W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Moro
Tosiaan tuollanen ongelma olisi ja ei ymmärrys riitä enempää, bensaa tulee niinkuin myös kipinä (Tulpat uusittu, ei apua)
Lupaa kyllä vähän väliä mutta ei vaan käynnisty.
voisiko olla joku anturi vika? ym
samaisessa autossa ei aukea peräluukku eli pääsiskös sinne jostain käsiksi että saisi sen aukeamaan, kun luukkussa napsuu vaan joku kun ovet avaa mutta siihen se jääkin.
Tosiaan tuollanen ongelma olisi ja ei ymmärrys riitä enempää, bensaa tulee niinkuin myös kipinä (Tulpat uusittu, ei apua)
Lupaa kyllä vähän väliä mutta ei vaan käynnisty.
voisiko olla joku anturi vika? ym
samaisessa autossa ei aukea peräluukku eli pääsiskös sinne jostain käsiksi että saisi sen aukeamaan, kun luukkussa napsuu vaan joku kun ovet avaa mutta siihen se jääkin.
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Mese24 kirjoitti:Moro
Tosiaan tuollanen ongelma olisi ja ei ymmärrys riitä enempää, bensaa tulee niinkuin myös kipinä (Tulpat uusittu, ei apua)
Lupaa kyllä vähän väliä mutta ei vaan käynnisty.
voisiko olla joku anturi vika? ym
samaisessa autossa ei aukea peräluukku eli pääsiskös sinne jostain käsiksi että saisi sen aukeamaan, kun luukkussa napsuu vaan joku kun ovet avaa mutta siihen se jääkin.
Kannattaisi autoa tutkia Starilla, jos vaikka löyisi jotakin käynnistymättömyyteen.
Takakonttia ei saa auki jos alipaineservosta on irronnut yhdystanko lukkolaitteelle. Menee todennäköisesti poraus hommiin.
+358 18B8FE99
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Arvaukseksi menee mutta koitappa tinailla basemodulen uusiksi.
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Vuosimalli?
Jos vanhempi kuin 9/95 niin putsaappa virranjakajat...
Jos vanhempi kuin 9/95 niin putsaappa virranjakajat...
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Kampiakselin asentotunnistinta veikkaisin itse. Vikakoodit pystyy tuosta lukemaan ilman STARiakin vilkkuvalotesterillä..
w124 500E -91
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Joo tosiaan auto on -92, ja virranjakajat on pikapikaa kerran putsattu eikä auttanut, koitetaan muita ehdotettuja vaihtoehtoja vielä tulevina päivinä.
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Jos jakajat on puhtaat niin seuraavaksi kampuran asentotunnistin ja sytkäpoksi tarkistukseen.
pyöriikö bensapumppu?
pyöriikö bensapumppu?
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Nyt puhdistin jakajat huolella ja kyllähän sieltä hapettumaa lähti mutta ei ollut apua vieläkään eli ei ole nyt ainakaan siitä kiinni, seuraavaksi katson tuon kammen tunnistimen, kyllä bensapumppu tuntuis pyörivän ja bensa haisee nii että silimiä kirvelee.
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Pystyykö tuon kampiakselin a-tunnistimen mittaamaan jotenkin? tai toteamaan että on rikki/ehjä vai pitääkö vaihtaa suosiolla.??
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Taitaa ulostaa vaihtovirtaa nuo anturit. Tällaisen dokumentin löysin joka koskee ML mersua samalla moottorilla: http://bayhas.com/w163manu/Repairs/elec ... engine.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Sivulta 16 löytyy tietoa ko anturin toiminnasta. Oskilloskooppi olis paras mittaväline mutta eiköhän yleismittari vaihtovirta-asennossa käy pikatestinä
Jos sieltä jotain jännitettä löytyy kun moottoria pyöritetään niin anturi ei ole ainakaan totaalisen sökö.
Kannattaa kuitenkin ehdottomasti luetuttaa vikakoodit kun tuosta moottorista se on mahdollista, säästyt paljolta vaivalta. Ne voi lukea itsekin tekemällä lediviritelmän (en ole koskaan kokeillut)
Tässä koodit:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=683393" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä jotkut ohjeet vikakoodien lukuun ledillä (englanniksi):
http://www.benzworld.org/forums/r129-sl ... ost3736807" onclick="window.open(this.href);return false;
Omalla vastuulla kokeilemaan
EDIT: Rupesinpa miettimään että eihän ML:ää ole edes tehty m119:llä? Noh siitä moottorista tuossa kuitenkin puhutaan. Kampiakselin asentotunnistimet joka tapauksessa ulostavat lähes poikkeuksetta vaihtovirtaa.
Sivulta 16 löytyy tietoa ko anturin toiminnasta. Oskilloskooppi olis paras mittaväline mutta eiköhän yleismittari vaihtovirta-asennossa käy pikatestinä

