Terve,
olen ostattelemassa vm. 11/2000 SLK320:a automaattivaihteistolla ja nyt olen vailla vinkkejä liittyen tarkistettaviin kohtiin ja yleisimpiin vikoihin. Tällä hetkellä on kiikarissa n. 190tkm ajettu yksilö. Olen jo jotain tarkistettavia asioita saanut selville, mutta kuulen nekin mieluusti uudelleen. En löytänyt pikaisella haulla juuri 320-mallille keskustelua, joten kokeillaan tärppääkö tämä.
SLK 320 R170 osto-opastusta vailla
Re: SLK 320 R170 osto-opastusta vailla
Testaa kylmällä moottorilla.Minkäänlaisia sivuääniä ei saa kuulua.F600 kirjoitti:Terve,
olen ostattelemassa vm. 11/2000 SLK320:a automaattivaihteistolla ja nyt olen vailla vinkkejä liittyen tarkistettaviin kohtiin ja yleisimpiin vikoihin. Tällä hetkellä on kiikarissa n. 190tkm ajettu yksilö. Olen jo jotain tarkistettavia asioita saanut selville, mutta kuulen nekin mieluusti uudelleen. En löytänyt pikaisella haulla juuri 320-mallille keskustelua, joten kokeillaan tärppääkö tämä.
Kannattaa kysellä laatikon öljynvaihdoista.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Kiitos vinkeistä. Tuppaako itse kattomekanismi (ei siis esim. hydraulipumppu) väsymään, ja jos niin minkä ikäisinä niitä vaihetaan?
Takaluukun etunurkissa on sellaset sadevesiviemärit. Niiden pitää toimia, jotta vesi ei mene tavaratilaan ja saa aikaiseksi ongelmia. Eli kun takaluukun avaat, katso onko vesivahingoista jälkiä. Nostelet vaikka vähän niitä verhoiluja. Se pumppu on siellä takana ja vesi sähkölaitteissa voipi aiheuttaa kaikenlaista.
Tuo koppa aika ongelmaton. Jos auto on seissyt pitkään, ei tietynlaisista moottorin sivuäänistäkään kannata huolestua. Seisoessa tyhjenee välyksensäätäjät ja käynnistäessä voi kuulua naputusta (tähän tutustut viimeistään, jos auto on talven seisonnassa), joka häviää kun autolla ajelee jonkin aikaa. Vaihdelaatikon pitää tietty toimia kunnolla. Kevyessä autossa vaihdot tuntuu ihan eri tavalla kuin perheautoissa, varsinkin kylmänä. Se on normaalia.
Yleensä nämä on aika ruosteettomia, mutta jos auto on ns. suomiauto, kannattaa kori katsoa kunnolla läpi.
Tuo koppa aika ongelmaton. Jos auto on seissyt pitkään, ei tietynlaisista moottorin sivuäänistäkään kannata huolestua. Seisoessa tyhjenee välyksensäätäjät ja käynnistäessä voi kuulua naputusta (tähän tutustut viimeistään, jos auto on talven seisonnassa), joka häviää kun autolla ajelee jonkin aikaa. Vaihdelaatikon pitää tietty toimia kunnolla. Kevyessä autossa vaihdot tuntuu ihan eri tavalla kuin perheautoissa, varsinkin kylmänä. Se on normaalia.
Yleensä nämä on aika ruosteettomia, mutta jos auto on ns. suomiauto, kannattaa kori katsoa kunnolla läpi.