MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Tuossa tulee päivästä auto takasin niin katsotaan. Meni sen verran myöhään eilen etten kerennyt nollata edellisiä vikakoodeja.

Pitää tänään nollata ja lähtee ajamaan ja saada se laatikko taas jumiin niin saadaan uutta tietoa.

-Mika
w204 220cdi -08

Unimog 406 -70

Unimog 411 -63

w110 220 -6?

w126c Om606

w136 Rod.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mikadoo kirjoitti:Laitetaas tänne kun ollaan samassa asiassa.

Kaverilla on ML 270cdi
laatikko on vittuillut pidemmän aikaa. yleensä vaihtaessa humppaa kierroksia ja jumii vaihdetta kiihdyttäessa, sammuttamalla kuittaa.

Tänää vaihdettiin sit johdinlevy + kyb venttiili ja läpivienti pistoke.

nyt vetää paremmin ja toimii muutenkin paremmin, mutta edelleen jumii vaihdetta. Mikä helveitti tossa voi olla vikana?

-Mika
Kuvaillun perustella
Ventiili koneisto kaipaa kunnostusta(tai sitten se oikeasti luistaa)
(toimiikos se tosi rauhalisesti ajelemalla?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Kyllä se nyt parantu se rauhallisesti ajo. että toimii suhkot normaalisti.

nyt vaan jumii kun kovassa vedossa tai kiihdytyksessä.

-Mika
w204 220cdi -08

Unimog 406 -70

Unimog 411 -63

w110 220 -6?

w126c Om606

w136 Rod.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mikadoo kirjoitti:Kyllä se nyt parantu se rauhallisesti ajo. että toimii suhkot normaalisti.

nyt vaan jumii kun kovassa vedossa tai kiihdytyksessä.

-Mika
sitten siihen jää 2 mahdolisuutta ventiili koneisto tai sitten laatiko luisttaa oikeasti
noist kuvaillun perustella veikkaus ventiili koneistolle(varsinkin jos öljyt ei haise mitenkään kummalisen palanelle) sen voi onneksi kunnostaa... ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Mina ei ymmartaa tata.

Otettiin vikakoodit.

EN löytänyt mitään laatikkoon viittaavaa?

moottorista oli hehkut ja ohjauskulma anturi paskana ja jarruvalokatkaisia ja abs anturi takana. mut laatikossa ei mitään ei jakolaatikossa.

Miten tämä on mahdollista?

Laatikkoon on vaihdettu johdinlevy + kyb venttiili ja pistoke. suodatin ja öljyt. laitoin 4 litraa öljyä kun se tuli aika tarkkaan puhdistettua kun oli lohko pöydällä.

Voisko siellä olla liikaa nyt öljyä?

Sit tuli mieleen että voisko magneettiventtiileissä olla vika? jos eivät pysy mukana ja vaihtavat hitaasti?

Vedossa sen saa sekoilemaan, mutta kaasupohjassa toimii suhkot normaalisti. Sitten kun lähetään vedettämään noin 3000-3500rpm niin 3-4 vaihtaessa niin humppaa kierrokset noin 500 ylöspäin samoin humppaa 4-5 vaihto. Sitten saataa mennä 4 tai 5 vaihteelle kokonaan jumiin, että kepistä ei saa laitettua mitään vaihdetta. pitää sammuttaa ja sit mennään.
w204 220cdi -08

Unimog 406 -70

Unimog 411 -63

w110 220 -6?

w126c Om606

w136 Rod.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17606
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voisko siellä olla liikaa nyt öljyä?
Kai olet öljymäärän tarkistanut remontin jälkeen...ei se itsestään lisäänny.
wiimax.fi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mikadoo kirjoitti:Mina ei ymmartaa tata.

Otettiin vikakoodit.

EN löytänyt mitään laatikkoon viittaavaa?

moottorista oli hehkut ja ohjauskulma anturi paskana ja jarruvalokatkaisia ja abs anturi takana. mut laatikossa ei mitään ei jakolaatikossa.

Miten tämä on mahdollista?

Laatikkoon on vaihdettu johdinlevy + kyb venttiili ja pistoke. suodatin ja öljyt. laitoin 4 litraa öljyä kun se tuli aika tarkkaan puhdistettua kun oli lohko pöydällä.

Voisko siellä olla liikaa nyt öljyä?

Sit tuli mieleen että voisko magneettiventtiileissä olla vika? jos eivät pysy mukana ja vaihtavat hitaasti?

