
PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Kylläpä näyttää hyvälle korin muodot noissa kuvissa
Ruosteetonta koria mukava katsella!

V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Pitkästä aikaa vähän päivitystä. Satakasille ei ole tehty mitään kun tuli toinen projekti työn alle.
Autohan on mun entinen w123 farkku jonka myin kaverille jokin aika sitten. Itse tuli ajeltua erilaisilla moottori kokoonpanoilla monta vuotta ja viimeisimmäksi konehuoneessa oli om606. Moottori alkoi käymään huonosti ja motivaatio sitten loppuikin auton kohdalta. Viimeksi se oli ajossa 2012.
Nyt sitten tullut tehtyä pikku kesäloma prokkista exään
Om606 kone keulille.

Sitten tein moottorin kylkeen pakosarjan

Ahtimeksi tuli hx40super. 4" dp:n olin tehnyt jo silloin 2012, ja vähällä muokkauksella sopi tähän kokoon panoon paikolleen. Loppu putki on 3,5" tavaraa perälle asti.

Iso cooleri ja griffin syyläri oli kans bolt on kun 2012 ne sinne olin sovitellut
Ahtoputkea turbolta cooleriin



Ilmanputsarille hitsailin alumiinista käyrän ja tämä puoli alkaakin olla valmis. Alavesi "letku" tulee vielä alumiinista ja imusarjaan teen paremman painekotelon, niin sitten auto saa siirtyä uudelle omistajalle joka hoitaa öljylinjat yms pikkujutut, sekä osien maalauksen


Autohan on mun entinen w123 farkku jonka myin kaverille jokin aika sitten. Itse tuli ajeltua erilaisilla moottori kokoonpanoilla monta vuotta ja viimeisimmäksi konehuoneessa oli om606. Moottori alkoi käymään huonosti ja motivaatio sitten loppuikin auton kohdalta. Viimeksi se oli ajossa 2012.
Nyt sitten tullut tehtyä pikku kesäloma prokkista exään

Om606 kone keulille.

Sitten tein moottorin kylkeen pakosarjan

Ahtimeksi tuli hx40super. 4" dp:n olin tehnyt jo silloin 2012, ja vähällä muokkauksella sopi tähän kokoon panoon paikolleen. Loppu putki on 3,5" tavaraa perälle asti.

Iso cooleri ja griffin syyläri oli kans bolt on kun 2012 ne sinne olin sovitellut

Ahtoputkea turbolta cooleriin



Ilmanputsarille hitsailin alumiinista käyrän ja tämä puoli alkaakin olla valmis. Alavesi "letku" tulee vielä alumiinista ja imusarjaan teen paremman painekotelon, niin sitten auto saa siirtyä uudelle omistajalle joka hoitaa öljylinjat yms pikkujutut, sekä osien maalauksen



IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Hurjan rankkaa materiaalia tämä 123!
Työn jäljestä ei pääse kyllä motkottamaan. Ja tuo valakonen kori on ehottomasti ansainnu tämän kohtalon.

Työn jäljestä ei pääse kyllä motkottamaan. Ja tuo valakonen kori on ehottomasti ansainnu tämän kohtalon.

Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Sen kohtalo on sinetöity jo monta vuotta sitten, siksi siinä pienessä konepellin tarrassa lukeekin että pelastettu museoinniltaJuhoL kirjoitti:Ja tuo valakonen kori on ehottomasti ansainnu tämän kohtalon.

IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Nyt olis sitten se alavesiletku ja imusarja tehty! Imusarjaan hitsailen vielä muutaman alumiini tangon vahvikkeiksi, niin alkaa mun osalta olemaan valmista!



Ja vielä konehuoneen yleis ilme valmiina




Ja vielä konehuoneen yleis ilme valmiina

IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Vanhus pääsi jaloittelemaan! Etujarrujen sovittelua ja sitten vois alkaa käymään ovia läpi ruostekorjauksen merkeissa


IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Aloittelin siinä ovien ruostekorjauksia. Ensiksi purin ovista kaikki osat irti, sitten maalit neekerintukka laikalla kaikista ovista pintapelleistä pois. Ei löytynyt mitään isoja yllätyksiä maalin alta. Sitten vain kaivamaan vänkärin takaoven alareunaa auki joka on 4 ovesta huonoin. Yritin mukailla alkuperäisiä oven alareunan muotoja että tiivisteet tulevat sopimaan kivuttomasti aikanaan paikoilleen.











IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Tänään tekasin oven valmiiksi ruosteiden osalta! Kolmiolasin nurkka oli hapertunut. Meinasin eka että pääsen kerrankin vähällä ja leikkaan varaosa ovesta korjauspalan joka näytti hyvältä päälle päin. Leikkasinkin mutta oli sisäpuolelta niin laho että eihän sitä voinut käyttää. No tein sitte palasen taas ihan itte...


