220 bensa W202 käy kahdella
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
220 bensa W202 käy kahdella
Eli auto on C 220 bensa -95/96, ilmeisesti 111.961 moottorilla.
Ongelmana on että autoa pitää startata useamman kerran että saa käymään, ensin vaan hörähtää sekunniksi.
Sitten kun saa käymään niin käy kuin kävisi kolmella tai kahdella ja ottaa hitaasti kierroksia.
Puristuspaineet on ok, n. 16 bar joka pytyssä. Tulpat on tosi mustat joten voisi olettaa että joka pytty on ainakin jossain vaiheessa saanut kipinää ja bensaa?
Sellainen outo ominaisuus on että kaasuläppäkotelo vinkuu kun autossa on virrat päällä, onkohan ihan normaalia?
Ilmamassamittarin johto koitettu irroittaa käydessä, ei kovin suurta vaikutusta käyntiin.
Ongelmana on että autoa pitää startata useamman kerran että saa käymään, ensin vaan hörähtää sekunniksi.
Sitten kun saa käymään niin käy kuin kävisi kolmella tai kahdella ja ottaa hitaasti kierroksia.
Puristuspaineet on ok, n. 16 bar joka pytyssä. Tulpat on tosi mustat joten voisi olettaa että joka pytty on ainakin jossain vaiheessa saanut kipinää ja bensaa?
Sellainen outo ominaisuus on että kaasuläppäkotelo vinkuu kun autossa on virrat päällä, onkohan ihan normaalia?
Ilmamassamittarin johto koitettu irroittaa käydessä, ei kovin suurta vaikutusta käyntiin.
Viimeksi muokannut P. Lanttola, Ma 29.09.2014 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 220 bensa W202 käy huonosti/rikkaalla
Noissa on ollut pensapaine säätimien kanssa ongelmia ja pumpun tuottokin voi olla jo huono.
eli jos saisit mitattua paineet..ja jos ei vikaa löydy niin testerillä taitaa jotakin nähdä.
Mielestäni surina on normaalia kaasuläppäkotelossa ..senkin voisit putsata kliinerillä.
eli jos saisit mitattua paineet..ja jos ei vikaa löydy niin testerillä taitaa jotakin nähdä.
Mielestäni surina on normaalia kaasuläppäkotelossa ..senkin voisit putsata kliinerillä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
Re: 220 bensa W202 käy huonosti/rikkaalla
Unohtui mainita että vikakoodit on katsottu, mutta Autocom ei näyttänyt niistä mitään kovin järkevää, koodeja oli yhteensä 14 ja niistä ainakin neljä oli "ECU vika". ECU on kuitenkin käynyt Vaasassa Vecatronicsilla tarkistettavana.
Kaasuläpän asentotunnistin taisi olla ainut järkevä joka jäi mieleen.
Mutta voisi nuo bensanpaineen koittaa mitata.
Kaasuläpän asentotunnistin taisi olla ainut järkevä joka jäi mieleen.
Mutta voisi nuo bensanpaineen koittaa mitata.
Re: 220 bensa W202 käy huonosti/rikkaalla
Jakotukin päässä taitaa olla ihan liitin.
Toi kannattaisi ihan mersun star testerillä testata niin tulee faktaa.
lambdan toimivuus pitäisi myös testata...kliinerillä puhdistus ja kuivaus ilmamassa mittarille...onkohan lämpötila anturit ok?
Toi kannattaisi ihan mersun star testerillä testata niin tulee faktaa.
lambdan toimivuus pitäisi myös testata...kliinerillä puhdistus ja kuivaus ilmamassa mittarille...onkohan lämpötila anturit ok?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
Re: 220 bensa W202 käy huonosti/rikkaalla
Noniin, nyt selvitelty vähän lisää. Ykkös- ja nelossylinteriltä ainakin puuttuu kipinä. Ei taida paljon muuta vaihtoehtoa olla kuin puolasta toinen puoli pimeä tai sitten johdoissa on vikaa ettei puolalle tule ohjausta. Todennäköisempi taitaa kuitenkin olla tuo puolavika.