Vedossa sen saa sekoilemaan, mutta kaasupohjassa toimii suhkot normaalisti. Sitten kun lähetään vedettämään noin 3000-3500rpm niin 3-4 vaihtaessa niin humppaa kierrokset noin 500 ylöspäin samoin humppaa 4-5 vaihto. Sitten saataa mennä 4 tai 5 vaihteelle kokonaan jumiin, että kepistä ei saa laitettua mitään vaihdetta. pitää sammuttaa ja sit mennään.
Mitaa öljyn määrä(se kannatta aina tarkistaa eikä vaan laittaa samaa märää mikä tulee ulos varsinkin kun toiminta häiriöitä ollut, tosi 5V sähkö lootassa yli täyttöä on oltava paljon että siitä tulis onkelmia vaihtamisen suhteen)

Laatikoon viittavia vika koodeja oli ainkin pari tuossa yllä mainutuna
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
hanskimm
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 24.12.2012 07:50

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja hanskimm »

mulla on w211 -03 liikennevaloissa pysähdyin ja painoin kaasua niin ei lähtenyt mihinkään eikä ottanut kierroksia ? vapaalla ottaa sitten sammutin auton ja ovet lukkoon lähti liikkeele ja seuraavan kerran pysähtyessäni sama juttu missähän vois olla vika?
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja mikko a »

Olen ollut siinä luulossa (myönnän etten ole vaihteisto expertti) jos automaattiloodan öljy menee nuin mustaksi ,on tapahtunut luistoa pakoissa ja ns öljyn palamista.
Vai mitä mieltä olette.Mulla vitossa ekan 100tkm jälkeen oli oljy aivan uuden väristä.Sama 150tkm kohdalla.Nyt 210tkm pitäis vaihtaa taas kunhan ehtii.
Kaverilla luisti automaatti oikein kunnolla ja silloin tuliki jotain, muistaakseni huohotuksen tapaista höyryä/käryä laatikosta.
Onko niin että myös vitossa on huollon yhteydessä tarkastettava loodalta tulevan liitin ,onko öljyä.Näin voi pelastua boksin tuholta.
Ja vitossahan ei suodatinta vaihdeta automaattiin,eihän?
Avatar
JarsaR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Su 27.11.2011 17:23
Paikkakunta: SUAMI

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja JarsaR »

mikko a kirjoitti:Olen ollut siinä luulossa (myönnän etten ole vaihteisto expertti) jos automaattiloodan öljy menee nuin mustaksi ,on tapahtunut luistoa pakoissa ja ns öljyn palamista.
Vai mitä mieltä olette.Mulla vitossa ekan 100tkm jälkeen oli oljy aivan uuden väristä.Sama 150tkm kohdalla.Nyt 210tkm pitäis vaihtaa taas kunhan ehtii.
Kaverilla luisti automaatti oikein kunnolla ja silloin tuliki jotain, muistaakseni huohotuksen tapaista höyryä/käryä laatikosta.
Onko niin että myös vitossa on huollon yhteydessä tarkastettava loodalta tulevan liitin ,onko öljyä.Näin voi pelastua boksin tuholta.
Ja vitossahan ei suodatinta vaihdeta automaattiin,eihän?
Jos on etuvetomalli, on suodin hankala vaihtaa. Takavetomallissa on 5-V sähköloota, johon ilman muuta uus suodinkin.
Niin ja jos on sähkölootamalli, niin kannattaa pistoke uusia seuraavan öljynvaihdon yhteydessa, maksaa vajaa 8 egee.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mikko a kirjoitti:Olen ollut siinä luulossa (myönnän etten ole vaihteisto expertti) jos automaattiloodan öljy menee nuin mustaksi ,on tapahtunut luistoa pakoissa ja ns öljyn palamista.
Vai mitä mieltä olette.Mulla vitossa ekan 100tkm jälkeen oli oljy aivan uuden väristä.Sama 150tkm kohdalla.Nyt 210tkm pitäis vaihtaa taas kunhan ehtii.
Kaverilla luisti automaatti oikein kunnolla ja silloin tuliki jotain, muistaakseni huohotuksen tapaista höyryä/käryä laatikosta.
Onko niin että myös vitossa on huollon yhteydessä tarkastettava loodalta tulevan liitin ,onko öljyä.Näin voi pelastua boksin tuholta.
Ja vitossahan ei suodatinta vaihdeta automaattiin,eihän?
Vito MB270 cdi :roll: siis jos katsoo otsikoa niin MB 270 cdi (niitäkin on monelaisisa koreissa) textisä taas puhutaan etu veto vitosta
mihin 5 yl ei kyllä mahdu jos ei keulaa levitä tai muuta taka vedoksi
no kuitenkin
Kaikkin automaateihin missä on suodatin se kullu vaihtaa tai jos on se putsatava metalinen niin ottaa irti ja putsata,
jos öljy haisee palanelle(kirkas öljy voi myös haista sille jos palamista ei vielä ole pitkään)
mustaa se voi olla ilman palmistakin/luistoa kitka pinnoista ja muualta lähtee normaalistikin enemän/vähemän likaa
siksi suodatimesta huolehtiminen on tärkeää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
renttu25
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 25.03.2014 13:11

