Tuli eilen ostettua isin 300e Sain niin halvalla etten voinut olla ostamatta.. tiedetyt viat ovat: Tarvii uuden maalin (maalan itse), kannentiivisteen vaihto lähenee(vie pikkusen jäähdytysnestettä), vesipumppu ääntelee,ac pitää täyttää ja nopeussäädin ei toimi ja laturi on rikki. Laitan joitakin kuvia, se on mennyt 230000km
Tämä jää tällä hetkellä seisomaan koska ensin laitan clk:n kuntoon vaimolle ja sitten tulee tämän vuoro
On kyllä hyvännäköinen ja juuri ideaaleilla varusteilla! Ilmastointi, tempomat, penkinlämppärit, kaikki muu on vaan plussaa. Onko siinä ASD vai tasonsäätö?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:On kyllä hyvännäköinen ja juuri ideaaleilla varusteilla! Ilmastointi, tempomat, penkinlämppärit, kaikki muu on vaan plussaa. Onko siinä ASD vai tasonsäätö?
Kiitos Siinä on tasonsäätö Ilmastointi täytyy täyttää ja tempomat ei toimi mutta laitan nuo kaikki kuntoon siitä
pasi84 kirjoitti:Kiitos Siinä on tasonsäätö Ilmastointi täytyy täyttää ja tempomat ei toimi mutta laitan nuo kaikki kuntoon siitä
No tasonsäätö kruunasikin sitten kokonaisuuden . Auto on ilmeisen varmasti tilattu uutena tasaista, mukavaa ja sujuvaa matkustamista varten.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Käytin viime viikolla katsastuksessa ja ei mennyt läpi. Hc pakokaasuarvo ihan liian korkea. Vaihdoin sitten öljyt,tulpat ja ilma ja öljyfiltterit eikä vieläkään ole hyvä. Käy vähän tärisemmällä tyhjäkäynnillä eikä aika lähde heti ensimmäisellä avaimenkäännöllä käyntiin..
Mikähän vikana? Tyhjäkäynti ei vaeltele mutta moottori välillä niinkuin pätkii ja hörpöttää. Kaasua kun antaa niin kyllä häviää ja tapahtuu kyllä jotain
Sain auton kotiin 2 viikkoa sitten ja eilen laitoin siihen clk:sta vanteet
225 renkaat takana ja 205 edessä. Auto on kylläkin liian korkea nokasta, isi vaihtanut jouset sinne mutta luultavasti väärät koska tuo näyttää vähän jo maasturilta
Otappa ilmanputsari pois ja avaa käsin kaasuläppää ja kurkkaa imusarjan pohjalle. Siellä saattaa olla bensaa, mikä höyrystyessään aiheuttelee kaikenlaista. Tuntuu olevan tyypillistä että sitä aikaamyöten kertyy sinne. Itellä oli omassa jotain 2-3 desiä..
Hyvän näköinen kampehan tuo on ja sisustaltaan todella siisti, eikä kuten aiemminkin todettu hullummilla varusteillakaan!
Tuota oliko niin, että ko auto oli seissyt jo jonkin aikaa ennen katsastusta? Jos niin yleensä pidemmät seisotukset näkyy noissa arvoissa helposti (nyky bensa), kannattaa kokeilla polttoaine järjestelmän puhdistusta soveltuvilla aineilla, ajaa karstat pois ja sen jälkeen mahdollinen hieno säätö pakokaasu mittauksella.
Käynti häiriöissä kannattaa noissa M103 aloittaa sytkä osien tarkastuksella, jakajan kansi+pyöriä Bosch merkkisinä ehdottomasti, sytty kaapeleiden kunto jne...Toki tietty samaan syssyyn tarkistaa mahdolliset alipaine vuodot ja eliminoida jos niitä on.. Tyhjäkäynti moottori kannattaa puhdistaa ja voidella, samalla voi tarkistaa virralla ettei takertele toimiessaan..
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
jaakko.putkisaari kirjoitti:Hyvän näköinen kampehan tuo on ja sisustaltaan todella siisti, eikä kuten aiemminkin todettu hullummilla varusteillakaan!
Tuota oliko niin, että ko auto oli seissyt jo jonkin aikaa ennen katsastusta? Jos niin yleensä pidemmät seisotukset näkyy noissa arvoissa helposti (nyky bensa), kannattaa kokeilla polttoaine järjestelmän puhdistusta soveltuvilla aineilla, ajaa karstat pois ja sen jälkeen mahdollinen hieno säätö pakokaasu mittauksella.
