MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Tuossa tulee päivästä auto takasin niin katsotaan. Meni sen verran myöhään eilen etten kerennyt nollata edellisiä vikakoodeja.
Pitää tänään nollata ja lähtee ajamaan ja saada se laatikko taas jumiin niin saadaan uutta tietoa.
-Mika
Pitää tänään nollata ja lähtee ajamaan ja saada se laatikko taas jumiin niin saadaan uutta tietoa.
-Mika
w204 220cdi -08
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Kuvaillun perustellaMikadoo kirjoitti:Laitetaas tänne kun ollaan samassa asiassa.
Kaverilla on ML 270cdi
laatikko on vittuillut pidemmän aikaa. yleensä vaihtaessa humppaa kierroksia ja jumii vaihdetta kiihdyttäessa, sammuttamalla kuittaa.
Tänää vaihdettiin sit johdinlevy + kyb venttiili ja läpivienti pistoke.
nyt vetää paremmin ja toimii muutenkin paremmin, mutta edelleen jumii vaihdetta. Mikä helveitti tossa voi olla vikana?
-Mika
Ventiili koneisto kaipaa kunnostusta(tai sitten se oikeasti luistaa)
(toimiikos se tosi rauhalisesti ajelemalla?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Kyllä se nyt parantu se rauhallisesti ajo. että toimii suhkot normaalisti.
nyt vaan jumii kun kovassa vedossa tai kiihdytyksessä.
-Mika
nyt vaan jumii kun kovassa vedossa tai kiihdytyksessä.
-Mika
w204 220cdi -08
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
sitten siihen jää 2 mahdolisuutta ventiili koneisto tai sitten laatiko luisttaa oikeastiMikadoo kirjoitti:Kyllä se nyt parantu se rauhallisesti ajo. että toimii suhkot normaalisti.
nyt vaan jumii kun kovassa vedossa tai kiihdytyksessä.
-Mika
noist kuvaillun perustella veikkaus ventiili koneistolle(varsinkin jos öljyt ei haise mitenkään kummalisen palanelle) sen voi onneksi kunnostaa...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Mina ei ymmartaa tata.
Otettiin vikakoodit.
EN löytänyt mitään laatikkoon viittaavaa?
moottorista oli hehkut ja ohjauskulma anturi paskana ja jarruvalokatkaisia ja abs anturi takana. mut laatikossa ei mitään ei jakolaatikossa.
Miten tämä on mahdollista?
Laatikkoon on vaihdettu johdinlevy + kyb venttiili ja pistoke. suodatin ja öljyt. laitoin 4 litraa öljyä kun se tuli aika tarkkaan puhdistettua kun oli lohko pöydällä.
Voisko siellä olla liikaa nyt öljyä?
Sit tuli mieleen että voisko magneettiventtiileissä olla vika? jos eivät pysy mukana ja vaihtavat hitaasti?
Vedossa sen saa sekoilemaan, mutta kaasupohjassa toimii suhkot normaalisti. Sitten kun lähetään vedettämään noin 3000-3500rpm niin 3-4 vaihtaessa niin humppaa kierrokset noin 500 ylöspäin samoin humppaa 4-5 vaihto. Sitten saataa mennä 4 tai 5 vaihteelle kokonaan jumiin, että kepistä ei saa laitettua mitään vaihdetta. pitää sammuttaa ja sit mennään.
Otettiin vikakoodit.
EN löytänyt mitään laatikkoon viittaavaa?
moottorista oli hehkut ja ohjauskulma anturi paskana ja jarruvalokatkaisia ja abs anturi takana. mut laatikossa ei mitään ei jakolaatikossa.
Miten tämä on mahdollista?
Laatikkoon on vaihdettu johdinlevy + kyb venttiili ja pistoke. suodatin ja öljyt. laitoin 4 litraa öljyä kun se tuli aika tarkkaan puhdistettua kun oli lohko pöydällä.
