MB 124 300 TDT

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mattijs
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 02.11.2003 18:42
Paikkakunta: Kanta-Häme

MB 124 300 TDT

Viesti Kirjoittaja mattijs »

No nyt on vihdoinkin kauan kaivattu 300 TDT pihassa :D . Löytyihän se sieltä Saksasta - nyt vain odotellaan veropäätöksiä :( .

Tässä alkuvaiheessa kaipaisin hyviä neuvoja:
1. Ensinnäkin ruostesuojaus, ehdotettu on itse suojaamista ja alan liikkeessä tehtävää, itsellä on huonot pesumahdollisuudet , käytössä on 400 litran kompura ja tarvittavia ilmapistooleitakin. En oikein luota noihin alan liikkeisiin, toisaalta itseltä voi jokin oleellinen asia jäädä suojaamatta.
2. Pari vikaa
Öljynpainemittari näyttää täyttä heti, kun virran kääntää päälle, olisikohan kello rikki, lienee öljynsuodattimen kotelon vasemmassa kyljessä alhaalla.
Ulkolämpötilan mittari näyttää omiansa, anturi varmaan siinäkin vikana. Luin johdon vaihdosta, jossa oli joitakin soviteosia, onkohan näitä antureita erilaisia - luulisi, että löytyy suoraan sopivakin.
3. Vetokoukun yhteydessä sähköpistokkeessa on liittimiä vähän enemmän kuin seitsemän. Saakohan Suomesta adapteria, joka käyttöohjekirjassa mainitaan, vai pitääkö vaihtaa 7-reikäinen.
4. Olen rekisteröimässä pakettiautoksi, ilmeisesti painot menee niin, että 1 osa takapenkistä pitää poistaa käytöstä. Miten tämän voisi tehdä fiksuimmin niin, että penkin käyttöönotto olisi myöhemmin helposti mahdollista. Kuulemma autovero on taas vuoden vaihteessa oleellisesti muuttumassa. Tiedä sitten, mitä on tulossa.

Mersu-Matti
Käyttömersut: S124 300 TDT, W201 190, W460 300 D
Projektit: S123 300 TDT, W108 280 SEL, W136 170 Vb
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Tämä ei ole tietoa vaan mutua! Eikö farkkuun voisi laittaa Coupen tai 500E:n istuinosan taakse, nehän ovat 2 paikkaisia ja keskellä on säilytyslokero.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14198
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: MB 124 300 TDT

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

mattijs kirjoitti:Ulkolämpötilan mittari näyttää omiansa, anturi varmaan siinäkin vikana. Luin johdon vaihdosta, jossa oli joitakin soviteosia, onkohan näitä antureita erilaisia - luulisi, että löytyy suoraan sopivakin.
3. Vetokoukun yhteydessä sähköpistokkeessa on liittimiä vähän enemmän kuin seitsemän. Saakohan Suomesta adapteria, joka käyttöohjekirjassa mainitaan, vai pitääkö vaihtaa 7-reikäinen.
4. Olen rekisteröimässä pakettiautoksi, ilmeisesti painot menee niin, että 1 osa takapenkistä pitää poistaa käytöstä. Miten tämän voisi tehdä fiksuimmin niin, että penkin käyttöönotto olisi myöhemmin helposti mahdollista. Kuulemma autovero on taas vuoden vaihteessa oleellisesti muuttumassa. Tiedä sitten, mitä on tulossa.
Onnea auton hankinnasta. Itse olen nauttinut hiljaisesta (siis meluttomasta :-) ) kyydistä nyt toista kuukautta.

Ulkolämpötilamittarista: kannattaa tarkistaa myös anturi, ettei se ole vioittunut. Sehän on etupuskurissa, rekisterikilven takana.

Vetokoukkuun on saatavana adaptereita.

Verosta: huhu kertoo, että vero muuttuisi paikkaluvun mukaan maksettavaksi. Asiaa on ksitelty foorumillakin.

Mutta autostasi: minkäikäinen auto on kyseessä? Väri, varusteet, kuvia?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12762
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

se adapteri maksaa hunajaa, joten voi olla halvempaa laittaa suomiversio suoraan johtoihin.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: MB 124 300 TDT

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

mattijs kirjoitti: 2. Pari vikaa
Öljynpainemittari näyttää täyttä heti, kun virran kääntää päälle, olisikohan kello rikki, lienee öljynsuodattimen kotelon vasemmassa kyljessä alhaalla.
Anturiin menevä johto saattaa olla irti. Omassa oli sama ongelma ja korjaantui kun laitoin anturille menevän johdon kunnolla kiinni.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ja öljynpaineanturin johto on mitä ilmeisemmin irti / poikki.

Se tulee suodattimen jalkaan, osoittaa kuskin puolelle, aika alhaalla mutta kyllä sen näkee kun oikein kurottaa.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Hunajaa 24:llä eurolla

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

epk kirjoitti:se adapteri maksaa hunajaa, joten voi olla halvempaa laittaa suomiversio suoraan johtoihin.
n. 24 Eur, paikallisesta autotarvikeliikkeestä.

Huhun mukaan Suomessa siirrytään tuohon moninastaliittimeen, joten pistorasian vaihto ei kannata, puhumattakaan sen mukana tulevista kontaktihäiriöistä...
Terveisin
Tero
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12762
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Hunajaa 24:llä eurolla

Viesti Kirjoittaja epk »

flosse kirjoitti:
epk kirjoitti:se adapteri maksaa hunajaa, joten voi olla halvempaa laittaa suomiversio suoraan johtoihin.
n. 24 Eur, paikallisesta autotarvikeliikkeestä.

Huhun mukaan Suomessa siirrytään tuohon moninastaliittimeen, joten pistorasian vaihto ei kannata, puhumattakaan sen mukana tulevista kontaktihäiriöistä...
ahaa, onkos tuo saksan versio paremmin suojattu? kaikkihan tietää millaisia suolan kerääjiä nuo suomen mallit ovat, varsinaisia häiriöpommeja :shock:
Vastaa Viestiin