CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onkos täällä kellään kokemusta S/W212 250 CDI:n ohjelmoinnista? Saako tuosta enää mitään järkevää irti ja kestääkö paikat?
E:Ja automaattista siis kyse.
E:Ja automaattista siis kyse.
2010 S204 250 CGI BE A
2017 CLA 180 Shooting brake
2017 CLA 180 Shooting brake
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ihan minimaalisia muutoksia, kun tehon nosto on mielestäni jo pitkään toiminut ihan hyvin noissa.Hokke kirjoitti:Onko kokemusta jos tuollaiset "suuret suuttimet" vaihtaa AMGhen niin saako lisää potkua?tuikku kirjoitti:.
Näitä W203,sia on rakenneltu pitkällä ajanjaksolla ja monilla erilaisilla suuttimilla.
Mutta aivan viimeisissä tehdyissä, jotka täyttävät euro4 pakokaasunormin ilman hiukkassuodatinta, on todella suuret suuttimet, reilusti vielä AMG,tä suuremmat.
Oletko tehnyt muutoksia AMG:n ohjelmaan sitten kevään 2010, ajattelin vain, josko pitäisi päivittää........
Ongelmana on että ilmaa pitäisi myös saada lisää, muutoin tulee vaan savua, suurempien suuttimien lisäksi, eikä coolerissakaan taida varoja juuri olla.
Ahdinpäivitys, kompura billetti siivelle, jolloin ahdot saisi reiluun pariin kiloon.
Ja vaikkapa Antille suuttimet muutokseen ja cooleriin tehokkaampi pumppu, niin eiköhän lisää löylyä tule ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei mitään järkevää.rolls2 kirjoitti:Onkos täällä kellään kokemusta S/W212 250 CDI:n ohjelmoinnista? Saako tuosta enää mitään järkevää irti ja kestääkö paikat?
E:Ja automaattista siis kyse.
Mutta syöttöjä saa nostettua vakiosta noin 90mg,stä => 120mg/isku, vääntökin silloin nousee kolmanneksen.
Suutin kartta on vakiona 120mg asti, myös muuten ohjelmassa on "varauduttu" 120mg syötöille, kartat eri tilanteisiin on jo valmiina.
Tehoa saa halutessaan suhteessa vieläkin enemmän lisää.
Ahtoja voi parista kilosta pikkuisen nostaa.
Kaiken saa myös staarilla näkymään oikein.
En kuitenkaan oikein millään usko, että kestävyys paranisi.
Siihen en osaa vastata, minkä verran särkymisriski lisääntyy - kun kaikkihan nämä sitten kuitenkin lopulta särkyy.
Tuplaturbo paketista toistaiseksi näissä huonoja kokemuksia.
Harvassa näkyy toimivan hyvin, tai ehkä minulla on vähän huono otanta kannasta, en tiedä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Missähän kannattaisi 220 ohjelmoida
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ostin juuri w211 320cdi -04 ja epäilen että on jokin lastu laitettu autoon. Starilla katsottaessa suihkusmäärä oli tyhjäkäynnillä yli ohjearvojen (15mm3) ja auto tuntuu muutenkin hieman pirteämmältä kuin aiemmin kokeilemani 320 cdi.
Näkeekö jostain muista arvoista onko hyvä lastu, vai jokin kusetusboksi joka hajottaa moottoria? Star on tarvittaessa käytössä.
Näkeekö jostain muista arvoista onko hyvä lastu, vai jokin kusetusboksi joka hajottaa moottoria? Star on tarvittaessa käytössä.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ota yhteyttä viestiketjun aloittajaan.lotjonen kirjoitti:Ostin juuri w211 320cdi -04 ja epäilen että on jokin lastu laitettu autoon. Starilla katsottaessa suihkusmäärä oli tyhjäkäynnillä yli ohjearvojen (15mm3) ja auto tuntuu muutenkin hieman pirteämmältä kuin aiemmin kokeilemani 320 cdi.
Näkeekö jostain muista arvoista onko hyvä lastu, vai jokin kusetusboksi joka hajottaa moottoria? Star on tarvittaessa käytössä.