Voisko siellä olla liikaa nyt öljyä?
Sit tuli mieleen että voisko magneettiventtiileissä olla vika? jos eivät pysy mukana ja vaihtavat hitaasti?
Vedossa sen saa sekoilemaan, mutta kaasupohjassa toimii suhkot normaalisti. Sitten kun lähetään vedettämään noin 3000-3500rpm niin 3-4 vaihtaessa niin humppaa kierrokset noin 500 ylöspäin samoin humppaa 4-5 vaihto. Sitten saataa mennä 4 tai 5 vaihteelle kokonaan jumiin, että kepistä ei saa laitettua mitään vaihdetta. pitää sammuttaa ja sit mennään.
w204 220cdi -08
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Kai olet öljymäärän tarkistanut remontin jälkeen...ei se itsestään lisäänny.Voisko siellä olla liikaa nyt öljyä?
wiimax.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Mitaa öljyn määrä(se kannatta aina tarkistaa eikä vaan laittaa samaa märää mikä tulee ulos varsinkin kun toiminta häiriöitä ollut, tosi 5V sähkö lootassa yli täyttöä on oltava paljon että siitä tulis onkelmia vaihtamisen suhteen)Mikadoo kirjoitti:Mina ei ymmartaa tata.
Otettiin vikakoodit.
EN löytänyt mitään laatikkoon viittaavaa?
moottorista oli hehkut ja ohjauskulma anturi paskana ja jarruvalokatkaisia ja abs anturi takana. mut laatikossa ei mitään ei jakolaatikossa.
Miten tämä on mahdollista?
Laatikkoon on vaihdettu johdinlevy + kyb venttiili ja pistoke. suodatin ja öljyt. laitoin 4 litraa öljyä kun se tuli aika tarkkaan puhdistettua kun oli lohko pöydällä.
Voisko siellä olla liikaa nyt öljyä?
Sit tuli mieleen että voisko magneettiventtiileissä olla vika? jos eivät pysy mukana ja vaihtavat hitaasti?
Vedossa sen saa sekoilemaan, mutta kaasupohjassa toimii suhkot normaalisti. Sitten kun lähetään vedettämään noin 3000-3500rpm niin 3-4 vaihtaessa niin humppaa kierrokset noin 500 ylöspäin samoin humppaa 4-5 vaihto. Sitten saataa mennä 4 tai 5 vaihteelle kokonaan jumiin, että kepistä ei saa laitettua mitään vaihdetta. pitää sammuttaa ja sit mennään.
Laatikoon viittavia vika koodeja oli ainkin pari tuossa yllä mainutuna
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
mulla on w211 -03 liikennevaloissa pysähdyin ja painoin kaasua niin ei lähtenyt mihinkään eikä ottanut kierroksia ? vapaalla ottaa sitten sammutin auton ja ovet lukkoon lähti liikkeele ja seuraavan kerran pysähtyessäni sama juttu missähän vois olla vika?
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Olen ollut siinä luulossa (myönnän etten ole vaihteisto expertti) jos automaattiloodan öljy menee nuin mustaksi ,on tapahtunut luistoa pakoissa ja ns öljyn palamista.
Vai mitä mieltä olette.Mulla vitossa ekan 100tkm jälkeen oli oljy aivan uuden väristä.Sama 150tkm kohdalla.Nyt 210tkm pitäis vaihtaa taas kunhan ehtii.
Kaverilla luisti automaatti oikein kunnolla ja silloin tuliki jotain, muistaakseni huohotuksen tapaista höyryä/käryä laatikosta.
Onko niin että myös vitossa on huollon yhteydessä tarkastettava loodalta tulevan liitin ,onko öljyä.Näin voi pelastua boksin tuholta.
Ja vitossahan ei suodatinta vaihdeta automaattiin,eihän?
Vai mitä mieltä olette.Mulla vitossa ekan 100tkm jälkeen oli oljy aivan uuden väristä.Sama 150tkm kohdalla.Nyt 210tkm pitäis vaihtaa taas kunhan ehtii.