Kannattaa kuitenkin ehdottomasti luetuttaa vikakoodit kun tuosta moottorista se on mahdollista, säästyt paljolta vaivalta. Ne voi lukea itsekin tekemällä lediviritelmän (en ole koskaan kokeillut)
Tässä koodit:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=683393" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä jotkut ohjeet vikakoodien lukuun ledillä (englanniksi):
http://www.benzworld.org/forums/r129-sl ... ost3736807" onclick="window.open(this.href);return false;
Omalla vastuulla kokeilemaan

EDIT: Rupesinpa miettimään että eihän ML:ää ole edes tehty m119:llä? Noh siitä moottorista tuossa kuitenkin puhutaan. Kampiakselin asentotunnistimet joka tapauksessa ulostavat lähes poikkeuksetta vaihtovirtaa.
W124 E420 -93
W123 300D turbodiesel -84
Yamaha YZF-R1 -06
W123 300D turbodiesel -84
Yamaha YZF-R1 -06
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Jeps kiitoksia vaivannäöstä, taas on enempi mistä lähtiä liikkeelle asian suhteen. 

-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
VAIKKA TUOLLEEN
http://www.youtube.com/watch?v=wM58OLNnDpQ" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=WVtBb_8TwL8" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=wM58OLNnDpQ" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=WVtBb_8TwL8" onclick="window.open(this.href);return false;
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Nonni Kampuran-asentotunnistin vaihdettu ja eipä ollut apuja siitäkään, startatessa lupailee, paukkuu ja sihisee vaan, mistähän seuraavaksi lähtis vikaa mettästämään.??
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
tuskin on käynnistyksen esto. kun kerran joskus lupailee.
Voisikohan tässä bensapumppu/pumput olla ehtoon puolella. ei jaksa painetta nostaa, tai paineensäädin paskana.
Luitko vikakoodit? star tai carsoft auttaisi
Voisikohan tässä bensapumppu/pumput olla ehtoon puolella. ei jaksa painetta nostaa, tai paineensäädin paskana.
Luitko vikakoodit? star tai carsoft auttaisi
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Mr300 kirjoitti:tuskin on käynnistyksen esto. kun kerran joskus lupailee.
Voisikohan tässä bensapumppu/pumput olla ehtoon puolella. ei jaksa painetta nostaa, tai paineensäädin paskana.
Luitko vikakoodit? star tai carsoft auttaisi
Vikakoodeja en ole muulla lukenut kuin autocomilla muttakun sekään ei näytä tästä kuin airbagit, ei varmaan auta kun käydä jossain luetuttamassa koodit kun itsellä ei noita laitteita ole.
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Yleensä jos on käynnistyksenestovika niin kone käynnistyy ja sammuu n. 2 s. päästä ja sytyttää k-estovalon.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Muistelen että Karra:lla (foorumilainen) oli aikanaan juurikin samanmoinen ongelma, ne sytkän osat hän putsaili eikä toiminut...osti tarvikkeet eikä toiminut...osti alkuperäiset ja toimi.
Ja vika siis oli virranjakajan kannessa ja pyörijässä....Näkyvää vikaa niissä ei ollut.
.
Ja vika siis oli virranjakajan kannessa ja pyörijässä....Näkyvää vikaa niissä ei ollut.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
LopenUupunut kirjoitti:Muistelen että Karra:lla (foorumilainen) oli aikanaan juurikin samanmoinen ongelma, ne sytkän osat hän putsaili eikä toiminut...osti tarvikkeet eikä toiminut...osti alkuperäiset ja toimi.
Ja vika siis oli virranjakajan kannessa ja pyörijässä....Näkyvää vikaa niissä ei ollut.
.
Hyvä tietää että näinkin voi olla, pitää ne sytkäosat joka tapauksessa täs jossain vaiheessa uusia niin katsotaan jos vika sattuisi korjaantua sillä jos ei vikaa muualta ennemmin ilmene.
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Näinhän se oli, tuo karran vanha auto on nykyään mulla. Tarvikepyörijät nimenomaan ei toiminut jos muistan oikeen, karra voinee vahvistaaLopenUupunut kirjoitti:Muistelen että Karra:lla (foorumilainen) oli aikanaan juurikin samanmoinen ongelma, ne sytkän osat hän putsaili eikä toiminut...osti tarvikkeet eikä toiminut...osti alkuperäiset ja toimi.
Ja vika siis oli virranjakajan kannessa ja pyörijässä....Näkyvää vikaa niissä ei ollut.
.

