Ota tarrat poisK44R1 kirjoitti:http://nikokaari.kuvat.fi/kuvat/W211/
mieli piteitä haluan ja saa laittaa kunhan pysyy asiallisena

Ota tarrat poisK44R1 kirjoitti:http://nikokaari.kuvat.fi/kuvat/W211/
mieli piteitä haluan ja saa laittaa kunhan pysyy asiallisena
Tosiaan tuli käytettyä autoa Hort-Autossa niin katsoivat muun homman yhteydessä tuon sokan paikan ja sanoivat että sokka on jo alimmassa...Etupään jouset näyttää olevan värikoodilla 1 vihreä 3x keltainen ja iskarit bilsteinin 24-105910 be3-a591. Ainakin jouset on sopivat sport/avantgarde malliin. Mitä eroja 1 vihreä 3x kelt. / 2x kelt. /1x kelt.? pituus vai jäykkyys?villeeino kirjoitti:Moro!
Mulla allekirjoituksen auto alkuperäisvannepaketti alla 245/40/18, tuntuu tuo etupää keulivan aika reilusti. mittasin takapään vanteen keskeltä kaaren reunaan n.34,5cm (mielestäni ihan ok korkeus), mutta tuo etupää on kolme senttiä korkeemmalla. taitaa vakiona ollakin etupää aina vähän korkeammalla(?) mutta tuo ei minusta ole ihan normaalia.
eli tarkoitus olis saada etupäätä alemmas, tuo sama korkeus minusta ois ihan sopiva mitä takanakin. liekö joskus iskareita vaihdettaessa (en tiedä onko vaihdettu) jäänyt säätösokka turhan ylös? ainakin edellisessä oli tuo säätö. autossa ei ole airmaticia.
mitä arvelette? vai meneekö etupään osalta alusta vaihtoon että saa riittävän alas keulan?
Sama käynyt mielessä, mutta kärsiikö ajettavuus?Salamine kirjoitti:Pituus eroja noissa jousissa on ja niitten merkkejähän nuo on. Omassa oli samaa ongelmaa et keuli. Otin jousen yläpäästä kylmästi puoli kierrosta pois ja ei keuli enääSokan säätökin alimmassa kohtaa.
Salamine kirjoitti:En kyllä huomannu eroa ajettavuuteen. Eri asia jos laikkaa reilummin.
Eipähän keuli
[ http://ssautopriming.kuvat.fi/kuvat/MB%20W123%2030D/20140917_191914.jpg?img=smaller ]
voi olla mahdollista. tosin nuo jouset kolmella keltasella on kai lyhimmät mutta myös paksuimmat (eli ei kai painu niin alas?) auto tuo 280CDI ja sport paketti...kävi semmoinenkin mielessä että jos perää laskettu hieman niin keuliiko helpommin?! Hort-autossa olivat sitä mieltä että keula on ok mutta perä liian alhaallaainuman kirjoitti:Jos sokka on alimmassa kohdassa ja keulii niin silloin autossa voi olla väärät jouset. Itellä meni etujousi poikki ja ekat jouset nosti keulan taivaisiin vaikka sokat alimmassa kohassa. Pikkupähkäilyn jälkeen laskin pisteet ja löysin myös vanhasta jousesta orkkisnumeron. Eikun kerta vielä vaihtohommia ja avot. Oli tosta se hyöty että nyt menee etujousten irrotus/asennus tuntiin
Eipä ole kalvotvilleeino kirjoitti:jep. ainakin näyttää hyvältä!nuo kalvot kans asialliset ajovaloissa.
Obnoxio kirjoitti:Joku tykkää tämmösestä pakoputken ulostulosta...
