Tosiaan omistan 290 td väyrysen ja aluksi se tuntui liikkuvan ihan ookoosti ja näin mutta tosiaan kaikkeen tottuu ja eipä se 1500 kilonen lavetti oikein 130 hv paljon hyökkäile niin kysymys kuuluukin että kärsiikö tosta nostaa esim bleedaamisella hieman paineita esim sinne 1,5 baariin kun nyt se ei aha kun sen kilon?? Vai meneekö se vakio-ohjelmalla samantien vikatilaan yms??
piristystä laiskanpulskeaan 290 td väyryseen
-
nuori mersumies
- Sisäänajossa

- Viestit: 37
- Liittynyt: Ti 11.09.2012 18:12
- Paikkakunta: Etelä-Savo
piristystä laiskanpulskeaan 290 td väyryseen
tervehdys!
Tosiaan omistan 290 td väyrysen ja aluksi se tuntui liikkuvan ihan ookoosti ja näin mutta tosiaan kaikkeen tottuu ja eipä se 1500 kilonen lavetti oikein 130 hv paljon hyökkäile niin kysymys kuuluukin että kärsiikö tosta nostaa esim bleedaamisella hieman paineita esim sinne 1,5 baariin kun nyt se ei aha kun sen kilon?? Vai meneekö se vakio-ohjelmalla samantien vikatilaan yms??
Muutenhan auto on tällä hetkellä täysin vakio, mitä nyt egr-on ohjelmoitu pois käytöstä ja putkisto on kattia lukuunottamatta täysin tyhjä..
Tosiaan omistan 290 td väyrysen ja aluksi se tuntui liikkuvan ihan ookoosti ja näin mutta tosiaan kaikkeen tottuu ja eipä se 1500 kilonen lavetti oikein 130 hv paljon hyökkäile niin kysymys kuuluukin että kärsiikö tosta nostaa esim bleedaamisella hieman paineita esim sinne 1,5 baariin kun nyt se ei aha kun sen kilon?? Vai meneekö se vakio-ohjelmalla samantien vikatilaan yms??
Re: piristystä laiskanpulskeaan 290 td väyryseen
eipä taida auttaa, vaikka saisit sinne kolme kiloa painetta. ei se lisäilma auta mitään, pikemminkin vaan vähentää entisestään niitä vähiäkin tehoja. soppaa se tarttee. lisää soppaa ja ilmaa sitten sen mukaan, ettei liikoja sauhuttele.
tutkaile vaikka "evry modea". sellanen on halpa ja helppo ratkasu, millä saa jokusen lisähepan. jos siihen enemmänkin tahtoo, niin samat reseptit, mitä kaikkiin muihinkin autoihin. enemmän soppaa ja enemmän ilmaa. virtaukset ja jäähdytys kuntoon.
tutkaile vaikka "evry modea". sellanen on halpa ja helppo ratkasu, millä saa jokusen lisähepan. jos siihen enemmänkin tahtoo, niin samat reseptit, mitä kaikkiin muihinkin autoihin. enemmän soppaa ja enemmän ilmaa. virtaukset ja jäähdytys kuntoon.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: piristystä laiskanpulskeaan 290 td väyryseen
Evry ja 606sen turbo.
Se perus kaava pätee tähänkin.
Noilla saa jo ihan kohtalaisen etenijän.
Se perus kaava pätee tähänkin.
Noilla saa jo ihan kohtalaisen etenijän.
-
nuori mersumies
- Sisäänajossa

- Viestit: 37
- Liittynyt: Ti 11.09.2012 18:12
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Re: piristystä laiskanpulskeaan 290 td väyryseen
Noni kiitoksia vastauksista ja tosiaan se pelkkä lisä ilma voi ollakkin yhtä tyhjän kanssa kun ruokaa se jäis sit samalla varmaankin kaipaamaan... muutenkin kun tuo kone on hengetön sen 3200 rpm:n jälkeen niinkun moni on sanonutkin niin se sopan lisäys jos mikä auttas siihenkin, vaikka voi tuo vakiopilleri olla jo aika tukossa pienuutensa takia jo kovemmilla kierroksilla....
Paras ois varmaan ihan varmaan lastupajan ohjelma, kun mitä noista evrymodeista lukenut niin taitaa olla aika tarkkaa sit sen evryn katkasijan kaa et ei jää evry päälle autoa käynnistettäessä ja sitä kautta vejä vikatilaan et harkihen vielä kaks kertaa sitä kyllä...
Eikös se 606 koneen ahdin kävisi vielä suoraan tuohon mitä nyt pakoputken lähtö pitäs muokata kun pakosarjanlaippa taitaa olla samanlainen kolmiolaippa ja öljynkiertoputket samanmoiset?
Eikös se 606 koneen ahdin kävisi vielä suoraan tuohon mitä nyt pakoputken lähtö pitäs muokata kun pakosarjanlaippa taitaa olla samanlainen kolmiolaippa ja öljynkiertoputket samanmoiset?
Re: piristystä laiskanpulskeaan 290 td väyryseen
nuori mersumies kirjoitti: kun mitä noista evrymodeista lukenut niin taitaa olla aika tarkkaa sit sen evryn katkasijan kaa et ei jää evry päälle autoa käynnistettäessä ja sitä kautta vejä vikatilaan et harkihen vielä kaks kertaa sitä kyllä...
laittee vielä sen katkasian lisäksi painekytkimen joka kytkee evryn päälle vasta tietyllä ahtopaineella.




