w201 2,5 dt.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tänään nykäsin kannen pois. olihan se aika selvä koko kakkos pytty. mäntiä en vielä irrotellut, mutta varmaan vielä enemmän sökönä tuo kakkosen mäntä, mitä pytty antaa ymmärtää. muut pytyt näytti ihan ok kuntosilta. kakkonen tosiaan aika sökönä. ensinnäkin pystyraitaa aika raakasti ympäri pyttyä ja mäntä ihan väljä, arviolta varmaan millinen välys pytyn ja männän välissä, ei hyvä. eli ei todellakaan kannata alkaa korjaan tota lohkoa enään.


tossa toi lärvähtäny pytty.
Kuva
Kuva

sitten vertailun vuoksi vielä suht koht ehjä pytty.
Kuva

ja sitten vielä muuten vaan vähän rojekti kuvia.

Kuva

Kuva

Kuva


esikammion irrotus työkalu. kotitekoseen liukuvasaraan tollanen sopiva adapteri, missä on suuttimen jenka. sillä saa näppärästi nyppästyä kammiot pois.
Kuva


sitten jakoketjun laahaimien tappien ulsovedin. tämäkin kotitekonen. :D hyvin on kyllä toiminut, mitä noita remontteja on omiks tarpeiks tehnyt.
Kuva

Kuva

Kuva

siinäpä nuo nyt tällä kertaa. jatkuu sitten taas, jahka saan öljypohjan pois ja veivit ja männät pihalle. tossa tota konetta räplätessäni panin merkille, että jakoketju ei ollu venyny oikeestaan ollenkaan. nokan ja kampuran merkit piti aika hyvin kutinsa. oisko joku sitten vaihtanut sen aikoinaan..? muistaakseni jotain 400tkm tossa oli mittarissa.
W201 250DT 20V
w201 190E
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Sieltähän se vika selvisi, ei ole ollut riittävästi jäähdytystä motin rakenteissa. Vaurioita ei olisi tullut, jos öljyä ja ahtoilmaa olisi jäähdytetty riittävästi.
+358 18B8FE99
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5425
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Eihän tuolle enään mitään voi mutta onko Pera8x aavistuksia mikä tuon motin tappo uudelleen?

Jos lämpö niin miksi vain yhdessä pytyssä näkyy noin selvät jäljet ja muissa ei mitään? Luulis muissakin olevan jälkiä? Enkä oikein usko sitä että olet laulattanu pitkiä matkoja pedaali suorana? Vetäny raskasta kärryä tms?

Sillä vaan kyselen kun omissakin yhdessä on tuo mosa.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Jari Ke kirjoitti:Eihän tuolle enään mitään voi mutta onko Pera8x aavistuksia mikä tuon motin tappo uudelleen?

Jos lämpö niin miksi vain yhdessä pytyssä näkyy noin selvät jäljet ja muissa ei mitään? Luulis muissakin olevan jälkiä? Enkä oikein usko sitä että olet laulattanu pitkiä matkoja pedaali suorana? Vetäny raskasta kärryä tms?

Sillä vaan kyselen kun omissakin yhdessä on tuo mosa.
Voihan siellä olla kakkosen öljysuihku persiillään.
+358 18B8FE99
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Ei se nyt ainakaan jäähdytyksen puutteesta johdu. Ahtopaineet minimaaliset, cooleri ja öljyillekkin oma erillinen jäähdytin. Jos tosta viälä jäähdyttää, niin käy liian kylmänä.

toki tolla on ajettu vakiona lähes koko moottorin elin ikä. Eikä tossa mitään cooleria ole vakiona. Taitaa olla vähän susi jo syntyessään.
W201 250DT 20V
w201 190E
malzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Ti 03.12.2013 21:21
Paikkakunta: Turku

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja malzi »

