eipä oo tänne muutamaa kuukautee mitää kirjoteltu, meseä on kyllä koko ajan silti yritetty saada ajokuntoon. Nyt sielä on se 2.3l kompurakone ja ecumasterin emu paikallaan ja auto käy jopa tyhjäkäyntiä. Testailu ja säätäminen siis nyt menossa, kuvia vois laitella kun saa vähän siistimmän näköseks taas konehuonetta. Kokemusta ei oo muista ecuista ja täys alottelija olen, mut emu vaikuttaa selkeältä ja helppo käyttöseltä eculta.