Tässä viestiketjussa on puitu juuri tuota ongelmaa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=107545" onclick="window.open(this.href);return false;
Pari kertaa on käynti pätkinyt tässä reilun vuoden aikana mitä tuo on minulla kerennyt olemaan. Talven seisonnan jälkeen vänkärin puolen VJ-kansi oli aika hapettunut ja pätkiminen lähti sen puhdistamalla. Nyt on kaksi kertaa pätkässyt sekunnin pari kesken ajon, muttei mitään vakavampaa.. VJ-kansi/pyörijä osastolta lähden kyllä vikaa ensimmäisenä taas etsimään jos tuo pahenee.
Tän näkönen oli kansi talven seisonnan jälkeen:

oispa suorasytytys...

W124 E420 -93
W123 300D turbodiesel -84
Yamaha YZF-R1 -06
W123 300D turbodiesel -84
Yamaha YZF-R1 -06
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Minulla kävi niin että auto toimi moitteetta muutaman kymmenen tkm kunnes ostin merkkiliikkeestä siihen uudet vj-kannet ja pyörijät. Sitten alkoi pätkiminen ja toinen niistä uusista merkkiliikkeen pyörijöistä olikin viallinen. Amerikan foorumilta sain vinkin että pyörijävikoja on siellä ollut; kasikoneita kun hieman enemmin siellä ajossa kun täällä köyhälandiassa
.
Tutulla klubiveljellä 1990 400 SE sama homma, taikka siis vj-kannen sisällä paikat hapettuu.
Samoin Kotkassa klubiveljellä 500 E sama homma. Joka keväinen rapsutus tarpeen.

Tutulla klubiveljellä 1990 400 SE sama homma, taikka siis vj-kannen sisällä paikat hapettuu.
Samoin Kotkassa klubiveljellä 500 E sama homma. Joka keväinen rapsutus tarpeen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Edelleenkin suosittelen että ensimmäisenä luet/luetutat ne vikakoodit autostasi, joko starilla tai sitten sillä vilkkutesterillä. Jos ei kolvi pysy kädessä niin ebaystä löytyy halvalla vilkkutestereitä, itsekin moisen ostaneena. Mielestäni turha alkaa palikkaa vaihtaan mutu-tuntumalla, nimimerkillä kokeiltu on ja kalliksi tulee ainakin tuon m119 moottorin kohdalla.
Jos kuitenkin tuntuu, että lompakko pullottaa niin kannattaa tosiaan vaihtaa suosiolla puolat, virranjakajan kannet, pyörijät, tiivisteet ja eristelevyt, sekä mitata tai uusia tulpanjohdot..
Etenkin nämä eristelevyt voivat aiheuttaa pätkimistä ja vaikka mitä muuta ongelmaa autossa ja hyvin usein niiden vaihto laiminlyödään kun varaosan hinta on kallis. Yksi mikä vaikuttaa auton käyntiin on sytkäboksin (EZL:n) sarjanumero ja puolat. Mikäli sytkäboksi on joskus vaihdettu voivat puolat olla väärät ko. boksille. Ts. uudempi sytkäboksi ei käy vanhojen puolien kanssa ja päinvastoin.
Toivottavasti näistä mietteistä olisi jotain apua. Mikäli lontoon kieli taittuu, 500Eboardilla löytyy rutkasti tietoa m119 moottorista ja sen erinäisistä
käyntivioista.
-jnes
Jos kuitenkin tuntuu, että lompakko pullottaa niin kannattaa tosiaan vaihtaa suosiolla puolat, virranjakajan kannet, pyörijät, tiivisteet ja eristelevyt, sekä mitata tai uusia tulpanjohdot..