[ http://www.apriliaforum.com/forums/attachment.php?attachmentid=243382&d=1392596802 ]
http://mbworld.org/forums/diesel-forum/ ... od-16.html" onclick="window.open(this.href);return false;
On ainakin omassa niin onnettomat valot, että en menisi enään kalvoilla tummentamaanvilleeino kirjoitti:Salamine kirjoitti:En kyllä huomannu eroa ajettavuuteen. Eri asia jos laikkaa reilummin.
Eipähän keuli
[ http://ssautopriming.kuvat.fi/kuvat/MB%20W123%2030D/20140917_191914.jpg?img=smaller ]
jep. ainakin näyttää hyvältä!nuo kalvot kans asialliset ajovaloissa.
Kryptonite kirjoitti:Mahtuuko alle farkkuun eteen ja taakse
295 / 35 R 19" et 37?
Siis 211-koriseen? Eikös ne kaikki samaa ilmaa käytä.juippi_ kirjoitti:Onko kukaan nähnyt tai kuullut laitettavan jälkiasennuksena ilma-alustaa farkkuun tai sedaniin. Varmaan on airmatic shittiä laittaneet, mut siihen en itse lähtis.
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen
s211 on kyseessä. Olen ymmärtänyt että airmaticin kanssa voi tulla kalliiksi jonkinlaisen vahingon sattuessa. jälkiasennus setin oikein asennettuna pääsisi halvemmalla?ja katsastus on iso ongelma sen suhteen mutta, ainakin muissa automerkeissä jälkiasennettu accuairin ja d2 ilmoja kyselleenä homma skulaa erittäin mainiosti niin ajattelin miksi ei mersussakin. onko mahdollisuus airmatic asentaa jälkeenpäin s211 -03 autoon? voiko korkeutta muuttaa muuten kuin starilla. kyselen koska etsin erilaisia vaihtoehtoja ilma-alustan kanssa. Lähinnä korkeuden säätöön tarvittaessa nappia painamalla ja jopa monen inhoamaan jäätävään tontittamiseen. Ei nykyisessä setissä mitään vikaa ole ja korkeutta saa iskarin tolppaa ruuvaamalla.DBFI kirjoitti:Siis 211-koriseen? Eikös ne kaikki samaa ilmaa käytä.juippi_ kirjoitti:Onko kukaan nähnyt tai kuullut laitettavan jälkiasennuksena ilma-alustaa farkkuun tai sedaniin. Varmaan on airmatic shittiä laittaneet, mut siihen en itse lähtis.
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen
Mersuun ei koskaan kannata jälkiasentaa mitään itseltä puuttuvaa varustetta, ne on shittiä kaikki eikä niillä mitään tekään.
Aivan! Hyvä EP! miksi en ajatellut asiaa noin. D2 tolppiin tietääkseni saa jousten tilalle pussit. Eli ostaen aftermarket kamat kuten säiliö,miksi ei kompurakin? ja ohjaus, eteen mahdolliset venttiilit,vedenerotin ja letkulinjaa. Miten onnistuu takapussien asentaminen aftermarket ohjaukseen?vain siirtämällä virran erilliseen ohjaukseen.epk kirjoitti:näkisin että joko purkuautosta itse purkaen asennat omaasi, oem hilut, sitten saat 3 asentoa napista (ja jäykkyyttä). Tai sitten orkkis tolpat pusseineen ja ohjaus aftermarket, tässä kusee se että iskarin jäykkyydelle täytyy säädellä konttorillit.
Tai sitten vai nykyiseen setuppiisi lisäät etutolppaan pussin, ohjaukset aftermarket kamoilla ja mahdolliset lisäsäilöt, ehkä kuitenkin helpoin ja halvin tässä kohtaa ? .
Ei kuva näy...Jani77 kirjoitti:Tuli hankittua omaan mustaan S211:een ensi kesäksi tällaisen Lorinser Rs 90 vanteet ilmeisesti melko harvinaisessa koossa eli 9x19 ET37. Saa nähdä et kuinka tuo vanhempi vannemalli sopii eemeliin..
[ http://aijaa.com/sOJafj ]