Käynti häiriöissä kannattaa noissa M103 aloittaa sytkä osien tarkastuksella, jakajan kansi+pyöriä Bosch merkkisinä ehdottomasti, sytty kaapeleiden kunto jne...Toki tietty samaan syssyyn tarkistaa mahdolliset alipaine vuodot ja eliminoida jos niitä on.. Tyhjäkäynti moottori kannattaa puhdistaa ja voidella, samalla voi tarkistaa virralla ettei takertele toimiessaan..
Kiitos joo auto on seissyt yli vuoden.. virranjaka ja pyörijä on boschin, vaihdettu viime vuonna. Tulpat vaihdoin samoin ilmafiltterin. Öljy ja suodattimen vaihoin kanssa. Alipainevuotoa epäilen, kun tyhjäkäynnillä laitaa kaasua niin ajovalot säätyvät alaspäin.. kuskin ortopedituoli ei toimi ja keskuslukko temppuilee välillä ettei takaovet mene lukkoon...
jaakko.putkisaari kirjoitti:Hyvän näköinen kampehan tuo on ja sisustaltaan todella siisti, eikä kuten aiemminkin todettu hullummilla varusteillakaan!
Tuota oliko niin, että ko auto oli seissyt jo jonkin aikaa ennen katsastusta? Jos niin yleensä pidemmät seisotukset näkyy noissa arvoissa helposti (nyky bensa), kannattaa kokeilla polttoaine järjestelmän puhdistusta soveltuvilla aineilla, ajaa karstat pois ja sen jälkeen mahdollinen hieno säätö pakokaasu mittauksella.
Käynti häiriöissä kannattaa noissa M103 aloittaa sytkä osien tarkastuksella, jakajan kansi+pyöriä Bosch merkkisinä ehdottomasti, sytty kaapeleiden kunto jne...Toki tietty samaan syssyyn tarkistaa mahdolliset alipaine vuodot ja eliminoida jos niitä on.. Tyhjäkäynti moottori kannattaa puhdistaa ja voidella, samalla voi tarkistaa virralla ettei takertele toimiessaan..
Kiitos joo auto on seissyt yli vuoden.. virranjaka ja pyörijä on boschin, vaihdettu viime vuonna. Tulpat vaihdoin samoin ilmafiltterin. Öljy ja suodattimen vaihoin kanssa. Alipainevuotoa epäilen, kun tyhjäkäynnillä laitaa kaasua niin ajovalot säätyvät alaspäin.. kuskin ortopedituoli ei toimi ja keskuslukko temppuilee välillä ettei takaovet mene lukkoon...
Tuolle keskuslukolle on oma järjestelmänsä, alipaine pumppu siellä takaistuimen alla oikealla, eli ei liity noihin valoihin, penkkiä taasen en muista mitä kautta saa ilmansa. Valot taasen liittyvät moottorin alipaine järjestelmään, tekeekö tuon myös valojen säätimen ollessa nollassa jos, niin jossain jo huomattava vuoto, voi jo oleellisesti vaikuttaa käynnistyvyyteen ja tyhjäkäyntiin, niin ja sekoittaa seoksiakin...
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Penkit toimivat takapenkin alla olevalla pumpulla, keskuslukon kanssa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Penkit toimivat takapenkin alla olevalla pumpulla, keskuslukon kanssa.
Eli näin ollen voisi epäillä vuotoa tuossakin järjestelmässä, ehkäpä juuri siinä penkissä!?Kannattaa katsella ilmaletkujen kumi liitokset, harvemmin ehkä itse putket vuotaa, paitsi ovien sarana kohdilta, ei muuta kuin auto hiljaiseen paikkaan ja sisälle istumaan ovet nupista lukkoon kuuluuko suhinaa mistään, jos huomattava vuoto noin ehkä voisi päästä jäljille mistä vuotaa paineet.?
Itsellä aikoinaan se valon korkeus säädin vuoti takaa ja suhina paljasti vuoto paikan!? Kannattaa kokeilla muutamia kertoja ennekuin paikallistuu missä vuoto kohta ehkä on...
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
kiitoksia vinkeistä ! Joo tuo penkki luultavasti vuotaa koska on aivan liian pehmoinen.. kokeilen tukkia sen paineputken ja kokeilla jos keskuslukko alkaa sitten toimimaan. Joo valojen taso muuttuu ratin ollessa 0 asennossa ja siitä ratista kuuluu aika kova suhina eli ite ratti vuotaa ainkakin..
