Juben w124 250d -91 OM605 ST -SÅLD-

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Ostin OM606 muovin tuohon koneen päälle, eiköhän siitä jotain saada kehitettyä! :thumbup:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Jube kirjoitti: Ja sitten se päävoitto, olin mitannut/ajatellut imusarjan tuloputken olevan 2,5" vaikka tosipuheessahan se on 68mm, tähän siis piti saada 63,5mm mutkan tilalle 68mm 180 asteinen musta mutka jota luonnollisesti ei Suomenmaalta löytynyt ---> Briteistä tilaukseen ja taas odotellaan reilu viikko :|
90 mutka 2.5" silikonia menee kun leikkaa vähän viteeseen sitä päätä,siit sitte rosteri/rauta mutkaa tms,muista väistää sammutusvipu :!: Suotavaa etä se sammutusvipu toimisi silloinkin kun pannussa on ahtoa,ettei se siikoni tai rautaputki estä sitä sammutusvipua kuleksimasta,näin siis jos vedät putket imusarjan alta "huomaamattomasti" :wink:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Terho P kirjoitti:
Jube kirjoitti: Ja sitten se päävoitto, olin mitannut/ajatellut imusarjan tuloputken olevan 2,5" vaikka tosipuheessahan se on 68mm, tähän siis piti saada 63,5mm mutkan tilalle 68mm 180 asteinen musta mutka jota luonnollisesti ei Suomenmaalta löytynyt ---> Briteistä tilaukseen ja taas odotellaan reilu viikko :|
90 mutka 2.5" silikonia menee kun leikkaa vähän viteeseen sitä päätä,siit sitte rosteri/rauta mutkaa tms,muista väistää sammutusvipu :!: Suotavaa etä se sammutusvipu toimisi silloinkin kun pannussa on ahtoa,ettei se siikoni tai rautaputki estä sitä sammutusvipua kuleksimasta,näin siis jos vedät putket imusarjan alta "huomaamattomasti" :wink:
180 asteinen 68mm mutka tilattu joten eiköhän me sillä mennä!
Mitottiin ehtä mahtuu juuri menemään kun kääntaa about 45 astetta auton keulaa kohden, on meinaan tuo BBT kaasupotikka aika mukavasti tiellä :|
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Taas on sekä haettu että Posti tuonut pikkunippeliä:
-19mm nesteletkua.
-Jarrutehostajan kellertyneen muoviputken tilalle vastaavaa mustaa putkea.
-Puuttuvat pakosarjan pinnapultit muttereineen.
-Hukkaporttiin "viton" o-rengas, pitäisi kestää lämpöä.
-Mailateippiä johtojen niputtamiseen orkkis hengessä.

NYT ei ihan oikeasti puutu enään muuta kuin se imusarjan päähän tuleva letku/mutka klemmareineen :roll:

Tämmösellä setillä se olisi pitänyt alunperinkin alkaa rakentamaan niinkuin suurinosa muistakin viriviri Mersuista on rakennettu:
Kuva
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Ja piipusta kun savu kohoaa :thumbup:
Kytkin pelaa, kierrosherkkyyttä on mutta koeajolle ei pääse kun puuttuu edelleen se yksi letku :|
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja johani »

Videota tulossa kaasuttelusta, kierrosherkkyydestä ? :silent: viimeistään valmiina ? Omassa käyttiksessä (OM603 vapari) 2 asiaa jotka ärsyttää: 1. laiska 2. ottaa laiskasti kierroksia :D
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

johani kirjoitti:Videota tulossa kaasuttelusta, kierrosherkkyydestä ? :silent: viimeistään valmiina ? Omassa käyttiksessä (OM603 vapari) 2 asiaa jotka ärsyttää: 1. laiska 2. ottaa laiskasti kierroksia :D
Juu laitellaan videoa kun saadaan säätöihin, ei kai sitä keskeneräisestä :wink:

Mitä on arvon raati mieltä kun meinaan tilata alkuperäisen mallimerkintä lätkän takaluukkuun niin laitetaanko 250d (kuten auto on alunperin ollut) vai 250d turbo (kuten auto on nyt) :roll:
Oma mielipide on että 250d turbo:
Kuva
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Juben w124 250d -91 OM605 turbo -Ensisavut otettu-

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Ei mittää teini tuninki turboja vaikka oiski sellane. Orkkis pittää olla. :D
S124 & W124
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 OM605 turbo -Ensisavut otettu-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Dixon kirjoitti:Ei mittää teini tuninki turboja vaikka oiski sellane. Orkkis pittää olla. :D
Niin orkkis 250d turbon lätkiä tietysti meinasin, kuten kuvassa!