Kaverilla luisti automaatti oikein kunnolla ja silloin tuliki jotain, muistaakseni huohotuksen tapaista höyryä/käryä laatikosta.
Onko niin että myös vitossa on huollon yhteydessä tarkastettava loodalta tulevan liitin ,onko öljyä.Näin voi pelastua boksin tuholta.
Ja vitossahan ei suodatinta vaihdeta automaattiin,eihän?
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Jos on etuvetomalli, on suodin hankala vaihtaa. Takavetomallissa on 5-V sähköloota, johon ilman muuta uus suodinkin.mikko a kirjoitti:Olen ollut siinä luulossa (myönnän etten ole vaihteisto expertti) jos automaattiloodan öljy menee nuin mustaksi ,on tapahtunut luistoa pakoissa ja ns öljyn palamista.
Vai mitä mieltä olette.Mulla vitossa ekan 100tkm jälkeen oli oljy aivan uuden väristä.Sama 150tkm kohdalla.Nyt 210tkm pitäis vaihtaa taas kunhan ehtii.
Kaverilla luisti automaatti oikein kunnolla ja silloin tuliki jotain, muistaakseni huohotuksen tapaista höyryä/käryä laatikosta.
Onko niin että myös vitossa on huollon yhteydessä tarkastettava loodalta tulevan liitin ,onko öljyä.Näin voi pelastua boksin tuholta.
Ja vitossahan ei suodatinta vaihdeta automaattiin,eihän?
Niin ja jos on sähkölootamalli, niin kannattaa pistoke uusia seuraavan öljynvaihdon yhteydessa, maksaa vajaa 8 egee.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Vito MB270 cdi siis jos katsoo otsikoa niin MB 270 cdi (niitäkin on monelaisisa koreissa) textisä taas puhutaan etu veto vitostamikko a kirjoitti:Olen ollut siinä luulossa (myönnän etten ole vaihteisto expertti) jos automaattiloodan öljy menee nuin mustaksi ,on tapahtunut luistoa pakoissa ja ns öljyn palamista.
Vai mitä mieltä olette.Mulla vitossa ekan 100tkm jälkeen oli oljy aivan uuden väristä.Sama 150tkm kohdalla.Nyt 210tkm pitäis vaihtaa taas kunhan ehtii.
Kaverilla luisti automaatti oikein kunnolla ja silloin tuliki jotain, muistaakseni huohotuksen tapaista höyryä/käryä laatikosta.
Onko niin että myös vitossa on huollon yhteydessä tarkastettava loodalta tulevan liitin ,onko öljyä.Näin voi pelastua boksin tuholta.
Ja vitossahan ei suodatinta vaihdeta automaattiin,eihän?
mihin 5 yl ei kyllä mahdu jos ei keulaa levitä tai muuta taka vedoksi
no kuitenkin
Kaikkin automaateihin missä on suodatin se kullu vaihtaa tai jos on se putsatava metalinen niin ottaa irti ja putsata,
jos öljy haisee palanelle(kirkas öljy voi myös haista sille jos palamista ei vielä ole pitkään)
mustaa se voi olla ilman palmistakin/luistoa kitka pinnoista ja muualta lähtee normaalistikin enemän/vähemän likaa
siksi suodatimesta huolehtiminen on tärkeää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Moro! Mulla myös tuo 320 CDI automaatti. Vikaa etsittiin antureita vaihdeltiin rahaa kului aivan kiitettävästi yli 1000e öljyn vaihtoineen ym ym.. Vika ei vaan korjaantunut eli ei vaihtanut vaihdetta, mutta kun sammutti, ja antoi seisoa ja lähti taas uudelleen vaihtoi aivan ok. Vaihteisto vaatii paljon virtaa vaihteen vaihtoon, täten vaihdoimme uuden akun, tämän jälkeen ei oireita ole ainakaan kahteen vuoteen ollut. Mitä tästä opimme, että on halpa investointi ostaa 120e akku ja jos akku on kymmenenkin vuotta vanha kun ns. "summamutikassa" rueta vaihteleen releitä ja antureita jotka korjaamot tietenkin mieluusti tekevät. Ostappa sinäkin uusi akku siihen ML malliin niin rupee pelittään.