Vaikuttaisiko tuohon 2 sylinterin kulumiseen se että vakio turbon imusarja puhaltaa aika lailla suoraan 2 sylinteriin eikä paine jakaudu tasan ?
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Tuosta kuvasarjasta voi päätellä, ettei kakkossylinterin mäntä ole saanut riittävää jäähdystystä, eli joko öljysuihku on viallinen tai öljy ala-arvoista ja riittämätön voitetlemaan sylinteriryhmää. Mäntä voi olla viallinen tai ei alkuperäinen turbon taottu mäntä, voi olla kakkosmännässä männänrenkaissakin vikaa.
+358 18B8FE99
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Varmaan ollu niin huanoo öljyä, ettei oo voitelu piisannu enää kakkospytylle. Muille pytyille on kyllä riittäny.. no joo.

voihan siellä olla öljyruiskukin viallinen. Taikka sitten se vaan kulahtaa ton imusarjan muatoilun takia, kuten ylempänä jo kerrottiin. Eikä taida olla ihan ensimmäinen 602 turbo, mikä hajoo kakkosesta. mistäpä näistä tietää.
W201 250DT 20V
w201 190E
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Hajottaa ne 603 koneetkin 2 mäntiä, tai ainakin mulle on sattumalta osunut jo 2 tapausta. Eikös sama "vika" ollut jo om617 koneessa?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jokunen tarjous tullut moottoreista. 602sen alakertaa ja sen sellasta tullut, mutta sitten tänään tuli 605:sta tarjous. houkuttelee aika kivasti.. tarvii soitella ja sopia tarkemmin mahdollisen myyjän kanssa. jos kaikki menee putkeen, niin ihan lähipäivinä pääsen hakeen konetta ja asenteleen paikoilleen.

vanhan koneen jaksan ehkä tänään nykästä pois paikoiltaan. joutuu vissiin laatikon tiputtaan eka ja sitten vasta nostaan koneen pois. vai kuinka se moottori on järkevintä hoitaa poies tuolta konehuoneesta? laatikon kanssa pakettina? vai mahtuuko tuleen pakettina? aika ahtaan olonen tuo pikkumersu siitä laatikon yläpuolelta.. ja kun on vielä tomaatti, mikä on isompi, kun manuaalit.
W201 250DT 20V
w201 190E
I6K8
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 06.08.2014 17:43

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja I6K8 »

Lukkopelti irti ja auton perää vähän ylemmäs - ja tulee pakettina.
S202 M111.921 -97
K10 Micra 1,2LX -92
ex. S203 OM612.962 -01
ex. W201 M103.942 -89
ex. W201 M102.962 -90
ex. W201 M102.962 -90
ex. W123 OM617.912 -85
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Anteeksi maalaisuutrni, mutta mikä on lukkopelti?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3975
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja Nozki »

pera8x kirjoitti:Anteeksi maalaisuutrni, mutta mikä on lukkopelti?
Eiks vaan se ole se about koko auton levyinen poikittainen pelti, jossa konepellin lukko on kiinni. Ja on siinä tietty syyläri ja lamput ja pari tyyppikilpeä yms kans enemmän tai vähemmän kiinnitettynä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Ei sieltä mitään lukkopeltiä tarvitse irrottaa, riittää kun syyläri ja ilmastoinnin lauhduttimen sekä viskon ottaa pois ennen nostoa.
Nosto tapahtuu moottorissa olevista nostokohdista, moottori ja vaihteisto yhdessä. Hiukan kannattaisi etupäätä nostaa, esimerkiksi ajamalla etupyörät parin kakkosnelosen lankun päälle, silloin helpottuu vaihteiston kääntyminen oikeaan nostoasentoon.