En ole paljoa tapahtunut tämän kanssa, eniten vaan ajellu sillä nyt Tasonsäädön olen kyllä säätänyt koska iskarit olivat ihan pohjassa ja perä keinui. Nyt säädetty ja on jämäkkä ja toimii hyvin vaunuakin vedettäessä Etupäätä olen laksenut koska nuo jouset olivat aivan liian pitkät joten vaihdoin jousien päällä olevat kumit matalimpiin 1nuppisiin, siinä oli kolmoset aikasemmin. Nyt on hyvän näköinen
Tuosta jäähdytinnesteen häviämestä, jos ei häviä paljon.
Appiukko hävisi hiljattain vedon kossupullosta että syyllinen olisi syylärin korkki.
Tosin kyseessä oli diesel.
Jossei muita kannentiiviste-oireita ole, niin välttämättä kannata repiä kantta auki ellei kannentiivisteen vaihto ole sinulle rutiinihomma.
mulla laukes vesipumpun ja kannen välistä se O rengas. kun seiso projektina muutaman vuoden.. vaikka käyttelin tasasin väliajoin. Samalla kyll vaihoin uuden pumpun. Oli muuten ärsyttävässä kolossa.
Tuosta jäähdytinnesteen häviämestä, jos ei häviä paljon.
Appiukko hävisi hiljattain vedon kossupullosta että syyllinen olisi syylärin korkki.
Tosin kyseessä oli diesel.
Jossei muita kannentiiviste-oireita ole, niin välttämättä kannata repiä kantta auki ellei kannentiivisteen vaihto ole sinulle rutiinihomma.
joo ei paljoa häviä, 1000km niin jouduin puolilitraa lisäämään oten voi hyvinkin olla syylärin korkki. Vaihtoon menee se siis ja kiitos vinkistä
Mr300 kirjoitti:mulla laukes vesipumpun ja kannen välistä se O rengas. kun seiso projektina muutaman vuoden.. vaikka käyttelin tasasin väliajoin. Samalla kyll vaihoin uuden pumpun. Oli muuten ärsyttävässä kolossa.
Mulla tiputtaa vähän vesipumpun ja sen metalliputken välistä joka tulee moottorin etupuolelta pumppuun. Muutama tippa tulee kun auto on jäähtynyt mutta ei vuoda että näkis, huomaa vain kun moottori on kylmennyt että on vuotanut siitä.. Nyt on kyllä viime aikoina ollu ihan kuiva siitä eikä pumppu enään vingu..
Mr300 kirjoitti:mulla laukes vesipumpun ja kannen välistä se O rengas. kun seiso projektina muutaman vuoden.. vaikka käyttelin tasasin väliajoin. Samalla kyll vaihoin uuden pumpun. Oli muuten ärsyttävässä kolossa.
Mulla tiputtaa vähän vesipumpun ja sen metalliputken välistä joka tulee moottorin etupuolelta pumppuun. Muutama tippa tulee kun auto on jäähtynyt mutta ei vuoda että näkis, huomaa vain kun moottori on kylmennyt että on vuotanut siitä.. Nyt on kyllä viime aikoina ollu ihan kuiva siitä eikä pumppu enään vingu..
Siinäkin välissä on O rengas putken ja pumpun. Mulla jätti maahan läikkää.. Välillä vaan ei huomannut, kun kerkesi kuivaa pois tai jos satoi vettä. Vuotoa oli tosi vaikea paikantaa kun tuo puoli moottorista on niin näynnä tavaraa. Lopuksi vuoti niin paljon että alla oli iso lammikko ja tiputti auton käydessä lohkon kylkeä alas. Varsinkin seisoessa nuo O renkaat hajoaa helposti. Tässä sinun tapauksessa kyse voi olla muussakin, mutta nämää voisi olla mahdollisia paikkoja varsinkin jos tiputaa vettä allensa.
Omassa topikissa saattaa olla kuviakin tuosta vaihdosta.
Kannattaa vaihtaa ainakin toi kannen ja pumpun välinen kumiputki. Sen vaihtamiseen tarvii aina irroittaa pumppu. Olikohan merteilillä 5egee. letkunpätkä on kartion mallinen. Voi olla että normaalikin kävisi? en kummiskaan riskeerannut muutaman egen tähden.