300 24v CE pieniä ongelmia!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
smaxi11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 22.03.2011 18:00

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja smaxi11 »

Käytänössä samakampe kuin 300e ja 300te tekniikaltaan... mutta muistaakseni alfamerilla ika suppeesti tuosta 24venasesta.. :problem:
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja atlas »

No niin eli useammalla eli 230 ja 300 ja 260 on kyllä samalla tavalla toi kytkentä ja 30 tulee +ja 87 lähtee pumpulle niinkuin kaikissa releissa ja navat 8 ja 7yhteen niin tulee suora virta. 7johdon väri on musta ja 8johto punainen ja virta tulee yj-releeltä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
smaxi11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 22.03.2011 18:00

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja smaxi11 »

Kiitos ja kumarrus. Tempasen siis johdon 8-7 välille ja hökötys käyntiin katsotaan mitä tapahtuu..
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

9-napainen liitin nastat 2 ja 3 (pulssisuhdemittaus duty cycle)
tässä vikakoodi taulukko kertauksena:

On/off fault codes with ignition on:
0% Unused
10% Idle speed contact at throttle switch not opening
20% Full load contact at throttle switch not opening
30% Coolant temperature below 70°C
40% Air flow sensor potentiometer malfunction
50% All input signals are OK. No faults
60% Vehicle speed limitation signal active
70% Start signal active
80% Selector lever in “DRIVE“ position
90% Electro-hydraulic actuator current implausible
100% Unused

On/off fault codes with engine running:
0% Control unit receives no voltage or is defective
10% Air flow sensor defective or polarity reversed.
20% Full load contact defective or incorrectly connected.
30% Short or open circuit between coolant temperature sensor and control unit or the temperature sensor is defective.
40% Short or open circuit between air flow sensor and
control unit or the air flow sensor is defective.
50% Oxygen sensor not at operating temperature, open circuit or defective.
60% Vehicle speed signal to the control unit implausible
70% Control unit receives no RPM signal.
80% Interrupted data exchange between ECU and ignition control unit (EZL).
90% Current at electro-hydraulic actuator out of range.
95% Deceleration fuel shut-off active.
Values Oscillates: All signals are OK. No fault in monitored signals.

että kyllä ne vikakoodit kertoo aika paljon. Ruiskun saat tutkittua noin.

sitten 16-napasesta liittimestä pitää lukea ledivilkulla sitten muut vikakoodit.

Itse en nykysin tekis paskaakaan ennen kuin olen vikakoodit lukenut näistä!
220.128 Black Mirror
Avatar
smaxi11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 22.03.2011 18:00

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja smaxi11 »

Kerrotko juntille veilä kertauksena kuinka tämä pulssimittaus tapahtuu ? :) ledit ei antanu vikakoodeja....
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

hommaat yleismittarin jossa on tuo duty cycle asteikko. Esim kyseistä mittaria saa motonetistä ja honkkarista kutakuinkin 60€ hinnalla. Kalliimpiakin löytyy. Sitten laitat duty cycle asentoon ja mittarin mustan mittapään nastaan 2 ja punaisen mittapään nastaan 3. Ja ohjeet koodeihin olikin yläpuolella. Kuten englanniksi on ilmoitettu. Toiset vikakoodit ainoastaan sytysvirta päällä asennossa ja toiset mitataan auton käydessä.

Koneen lämmittyä, jos vikakoodeja ei ole, niin arvo rupeaa seilamaan, eli tällöin näet seoksen. Seoksen pitäisi olla noin 45-55% ja kierroksilla 2000prm noin 38-40% tätä arvoa pääset muuttamaan suoraan ehasta.

seos laihenee arvon noustessa ja rikastuu taas arvon pienentyessä. 40% rikas ja 60% laiha. huom seoksia ei saa sätää vasta kun kone on täysin lämmin! ja ohjeiden mukaan ulkolämpötila pitäisi olla 20 astetta.


Helppoa kuin lapsen teko.

itse kauheasti miettinyt että miten tämä soveltuisi ke-jetin kanssa rokkaamaan.. Olisi hieno nähdä millaista seosta tuollainen vanha mekaaninen ruisku oikein antaa..

http://www.futurez.fi/fi/shop/show_pr/1 ... eosmittari" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Kryptonite, Su 24.02.2013 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mitäs bensapumppu sanoi suoralla virralla?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
smaxi11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 22.03.2011 18:00

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja smaxi11 »

Kryptonite----> kiitos vinkistä.