Onhan näihin tehty pikaohjelmointia,,suutinkarttaa roplaamalla.Tarkkaan en tiedä mitä se tarkoittaa,mutta rahat pois tyyliin .Sellainen oli minunkin tapauksessa ja viestiketjun aloittaja korjasi ongelman ja teki sitten oikean ohjelman

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
yhtälö ei ole oiken mahdollinen jos tyhjäkäynnillä ruiskutus määrä on suurempi kun kuuluu olla niin auto myös käy huomattavasti suurempaa tyhjäkäyntiä tai sitä kuormittaa jokin kokeile seuraavalla mittauskerralla ottaa ilmastointi pois päältälotjonen kirjoitti:Ostin juuri w211 320cdi -04 ja epäilen että on jokin lastu laitettu autoon. Starilla katsottaessa suihkusmäärä oli tyhjäkäynnillä yli ohjearvojen (15mm3) ja auto tuntuu muutenkin hieman pirteämmältä kuin aiemmin kokeilemani 320 cdi.
Näkeekö jostain muista arvoista onko hyvä lastu, vai jokin kusetusboksi joka hajottaa moottoria? Star on tarvittaessa käytössä.

suutin karttaa roplaamalla dieselissä ei saa tyhjäkäynnin syöttömäärää suuremaksi
tunne lastutetusta autosta on monesti yhtä urpaani lekenda kuin lukkoperä jos molemmat pyörät sattuvat lyömään tyhjää
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ruiskutus on tyhjäkäynnillä noin 50% pielessä, jos luvut on totta.
Pitäis olla jo jotain oireitakin.
Oliskohan kuitenkin niin, että kyseessä on hiukkassuodatin auto ja kylmä moottori, jolloin pakokaasujen lämmitys (jälkiruiskutus+tuloilman kuristus) on voimakkaimmillaan.
Staarin tuijottelu pitää tehdä riittävän kuumalla moottorilla, +80 astetta.
Jos moottori ei hiukkasautossa helposti kuumene siihen, niin kiireesti termostaattikauppaan, kymmenen muuta ongelmaa on jo ovella.
Ruiskutus on tyhjäkäynnillä noin 50% pielessä, jos luvut on totta.
Pitäis olla jo jotain oireitakin.
Oliskohan kuitenkin niin, että kyseessä on hiukkassuodatin auto ja kylmä moottori, jolloin pakokaasujen lämmitys (jälkiruiskutus+tuloilman kuristus) on voimakkaimmillaan.
Staarin tuijottelu pitää tehdä riittävän kuumalla moottorilla, +80 astetta.
Jos moottori ei hiukkasautossa helposti kuumene siihen, niin kiireesti termostaattikauppaan, kymmenen muuta ongelmaa on jo ovella.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mulla on e200cdi vm 03.ja siinä on jonkin sortin ohjelma (220) mutta ei ole mitn tietoa että minkälaatunen ja kuka ja missä sen on laittanu.ongelma on että kun ajan hetken aikaa tasaista vauhtia esim 100km/h niin ja painan kaasun pohjaan niin auto on ihan tehoton.kierrokset ei nouse yli 3tuhannen millään vaihteella ja kiihtyvyys häviä tyystin..kuin myös vääntö.voiko johtua ohjelmasta/lastusta tai mikä pökäle siä ikinä onkaan vai mikä neuvoksi?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Vika koodien luvulla on hyvä aloitaa selvittämään mikä sillä ontomski kirjoitti:Mulla on e200cdi vm 03.ja siinä on jonkin sortin ohjelma (220) mutta ei ole mitn tietoa että minkälaatunen ja kuka ja missä sen on laittanu.ongelma on että kun ajan hetken aikaa tasaista vauhtia esim 100km/h niin ja painan kaasun pohjaan niin auto on ihan tehoton.kierrokset ei nouse yli 3tuhannen millään vaihteella ja kiihtyvyys häviä tyystin..kuin myös vääntö.voiko johtua ohjelmasta/lastusta tai mikä pökäle siä ikinä onkaan vai mikä neuvoksi?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
"Osaaks kukaan sanoo tampereelta tai lähistöltä hyvää puljua joka osais kattoo ne vikakoodit ja tarvittaessa "säätää" tota ohjelmaa jotenkin?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kuumalla koneella arvot tosiaan rajoissa, vakio cooleri tuossa ja lämmöt vedossa max niin 55c, ulkona 20c. 100c:ssa syöttöä rajoitetaan? Täyskaasulla 75mm3 antaa syöttöä, näkikö tästä oliko vakio vai ei?tuikku kirjoitti:.