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Jos akku on finaalissa niin aika pahuksen paljon on muutakin virranpuutteesta johtuvaa ongelmaa ennenkuin se kenties aiheuttaa vaihteiston toimintahäiriöitä
wiimax.fi
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Pahus kun akku ei nimenomaan ollut täysin finaalissa, käynnistyi hyvin kaikki toimi kuten pitääkin normaalisti eli ei antanut mitään merkkiä heikentymisestään muutoin kuin vaihteiston toiminnan kannalta häiriö käyttäytymisenä. On kyllä aivan selvää, että tässä minun tapauksessani vika oli selkeästi akussa sanokoot ns. asiantuntijat mitä tahansa. Ottakaapa kantaa joilla on ollut mahdollisesti samaa ongelmaa ja niin surkuhupaista kun se onkin vika on ollut akussa, tämähän on vikana sellainen että se on vaikea ehkä myöntää varsinkin jos on vaihdellut osia niitä näitä eikä vika ole korjaantunut.
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Voisiko olla niin, että auton käynnissä ollessa on jossain ollut niin suuri irran kulutus ettei laturi pysty antamaan tarpeeksi virtaa akulle,renttu25 kirjoitti:Pahus kun akku ei nimenomaan ollut täysin finaalissa, käynnistyi hyvin kaikki toimi kuten pitääkin normaalisti eli ei antanut mitään merkkiä heikentymisestään muutoin kuin vaihteiston toiminnan kannalta häiriö käyttäytymisenä. On kyllä aivan selvää, että tässä minun tapauksessani vika oli selkeästi akussa sanokoot ns. asiantuntijat mitä tahansa. Ottakaapa kantaa joilla on ollut mahdollisesti samaa ongelmaa ja niin surkuhupaista kun se onkin vika on ollut akussa, tämähän on vikana sellainen että se on vaikea ehkä myöntää varsinkin jos on vaihdellut osia niitä näitä eikä vika ole korjaantunut.
että jännite tipahti alle 10v. Silloin ymmärrän tuon häiriön
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Jos jännite tippuu niin alas tule muitakin oireita,arska10 kirjoitti:Voisiko olla niin, että auton käynnissä ollessa on jossain ollut niin suuri irran kulutus ettei laturi pysty antamaan tarpeeksi virtaa akulle,renttu25 kirjoitti:Pahus kun akku ei nimenomaan ollut täysin finaalissa, käynnistyi hyvin kaikki toimi kuten pitääkin normaalisti eli ei antanut mitään merkkiä heikentymisestään muutoin kuin vaihteiston toiminnan kannalta häiriö käyttäytymisenä. On kyllä aivan selvää, että tässä minun tapauksessani vika oli selkeästi akussa sanokoot ns. asiantuntijat mitä tahansa. Ottakaapa kantaa joilla on ollut mahdollisesti samaa ongelmaa ja niin surkuhupaista kun se onkin vika on ollut akussa, tämähän on vikana sellainen että se on vaikea ehkä myöntää varsinkin jos on vaihdellut osia niitä näitä eikä vika ole korjaantunut.
