Tuolla on juttua öljyruiskujen asennuksesta. Tuo moottori noin viiden vuoden takaa on edelleen ehjä, edelliskesänä ajeltiin sillä Tanskaan ja takaisin. Oikeastaan ainoa probleema sitä edeltävänä kesänä oli vuotavan jäähdyttimen ja motarikilpaurheilun aiheuttama kannentiivisteen vuoto ja siitä seurannut kannen plaanaustarve. Kansi pääsi kuivaksi -> alumiini suli. Vaihdoin samanaisen massatiivisteen
copper gasketilla paikaeen ja sen jälkeen on toiminut.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 64#p500464" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt pitäisi taas katsastaa ja ottaa kesäksi käyttöön, suuttimien avautumispaine on nyt nostettu.
eli tuossa on:
- 200d -87 lohko, volkkarin öljyruiskut
- 300 turbodieselin männät, venttiilin kolot jyrsittynä
- turbon kiertokangenlaakerit
- 110d turboviton kampiakseli ja kiertokanget -> 2,2 litraa
- 200d damperi
- 200d kansi portattuna, muokatulla nokka-akselilla ja isoilla venttiileillä
- 7mm mynäpumppu
- öljynjäähdytys moottorilla ja automaattilaatikolla
- joku jenkkifordin tarvikemallinen alumiinijäähdytin
- sähkökäyttöinen alipainepumppu
- viton vesipumppu pienien lohkoon liityvien modausten kera