Ruiskutus on tyhjäkäynnillä noin 50% pielessä, jos luvut on totta.
Pitäis olla jo jotain oireitakin.
Oliskohan kuitenkin niin, että kyseessä on hiukkassuodatin auto ja kylmä moottori, jolloin pakokaasujen lämmitys (jälkiruiskutus+tuloilman kuristus) on voimakkaimmillaan.
Staarin tuijottelu pitää tehdä riittävän kuumalla moottorilla, +80 astetta.
Jos moottori ei hiukkasautossa helposti kuumene siihen, niin kiireesti termostaattikauppaan, kymmenen muuta ongelmaa on jo ovella.
http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista ... 042846.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ota yhteyttä niin katsotaan ne koodit ihan aluksi.tomski kirjoitti:"Osaaks kukaan sanoo tampereelta tai lähistöltä hyvää puljua joka osais kattoo ne vikakoodit ja tarvittaessa "säätää" tota ohjelmaa jotenkin?
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onkos pirkanmaan alueella osaavaa miestä tollasen w202 220cdi:n ohjelmointiin? Minkälaisissa hinnoissa pyörii nykypäivänä?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Tuosta ei oikein saa mitenkään sellaista, että kaikki olisi tyytyväisiä.
Ajele vaan sellaisenaan, niin kauan kun toimii.
Viritysvara on niin pieni.
Tuosta ei oikein saa mitenkään sellaista, että kaikki olisi tyytyväisiä.
Ajele vaan sellaisenaan, niin kauan kun toimii.
Viritysvara on niin pieni.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mitenkäs 200cdistä on sit otettu +150hv +350nm lukemia? Kyllä sellaset meikäläiselle riittäis, vai tuleeko moottorista luonteeltaan huonompi vai miksi ei kannata?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Yli 150 heppaa ja 350 - 400 nm taitaa olla sellainen järkevä määrä. Manuaalivaihteisissa kytkin on heikko kohta, 220 koneisessa tosin jo hiukan vahvempi kytkin.
Kyllä siitä ihan mukava peli tulee. Tuikku varmaan tarkoittaa ettei ole välttämättä kannattavaa 25 hevosvoiman ja 50nm tähden?
Kyllä siitä ihan mukava peli tulee. Tuikku varmaan tarkoittaa ettei ole välttämättä kannattavaa 25 hevosvoiman ja 50nm tähden?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Automaatista kyse niin ei kai sen puolesta ongelmaa? Lähinnä hintatasoo mietinkin että lähteekö ohjelmoimaan vai ei.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Pitää nyt tänne eksyneenä kysyä paljon tuosta w211 e400 tekniikasta saa irti kumminkin, että kestäisi nousseet lukemat. Onko kateilla kuinka suuri merkitys kulkemiseen? Ja onko ohjelmassa ns . "Laatikon suojaus" kohta, koska dynomodessa auton ns rajoittuneelta tuntuva alavääntö paranee huomattavasti.. Autoon tuli kokeiltua tuommoista lastua ja takavaimentimet tuli poistettua. Kulku parani jonkun verran, mutta silti tekisi vielä mieli vähän lisää ja tehdä ihan kunnolla, eikä tuommoisella huijausboxilla. Kuka tuohon osaisi ohjleman tehdä, kun tuikulla ei nähtävästi taida olla aikaa tällaiseen projektiin? 

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tänään penkitetty 220cdi.178hv/354nm Kiitokset CDI203 ! 

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Minkä korimallin? Jos w202 niin kuulostaa aika hyviltä lukemilta 

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kyllä se 202 on , oon tyytyväinen kyllä 

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Päivää foorumilaiset.. Mielessä ois w211 220cdi -04 mersun ohjelman päivitys. Tai ylipäätään auton piristys. Oisko oulun seudulla asiaan perehtynyttä tekijää, jolta oikea asetusten muuttaminen onnistuisi. EGR:n tulppaus kans kävi mielessä. Yksityisviestiä vaan kehiin tai tänne foorumille ilmoitusta jos kyseiset operaatiot onnistuisi.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Suunnittelen ohjelmointia autooni W212 2011 E200 CDI A yksiahtimisella BlueEfficiency moottorilla 651.925 ja automaattivaihteistolla 722.694. Nyt kysyn teiltä tietävämmiltä neuvoa minua tässä asiassa askarruttaviin kysymyksiin.