että jännite tipahti alle 10v. Silloin ymmärrän tuon häiriön
Jos taas jännite(tippuu vaan "laatikossa"(näkyy *:rila)
ja korjaanttu paremalla akulla
On jossain välillä liikaa vastusta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Pelkästään akussa vika ei ole ollut jos muuta oireita kuin vaihteiston ongelmat ei ilmennyt. Hyvä kuitenkin että sinun autosi on saatu kuntoonrenttu25 kirjoitti:Pahus kun akku ei nimenomaan ollut täysin finaalissa, käynnistyi hyvin kaikki toimi kuten pitääkin normaalisti eli ei antanut mitään merkkiä heikentymisestään muutoin kuin vaihteiston toiminnan kannalta häiriö käyttäytymisenä. On kyllä aivan selvää, että tässä minun tapauksessani vika oli selkeästi akussa sanokoot ns. asiantuntijat mitä tahansa. Ottakaapa kantaa joilla on ollut mahdollisesti samaa ongelmaa ja niin surkuhupaista kun se onkin vika on ollut akussa, tämähän on vikana sellainen että se on vaikea ehkä myöntää varsinkin jos on vaihdellut osia niitä näitä eikä vika ole korjaantunut.
wiimax.fi
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Moroo.
Nytten on pari kertaa käyny silleen että kun näillä helteillä oon kiihdytelly useamman kerran putkeen "täysiä" kaupungissa, tyyliin 20-60 kmh, 10-60 kmh niin sitten sillä about neljännellä kiihdytyksellä on alkanu vaihteisto luistamaan, kierrokset nousee mut ei se enää paremmin kiihdy. Mut ei oo kyllä mihinkään vikatilaan menny. Tuskinpa siis mitään vikakoodeja?
Joskus ehkä tuntunu että kylmänä vaihtaa nykien joitakin vaihteita,vähä mutua. Mutta rauhallisessa ajossa laatikko toimii hyvin ja kyllä se kestää kiihdyttää kaasu pohjassakin, kunhan ei montaa kertaa putkee kiihdyttele.
Tuikun ohjelma sisässä. Epäilykset laatikosta kunnosta oli jo ennen Tuikutusta.
Vaihteistoöljyt vaihdettu huuhtelemalla 33tkm sitten. Autona siis C 270 CDI -03. Vois tässä rueta tsiigaa noita paikkoja ennenku mittää hajoo. Ekana vois katella tuonne apukuskin lattian alta ton boxin.
Nytten on pari kertaa käyny silleen että kun näillä helteillä oon kiihdytelly useamman kerran putkeen "täysiä" kaupungissa, tyyliin 20-60 kmh, 10-60 kmh niin sitten sillä about neljännellä kiihdytyksellä on alkanu vaihteisto luistamaan, kierrokset nousee mut ei se enää paremmin kiihdy. Mut ei oo kyllä mihinkään vikatilaan menny. Tuskinpa siis mitään vikakoodeja?
Joskus ehkä tuntunu että kylmänä vaihtaa nykien joitakin vaihteita,vähä mutua. Mutta rauhallisessa ajossa laatikko toimii hyvin ja kyllä se kestää kiihdyttää kaasu pohjassakin, kunhan ei montaa kertaa putkee kiihdyttele.
Tuikun ohjelma sisässä. Epäilykset laatikosta kunnosta oli jo ennen Tuikutusta.
Vaihteistoöljyt vaihdettu huuhtelemalla 33tkm sitten. Autona siis C 270 CDI -03. Vois tässä rueta tsiigaa noita paikkoja ennenku mittää hajoo. Ekana vois katella tuonne apukuskin lattian alta ton boxin.
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
paineet karkailee... remontia tietääosku1619 kirjoitti:Moroo.
Nytten on pari kertaa käyny silleen että kun näillä helteillä oon kiihdytelly useamman kerran putkeen "täysiä" kaupungissa, tyyliin 20-60 kmh, 10-60 kmh niin sitten sillä about neljännellä kiihdytyksellä on alkanu vaihteisto luistamaan, kierrokset nousee mut ei se enää paremmin kiihdy. Mut ei oo kyllä mihinkään vikatilaan menny. Tuskinpa siis mitään vikakoodeja?