EDIT: Luulin että sitä osataan tehdä autoremonttia kun niin retostellaan osaamisella. Kyseiset hommat ovat rutiina niille jotka tekevät mainittuja töitä ammatikseen. Harrastajatkin oivaltavat työjärjestyksen ja osaavat ratkaista ongelmat itsenäisesti.
+358 18B8FE99
Avatar
T-D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 24.09.2007 23:09
Paikkakunta: Rauma

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja T-D »

Jos irrotettava lukkopelti niin se pois ynnä muut syylari, visko jne ja laatikko/moottoripaketti kerralla pois. Jos ei irrotettavaa lukkopeltiä niin suosiolla laatikon kannake auki, mottia pikkusen etupäästä kevittäen laatikon pultit auki ja veks. Tietty jos race mielellä oot niin rälläköit lukkopellin pois ja teet siitä pultattavan 8)
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

noniin. kiitosta vaan vastauksista niille, ketkä vastasi asiallisesti.

jos tässä joku retostelee osaamisillaan, niin se on kylläkin rumilus aka kulmala. millon mitäkin paskanjauhantaa jostain ihan olemattomista asioista. epämääräsiä vastauksia ja kiertelyitä yms. ei mitään selkeetä vastausta juuri koskaan mihinkään kysymykseen. no, mitä voi odottaa ihmiseltä, jonka osaaminen perustuu muiden kertomaan ja netistä, taikka kirjoista lukemaansa, mutta oma kokemus puuttuu kokonaan?

minä sentään uskallan rohkeesti kysyä siinä kohtaa, kun en ole varma, enkä edes yritä olla tietävinäni asioita, mitä en tiedä. toisin, kun rumilus. tai kulmala. tai rosvoroope. tai montako noita nikkejä sulla täälä nyt sitten lopulta olikaan..? aina pätemässä millon mistäkin asiasta, mutta koskaan ei osaa vastata mihinkään kysymykseen mitään järkevää. mun pualesta voit mennä päteen jonnekkin muualle. mene vaikka sinne suoli24, tai ilmalämpöpumppufoorumille sekoileen. tai minne vaan muualle. kai sulla riittää leikkikenttiä enemmänkin. ketään ei kiinnosta sun momentti solmupisteet, eikä värähtelyt, eikä mikään muukaan mitä täälä selvität. jos ei asiallisesti kykene mihinkään vastaan, niin parempi pitää turpa kiinni.

ja mitä tulee omaan osaamiseeni, niin kertaakaan en ole mersusta konetta nostanu pois. sen verran hyvin koneet kestäneet meseissä, että pienemmillä remonteilla on selvitty tähän saakka. tällä kertaa vaan kävi toisin. mutta oppia ikä kaikki.

on kyllä kerta kaikkiaan hankala tapaus tuo takiainen. ei niinku millään pääse eroon, vaikka kuinka moneen kertaan sille on annettu potkut tältäkin foorumilta. aina se vaan tulee takasin trollaileen.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jatketaas taas. meinaa hermot kyrvähtää tuon yhden ääliön takia..

mutta mutta. en jaksanu kovin kauaa peuhata auton kimpussa. irrottelin kaikki letkut ja johdot, coolerin putket ja vesiletkut, pakarin yms. nyt se olis kokolailla nostoa vaille valmis paketti. kartaani pitää vielä ottaa pois, niin periaatteessa sais nostaa koneen poies. mietiskelin tässä vain, että pisäisköhän kuitenkin ottaa se toosa erikseen irti. vois olla helpompaa. noita vaihdelaatikoiden vaihtoja tullu jonkun verran reenattua edellisen mersun kanssa. :D se olis nopee ja helppo siitä laskea alas, josko se jotain auttais moottorin irrotuksessa.
W201 250DT 20V
w201 190E
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

pera8x kirjoitti:jatketaas taas. meinaa hermot kyrvähtää tuon yhden ääliön takia..

mutta mutta. en jaksanu kovin kauaa peuhata auton kimpussa. irrottelin kaikki letkut ja johdot, coolerin putket ja vesiletkut, pakarin yms. nyt se olis kokolailla nostoa vaille valmis paketti. kartaani pitää vielä ottaa pois, niin periaatteessa sais nostaa koneen poies. mietiskelin tässä vain, että pisäisköhän kuitenkin ottaa se toosa erikseen irti. vois olla helpompaa. noita vaihdelaatikoiden vaihtoja tullu jonkun verran reenattua edellisen mersun kanssa. :D se olis nopee ja helppo siitä laskea alas, josko se jotain auttais moottorin irrotuksessa.