Ymmärtääkseni moottorin puolesta ohjelmallinen viritys vakiosta 136 hv jopa lähelle 200 hv pitäisi olla mahdollisuuksien rajoissa (?), mutta miten lienee asia tuon 5G automaattivaihteiston kanssa, kun vääntö tähän malliin on jo tehtaalla rajattu 330 Nm vastaavan manuaalin väännön 360 Nm sijaan. Onko selkeää teknistä perustetta vääntöjen rajaamiseen tämän vaihteiston yhteydessä kestävyyssyistä, vai onkohan tehdas tehnyt tuon rajoituksen vain osana mallipolitiikkaansa ja asemoidakseen tehokkaampia mallejaan paremmin erottuvasti?
Mitkä voisivat olla realistiset teho- ja vääntötavoitteet ohjelmoinnille ja ketkä olisivat suositeltavia tekijöitä ja missä? Matka ei ole oikeastaan ongelma, aikaisempiakin kotteroita (VAG) on pitänyt käydä puolen tuhannen kilometrin matkan päässä ohjelmoimassa, koska varsinkaan uudemmille moottorityypeille asiansa tuntevia tekijöitä ei löydy joka nurkalta.
Ymmärtääkseni moottorin puolesta ohjelmallinen viritys vakiosta 136 hv jopa lähelle 200 hv pitäisi olla mahdollisuuksien rajoissa (?), mutta miten lienee asia tuon 5G automaattivaihteiston kanssa, kun vääntö tähän malliin on jo tehtaalla rajattu 330 Nm vastaavan manuaalin väännön 360 Nm sijaan. Onko selkeää teknistä perustetta vääntöjen rajaamiseen tämän vaihteiston yhteydessä kestävyyssyistä, vai onkohan tehdas tehnyt tuon rajoituksen vain osana mallipolitiikkaansa ja asemoidakseen tehokkaampia mallejaan paremmin erottuvasti?
Mitkä voisivat olla realistiset teho- ja vääntötavoitteet ohjelmoinnille ja ketkä olisivat suositeltavia tekijöitä ja missä? Matka ei ole oikeastaan ongelma, aikaisempiakin kotteroita (VAG) on pitänyt käydä puolen tuhannen kilometrin matkan päässä ohjelmoimassa, koska varsinkaan uudemmille moottorityypeille asiansa tuntevia tekijöitä ei löydy joka nurkalta.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kangas kirjoitti:Suunnittelen ohjelmointia autooni W212 2011 E200 CDI A yksiahtimisella BlueEfficiency moottorilla 651.925 ja automaattivaihteistolla 722.694. Nyt kysyn teiltä tietävämmiltä neuvoa minua tässä asiassa askarruttaviin kysymyksiin.
Ymmärtääkseni moottorin puolesta ohjelmallinen viritys vakiosta 136 hv jopa lähelle 200 hv pitäisi olla mahdollisuuksien rajoissa (?), mutta miten lienee asia tuon 5G automaattivaihteiston kanssa, kun vääntö tähän malliin on jo tehtaalla rajattu 330 Nm vastaavan manuaalin väännön 360 Nm sijaan. Onko selkeää teknistä perustetta vääntöjen rajaamiseen tämän vaihteiston yhteydessä kestävyyssyistä, vai onkohan tehdas tehnyt tuon rajoituksen vain osana mallipolitiikkaansa ja asemoidakseen tehokkaampia mallejaan paremmin erottuvasti?
Mitkä voisivat olla realistiset teho- ja vääntötavoitteet ohjelmoinnille ja ketkä olisivat suositeltavia tekijöitä ja missä? Matka ei ole oikeastaan ongelma, aikaisempiakin kotteroita (VAG) on pitänyt käydä puolen tuhannen kilometrin matkan päässä ohjelmoimassa, koska varsinkaan uudemmille moottorityypeille asiansa tuntevia tekijöitä ei löydy joka nurkalta.
Nämä ohjelmamuutokset ovat kaksispiippuisia juttuja, jotka tekevät karhunpalvelusta käyttäjälle ja ohjelmamuutoksen tekijälle.
Vastuut ja velvoitteet ongelmien sattuessa ei ole mukavaa kummalekaan osapuolelle.