Joskus ehkä tuntunu että kylmänä vaihtaa nykien joitakin vaihteita,vähä mutua. Mutta rauhallisessa ajossa laatikko toimii hyvin ja kyllä se kestää kiihdyttää kaasu pohjassakin, kunhan ei montaa kertaa putkee kiihdyttele.
Tuikun ohjelma sisässä. Epäilykset laatikosta kunnosta oli jo ennen Tuikutusta.
Vaihteistoöljyt vaihdettu huuhtelemalla 33tkm sitten. Autona siis C 270 CDI -03. Vois tässä rueta tsiigaa noita paikkoja ennenku mittää hajoo. Ekana vois katella tuonne apukuskin lattian alta ton boxin.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
millasta remonttia? Laatikon vaihtoo vai muita pikku osien vaihtoo?CDI203 kirjoitti:paineet karkailee... remontia tietääosku1619 kirjoitti:Moroo.
Nytten on pari kertaa käyny silleen että kun näillä helteillä oon kiihdytelly useamman kerran putkeen "täysiä" kaupungissa, tyyliin 20-60 kmh, 10-60 kmh niin sitten sillä about neljännellä kiihdytyksellä on alkanu vaihteisto luistamaan, kierrokset nousee mut ei se enää paremmin kiihdy. Mut ei oo kyllä mihinkään vikatilaan menny. Tuskinpa siis mitään vikakoodeja?
Joskus ehkä tuntunu että kylmänä vaihtaa nykien joitakin vaihteita,vähä mutua. Mutta rauhallisessa ajossa laatikko toimii hyvin ja kyllä se kestää kiihdyttää kaasu pohjassakin, kunhan ei montaa kertaa putkee kiihdyttele.
Tuikun ohjelma sisässä. Epäilykset laatikosta kunnosta oli jo ennen Tuikutusta.
Vaihteistoöljyt vaihdettu huuhtelemalla 33tkm sitten. Autona siis C 270 CDI -03. Vois tässä rueta tsiigaa noita paikkoja ennenku mittää hajoo. Ekana vois katella tuonne apukuskin lattian alta ton boxin.
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Riippuu mistä karkailee mutta harvemmin koko laatikon vaihtoaosku1619 kirjoitti:millasta remonttia? Laatikon vaihtoo vai muita pikku osien vaihtoo?CDI203 kirjoitti:paineet karkailee... remontia tietääosku1619 kirjoitti:Moroo.
Nytten on pari kertaa käyny silleen että kun näillä helteillä oon kiihdytelly useamman kerran putkeen "täysiä" kaupungissa, tyyliin 20-60 kmh, 10-60 kmh niin sitten sillä about neljännellä kiihdytyksellä on alkanu vaihteisto luistamaan, kierrokset nousee mut ei se enää paremmin kiihdy. Mut ei oo kyllä mihinkään vikatilaan menny. Tuskinpa siis mitään vikakoodeja?
Joskus ehkä tuntunu että kylmänä vaihtaa nykien joitakin vaihteita,vähä mutua. Mutta rauhallisessa ajossa laatikko toimii hyvin ja kyllä se kestää kiihdyttää kaasu pohjassakin, kunhan ei montaa kertaa putkee kiihdyttele.
Tuikun ohjelma sisässä. Epäilykset laatikosta kunnosta oli jo ennen Tuikutusta.
Vaihteistoöljyt vaihdettu huuhtelemalla 33tkm sitten. Autona siis C 270 CDI -03. Vois tässä rueta tsiigaa noita paikkoja ennenku mittää hajoo. Ekana vois katella tuonne apukuskin lattian alta ton boxin.
(ja laatikon vaihtohan on osan vaihtoa... ei remontia laatikon kohdalla,
remontia koko autoa ajatellen kun auto tulee kuntoon mutta se risa laatiko ei )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Miten tuon turbiinilukon tulee oikein toimiessaan toimia? Pitäisikö koneen kierrosten ja laatikon kierrosten erotuksen olla lukitustilanteessa pyöreä 0, vai onko jossakin ongelma jos kierroslukujen erotus staarilla katsottaessa ajon aikana ei kskaan saavuta 50 pienempää arvoa. Yleensä pyörii siellä 100-200 kierroksen välillä se erotus.