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja renttu25 »

Moro! Mulla myös tuo 320 CDI automaatti. Vikaa etsittiin antureita vaihdeltiin rahaa kului aivan kiitettävästi yli 1000e öljyn vaihtoineen ym ym.. Vika ei vaan korjaantunut eli ei vaihtanut vaihdetta, mutta kun sammutti, ja antoi seisoa ja lähti taas uudelleen vaihtoi aivan ok. Vaihteisto vaatii paljon virtaa vaihteen vaihtoon, täten vaihdoimme uuden akun, tämän jälkeen ei oireita ole ainakaan kahteen vuoteen ollut. Mitä tästä opimme, että on halpa investointi ostaa 120e akku ja jos akku on kymmenenkin vuotta vanha kun ns. "summamutikassa" rueta vaihteleen releitä ja antureita jotka korjaamot tietenkin mieluusti tekevät. Ostappa sinäkin uusi akku siihen ML malliin niin rupee pelittään.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17606
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos akku on finaalissa niin aika pahuksen paljon on muutakin virranpuutteesta johtuvaa ongelmaa ennenkuin se kenties aiheuttaa vaihteiston toimintahäiriöitä :roll:
wiimax.fi
renttu25
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 25.03.2014 13:11

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja renttu25 »

Pahus kun akku ei nimenomaan ollut täysin finaalissa, käynnistyi hyvin kaikki toimi kuten pitääkin normaalisti eli ei antanut mitään merkkiä heikentymisestään muutoin kuin vaihteiston toiminnan kannalta häiriö käyttäytymisenä. On kyllä aivan selvää, että tässä minun tapauksessani vika oli selkeästi akussa sanokoot ns. asiantuntijat mitä tahansa. Ottakaapa kantaa joilla on ollut mahdollisesti samaa ongelmaa ja niin surkuhupaista kun se onkin vika on ollut akussa, tämähän on vikana sellainen että se on vaikea ehkä myöntää varsinkin jos on vaihdellut osia niitä näitä eikä vika ole korjaantunut.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja arska10 »

renttu25 kirjoitti:Pahus kun akku ei nimenomaan ollut täysin finaalissa, käynnistyi hyvin kaikki toimi kuten pitääkin normaalisti eli ei antanut mitään merkkiä heikentymisestään muutoin kuin vaihteiston toiminnan kannalta häiriö käyttäytymisenä. On kyllä aivan selvää, että tässä minun tapauksessani vika oli selkeästi akussa sanokoot ns. asiantuntijat mitä tahansa. Ottakaapa kantaa joilla on ollut mahdollisesti samaa ongelmaa ja niin surkuhupaista kun se onkin vika on ollut akussa, tämähän on vikana sellainen että se on vaikea ehkä myöntää varsinkin jos on vaihdellut osia niitä näitä eikä vika ole korjaantunut.
Voisiko olla niin, että auton käynnissä ollessa on jossain ollut niin suuri irran kulutus ettei laturi pysty antamaan tarpeeksi virtaa akulle,
että jännite tipahti alle 10v. Silloin ymmärrän tuon häiriön
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

arska10 kirjoitti:
renttu25 kirjoitti:Pahus kun akku ei nimenomaan ollut täysin finaalissa, käynnistyi hyvin kaikki toimi kuten pitääkin normaalisti eli ei antanut mitään merkkiä heikentymisestään muutoin kuin vaihteiston toiminnan kannalta häiriö käyttäytymisenä. On kyllä aivan selvää, että tässä minun tapauksessani vika oli selkeästi akussa sanokoot ns. asiantuntijat mitä tahansa. Ottakaapa kantaa joilla on ollut mahdollisesti samaa ongelmaa ja niin surkuhupaista kun se onkin vika on ollut akussa, tämähän on vikana sellainen että se on vaikea ehkä myöntää varsinkin jos on vaihdellut osia niitä näitä eikä vika ole korjaantunut.
Voisiko olla niin, että auton käynnissä ollessa on jossain ollut niin suuri irran kulutus ettei laturi pysty antamaan tarpeeksi virtaa akulle,
että jännite tipahti alle 10v. Silloin ymmärrän tuon häiriön
Jos jännite tippuu niin alas tule muitakin oireita,
Jos taas jännite(tippuu vaan "laatikossa"(näkyy *:rila)
ja korjaanttu paremalla akulla
On jossain välillä liikaa vastusta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17606
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja dealer »