Itse kykenen tekemään ohjelmamuutoksen kulkineenseen kuin kulkineeseen, mutta en tee sitä käyttisajopeleihin. Kokemusperäisesti ohjelmamuutoksen johdosta tulee ajoneuvosta vikaherkempi ja sen vuoksi en itse ainakaan halua harmia asiakkaale ja itselleni.
Tiedän että saan vihamielisen ryöpyn joidenkin taholta, mutta pitkässä juoksussa parempi vaihtoehto ilman ohjelmuutosta, lukuunottamatta ajoneuvon valmistajan mukaiset päivitykset ohjelmaan.
+358 18B8FE99
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitos näkökulmista. Itse olen tietoisena riskeistä viime vuosien aikana teettänyt ohjelman useampaan käyttöautooni, edelliseen (VAG 1.2 TSI) jo vuoden ikäisenä ja 30 tkm ajettuna. Kaikissa tapauksissa on teettämäni ohjelmointi parantanut auton käyttöominaisuuksia merkittävästi. Ongelmiakin on ollut, mutta suoraan ohjelmointiin liittyen ei isompia.J.Kulmala kirjoitti: Nämä ohjelmamuutokset ovat kaksispiippuisia juttuja, jotka tekevät karhunpalvelusta käyttäjälle ja ohjelmamuutoksen tekijälle.
Vastuut ja velvoitteet ongelmien sattuessa ei ole mukavaa kummalekaan osapuolelle.
Seuraavaksi toivoisin, että mielipidekeskustelun sijasta viestini kommentointi koskisi - tai ainakin sivuaisi - esittämiäni asiakysymyksiä.
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tässä on ollut "tulilla" tuon W906:n piristys jo pidemmän aikaa.. Tahtoo nuo välimatkat kykenevien kera vain olla melkoiset
Samoin aikataulutus hieman heikkoa.
Nyt heitänkin palloa ilmaan aj tiedustelen Rauman seutua, Satakunnan alueelta, tai esim. Raumalta n.200km:n säteellä, notta löytyisiköhän tekijää moiselle?
OM646, "tuplamurheilla" Boschin järjestelmä, jne.
Tarkoitus ei suinkaan ole tehdä mitään katurakettia autosta, jossa paino on 90% ajasta 3Tn tai yli. Riuskemminhan tuo saisi vetää ja tehoalueelle kaipaisin parannusta.
Ota yhteyttä yv:nä tai maililla.
-Kiitos

Nyt heitänkin palloa ilmaan aj tiedustelen Rauman seutua, Satakunnan alueelta, tai esim. Raumalta n.200km:n säteellä, notta löytyisiköhän tekijää moiselle?
OM646, "tuplamurheilla" Boschin järjestelmä, jne.
Tarkoitus ei suinkaan ole tehdä mitään katurakettia autosta, jossa paino on 90% ajasta 3Tn tai yli. Riuskemminhan tuo saisi vetää ja tehoalueelle kaipaisin parannusta.
Ota yhteyttä yv:nä tai maililla.
-Kiitos
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Hyvin toimii 200cdi softalla. Tuikulla onnistuu nykyisin. Kannattaa kysyä.
W213 220d +W242 electric drive
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Itsellä oli tuolla samalla moottorilla ( 200cdi 651) ja siitä penkitettiin 212hv ja 521Nm. Konehan on täysin sama kuin 250cdi, jossa on lähes samat tehot jo vakiona, joten kestävyys ei ole eikä ollut minullakaan ongelma, siis ohjelmasta johtuva kestävyys. Laatikkokin automaattina osaa hienosti käyttäytyä noiden voimien kanssa. Ohjelmaa vaan sisään, kestoon se ei vaikuta.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Hyvä kuulla, että 200 CDI automaattilaatikko käytännössä kestää sen lisäväännön. Mitähän eroa sitten on W212 200 CDI laatikolla 722.694 (W5A 330) ja W212 220/250 CDI laatikolla 722.646 (W5A 580), koska ensimmäiselle on tehdas määrittänyt 330 Nm keston ja jälkimmäiselle huimat 580 Nm? Paperilla mitoitusero on niin suuri, että tekniset perusteet asialle tulisi ymmärtää ennenkuin aletaan tuollaisia 500+ Nm vääntöjä tavoittelemaan. Laatikon kestävyyden vuoksi saattaisi kuitenkin olla tarpeen rajoittaa huippuvääntöjä jonkin verran.