Staari väittää että lukko on auki eikä mene koskaan kiinni. Ajonopeus oli testin aikana 60 - 120 . Useita eri tasanopeuksia kokeiltiin. Koskaan ei mennyt lukkoon.
Ainoastaan tasanopeudesta moottorijarruttamalla ( kepillä - miinustettiin 4 päälle ) silloin lukon tila muuttui hetkeksi luistaa - tilaan.
Onkohan turbiinilukko rikki tai heikkotehoinen? Jostakin luin että lukon sylinterille menee öljy turbiiniakselia pitkin ja jos siellä on stefoissa vuotoa niin lukko ei toimi kunnolla.
Staari väittää että lukko on auki eikä mene koskaan kiinni. Ajonopeus oli testin aikana 60 - 120 . Useita eri tasanopeuksia kokeiltiin. Koskaan ei mennyt lukkoon.
Ainoastaan tasanopeudesta moottorijarruttamalla ( kepillä - miinustettiin 4 päälle ) silloin lukon tila muuttui hetkeksi luistaa - tilaan.
Onkohan turbiinilukko rikki tai heikkotehoinen? Jostakin luin että lukon sylinterille menee öljy turbiiniakselia pitkin ja jos siellä on stefoissa vuotoa niin lukko ei toimi kunnolla.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Siekkinen varmaa korjailee nuo viat? Liekköhän kuinka pitkät jonot yleensä? Eipä olis mullakaan pitkä matka Siekkiselle niin vois siellä käydäCDI203 kirjoitti:paineet karkailee... remontia tietääosku1619 kirjoitti:Moroo.
Nytten on pari kertaa käyny silleen että kun näillä helteillä oon kiihdytelly useamman kerran putkeen "täysiä" kaupungissa, tyyliin 20-60 kmh, 10-60 kmh niin sitten sillä about neljännellä kiihdytyksellä on alkanu vaihteisto luistamaan, kierrokset nousee mut ei se enää paremmin kiihdy. Mut ei oo kyllä mihinkään vikatilaan menny. Tuskinpa siis mitään vikakoodeja?
Joskus ehkä tuntunu että kylmänä vaihtaa nykien joitakin vaihteita,vähä mutua. Mutta rauhallisessa ajossa laatikko toimii hyvin ja kyllä se kestää kiihdyttää kaasu pohjassakin, kunhan ei montaa kertaa putkee kiihdyttele.
Tuikun ohjelma sisässä. Epäilykset laatikosta kunnosta oli jo ennen Tuikutusta.
Vaihteistoöljyt vaihdettu huuhtelemalla 33tkm sitten. Autona siis C 270 CDI -03. Vois tässä rueta tsiigaa noita paikkoja ennenku mittää hajoo. Ekana vois katella tuonne apukuskin lattian alta ton boxin.
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Siekkiselle soiteltu ja vapaata aikaa tuntu olevan aika lähimailla. Ja ties toki heti mistä kyse. Kirjottelen remontin jälkeen lopputuloksesta.
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Siekkisellä käytetty koeajossa autoo. Todettu että todennäköisesti turbiinissa vika.
Ehdotettu turbiinin kunnostusta ja samassa yhteydessä katsotaan venttiilikoneisto että tarviiko tehdä sille mitään. Samoin johdinlevy uusittas kun ei tietoa onko ikinä vaihdettu.
Lueskelin noita muita viestiketjuja että vaihtoehtoja ollut myös turbiinin solenoidin vaihto / turbiinin kunnostus JN Tradingilla?
Ajattelin että korjaa sen vian niinku parhaaksi näkevät. Ja sitten jos on venttiilikoneistossa edes yhtään alkavaa väljystä niin rempataan sekin samaan konkurssiin. Sitten varmaa kestää kyllä tuo laatikko kovaa ajua pitkään.
