
200 d pumpun säätö
Re: 200 d pumppu
kyllä kyllämakopa kirjoitti:pystyyykö myös 124 200d mooottoria käyttämään pumpun takakansi auki

Mika.T kirjoitti:hehee.. alkopa tuo oma 300nen pukkamaan semmosta lakua putkesta että taiampa pyöräyttää syöttöä hiukka pienemmälle...vetoja kyllä tuli reilusti lisää... kone vetää nyt vi...matta 5200-5500kierroksille ennen kuin vaihtaa isompaa...
kui ihmeessä ? , anna mennä vaan

200d pumpun säätö
lomalle loms
palataan aiheiseseen noin viikon päästä , kiitos asialle uskoisillle messeille 


makopa
juu hyvin alko kulkemaan. savutus ei lopu kierroksilla.. vaan ennemminkin alkaa vasta siinä 4000+ kierroksillaepk kirjoitti:Mika.T kirjoitti:hehee.. alkopa tuo oma 300nen pukkamaan semmosta lakua putkesta että taiampa pyöräyttää syöttöä hiukka pienemmälle...vetoja kyllä tuli reilusti lisää... kone vetää nyt vi...matta 5200-5500kierroksille ennen kuin vaihtaa isompaa...
kui ihmeessä ? , anna mennä vaan, loppuuko savutus vedätyksen lopuksi ? , jos loppuu niin hyvä se on !
Julli kirjoitti:Onkohan kuinka tyyris säädättää pumppu turposäätöihin esim. pp-dieselissä mikäli pumpussa ei ole muuta korjattavaa?
PP D tuolla toisessa ketjussa kirjoitti:Säädön hinta, jos tuot koko auton, on 250 euroa.
Tämä ei sitten ole mainos, vastasin ku kysyttiin....
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Onkohan pumpuissa jotakin eroa jos esim. muutaman vuoden nuorempi malli? Vai onko nämä kaikki 124 200d pumput samanlaisia. Suunnittelin että jos hommais toisen pumpun tuohon.
Onko kukaan muuten rakentanut nuihin jonkulaista savutuksenestoa vai tarviiko semmosta edes jos vakiot sisuskalut?
Onko kukaan muuten rakentanut nuihin jonkulaista savutuksenestoa vai tarviiko semmosta edes jos vakiot sisuskalut?
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
ex. W124 200DT -87 155kW
pumpuissa on eroja
On niissä pumpuissa eroja, uudemmissa vähäpäästösissä on virityskäyttöön parempi pumppu, ainakin turbohommeleissa.Niissä on myös savutuksenestolaite, joka toimii vuoristossa ajettaessa. Eli kun ilmanpaine laskee, pumppu antaa vähemmän kakkua. Tälläisen pumpun voi ilmeisesti muuttaa myös turbokäyttöön toimivaksi, eli kun paine nousee, antaa enemmän kakkua. Joku oikea asiantuntija varmaan osaa kertoa paremmin aiheesta.
säädin kesällä yhden kierroksen lisää syöttöä ja nyt syksyllä sain auton pomppaamaan katsastuksesta k-arvolla 3,9
viikonloppuna otin säätöä takaisin 1 ja 1/4 kierrosta sekä löysäsin kaasuvaijeria himpun verran. uusintakatsastus toi leiman paperiin k-arvolla 2,4.
aika paljon vaikuttaa tuollainen pikku tunetus...

viikonloppuna otin säätöä takaisin 1 ja 1/4 kierrosta sekä löysäsin kaasuvaijeria himpun verran. uusintakatsastus toi leiman paperiin k-arvolla 2,4.
aika paljon vaikuttaa tuollainen pikku tunetus...
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Joo kylmemmät ilmat niin tyhjäkäynti laski liian alas nyt korjattu.keef kirjoitti:Jottei unohtuisi...
Kaikki muuten ok, mutta tyhjäkäynnillä kuulostaa ihan v8:lta ja kone täristää miehekkäästi. Ilmeisesti ei saa tasasesti ainetta, mutta voikos noilla syötön, tyhjäkäynnin ja muilla säädöillä olla merkitystä ravistuksen lisääntymiseen tyhjäkäynnillä? Kuis muilla tärisee
ok. ei ole oikein aikaa julistaa superturbohiluja paikoilleen, joten ajattelin jos sitä ois voinu piristää edes pikkuisen. taidanpa jättää sitten pumpun rauhaan ja körötellä vakiomosalla jonkin aikaa.petska kirjoitti:et kyllä saa vakio elementeillä isoja aikaan...muuta kun pumpun sekaisin...tää on ainakin mun mielipide... kokeiltu on ja kulutus nousee verrattuna kunnolla säädettyyn pumppuun...
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Ei sun tarvikkaan laittaa isoja elementtejä säädätä se vakio pumppu kohilleen minulla putosi kulutus jotain 0,5-1l ja toimii paremmin ja mikä parasta pumppu on tasattu ja laakeri säädin vaihdettu (säätimessä pikkuisen väljää) ja käynti parani mutta en ole käyttänyt penkissä tehojen suhteen että huononiko vai paraniko omien ruuvausten jäliltä ei muuta kun nykäiset pumpun irti ja lähetät PP-Dieseliin säädettäväksi... minä olen vähän ollut tuon virittämisen suhteen vastahakoinen mutta taidan tuossa kesemmällä laittattaa isommat tapit pumppuun ja tupata isomman turbon
kun mitä tuolla teholla näin talvella tekee...tulee vaan poltettua/sulatettua kone tai sitten karkaa lapasesta koko katiska....ja käy hassusti...mutta kesemmällä
.... olihan se jo kesällä kalajoella pp- säätämä toi mesen pumppu kun kävin kiihdytteleen ja ihan tahallaan kävin kokeileen miten rönttä kulkee ja parantamisen varaa jää aina...
ei kait muuta kun sopivan kokoista turboa etsitään... ja hintaista ettei kustannukset karkaa...
coolerikin pitäisi löytää sopiva...kokoinen/hinta...




keef kirjoitti:Ilmeisesti mulla on liikaa hevosvoimia tai jotain. Eikö kellään tietoa, että kun samoilla tyhjäkäyntikierroksilla kylmänä ei tärise/hytky, mut kuumana tärisee/hytkyy, liittynee polttoaineen lämpenemisee ja avautumispaineisiin tai pumpun säätöihin mut miten sen ominaisuuden sais pois.
PP-Diesel

s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
Re: 200 d pumpun säätö
Näyttääkö vm 1989 200D pumppu tältä? http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0241.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 200D -89