renttu25 kirjoitti:Pahus kun akku ei nimenomaan ollut täysin finaalissa, käynnistyi hyvin kaikki toimi kuten pitääkin normaalisti eli ei antanut mitään merkkiä heikentymisestään muutoin kuin vaihteiston toiminnan kannalta häiriö käyttäytymisenä. On kyllä aivan selvää, että tässä minun tapauksessani vika oli selkeästi akussa sanokoot ns. asiantuntijat mitä tahansa. Ottakaapa kantaa joilla on ollut mahdollisesti samaa ongelmaa ja niin surkuhupaista kun se onkin vika on ollut akussa, tämähän on vikana sellainen että se on vaikea ehkä myöntää varsinkin jos on vaihdellut osia niitä näitä eikä vika ole korjaantunut.
Pelkästään akussa vika ei ole ollut jos muuta oireita kuin vaihteiston ongelmat ei ilmennyt. Hyvä kuitenkin että sinun autosi on saatu kuntoon :thumbup:
wiimax.fi
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Moroo.

Nytten on pari kertaa käyny silleen että kun näillä helteillä oon kiihdytelly useamman kerran putkeen "täysiä" kaupungissa, tyyliin 20-60 kmh, 10-60 kmh niin sitten sillä about neljännellä kiihdytyksellä on alkanu vaihteisto luistamaan, kierrokset nousee mut ei se enää paremmin kiihdy. Mut ei oo kyllä mihinkään vikatilaan menny. Tuskinpa siis mitään vikakoodeja?

Joskus ehkä tuntunu että kylmänä vaihtaa nykien joitakin vaihteita,vähä mutua. Mutta rauhallisessa ajossa laatikko toimii hyvin ja kyllä se kestää kiihdyttää kaasu pohjassakin, kunhan ei montaa kertaa putkee kiihdyttele.
Tuikun ohjelma sisässä. Epäilykset laatikosta kunnosta oli jo ennen Tuikutusta.

Vaihteistoöljyt vaihdettu huuhtelemalla 33tkm sitten. Autona siis C 270 CDI -03. Vois tässä rueta tsiigaa noita paikkoja ennenku mittää hajoo. Ekana vois katella tuonne apukuskin lattian alta ton boxin.
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

osku1619 kirjoitti:Moroo.

Nytten on pari kertaa käyny silleen että kun näillä helteillä oon kiihdytelly useamman kerran putkeen "täysiä" kaupungissa, tyyliin 20-60 kmh, 10-60 kmh niin sitten sillä about neljännellä kiihdytyksellä on alkanu vaihteisto luistamaan, kierrokset nousee mut ei se enää paremmin kiihdy. Mut ei oo kyllä mihinkään vikatilaan menny. Tuskinpa siis mitään vikakoodeja?

Joskus ehkä tuntunu että kylmänä vaihtaa nykien joitakin vaihteita,vähä mutua. Mutta rauhallisessa ajossa laatikko toimii hyvin ja kyllä se kestää kiihdyttää kaasu pohjassakin, kunhan ei montaa kertaa putkee kiihdyttele.
Tuikun ohjelma sisässä. Epäilykset laatikosta kunnosta oli jo ennen Tuikutusta.

Vaihteistoöljyt vaihdettu huuhtelemalla 33tkm sitten. Autona siis C 270 CDI -03. Vois tässä rueta tsiigaa noita paikkoja ennenku mittää hajoo. Ekana vois katella tuonne apukuskin lattian alta ton boxin.
paineet karkailee... remontia tietää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

CDI203 kirjoitti:
osku1619 kirjoitti:Moroo.