Ehdotettu turbiinin kunnostusta ja samassa yhteydessä katsotaan venttiilikoneisto että tarviiko tehdä sille mitään. Samoin johdinlevy uusittas kun ei tietoa onko ikinä vaihdettu.
Lueskelin noita muita viestiketjuja että vaihtoehtoja ollut myös turbiinin solenoidin vaihto / turbiinin kunnostus JN Tradingilla?
Ajattelin että korjaa sen vian niinku parhaaksi näkevät. Ja sitten jos on venttiilikoneistossa edes yhtään alkavaa väljystä niin rempataan sekin samaan konkurssiin. Sitten varmaa kestää kyllä tuo laatikko kovaa ajua pitkään.
Viimeksi muokannut osku1619, Pe 19.09.2014 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Turbiinin kunnostus = Repconosku1619 kirjoitti: turbiinin kunnostus
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Venttiilikoneisto korjattu, johdinlevy vaihdetaan, turbiini on kunnostuksessa ja sitten uudet öljyt+suodatin huuhtelemalla.
Ilmeisesti väljä venttiilikoneisto osittain aiheuttanut turbiinin kulumisen remonttikuntoon.
Mutta kuulema itse vaihteisto on muuten loistavassa kunnossa Jospa ens viikolla sais auton taas alle ja lompakko "hieman" kevyempänä...
Ilmeisesti väljä venttiilikoneisto osittain aiheuttanut turbiinin kulumisen remonttikuntoon.
Mutta kuulema itse vaihteisto on muuten loistavassa kunnossa Jospa ens viikolla sais auton taas alle ja lompakko "hieman" kevyempänä...
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Täällä rupesi kans laatikko temppuilemaan 270 cdi -00. Alussa teki kylmänä sitä, että jäi huutamaan kierrokset 3000, vaihe kakkosella. Vaikka löi lintan pohjaan, niin kierrokset ei noussut ja auto kulki sen 60. Nyt on alkanut tekemään jatkuvasti samaa, myös lämpimällä koneella. Vähän aikaa kun ajelee, nii laatikko rupiaa pelistään normaalisti.
Pitäs käyttää roikan nokassa ja kattoa, mitä se sanoo. Aiemmin laatikko pelannut moitteetta.
Pitäs käyttää roikan nokassa ja kattoa, mitä se sanoo. Aiemmin laatikko pelannut moitteetta.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Ja öljyt vaihdettu koska(an)miho kirjoitti:Täällä rupesi kans laatikko temppuilemaan 270 cdi -00. Alussa teki kylmänä sitä, että jäi huutamaan kierrokset 3000, vaihe kakkosella. Vaikka löi lintan pohjaan, niin kierrokset ei noussut ja auto kulki sen 60. Nyt on alkanut tekemään jatkuvasti samaa, myös lämpimällä koneella. Vähän aikaa kun ajelee, nii laatikko rupiaa pelistään normaalisti.
Pitäs käyttää roikan nokassa ja kattoa, mitä se sanoo. Aiemmin laatikko pelannut moitteetta.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: MB 270 CDI Automaattilaatikon vika + vikakoodit
Lootaan on vaihettu huhtikuussa sähköpistoke sekä vaihteenvalitsin, kun oli mennyt laatikko vikatilaan. Öljyjä ei näemmä oltu vaihettu huuhtelemalla. Nämä toimenpiteet on tehty edellisen omistajan toimesta.
Voisiko huuhtelemalla tehty öljynvaihto auttaa oireiluun?
Perk.. Ku käsi paketissa, nii ei hirveitä pysty ite tekemään tuolle.
Voisiko huuhtelemalla tehty öljynvaihto auttaa oireiluun?
Perk.. Ku käsi paketissa, nii ei hirveitä pysty ite tekemään tuolle.