Eli W124 tuntunut vähän levottomalta ja natisevalta viimeaikoina varsinkin vinolla tiellä, ja tänään keulan ilmaan saatuani esiintyi mielenkiintoista klappia. Renkaat suorassa klappia ei esiinny missään (alapallokin testattu alatukivarresta tunkkaamalla), mutta renkaita kääntäessä se vanne joka osoittaa ulospäin alkaa heilumaan ikävän paljon. Sen verran tunkeilla katsoessa totesin, että raidetangot liikkuvat klappaavalta puolelta, eikä kummassakaan päässä esiintynyt klappia. Muutenkin raidetankojen nivelet vaihdettu puolivuotta sitten. Ratti ei heilu tuon ulospäin käännetyn renkaan mukana, ennen "ääriasentoa", jolloin toinenkin rengas lähtee liikkeeseen mukaan.
Lyhyesti: Ulospäin käännetyssä renkaassa selvä (noin 10cm) klappi. Raidetangot liikkuvat mukana niin pitkälle kuin näkee, joten ainakaan ulommista nivelistä ei pitäisi olla kyse. Mitä muuta tuolla voi olla rikki? Simpukka?
W124 Ohjauksessa väljää ääriasennoissa
W124 Ohjauksessa väljää ääriasennoissa
Vanhat:
W124 230TE 88
W124 200 87
Audi 100 95
Audi TT 02
Nykyiset:
Porsche 931 85
Porsche 924 77
W207 200 CGI 10
W124 230TE 88
W124 200 87
Audi 100 95
Audi TT 02
Nykyiset:
Porsche 931 85
Porsche 924 77
W207 200 CGI 10
Re: W124 Ohjauksessa väljää ääriasennoissa
No tuota, simpukka tai apusimpukka vastauksena tuohon alimmaisen rivin kysymykseen, MUTTA, W124:n ominaisuuksiin kyllä ihan kuuluu se, että väljyyttä on sitä enemmän, mitä enemmän pyörät ovat käännettynä. Muistan itsekin yhdestä katsastuksesta (olisko jopa ollut ensimmäinen kerta ikinä oman W124:n kanssa reilu 10 vuotta sitten), kun melkein säikähdin järkyttävältä vaikuttavaa klappia pyörissä, kun olivat käännettyinä. Katsastusmies vain totesi, että näin sen näissä Mersuissa kuuluukin olla - katsopa kun käännetään pyörät osoittamaan suoraan, niin väljyyttä katoaa kovasti. (Olkoonkin, että silloin kyllä oli toinen raidetangon pää myös sen verran väljä, että siitä sai korjauskehoituksen.)
Eli en olisi itse tuosta yhtään huolissani. Tosin, en nyt osaa tarkemmin sanoa tuosta väljyyden määrästä, että kuinka paljon sitä tavanomaisesti on. Tuo 10cm on vissiin mitattu renkaan ulkoreunasta siitä kohdasta, jossa eniten pääsee liikkumaan?
Eli en olisi itse tuosta yhtään huolissani. Tosin, en nyt osaa tarkemmin sanoa tuosta väljyyden määrästä, että kuinka paljon sitä tavanomaisesti on. Tuo 10cm on vissiin mitattu renkaan ulkoreunasta siitä kohdasta, jossa eniten pääsee liikkumaan?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 Ohjauksessa väljää ääriasennoissa
Joo juuri tuosta renkaan ulkoreunasta mitattu. Ohjaus vain selvästikkin muuttunut levottomammaksi kesän aikana, ja viimeisen niitin toi asuinalueen uudelleen asfaltointi (teistä tehtiin hiukan vinommat kuin aikaisemmin, kun vedet jäi seisomaan). Luulisi, että uudella asfaltilla auto olisi mukava ajaa, mutta ohjaus tuntuu kaatuvan alle vinolla pinnalla kääntyessä, ja pari kertaa Helsingissä hitaassa pyörityksessä myös tuntunut tosi ennalta-arvaamattomalta. Mukulakivetyksellä, sekä kuopissa kuuluu selvästi narinaa edestä, ja tarpeeksi voimakkaasti rengasta heiluttaessa juurikin tuon klapin alueella tuo ääni tuntui esiintyvän, tosin miedompana, kun ei auton massaa ollut päällä.
Vanhat:
W124 230TE 88
W124 200 87
Audi 100 95
Audi TT 02
Nykyiset:
Porsche 931 85
Porsche 924 77
W207 200 CGI 10
W124 230TE 88
W124 200 87
Audi 100 95
Audi TT 02
Nykyiset:
Porsche 931 85
Porsche 924 77
W207 200 CGI 10
Re: W124 Ohjauksessa väljää ääriasennoissa
Renkaat käännettynä löytyvä välys on normaalia, ei merkitystä.
wiimax.fi
Re: W124 Ohjauksessa väljää ääriasennoissa
Narinaa..alapallo kuiva/lopussa..tutki myös irtaallaan toinen pää ohjaus iskarista.
Toisaalta täällä kerrotaan kun narisee alapallo se on loppu ja mulla narinaan auttoi öljyä neulalla ja alapallot on ehjät??!!!
Ohjaus voi olla jäykkä ja kulmikas eli hyökk'ää minne sattuu jos vähänkin kääntää kun aluksi ei tapahdu mitään...alapallo.
Toisaalta täällä kerrotaan kun narisee alapallo se on loppu ja mulla narinaan auttoi öljyä neulalla ja alapallot on ehjät??!!!
Ohjaus voi olla jäykkä ja kulmikas eli hyökk'ää minne sattuu jos vähänkin kääntää kun aluksi ei tapahdu mitään...alapallo.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-