606 muovi paikoillaan, onhan se kokolailla fiksumman näköinen:
Kuva

Kuva

Huohotinventtiili ei vaan mahdu olemaan paikoillaan tuon muovin kanssa, kuinka tärkeä merkitys ko. venttiilillä tällaisessa kokoonpanossa on?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Juben w124 250d -91 OM605 turbo -Ensisavut otettu-

Viesti Kirjoittaja johani »

preston kirjoitti: Johanille: vakio pumppu on mitä on ja siitä kannattaa pyöritellä syöttöjä lisää niin paljo ku saa ja samalla vetäviä vaan rohkeasti lisää. Itellä 5,5 kierrosta vetäviä ja syöttöä 2 kiekkaa. Muuttuu paljo jouhevammaksi käyttää ku kone venyy pitempään. Vaparissaki 7mm pumppu sitte tietenki aivan omaa luokkaansa.

Sitte osasyyllisenä laiskuuteen on tuo kaksoismassavauhtipyörä joka painaa ku synti eli yli 18kg eli karkiasti puolet liikaa.
Se sielä jarruttelee sitä herkkyyttä vaikka se 7mm pumppu oliski paikalla.

Kevyitä vauhtiksiahan kyllä ST sovelluksiin löytyy, mutta tämmöseen perus käyttiksen pieneen herkistelyyn ei mistään.

Itellä tähän liittyen sellanen ikuisuusprojekti menossa, eli tehän ku keretään. Hain tuollasen 300mm halkasijaltaan ja 74mm paksun kiekon vauhtisaihioksi josta olis tarkotus jyystää vakio kytkinpaketille sopiva kohtuupainonen kova vauhtipyörä.

Tällä tosiaan ei kiirettä, mutta jos kevääks sais valmiiks, jos ei ihan häneksi mee. Tällä viikolla saatiin vasta piirustukset tehtyä

Liittekuvassa aihio.
Vakiopumpusta otettu kaikki irti mitä saa ilman suurta savua, ilmapuolta paranneltu ja katalysaattori tyhjennetty, yksi jälkiasennus om603 turbo jätetty 100-0 (rakennettu todnäk päin p) sekä yks alkuperänen 160km/h asti (0.9 ahtoja) hikisesti, mutta jäi kuitenki. semmonen mukavan rivakka vapariksi, mutta eihän sitä yhtään liikaa ole tehoa, tuo ~18kg vauhtipyörähän se on se ilonpilaaja. T-risteyksestä jos lähen kuivalla asfaltilla vasemmalle ykkösellä kaasupohjassa niin ihan varmasti suttaa sisempi vasen rengas yksinään (lukoton :evil: )
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Juben w124 250d -91 OM605 turbo -Ensisavut otettu-

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Jube kirjoitti:
Dixon kirjoitti:Ei mittää teini tuninki turboja vaikka oiski sellane. Orkkis pittää olla. :D
Niin orkkis 250d turbon lätkiä tietysti meinasin, kuten kuvassa!

606 muovi paikoillaan, onhan se kokolailla fiksumman näköinen:
Kuva

Kuva

Huohotinventtiili ei vaan mahdu olemaan paikoillaan tuon muovin kanssa, kuinka tärkeä merkitys ko. venttiilillä tällaisessa kokoonpanossa on?
No nyt näyttää hyvältä om605 muovikannen kanssa, muutenkin tumma konehuone on todella hyvän näköinen! 8)
IG: @pyrytakkunen
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Juben w124 250d -91 OM605 turbo -Ensisavut otettu-

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Jube kirjoitti:
Dixon kirjoitti:Ei mittää teini tuninki turboja vaikka oiski sellane. Orkkis pittää olla. :D
Niin orkkis 250d turbon lätkiä tietysti meinasin, kuten kuvassa!

606 muovi paikoillaan, onhan se kokolailla fiksumman näköinen:
Kuva

Kuva

Huohotinventtiili ei vaan mahdu olemaan paikoillaan tuon muovin kanssa, kuinka tärkeä merkitys ko. venttiilillä tällaisessa kokoonpanossa on?
Niin, eli ilman sitä turbo lätkää tarkotin. :)
S124 & W124
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 OM605 turbo -Ensisavut otettu-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Tänään oli vähän ongelmia!
Kaveri oli käytelly taas autoa ja antanu vähän kierrosta, oli alkanu yhtäkkiä "lotkottamaan" ja käymään huonosti, kerkesi jo minuakin pelotella että ei tällä ajamaan päästy :|
Oli sitten sammuttanut, odottanut hetken ja taas käy normaalisti, olisiko ollut karstaa venttiilin välissä tai suuttimessa jotain hämminkiä?
Karstaa nimittäin on imukanavissa aikalailla, mitenhän nuo saisi putsattua?
Kuva
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
aniemiko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: Pe 28.01.2011 01:30
Paikkakunta: Pornainen