Toivottavasti näistä mietteistä olisi jotain apua. Mikäli lontoon kieli taittuu, 500Eboardilla löytyy rutkasti tietoa m119 moottorista ja sen erinäisistä
käyntivioista.
-jnes
w124 500E -91
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Eli taitaa tollanen joka vuosi jumppa kustantaa usiamman satasen..eikös sinne kannattaisi jo rakentaa suorasytty ja perus mega sqruitin avulla...jättää sen ruisku ohjauksen käyttämättä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
No onhan siinä megassakin oma hommansa saada toimimaan. Itselläni ei noita hapettumia ole ollut vaikka auto onkin ollut jo usean talven ajan säilytyksessä (lämmin halli) Toisaalta eipä auto ole toiminutkaan kunnolla ennen tätä kesää
Minusta toi virranjakajien puhdistaminen ei ole iso homma, menee ehkä se 5min.
Oliko tässä autossa missä kunnossa yläpuolen moottorin johtosarja? Näissähän on tunnetusti mallia biohajoava se johtosarja. Hapertunut johtosarja aiheuttaa myös mitä kummallisempia oireita. Kolmas vaihtoehto voisi olla imusarjan vuodot tai jokin alipaineletku irti.
-jnes

Oliko tässä autossa missä kunnossa yläpuolen moottorin johtosarja? Näissähän on tunnetusti mallia biohajoava se johtosarja. Hapertunut johtosarja aiheuttaa myös mitä kummallisempia oireita. Kolmas vaihtoehto voisi olla imusarjan vuodot tai jokin alipaineletku irti.
-jnes
w124 500E -91
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Viitsisikö joku laittaa tänne vaikka tuon sytytysjärjestyksen niin tarkistaisin ettei johtoja kukaan ole mennyt sekoittelemaan...
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Kiitoksia tuosta, mitenkäs virranjakajan päähän ne kuuluu, onko linkin kuvien lailla??

1
https://www.google.fi/search?q=m119+syt ... 1024%3B682" onclick="window.open(this.href);return false;
2
https://www.google.fi/search?q=m119+syt ... 1024%3B682" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... order.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1-4-6-7 siis apukuskin puolella ja 5-8-3-2 kuskin puolella. 2 johdoista menee siis tavallaan ristiin molemmilta puolilta.1 4 6 7 on the right and 5 8 3 2 on the left.
W124 E420 -93
W123 300D turbodiesel -84
Yamaha YZF-R1 -06
W123 300D turbodiesel -84
Yamaha YZF-R1 -06
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Mese24 kirjoitti:
Kiitoksia tuosta, mitenkäs virranjakajan päähän ne kuuluu, onko linkin kuvien lailla??![]()
1
https://www.google.fi/search?q=m119+syt ... 1024%3B682" onclick="window.open(this.href);return false;
2
https://www.google.fi/search?q=m119+syt ... 1024%3B682" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitenkäs se järjestys kuuluu olla virranjakajissa, onko kuvien linkeissä oikein kun kuvien johdoissa numerot??
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Noista sun linkeistä avautuu kuvia 6-sylinterisen virranjakajista.
Virranjakajien pään järjestys on tuossa minun edellisessä viestissä? Jos on vieläkin jotain epäselvää niin järjestys on merkattu myös virranjakajan kansien päälle... Koska kannet on samanlaiset molemmilla puolilla, niihin on merkattu molempien puolien järjestykset joka johdolle tyyliin "R1 L5". Jos katsot apukuskin puolta, luet aina sen jossa on R ja vice versa.
Virranjakajien pään järjestys on tuossa minun edellisessä viestissä? Jos on vieläkin jotain epäselvää niin järjestys on merkattu myös virranjakajan kansien päälle... Koska kannet on samanlaiset molemmilla puolilla, niihin on merkattu molempien puolien järjestykset joka johdolle tyyliin "R1 L5". Jos katsot apukuskin puolta, luet aina sen jossa on R ja vice versa.
W124 E420 -93
W123 300D turbodiesel -84
Yamaha YZF-R1 -06
W123 300D turbodiesel -84
Yamaha YZF-R1 -06
Re: W140 420 v8 m119 Ei käynnisty, APUJA KAIVATAAN.
Onko kukaan tilaillut Täältä Meseensä osia??: http://www.topautoosat.fi/auto-merkki/v ... -osat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kun tuota tulpanjohtosarjaa tarvisi uutta eli paljonko tuossa tulee toimituskuluja yhteensä suomeen ja kauanko kestää toimitus.?? Ja tuota Valeon sarjaa katselin..
kun tuota tulpanjohtosarjaa tarvisi uutta eli paljonko tuossa tulee toimituskuluja yhteensä suomeen ja kauanko kestää toimitus.?? Ja tuota Valeon sarjaa katselin..