Ei näköjään mennyt ohjeistukset perille, miten tekniikka kokonaisuudessaan otetaan oikeaoppisesti pois paikaltaan.
Mersu on suunnitellut tarkasti nostokorvat , joista nostamalla moottori vaihteistoineen tapahtuu ongelmitta.
Mitäpä tässä tämän enempää työmenetelmistä enää selvittää. Kukin taaplaa tyylillään.
+358 18B8FE99
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1607
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

J.Kulmala kirjoitti:Hiukan kannattaisi etupäätä nostaa, esimerkiksi ajamalla etupyörät parin kakkosnelosen lankun päälle, silloin helpottuu vaihteiston kääntyminen oikeaan nostoasentoon.

vai että etupäätä ylemmäs... sitten pitää moottori ja vaihelaatikko paketti nostaa vielä pystymmäs että se taipuu sieltä pois. :D


ite teen niin että eturenkaat pois ja keula alas, vaikka irto vanteet kyljelleen etupalkin/tukivarsien alle ja perää ylös.
mutta tämähän on alkuperäinen turbokori jolloin siinä on irrotettava lukkopelti niin kone tulee laatikoineen vaikka tasamaalla pois.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

taas tuli rumilukselta ihan väärää "tietoa". onnkeks jukkis antoi selkeet neuvot, millä edetä. näillä mennään.

luultavasti perjantaina lähden hakeen uutta moottoria, 605:sta. sitä ennen olis kaiketi hyvä saada vanha motti pois.. mutta mutta. aika näyttää millonka sen sitten jaksaa ja kerkiää nykästä sieltä pihalle.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kertakaikkiaan rasittava tapaus tuo rumilus. Mikähän se psykiatrin virallinen diagnoosi on tuollaiselle, kai se jokin persoonallisuushäiriö on :roll:
S124 300TE
W124 300D
malzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Ti 03.12.2013 21:21
Paikkakunta: Turku

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja malzi »

Tenavan lukkopelti kun on vieläpä irrotettava, niin suosittelen lämpimästi ottamaan lukkopellin pois ja pakettina nostamaan :thumbup: hiukan joutuu pystyasennossa nostamaan mutta tulee nätisti.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

päivitellääs hiukan.

juurikin vartti sitten pääsin takas himaan. oli kauhee kiire duunissa, mistä sitten päästyäni painelin suoraan kaasu pohjassa kaverille, mistä taas kaasu pohjassa toisella, koukullisella autolla meille hakeen kärry perään ja taas nilkka suorana kaatopaikalle tyhjentään kärriä. kauhee kiire sen takia, kun pääsin töistä vasta viideltä ja kaatopaikka menee kiinni jo kuudelta. no, kerettiin tyhjään kärri ja päästiin jatkaan matkaa kohti laviaa.

lavialla odottelikin nimierkki dupu moniventtiili tubodiiselimoottorin kanssa. siinä hetki turistiin niitä näitä ja nykästiin motti kärryyn ja lähettiin tallia kohti. jätettiin motti sinne ja siitä sitten sain vielä kyydin himaan.