Nytten on pari kertaa käyny silleen että kun näillä helteillä oon kiihdytelly useamman kerran putkeen "täysiä" kaupungissa, tyyliin 20-60 kmh, 10-60 kmh niin sitten sillä about neljännellä kiihdytyksellä on alkanu vaihteisto luistamaan, kierrokset nousee mut ei se enää paremmin kiihdy. Mut ei oo kyllä mihinkään vikatilaan menny. Tuskinpa siis mitään vikakoodeja?

Joskus ehkä tuntunu että kylmänä vaihtaa nykien joitakin vaihteita,vähä mutua. Mutta rauhallisessa ajossa laatikko toimii hyvin ja kyllä se kestää kiihdyttää kaasu pohjassakin, kunhan ei montaa kertaa putkee kiihdyttele.
Tuikun ohjelma sisässä. Epäilykset laatikosta kunnosta oli jo ennen Tuikutusta.

Vaihteistoöljyt vaihdettu huuhtelemalla 33tkm sitten. Autona siis C 270 CDI -03. Vois tässä rueta tsiigaa noita paikkoja ennenku mittää hajoo. Ekana vois katella tuonne apukuskin lattian alta ton boxin.
paineet karkailee... remontia tietää
:o millasta remonttia? Laatikon vaihtoo vai muita pikku osien vaihtoo?
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

osku1619 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
osku1619 kirjoitti:Moroo.

Nytten on pari kertaa käyny silleen että kun näillä helteillä oon kiihdytelly useamman kerran putkeen "täysiä" kaupungissa, tyyliin 20-60 kmh, 10-60 kmh niin sitten sillä about neljännellä kiihdytyksellä on alkanu vaihteisto luistamaan, kierrokset nousee mut ei se enää paremmin kiihdy. Mut ei oo kyllä mihinkään vikatilaan menny. Tuskinpa siis mitään vikakoodeja?

Joskus ehkä tuntunu että kylmänä vaihtaa nykien joitakin vaihteita,vähä mutua. Mutta rauhallisessa ajossa laatikko toimii hyvin ja kyllä se kestää kiihdyttää kaasu pohjassakin, kunhan ei montaa kertaa putkee kiihdyttele.
Tuikun ohjelma sisässä. Epäilykset laatikosta kunnosta oli jo ennen Tuikutusta.

Vaihteistoöljyt vaihdettu huuhtelemalla 33tkm sitten. Autona siis C 270 CDI -03. Vois tässä rueta tsiigaa noita paikkoja ennenku mittää hajoo. Ekana vois katella tuonne apukuskin lattian alta ton boxin.
paineet karkailee... remontia tietää
:o millasta remonttia? Laatikon vaihtoo vai muita pikku osien vaihtoo?
Riippuu mistä karkailee mutta harvemmin koko laatikon vaihtoa
(ja laatikon vaihtohan on osan vaihtoa... ei remontia laatikon kohdalla,
remontia koko autoa ajatellen kun auto tulee kuntoon mutta se risa laatiko ei ;) )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Miten tuon turbiinilukon tulee oikein toimiessaan toimia? Pitäisikö koneen kierrosten ja laatikon kierrosten erotuksen olla lukitustilanteessa pyöreä 0, vai onko jossakin ongelma jos kierroslukujen erotus staarilla katsottaessa ajon aikana ei kskaan saavuta 50 pienempää arvoa. Yleensä pyörii siellä 100-200 kierroksen välillä se erotus.

Staari väittää että lukko on auki eikä mene koskaan kiinni. Ajonopeus oli testin aikana 60 - 120 . Useita eri tasanopeuksia kokeiltiin. Koskaan ei mennyt lukkoon.

Ainoastaan tasanopeudesta moottorijarruttamalla ( kepillä - miinustettiin 4 päälle ) silloin lukon tila muuttui hetkeksi luistaa - tilaan.

Onkohan turbiinilukko rikki tai heikkotehoinen? Jostakin luin että lukon sylinterille menee öljy turbiiniakselia pitkin ja jos siellä on stefoissa vuotoa niin lukko ei toimi kunnolla.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

CDI203 kirjoitti:
osku1619 kirjoitti:Moroo.

Nytten on pari kertaa käyny silleen että kun näillä helteillä oon kiihdytelly useamman kerran putkeen "täysiä" kaupungissa, tyyliin 20-60 kmh, 10-60 kmh niin sitten sillä about neljännellä kiihdytyksellä on alkanu vaihteisto luistamaan, kierrokset nousee mut ei se enää paremmin kiihdy. Mut ei oo kyllä mihinkään vikatilaan menny. Tuskinpa siis mitään vikakoodeja?