Re: Juben w124 250d -91 OM605 turbo -Ensisavut otettu-

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

Nostaja siellä kantoi todennäköisesti. Itse kerran samaista vaivaa säikkynyt.
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 OM605 turbo -Ensisavut otettu-

Viesti Kirjoittaja Jube »

aniemiko kirjoitti:Nostaja siellä kantoi todennäköisesti. Itse kerran samaista vaivaa säikkynyt.
Jotenkin oudolta tuntuu kun kävi eilenkin niin siististi, toki onhan kone seisonut kolmisen kuukautta ja nokatkin on vaihdettu joten mahdollista kyllä!
Nostajan kantaminen kyllä noin muuten sopisi "oireisiin" :roll:

Ps. Niin miten tuon huohotusventtiilin laita, voiko nakata mäkeen vai pitääkö siirtää eri paikkaan että mahtuu tuo 606 muovi olemaan koneen päällä?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Juben w124 250d -91 OM605 turbo -Ensisavut otettu-

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Imukanavan karstanpoistoon on käsittääkseni olemassa samantyyppinen laitteisto kuin hiekkapuhalluksessa mutta hiekan tilalla käytetään jonkin kasvin siemeniä en muista minkä näin muistelen.

Itte tein rautasahanterästä kaapimen jolla otin paskat pois venttiilin kiinniollessa ja sit paineilmalla puhalsin irtopaskat pois lautasenpäältä ja toisella työkalulla venttiilinvarrelta. Kiiltävänpuhtaaksi ei tällä konstilla lähde mutta onko sillä sitten merkitystä? Jos venttiili ei vuoda niin voiko laittaa cleaneria kanavaan ja nailonharjaa perään? Paineilmallahan se aine sieltä sit silmille tulee kun puhaltaa :)

Kuva kaapimesta jossa on p-askaa. Käytännössä kouru joka teroitettu teräväksi ja sopivan kaarevaksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Jukki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 27.06.2004 18:25
Paikkakunta: Sastamala

Re: Juben w124 250d -91 OM605 turbo -Ensisavut otettu-

Viesti Kirjoittaja Jukki »

Eikai sillä huohotinventtiilillä siä mitää virkaa oo, että vesilintua nakkaat sillä vaan.
Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Ilman huohotinventtiiliä tulee melkoinen höyryveturi. Huohotuksen kaasut on saatava kondensoitumaan jonnekin, yleensä uudelleen kiertoon niinkuin alkuperäinen systeemi on.
+358 18B8FE99
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja Jube »

J.Kulmala kirjoitti:Ilman huohotinventtiiliä tulee melkoinen höyryveturi. Huohotuksen kaasut on saatava kondensoitumaan jonnekin, yleensä uudelleen kiertoon niinkuin alkuperäinen systeemi on.
Juu siirrettiin huohotinventtiiliä vähän niin nyt mahtuu olemaan :thumbup:
Lähteekö nuo karstat kanavista kun antaa vähän ronttosta?

Nyt on paikallaan 605 johtosarja mutta lämpömittari ei toimi, mihin sen kaksinapaisen liittimen toinen (vihreä) karva kuuluu mennä kun valkoinen menee anturille?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
mage_90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1123
Liittynyt: La 15.08.2009 21:54
Paikkakunta: savonranta/ylämylly

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja mage_90 »

valkoinen on hehkun lämpötila ohjaimen johto ja vihreä on lämpömittarin piuha
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.

w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja Jube »

mage_90 kirjoitti:valkoinen on hehkun lämpötila ohjaimen johto ja vihreä on lämpömittarin piuha
Toimiiko molemmat siis samalla anturilla?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja veskola »

Monissa tuon aikakauden moottoreissa on lämpötila-anturi jossa on 2 NTC vastusta, toinen mittarille ja toinen hehkuboksille, tai miten ne nyt onkaan niitä tehtaalla arponeet. Se lämpötilan mukaan muuttuva vastus näkyy noissa maata eli kantta vasten. Joskus laitoin niitä mittaustuloksia tälle forumille siitä Viton vastaavasta anturista. Erikseen voi olla vielä toinen 1 napainen anturi, esimerkiksi automaattilaatikon tietokoneelle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
mage_90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1123
Liittynyt: La 15.08.2009 21:54
Paikkakunta: savonranta/ylämylly