Oven sovittelin paikoilleen. Jonkin aikaa sai hieroa ja vähän muokatakkin ovea sarana puolelta että sain raon kokolailla tasaiseksi ja näyttämään hyvältä!



Oven sovittelin paikoilleen. Jonkin aikaa sai hieroa ja vähän muokatakkin ovea sarana puolelta että sain raon kokolailla tasaiseksi ja näyttämään hyvältä!

IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Ovien alareunat olis korjailtu. Melko näpräämistä oli kyllä! Jarrut tuli hommattua eteen ja alkas löytään paikkansakkin
Uus 330mm levy ja brembo 4 mäntäinen satula vs. w108 250s orkkis osat. Isommatkin olis 18" vanteen sisään mennyt, mutta uskon että pysähtyy jo noillakin!



Uus 330mm levy ja brembo 4 mäntäinen satula vs. w108 250s orkkis osat. Isommatkin olis 18" vanteen sisään mennyt, mutta uskon että pysähtyy jo noillakin!



IG: @pyrytakkunen
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Miten laitoit/sopi nuo satulat paikoilleen?
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Mikä jarrutehostaja tulee, vai meetkö originaalimallilla?
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Satulat vaatii adapterit ja navat hieman sorvia. Adapterista olis mallikappale tehty ja seuraavaksi pitää teettää sinne mallin mukaan asialliset palikat! Jarrutehostajaa täytyy tuumata myöhemmin mikä sinne laitetaan
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Nyt kyllä vetää pyry toi sun rojekti niin sanattomaksi että oli pakko kirjautua piiiitttkääästä aikaa tänne peukuttaan
mahtavaa jälkeä!!

Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Kiitos!tdt leka kirjoitti:Nyt kyllä vetää pyry toi sun rojekti niin sanattomaksi että oli pakko kirjautua piiiitttkääästä aikaa tänne peukuttaanmahtavaa jälkeä!!


IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 ja muut projektit

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Jarrujen adapteripalat olis valmiit:


Kiitos vielä kerran sepulaakerille joka siirsi mun tekemän raakamallin mitat tietokoneelle, viimeisteli muotoja ja toi juuri oikeanlaiset palat leikattuna takaisin
Sorvattiin vielä oikean paksuiset holkit ja täräytin ne tigillä kiinni. Jarruletkun kanssa tulee olemaan ahdasta, mutta sekin on jo ajatustasolla ratkaistu...


Kiitos vielä kerran sepulaakerille joka siirsi mun tekemän raakamallin mitat tietokoneelle, viimeisteli muotoja ja toi juuri oikeanlaiset palat leikattuna takaisin

IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
hyvän näköset ja varmasti käytännössä ihan toimivatkin nuo lisäpalikat, mutta mitähän leimasetä noista tuumaa? vai mahtaako huomata ollenkaan koko palikoita..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Tällanen teksti finlexin sivulla auton rakenteen muuttamisestapera8x kirjoitti:hyvän näköset ja varmasti käytännössä ihan toimivatkin nuo lisäpalikat, mutta mitähän leimasetä noista tuumaa? vai mahtaako huomata ollenkaan koko palikoita..
"jarrusatula tai -kilpi on kiinnitetty ruuviliitoksella suoraan tai asianmukaista soviteosaa käyttäen olka-akseliin tai vastaavaan taikka taka-akselistoon; omavalmisteisten soviteosien lujuudesta on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys"
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Tuossako on oikeen olkatapitkin? Oon luullu että etuakseli on samanlainen kuin pystärissäkin
. Tosi komeaa jälkeä oot kyllä tehnyt
.


auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Taas pientä väliprokkista. Eli suojankaaren vaihto w123 farkkuun.
Vanhassa oli ruostetta ja pakkelilla tehty kaaren muodot:



Vanhat pois ja uudet korjauspellit tilalle. Kunnon maalit tietysti kaarien väliin.






Vanhassa oli ruostetta ja pakkelilla tehty kaaren muodot:



Vanhat pois ja uudet korjauspellit tilalle. Kunnon maalit tietysti kaarien väliin.






IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Aivan mahtavaa jälkeä
On se tuo PTRacing kova noissa hommissa




V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Miten se sisälokasuoja liitetään tuohon kaareen?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Sisä ja ulkokaari on tehtaan toimesta hitsattu pisteillä toisiinsa kiinni ja jotain massaa siinä saumassa on myös. Tähän ei tullut pistehitsejä kun niistä se ruostuminen yleensä alkaa. Sauma täytyy vielä tiivistää että vesi ei pääse kontin puolelle kaarien välistäS202 kirjoitti:Miten se sisälokasuoja liitetään tuohon kaareen?
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Pakko kysellä kun nuin nättijä jälkeä näyttää syntyvän.
Miten teit ton korjauspalan liittämisen?
Katkaisulaikalla vanha pois? vai joku muu työkalu?
Miten sait korjauspalasta millilleen samanlaisen autoon nähden?
Oliko apukäsiä palan asettelussa ennen ekoja heppejä vaiko kenties joku magneettiratkaisu?
Heppailit vieri viereen, vai pitkää saumaa?
Kerrasta kii vai jouduitko hionnan jälkeen heppaan lisää?
Lähinnä vetelyn estoa hajen, ittellä tuntuu lähtevän pelti niin mutkalle kun oon kahta peltiä toisiinsa liittänyt.
jos ei hitsatessa niin viimeistään kun laikkaa saumaa matalaksi.
Mitä maalia tuo punainen on?
Laitoitko tinaa tai mitään sauma/korikittiä?
Miten teit ton korjauspalan liittämisen?
Katkaisulaikalla vanha pois? vai joku muu työkalu?
Miten sait korjauspalasta millilleen samanlaisen autoon nähden?
Oliko apukäsiä palan asettelussa ennen ekoja heppejä vaiko kenties joku magneettiratkaisu?
Heppailit vieri viereen, vai pitkää saumaa?
Kerrasta kii vai jouduitko hionnan jälkeen heppaan lisää?
Lähinnä vetelyn estoa hajen, ittellä tuntuu lähtevän pelti niin mutkalle kun oon kahta peltiä toisiinsa liittänyt.
jos ei hitsatessa niin viimeistään kun laikkaa saumaa matalaksi.
Mitä maalia tuo punainen on?
Laitoitko tinaa tai mitään sauma/korikittiä?
Oppirahat on maksettava.
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Rälläkällä ensin vanhat pois, vain sen verran kun on tarvis että ruosteet lähtee. Sitten vain tarkkaa leikkausta ja sovitteluaRyygeri kirjoitti:Pakko kysellä kun nuin nättijä jälkeä näyttää syntyvän.
Miten teit ton korjauspalan liittämisen?
Katkaisulaikalla vanha pois? vai joku muu työkalu?
Miten sait korjauspalasta millilleen samanlaisen autoon nähden?
Oliko apukäsiä palan asettelussa ennen ekoja heppejä vaiko kenties joku magneettiratkaisu?
Heppailit vieri viereen, vai pitkää saumaa?
Kerrasta kii vai jouduitko hionnan jälkeen heppaan lisää?
Lähinnä vetelyn estoa hajen, ittellä tuntuu lähtevän pelti niin mutkalle kun oon kahta peltiä toisiinsa liittänyt.
jos ei hitsatessa niin viimeistään kun laikkaa saumaa matalaksi.
Mitä maalia tuo punainen on?
Laitoitko tinaa tai mitään sauma/korikittiä?


IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Niiden kaarien väliin vielä tungetaan kunnolla paksua vaseliinia, esimerkiksi avohammasratas rasvaa niin ei ruostu eikä mene vesi väliin. Sisäpuolelle sitten öljy kotelosuojaa.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Rasvaa peltien väliin ja korisaumaliimaa, tai mitä se nyt on päälle? Onko kukaan kokeillut kaarijuottoa, itellä olis hitsissä sellainen mahdollisuus niin ajattelin omassa projektissa kokeilla. Peltien ei pitäisi sillä vedellä läheskään niin paljoa, koska perusaine ei siinä sula.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: PTracingin w108 ja muut projektit
Joo se maltti taitaa olla se mistä puristaa.
Paineilmalla puhaltamalla vois varmaan nopeuttaa
jäähtymistä.
Sitten vielä jatkokysymys:
Millä tuotemerkillä haen tätä happomaalia.
Kun googlaan happomaalin niin saan kymmeniä eri keskustelupalstoja missä kehutaan "että vedin happomaalin pohjalle."
Notuota...
Mistä sitä saa? Autotarvikeliikkeet? Rautakaupat? vai maaleihin erikoistuneet kaupat.
Paineilmalla puhaltamalla vois varmaan nopeuttaa
jäähtymistä.
Sitten vielä jatkokysymys:
Millä tuotemerkillä haen tätä happomaalia.
Kun googlaan happomaalin niin saan kymmeniä eri keskustelupalstoja missä kehutaan "että vedin happomaalin pohjalle."
Notuota...
Mistä sitä saa? Autotarvikeliikkeet? Rautakaupat? vai maaleihin erikoistuneet kaupat.
Oppirahat on maksettava.