Apua ehan kanssa kiire
Apua ehan kanssa kiire
motti m102 automaatti. Moi ny kävi ohraset, otin ehan irti kun ajattelin vaihtaa sen säätöruuvin o-renkaan otin dikitönärillä sen säätöruuvin kauluksesta mitan ja ruuvasin sen irti. Vaihdoin sen renkaan ja sit ruuvi takasi mut sillä välillä olin unohtanu sen mitan kännissä kun olin. Nyt virrat koko ajan ehalla -10 ja seisoo siinä ja auto käy pirun rikkaalla. Olisiko jollain intoa mitata dikitönärillä siittä ruuvinkauluksesta sen syvyys ruuvin pohjasta vaihtelee jatkuvasti jo näin sais sen vähän lähemmäs totuutta niin ois intoo ruveta säätämään tarkemmin. 
Viimeksi muokannut Kipa71, Su 14.09.2014 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Apua ehan kanssa kiire
Soitapa mulle niin mittaan sen samointein..
EDIT; poistan numeron..tieten yv:tä niin saa kiinni.
EDIT; poistan numeron..tieten yv:tä niin saa kiinni.
Viimeksi muokannut atlas, Su 14.09.2014 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
No ei sitä voi mitata mauserilla kun ruuvin on syvennyksessä mutta laskin kierrokset eli ruuvi kiinni ja tasan 3kierrosta auki.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Kiitos taas atlakselle ny käy taas aika hyvin mut kyl mun eha on tainnu väsyä et uutta tilaukseen.
Mitäs arvoja se näytti?
Jos vain malttaa säätää niin voi sen saada kohdilleen..voihan ne tieten tukkeentuakin.Joku muuten kehui että sai vähän eloa kun puhalsi paineilmalla kanaviin.
oliko se antamani arvo edes lähellekään?
Jos vain malttaa säätää niin voi sen saada kohdilleen..voihan ne tieten tukkeentuakin.Joku muuten kehui että sai vähän eloa kun puhalsi paineilmalla kanaviin.
oliko se antamani arvo edes lähellekään?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Mun tapauksssa jouduin avaamaan noin seitsemän kierrosta et sain käymään suurin piirtein. Siksi epäilen et kuollu on. En kerenny mittaileen kun pimeä tuli meni meinaan aski tupakkaa aina säätöjen välissä... 
Eli mun pitäisi tosta toimivasta vielä mittailla ne kierrokset...tekee vain työviikolla tiukkaa ehtiä.
kokeile kuitenkin mittailla ne milliamppeerit että pääset kartalle.
Toi kierrosmäärä ei kyllä täsmää tai sitten sitä on ruuvailtu josta mittailin sitä ...vaikka mielestäni ei olut.
Olihan sulla katti peli?...mikä vuosimalli?
kokeile kuitenkin mittailla ne milliamppeerit että pääset kartalle.
Toi kierrosmäärä ei kyllä täsmää tai sitten sitä on ruuvailtu josta mittailin sitä ...vaikka mielestäni ei olut.
Olihan sulla katti peli?...mikä vuosimalli?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Joo katti ja vm.92 yritän huomenna mittailla töiden jälkeen virtoja.
Ny ollaan lähempänä totuutta, eli tyhjäkäynti noin 40% ja kierroksilla 36-38% kun ennen oli tyhjis 50% ja kierroksilla 38-40% mut edelleen häiritsee se että kun väännän ehasta niin tornin seokset muuttuu. Eli kun ajattelin et ens vkl. mitata paine eron ja säädän sen tietenkin ehasta mut sen jälkeen täytyy säätää perus-seokset tornista niin taas ehan arvot muuttu niin täähän on loputon kierre vai onko?
Tornin seoksen säädön jälkeen ei saisi seos tyhjiksellä muuttua.....vaikka kuinka ehaa pyörittelet..ja niinhän se on kun ajattelet että lautasella säädetään ilma seos niin mikään ei sitä muuta enää jos nyt ei jostain vuoda sekaan bensaa mutta tähän en kyllä usko.
Ehan seoskset on kyllä nyt aika hyvät ...anna olla siinä vähän heittoa..ecu hoitaa loput säädöt kyllä.
Ehan seoskset on kyllä nyt aika hyvät ...anna olla siinä vähän heittoa..ecu hoitaa loput säädöt kyllä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Moi ny mittasin bensanpaineita eli hyppylanka bensareleen kantaan 7-8 mittari kiinni kylmäkäynnistys yhteeseen paineet 5.5 bar ala paineita en saanu mitattua kun pienempi kun 1/8 tuumaa eikä mulla ollu. Sit auto kasaan ja mittaus ehalta virrat päälle mitä hittoa 100mA virrat koko ajan eikä auto tahdo käydä kunnolla. 
Nyt tutkinut asiaa ja homma menee niin että kun ecu ei saa kunnon lämpötilatietoa niin se rikastaa ehan avulla nyt kunnossa, ecu kolvailtu. 
Oliko ecussa muka vikaa kanssa....aika sankari saa olla joka tota ecua tinaa kun on niin pientä osaa täynnä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-