Joskus ehkä tuntunu että kylmänä vaihtaa nykien joitakin vaihteita,vähä mutua. Mutta rauhallisessa ajossa laatikko toimii hyvin ja kyllä se kestää kiihdyttää kaasu pohjassakin, kunhan ei montaa kertaa putkee kiihdyttele.
Tuikun ohjelma sisässä. Epäilykset laatikosta kunnosta oli jo ennen Tuikutusta.

Vaihteistoöljyt vaihdettu huuhtelemalla 33tkm sitten. Autona siis C 270 CDI -03. Vois tässä rueta tsiigaa noita paikkoja ennenku mittää hajoo. Ekana vois katella tuonne apukuskin lattian alta ton boxin.
paineet karkailee... remontia tietää
Siekkinen varmaa korjailee nuo viat? Liekköhän kuinka pitkät jonot yleensä? Eipä olis mullakaan pitkä matka Siekkiselle niin vois siellä käydä
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Siekkiselle soiteltu ja vapaata aikaa tuntu olevan aika lähimailla. Ja ties toki heti mistä kyse. Kirjottelen remontin jälkeen lopputuloksesta.
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Siekkisellä käytetty koeajossa autoo. Todettu että todennäköisesti turbiinissa vika.

Ehdotettu turbiinin kunnostusta ja samassa yhteydessä katsotaan venttiilikoneisto että tarviiko tehdä sille mitään. Samoin johdinlevy uusittas kun ei tietoa onko ikinä vaihdettu.

Lueskelin noita muita viestiketjuja että vaihtoehtoja ollut myös turbiinin solenoidin vaihto / turbiinin kunnostus JN Tradingilla?

Ajattelin että korjaa sen vian niinku parhaaksi näkevät. Ja sitten jos on venttiilikoneistossa edes yhtään alkavaa väljystä niin rempataan sekin samaan konkurssiin. Sitten varmaa kestää kyllä tuo laatikko kovaa ajua pitkään.
Viimeksi muokannut osku1619, Pe 19.09.2014 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

osku1619 kirjoitti: turbiinin kunnostus
Turbiinin kunnostus = Repcon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Venttiilikoneisto korjattu, johdinlevy vaihdetaan, turbiini on kunnostuksessa ja sitten uudet öljyt+suodatin huuhtelemalla.

Ilmeisesti väljä venttiilikoneisto osittain aiheuttanut turbiinin kulumisen remonttikuntoon.

Mutta kuulema itse vaihteisto on muuten loistavassa kunnossa :thumbup: Jospa ens viikolla sais auton taas alle ja lompakko "hieman" kevyempänä...
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
miho
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 05.01.2010 21:26

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja miho »

Täällä rupesi kans laatikko temppuilemaan 270 cdi -00. Alussa teki kylmänä sitä, että jäi huutamaan kierrokset 3000, vaihe kakkosella. Vaikka löi lintan pohjaan, niin kierrokset ei noussut ja auto kulki sen 60. Nyt on alkanut tekemään jatkuvasti samaa, myös lämpimällä koneella. Vähän aikaa kun ajelee, nii laatikko rupiaa pelistään normaalisti.
Pitäs käyttää roikan nokassa ja kattoa, mitä se sanoo. Aiemmin laatikko pelannut moitteetta.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

miho kirjoitti:Täällä rupesi kans laatikko temppuilemaan 270 cdi -00. Alussa teki kylmänä sitä, että jäi huutamaan kierrokset 3000, vaihe kakkosella. Vaikka löi lintan pohjaan, niin kierrokset ei noussut ja auto kulki sen 60. Nyt on alkanut tekemään jatkuvasti samaa, myös lämpimällä koneella. Vähän aikaa kun ajelee, nii laatikko rupiaa pelistään normaalisti.
Pitäs käyttää roikan nokassa ja kattoa, mitä se sanoo. Aiemmin laatikko pelannut moitteetta.
Ja öljyt vaihdettu koska(an)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
miho
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 05.01.2010 21:26

Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit

Viesti Kirjoittaja miho »

Lootaan on vaihettu huhtikuussa sähköpistoke sekä vaihteenvalitsin, kun oli mennyt laatikko vikatilaan. Öljyjä ei näemmä oltu vaihettu huuhtelemalla. Nämä toimenpiteet on tehty edellisen omistajan toimesta.
Voisiko huuhtelemalla tehty öljynvaihto auttaa oireiluun?
Perk.. Ku käsi paketissa, nii ei hirveitä pysty ite tekemään tuolle.
Vastaa Viestiin