Eli kyseessä M111 vm. 2000 oleva 230 kompressor kone. Paikaltaan lähdettäessä auto ikäänkuin tuntuu tukehtuvan, nykii ja sytyttää check engine valon. Kunnolla kaasua painaen lähtee hetken päästä normaalisti liikkeelle. Tyhjäkäynti ok. Ajossa käy ja kukkuu hyvin. Auton ollessa paikallaan kun painaa kaasua haisee bensiini.
Antaa starilla vika koodin P201D seoksenmuodostuksen itseoppiminen. Seos on tyhjäkäynnillä liian rikas (P0172).
Ilmamassamittari vaihdettu n. 10 000 km sitten ja putsattu pariinkiin otteeseen eilen sekä tänään bräkleenillä (oli hiukan öljyinen ensimmäisellä kerralla), huohotinputki on ehjä eikä tunnu olevan ilmavuotojakaan imupuolella. Kaasuläppä(?) on puhdas. Ilmamassamittarin otaksuisin olevan ehjä, koska kun ottaa johdon irti, käynti huononee selkeästi.
Mitähän tälle seuraavaksi keksii kokeilla? Etummainen lambda?
230 kompressor, seos liian rikas
230 kompressor, seos liian rikas
V167 GLE350e -21
W205 C200 -19
exät:
W204 C200 -08
W212 E250CDI 4Matic -12
W211 E320 -02
W208 CLK230K -00
W202 C180 -97
W210 E200 -96
W210 E230 -96
W124 230CE- 92
W205 C200 -19
exät:
W204 C200 -08
W212 E250CDI 4Matic -12
W211 E320 -02
W208 CLK230K -00
W202 C180 -97
W210 E200 -96
W210 E230 -96
W124 230CE- 92
Re: 230 kompressor, seos liian rikas
Molemmat lambdat vaihdettu, ei vaikutusta seokseen vaikka taisivatkin olla alkuperäisiä. Edellinen omistaja on siis vaihtanut jo tulpat, ilmamassamittarin (taitaa tosin olla mallia Kiina, koska siinä ei lue mitään merkkiä ?), bensasuodattimen + pumpun.
Tein juuri ilmatestin starilla, joka ilmoittaa ongelmista ilman saannissa. Ahtimen läpän säätimestä kuuluu sirinää kun laittaa virrat päälle, onko normaalia? Kannataako irroittaa välijäähdytin, voiko olla tukossa?
Tein juuri ilmatestin starilla, joka ilmoittaa ongelmista ilman saannissa. Ahtimen läpän säätimestä kuuluu sirinää kun laittaa virrat päälle, onko normaalia? Kannataako irroittaa välijäähdytin, voiko olla tukossa?
V167 GLE350e -21
W205 C200 -19
exät:
W204 C200 -08
W212 E250CDI 4Matic -12
W211 E320 -02
W208 CLK230K -00
W202 C180 -97
W210 E200 -96
W210 E230 -96
W124 230CE- 92
W205 C200 -19
exät:
W204 C200 -08
W212 E250CDI 4Matic -12
W211 E320 -02
W208 CLK230K -00
W202 C180 -97
W210 E200 -96
W210 E230 -96
W124 230CE- 92
Re: 230 kompressor, seos liian rikas
Onko öljy tullut MAFiin huohottimesta vai kompressorista? Huohottimen voi helposti irrottaa ja puihdistaa, niin öljynlähde voi selvitä.
Aito Boschin MAFfi ei maksa maltaita, se toimisi varmasti. Saatko jostain koekäyttöön hetkeksi sellaisen?
tomant
Aito Boschin MAFfi ei maksa maltaita, se toimisi varmasti. Saatko jostain koekäyttöön hetkeksi sellaisen?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: 230 kompressor, seos liian rikas
Huohottimesta uskoisin (puhdistin jo), kompressorin käytin irti ja vaikutti kuivalta. Paitsi se yläosa tietenkin mihin tulee paksumpi huohottimen letku. Ilmanputsari on myös kuiva.
Joo, Maf-shopissa näytti w208:n Bosch ilmamassamittari olevan 160€...
Joo, Maf-shopissa näytti w208:n Bosch ilmamassamittari olevan 160€...
V167 GLE350e -21
W205 C200 -19
exät:
W204 C200 -08
W212 E250CDI 4Matic -12
W211 E320 -02
W208 CLK230K -00
W202 C180 -97
W210 E200 -96
W210 E230 -96
W124 230CE- 92
W205 C200 -19
exät:
W204 C200 -08
W212 E250CDI 4Matic -12
W211 E320 -02
W208 CLK230K -00
W202 C180 -97
W210 E200 -96
W210 E230 -96
W124 230CE- 92