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja mage_90 »

eri anturi on hehkun anturi ja lämpömittarin anturi.
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.

w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja Jube »

mage_90 kirjoitti:eri anturi on hehkun anturi ja lämpömittarin anturi.
Juu niin on, huomasin eilen kun kävin tutkimassa vanhaa konetta!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
kuokka12
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 19.12.2011 22:31

Re: Juben w124 250d -91 OM605 turbo -Ensisavut otettu-

Viesti Kirjoittaja kuokka12 »

PTracing kirjoitti:
Jube kirjoitti:
Dixon kirjoitti:Ei mittää teini tuninki turboja vaikka oiski sellane. Orkkis pittää olla. :D
Niin orkkis 250d turbon lätkiä tietysti meinasin, kuten kuvassa!

606 muovi paikoillaan, onhan se kokolailla fiksumman näköinen: --
No nyt näyttää hyvältä om605 muovikannen kanssa, muutenkin tumma konehuone on todella hyvän näköinen! 8)
+1 Täältäkin. Toi on todella hyvän näköinenkonehuone 8)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Koppa toimii nyt hyvin! Ehkä maalaisin nuo pinnat sekä muovista että tuosta päätypalikasta kiiltävän mustaksi niin toisi kivan kontrastin tuohon muuten hyvinnkin mattaan ja orkkisasuiseen konehuoneeseen. Edelleen olen sitä mieltä että tuo vaparisuodatin pitäis peittää, mutta menee se noinkin nyt toistaiseksi. Tuosta kontin tekstistä laittaisin itse ainoastaan alkuperäisen E-mallin "turbodiesel" tekstin ilman 250D:tä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja Jube »

Aamulla kello 9:00 on "se" hetki, auto olisi ollut testauskunnossa jo tänään mutta ahtoputki ja klemmarit pitää maalata ennen koeajoa koska alunperin on päätetty että autolla ei ajeta metriäkään ennekuin kaikki on konehuoneessa valmista :thumbup:
Sitä 68mm/180´ mutkaa odoteltiin vajava pari viikkoa mutta loppjenlopuksi sinne kuitenkin laitettiin 63,5mm/135´ kevyesti muokattuna eli täysin turhaan odoteltiin, 135´mutka mahtuu juuri olemaan ilman että ottaisi kiinni sammutinvipuun tai mihinkään muuallekkaan :oops:
Torstaina olisi tarkoitus viettää takapenkillä harjakaisia :thumbup:

Kuva

Kuva
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Jukki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 27.06.2004 18:25
Paikkakunta: Sastamala

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja Jukki »

J.Kulmala kirjoitti:Ilman huohotinventtiiliä tulee melkoinen höyryveturi. Huohotuksen kaasut on saatava kondensoitumaan jonnekin, yleensä uudelleen kiertoon niinkuin alkuperäinen systeemi on.
Kyllä ne moottorit on ennenki osannu ilman mitää hemmetin venttiileitä huohottaa, nämä monivenat tuskin eroo siinä suhteessa.


Hienon näköstä jälkee! Propsit kyllä siitä kun ei oo vehkeet levällään lähdetty kokeileen! :thumbup:
Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Paisuntasäiliön vois maalata mustaksi, jättäen vaikka jonkun pystysuuntaisen soiron maalaamatta jos haluaa nähdä nestepinnan. :thumbup:
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Jube kirjoitti:Aamulla kello 9:00 on "se" hetki, auto olisi ollut testauskunnossa jo tänään mutta ahtoputki ja klemmarit pitää maalata ennen koeajoa koska alunperin on päätetty että autolla ei ajeta metriäkään ennekuin kaikki on konehuoneessa valmista :thumbup:
Sitä 68mm/180´ mutkaa odoteltiin vajava pari viikkoa mutta loppjenlopuksi sinne kuitenkin laitettiin 63,5mm/135´ kevyesti muokattuna eli täysin turhaan odoteltiin, 135´mutka mahtuu juuri olemaan ilman että ottaisi kiinni sammutinvipuun tai mihinkään muuallekkaan :oops:
Torstaina olisi tarkoitus viettää takapenkillä harjakaisia :thumbup:

[ [url=http://img.photobucket.com/albums/v695/jube83/Mobile%20Uploads/kuva_zpsbd919521.jpg] ][/url]

[ [url=http://img.photobucket.com/albums/v695/jube83/Mobile%20Uploads/kuva_zps260a355c.jpg] ][/url]

Onko vain näköharha, että ylävesiletku on aika "lutussa " ?
+358 18B8FE99
Vastaa Viestiin