nyt on sitten moottori, mikä pitäis asentaa paikoilleen. mitähän kaikkia muutoksia tohon tarvii tehdä, että se saadaan sinne toimimaan? taikka mitä kaikkia tarvii ottaa vanhasta moottorista? lähinnä ajattelin noita kaikkia antureita yms.. pelaako noilla 605:sen omilla antureilla, vai tarviiko ottaa vanhasta kaikki lämpöanturit, öljynpaineanturit, öljynmääräanturit, kierroslukuanturi... jne? jos joku tietää noihin vastauksia, niin olisin kiitollinen. pumppu olis kiva saada pelaan sillain, että ELR toimii kanssa samaten kierroslukumittari ja hehkut ja kaikki pelais normaalisti.

huomenna ajatus mennä pajalle koko päiväks touhuaan. hommaa piisaakin, koska moottorista puuttui vallan pakosaja ja imusarja on muovinen. ostin sitten alumiinisen 606:n imusarjan mukaan, niin saa siitä sitten nikkaroida sopivan. mikähän noista torvista muuten kannattaa ottaa poies, että passaa hyvin tohon 605:een? sekin tieto olis kovin tervetullutta.

ja sellanenkin vielä tuli mieleen, että onko tossa 605:sen sähköpumpussa 6mm elementit, vai muistanko väärin? ja onko koko pumpulla mitään arvoa, vai kannattaako nykästä elementit poies ja loppu pumppu roskiin? eihän tollaset boschin pumput mene ikinä miksikään, kestää ajaa vaikka kuinka monta mersun moottoria rikki, mutta pumppu pelaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ajattelin tehdä vähän pumppuhuoltoakin samalla, kun se kerta on nyt irti. sorvissa pyöritellä ja kattella syötö tasaan. samalla mietin, että jos vaihtais ne suutin putkien lähtojen tiivisteet ja takaiskuventtiilit, vai mitä ne nyt olikaan. kun ei vieläkään ole tiedossa se originaali käntiinlähtövaiva, mikä tossa edellisessä motissa oli. niin olis sitten ainakin pumppu kunnossa. hyvin se kyllä ruikki suuttimienkin läpitte noinkin..
W201 250DT 20V
w201 190E
kedle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Su 20.01.2013 20:14
Paikkakunta: Oulu

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja kedle »

Vaijeritalja on aika ässä tuohon moottorin nosteluun, saa helposti käännettyä paketin eri kulmaan. Pystärissä lukkopelti on kiinteää mallia ja runkonumerokin on vielä siinä niin ei viittinyt alkaa irrotteleen. Vaijeritaljalla paketin saa melkeen 45 asteen kulmaan ja moottorin irrotus/asennus hoituu nätisti ja nopeesti. Mutta joo jos kerta tenavan lukkopelti on irrotettava niin mitäpä tuolla sitten tekee :D

Kuva
W124 E420 -93
W123 300D turbodiesel -84
Yamaha YZF-R1 -06
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1607
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Anturit öljynmäärä anturia lukuunottamatta vanhasta moottorista.
Mese foorumin puolelle tehtiin jeemun kanssa aikonaan ohjeet kapiakantinen-> leviäkantinen muutokseen.

edit. Tuossa linkki. Kuvat oli hävinnyt mutta saa kai siitä jotain selvää ilmankin.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=21498" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kierroslukumittarin anturi on ainoa olellisesti erilinen tapaus, eli tässä tapauksessa selviää helpoimalla kun poraa sille reijän ja se mittaa startin kehältä kuten ennenkin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

hienoa. kiitosta vaan. helpompi asennella kaikki valmiiks, kun molemmat koneet on poissa autoista.

saa nähä pääseekö sitä ollenkaan asenteleen viikolloppuna yhtää mitään. meinaa flunssaa puskea päälle. karsee vilu.. no, imasee vähän sumppia ja buranaa naamariin ja kattelee, josko se siitä vähän helpottais.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Onko nää lohkot keskenään päälleppäin "samat". Mietin vaan, että pitää varmaan toi öljynputsarin jalkakin vaihtaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Mites alipainepumppu ja vesipumppu? Vanhasta koneesta vaan? Varmaa vähä niinku kaikki tosta vanhasta koneesta..?
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin