Kumpi olisi kannatavampi: Holsetin hx35 vaiko hx40? ja millä pakokotelolla #14 #16 vaiko #18 ?
Amatööri kaipaa apuja
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
Kiitoksia avusta! Onko tuo herlevin 8mm liian iso tuolle kokoonpanolle? Tieten eihän siitä pumpusta tarvi kaikkia mehuja irti ottaaKuisma_ kirjoitti:Ehdottomasti mielummin Hx40 ja 16# pesällä. Itsellä pelas pirun hyvin kunnon plenium imusarjan ja pitkän pulssipakosarjan kanssa. Pirun herkästi heräili (alle 3000rpm) ja huipputehot n.415hp 640nm n.2bar paineella. Pumppu oli viistetyillä seiskoilla.
Jos haluat pitää paremmat käyttöauton ominaisuudet niin 7mm elementeillä ja jos haluat enemmän voimaa niin kaseilla. Etkä saakkaan noista kaseista kaikkea irti ilman erillistä sähköstä siirtopumppua ja isompia polttoainelinjoja.Paabeli kirjoitti:Kiitoksia avusta! Onko tuo herlevin 8mm liian iso tuolle kokoonpanolle? Tieten eihän siitä pumpusta tarvi kaikkia mehuja irti ottaaKuisma_ kirjoitti:Ehdottomasti mielummin Hx40 ja 16# pesällä. Itsellä pelas pirun hyvin kunnon plenium imusarjan ja pitkän pulssipakosarjan kanssa. Pirun herkästi heräili (alle 3000rpm) ja huipputehot n.415hp 640nm n.2bar paineella. Pumppu oli viistetyillä seiskoilla.
Siekkinen kirjoitti:Jos haluat pitää paremmat käyttöauton ominaisuudet niin 7mm elementeillä ja jos haluat enemmän voimaa niin kaseilla. Etkä saakkaan noista kaseista kaikkea irti ilman erillistä sähköstä siirtopumppua ja isompia polttoainelinjoja.Paabeli kirjoitti:Kiitoksia avusta! Onko tuo herlevin 8mm liian iso tuolle kokoonpanolle? Tieten eihän siitä pumpusta tarvi kaikkia mehuja irti ottaaKuisma_ kirjoitti:Ehdottomasti mielummin Hx40 ja 16# pesällä. Itsellä pelas pirun hyvin kunnon plenium imusarjan ja pitkän pulssipakosarjan kanssa. Pirun herkästi heräili (alle 3000rpm) ja huipputehot n.415hp 640nm n.2bar paineella. Pumppu oli viistetyillä seiskoilla.
Paabeli kirjoitti:hervelin 8mm pumppu
Kyllä se taitaa parempi olla. Hx35:sella herää alempaa mutta tahtoo mennä ylhäällä tukkoon ja sen takia jää tehoja uupumaan. Hx40 super on omasta mielestä parempi kuin kumpikaan noista. Herää paremmin kuin hx40 ja kärsii pitää riittäviä paineita.Paabeli kirjoitti:Eiköhän tuo seiskamynä löydy talven mittaan, ostaa kaikki muut valmiiksimutta tuo hx40 siis ennemmin kun 35?
Tämä täytyy kyllä nyt kyseenalaistaa! Mulla on mynän 8mm käyttö ajossa ja ei oo mitään pahaa sanottavaa. Pelaa ihan niinkun vakio. Syöttöä tulee toki reilusti jos niin ruuvit säätää, mutta saa sen pidettyä kohtuudessakin. Polttoaineen kulutuskin on pienempi kun vakiona.Siekkinen kirjoitti:
Jos haluat pitää paremmat käyttöauton ominaisuudet niin 7mm elementeillä ja jos haluat enemmän voimaa niin kaseilla. Etkä saakkaan noista kaseista kaikkea irti ilman erillistä sähköstä siirtopumppua ja isompia polttoainelinjoja.
Mitä muuten porukka tarkoittaa tuolla heräämisellä? Sitä kun turbo alkaa tuottaa vähänkään (0.1bar ->) painetta, vai sitä kun on painetta on siten että veto oikeasti alkaa?Kuisma_ kirjoitti:Ehdottomasti mielummin Hx40 ja 16# pesällä. Itsellä pelas pirun hyvin kunnon plenium imusarjan ja pitkän pulssipakosarjan kanssa. Pirun herkästi heräili (alle 3000rpm) ja huipputehot n.415hp 640nm n.2bar paineella. Pumppu oli viistetyillä seiskoilla.
Saahan ne kasit siihen käyttikseen laittaa jos haluaaPTracing kirjoitti:Tämä täytyy kyllä nyt kyseenalaistaa! Mulla on mynän 8mm käyttö ajossa ja ei oo mitään pahaa sanottavaa. Pelaa ihan niinkun vakio. Syöttöä tulee toki reilusti jos niin ruuvit säätää, mutta saa sen pidettyä kohtuudessakin. Polttoaineen kulutuskin on pienempi kun vakiona.Siekkinen kirjoitti:
Jos haluat pitää paremmat käyttöauton ominaisuudet niin 7mm elementeillä ja jos haluat enemmän voimaa niin kaseilla. Etkä saakkaan noista kaseista kaikkea irti ilman erillistä sähköstä siirtopumppua ja isompia polttoainelinjoja.
Sitä nimenomaan että siitä kohtaa alkaa kierrokset nousemaan nopeasti ja tuottamaan painetta siitä eteenpäin kunnolla. EN tarkoita sillä sitä että kyylätään silmä kovana ahtomittaria millon on se 0.1 paineen puolella.PTracing kirjoitti:Mitä muuten porukka tarkoittaa tuolla heräämisellä? Sitä kun turbo alkaa tuottaa vähänkään (0.1bar ->) painetta, vai sitä kun on painetta on siten että veto oikeasti alkaa?Kuisma_ kirjoitti:Ehdottomasti mielummin Hx40 ja 16# pesällä. Itsellä pelas pirun hyvin kunnon plenium imusarjan ja pitkän pulssipakosarjan kanssa. Pirun herkästi heräili (alle 3000rpm) ja huipputehot n.415hp 640nm n.2bar paineella. Pumppu oli viistetyillä seiskoilla.
http://www.ahtoja.com/product/19/hks-style-60mm" onclick="window.open(this.href);return false; Tuommonen ihan ok?Siekkinen kirjoitti:Jep, sen kyllä huomaa millon se "herääminen" tapahtuu kun paineet ja kierrokset alkaa kipuamaan nopeasti ylöspäin. Hukkaportteja myydään monissa viritysosaliikkeissä. Esim kkd motorsport, hevosvoima.com, ahtoja.com... Riippuu haluatko huomattavasti halvemman kiinalaisen (ns."huonomman" joka kyllä toimii yleensä aivan hyvin) vai jonkun parin kolmen sadan merkkituotteen. Joku 50-60mm on varmasti riittävä ja siihen tarpeeks jäykkä jousi ettei tule näitä paljon puhuttuja ahtojen karkailuongelmia kun joutuu jousta kirimään älyttömästi.
Unohda kun on vähäpäästöinenW124_E300DT kirjoitti:Joo, no tuossa omassa yksilössä on siellä keulilla ilmastoinnin kenno joten ainakaan sinne syylärin eteen sitä ei helposti saa.. Varmaankin sitten puskurin alapuolelle, jos se keulaan laitetaan.
Pakosarja ja imusarja menis sitten uusiksi ja imupuolen putket pitäsi vetää hyvin nätisti.. Pitää tutkia asiaa... Kuten vähän muutakin, tomaatinvahvistus, pumppu jne.
Olisiko jollakulla kuvaa sellasesta mahdollisimman OEM-lookin välijäähyn toteutuksesta OM603:een, eteenkin imusarjan ja pakosarjan osalta? Se olisi hyvä jos ne näyttäisivät siltä että kuin olisivat olleet jo tehtaalta lähtien sellaisiaEGR vähän kiusaa tuolla pakosarjassa ja tuossa imupuolella... Kun on vähäpäästöinen. Onkohan tuohon alkuperäisen pakosarjan laippaan suoraan saatavilla mitään bolt-on ahdinta, niin ei välttämättä tarvitsisi pakosarjaa rakennella?
Ja tarkoituksenahan on nimenomaan muutoksen jälkeen käydä penkki, päästötestit ja muutoskatsastus läpi että papereissakin kaikki on virallisena.