Atlas--> menee kiireiden takia muutaman päivän päähän mutta infoan taas mihin suuntaan menee..
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Avatar
smaxi11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 22.03.2011 18:00

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja smaxi11 »

jahas täällä taas, työllisti tuo beemari ku meinas karata käyttis näyttely autoksi :) mutta mesessä pumput pyörii suoralla virralla. nyt on moottorin egut pöydällä purettuna ei silmiin jotavaa vikaa, kun osais nuita komponentteja mitata ni ois viisaampii jälleen.. auto edelleen lähtee käyntiin kuin palmun alta. käy 10sec ja sammuu. kuin kääntäs virta-avaimesta virrat poikki. missä tuossa kamppeessa on kampiakselin asentotunnistin. en sitä etupäästä löytäny enkä myöskään koneen takapäästä..
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
wehis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 13.08.2010 16:00
Paikkakunta: Lappeenranta/Joutseno

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja wehis »

Miulla oli kaasuläpän asentotunnistimessa vikaa, niin kävi huonosti tyhjäkäyntiä eikä ottanut kierroksia. Lisäksi piti muistaakseni säädellä kaasuvivustot kohdilleen. Omasta projektista tuolla: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=105053" onclick="window.open(this.href);return false;
1992 300CE-24 Aut. 124.051, M104.980KE
wehis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 13.08.2010 16:00
Paikkakunta: Lappeenranta/Joutseno

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja wehis »

smaxi11 kirjoitti:Kerrotko juntille veilä kertauksena kuinka tämä pulssimittaus tapahtuu ? :) ledit ei antanu vikakoodeja....
Kuitenkin vilahti kerran?
1992 300CE-24 Aut. 124.051, M104.980KE
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Ledi testerillä katsotaan vikakoodit 16-napaisesta liittimestä mikä sijaitsee akun vieressä.
Taas pulssisuhde mittaus tapahtuu 9-napaisesta liittimestä mikä taas sijaitsee kuskin puolella kipinävahvistimen vieressä ja mitataan oskillaattorilla tai yleismittarilla jossa on duty sycle ominaisuus. Eli pulssisuhde mittaus. Ja tämä mittaus on se tärkeä joka kertoo parhaiten 20-vuotta vanhan ruiskun ajatuksista.

Niin ja kun esim seoksia säädetään lämpöisenä niin myös ulkolämpötilan tulee olla 20-astetta.

esimerkki video mittauksesta. Seos aavistuksen laihalla..

http://s868.photobucket.com/user/Fin-kr ... l.mp4.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Myös tämä ilmämäärämittarin potenttiometri kannattaa tarkistaa

Kuva

esimerkkinä oma. Oikealla puolen uusi

Ennen kuin aloittaa säädöt niin aloittaa tälläisellä paketilla, sillä jos noi osat ovat finaalissa niin kunnon säädöt on mahdotonta toteuttaa. Lisäksi suutitmet olisi hyvä käyttää irti ja vähintään vaihtaa 0-renkaat. mielellään ultraääni pesuun taikka uusia.

Kuva
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tein juuri eilen vähän säätöjä coupeen.

tässä lopputulos.

http://s868.photobucket.com/user/Fin-kr ... c.mp4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
220.128 Black Mirror
Avatar
smaxi11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 22.03.2011 18:00

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja smaxi11 »

Mitenkä tuo kaasuläpän asentotunnistin?? tunnistaa tyhjäkäynnin ja täyskaasun. Pitääkö tulla vastus myös osakaasu alueelta? kun näyttää vaan ääretöntä.. onko siis kyseessä tunnistin joka tunnistaa vain kiinni/auki asennot?

Ilmamääri mittari näyttäs olevan ainakin mittauksen kautta järissään.. mitattu irrallaan olevasta ruiskusta vastus mittarilla navoista..

Purin ruiskun ja pesin se samalla sankon pohjalla mustaa hiekkaa/paskaa... 2 sekä 4 cyl suutin putket ei meinannu aivan heti päästää paine ilmaa läpi... :thumbup:
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
wehis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 13.08.2010 16:00
Paikkakunta: Lappeenranta/Joutseno

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja wehis »

smaxi11 kirjoitti:Mitenkä tuo kaasuläpän asentotunnistin?? tunnistaa tyhjäkäynnin ja täyskaasun. Pitääkö tulla vastus myös osakaasu alueelta? kun näyttää vaan ääretöntä.. onko siis kyseessä tunnistin joka tunnistaa vain kiinni/auki asennot?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&start=35" onclick="window.open(this.href);return false;
En muista minkä napojen väliltä mittasin, mutta resistanssi muuttuu kaasun asennon mukaan.
1992 300CE-24 Aut. 124.051, M104.980KE
Avatar
smaxi11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 22.03.2011 18:00

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja smaxi11 »

Huomenna vielä PA Paineen säätimen tarkistus. sitten jos suuttimet kävis läpi. ruisku paikalleen ja rueta koettelee käyntiin.. Ohan tuo kyllä kiva piha koriste. harmittaa jo kohta jos käyntiin lähtee :D
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Avatar
smaxi11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 22.03.2011 18:00

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja smaxi11 »

Jahas. Aika palata tähänkin tobiciin jälleen.
Kalusto vaihtuu mersu pysyy, kuten myös ongelma. Elikkäs suuttimet, käyty läpi, ruisku kävi palasina, kaasuläpänasentotunnistimella ei vikaa. bensaa tulee ja menee. MUTTA auto jo kävi jonkun aikaa abaut 45min. käyttelin sitä sitten se päätti sammua tyhjäkäynniltä eikä lähtenyt enää käyntiin, rupesin miettimään paineen alaista kipinän heikkoutta, johtunekko virran vähyydestä. kun auto saatiin taas käyntiin "tähdet oli oikeassa asennossa" lataus oli muistaakseni 13,80;ntä. eli rosvosektori ja takaisin lähtöruutuun kun kerran taas auto sammui. eikä ole päättänyt sen jälkeen käydä.
Tästä onse reilu vuosi aikaa.

Hiukan jo kyllästyneenä soitto paikalliseen huolto liikkeeseen. Vastaus tuo auto tänne. Ja tuumasta toimeen liekka keulaan ja bemarin jatkoksi. noh auto oli vuoden siellä. alustavasti mitään kongreettista vikaa ei mistään löydy. eipäilys sytyksen ohjaus moduli. ovh hartikainen 900€ eli en lähde arvalla kokeilemaan sillä hintaa. Osan lainaan saaminen on ollut jotain astrologisen vaikeaa.

Joten auto jälleen omassa pihassa. odottaa insipiraatiota ja sitä perkeleen osaa tippumasta taivaalta.

Kirjottelen tänne taasen kun tulee jotain uutta ja mullistavaa sen saralta.

PS: kun tekniikka saadaan joskus toimimaan rupeaa kori sen jälkeen kokemaaan muodon muutosta/päivitystä katsotaan sitten miten pitkälle se vie.
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
wehis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 13.08.2010 16:00
Paikkakunta: Lappeenranta/Joutseno

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja wehis »

Antaako vikakoodit mitään vinkkiä sammumiselle?
1992 300CE-24 Aut. 124.051, M104.980KE
Avatar
smaxi11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 22.03.2011 18:00

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja smaxi11 »

Ei. sehän tässä mukavaa onkin.. :?:
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Avatar
smaxi11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 22.03.2011 18:00

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja smaxi11 »

Noniin Tilanne on se että kajaanista saa motin meseen ja vaihde laatikonkin mukanaan sopivaan rahaan. suunitelmien muutosten vuoksi.

Elikkäs toimiva moottori tarjolla, tai vuorostaan pelkkä sylinteri kansi. ohjainlaite vikoja mutta perusmoottori ehyt. Myös ehyt automaatti laatikko löytyy.. moottori paikallaan kuten myös laatikko hinta/tarjous paketti ajettu 360tkm, motti käytetty auki 30tkm takaperin. Esim
Kansi uusittu kokonaan. Jakaja hilut huusittu. Hyvä moottori tarjolla.

kiitos ja anteeksi :thumbup: :thumbup:

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1882278" onclick="window.open(this.href);return false;
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Avatar
mihail
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 26.08.2010 21:08
Paikkakunta: Kajaani

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja mihail »

Onko bensansuodatinta vaihdettu? Itsellä aiheutti todella ihmeellisiä ongelmia, tosin koneena oli m102 ke-jetillä..
Avatar
smaxi11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 22.03.2011 18:00

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja smaxi11 »

jeps suodatin on vaihdettu. :thumbup: Nyt siitä tarjousta tekemään motista että lootasta :o :clap:
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Avatar
smaxi11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 22.03.2011 18:00

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja smaxi11 »

Jo pelkästään kannesta +2000€ kuitti Tarjouksia otetaan vastaan... :thumbdown: :think: :thumbup: Niin irrallaan myös vesipumppu "uusi, paketissa" merkki Bugatti teräs-siivillä, ei huono muovisiipinen malli.. lähtee matkahuoltoon 100€ hintaan :clap: :clap:
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Avatar
smaxi11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 22.03.2011 18:00

Re: 300 24v CE pieniä ongelmia!

Viesti Kirjoittaja smaxi11 »

.
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Vastaa Viestiin