Edit. Niin tuossahan olikin 2 puolaa imusarjan alla. Mitenkäs sen sais mitattua että onko vika puolassa vai ohjauksessa?
Edit 2: Eihän sitä tarvinnut mitata, vaihtoi puolat ristiin niin nyt tulee 1. ja 4. sylinterillekin kipinää, eli puolaostoksille.
Sitten toinen juttu, kierroksia kun vähän nostaa tyhjäkäynniltä niin venttiilikopan alta kuuluu kolinaa (isommilla kierroksilla ei kuulu), mutta kun johdon ottaa irti imunokan ajoituksen solenoidilta niin lakkaa tekemästä tuota. Auttaako tuohon muu kuin vaihtaa koko mötikkä vai voiko johtua jostain muusta?
Edit. Niin tuossahan olikin 2 puolaa imusarjan alla. Mitenkäs sen sais mitattua että onko vika puolassa vai ohjauksessa?
Edit 2: Eihän sitä tarvinnut mitata, vaihtoi puolat ristiin niin nyt tulee 1. ja 4. sylinterillekin kipinää, eli puolaostoksille.
Sitten toinen juttu, kierroksia kun vähän nostaa tyhjäkäynniltä niin venttiilikopan alta kuuluu kolinaa (isommilla kierroksilla ei kuulu), mutta kun johdon ottaa irti imunokan ajoituksen solenoidilta niin lakkaa tekemästä tuota. Auttaako tuohon muu kuin vaihtaa koko mötikkä vai voiko johtua jostain muusta?
Re: 220 bensa W202 käy huonosti/rikkaalla
Jos johtosarjassa on öljyä niin uutta solenoidia kehiin kun se on aika yleistä etä joku liitos alkaa vuotamaan ja lopulta öljy päätyy boxiin ja alkaa oireilemaan tosi paljon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
Re: 220 bensa W202 käy huonosti/rikkaalla
Auto ei toimi vieläkään, mutta taas ollaan vähän viisaampia.
Kun auto lähtee käyntiin, niin jostain syystä ECU katkaisee kipinän toiselta puolalta. Eli aluksi kipinä tulee joka pytylle mutta katkeaa pian 1- ja 4-sylintereiltä.
Onko mitään ideoita mistä tuo voisi johtua?
Varmaan pitää se stari kohta jostain metsästää...
Kun auto lähtee käyntiin, niin jostain syystä ECU katkaisee kipinän toiselta puolalta. Eli aluksi kipinä tulee joka pytylle mutta katkeaa pian 1- ja 4-sylintereiltä.
Onko mitään ideoita mistä tuo voisi johtua?
Varmaan pitää se stari kohta jostain metsästää...
Re: 220 bensa W202 käy huonosti/rikkaalla
Noissahan on biohajoavia johtoja jotka voi tehdä oikosulkuja ja polttaa ecunkin mutta voi olla paras pistää se testeriin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
Re: 220 bensa W202 käy huonosti/rikkaalla
Nyt kun autocomia vähän lisää räppäsin niin ainut järkevä vika minkä saa poistettua ja joka tulee takaisin vasta kun auton lyö käyntiin oli nokka-akselin asentutunnistin. Se ei myöskään näyttänyt minkäälaista vastusta (tai näytti ääretöntä) vaikka vissiin kuuluisi?
Voisiko tuon takia ecu pudottaa kaksi sylinteriä pois pelistä?
Voisiko tuon takia ecu pudottaa kaksi sylinteriä pois pelistä?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
Re: 220 bensa W202 käy kahdella
Tuossa vielä vikakoodit joita auto näyttää:
Tulpanjohtojen, puolan ja tulppien vaihtaminen ristiin ei vaikuta mitään, aina sama 1 ja 4 putoaa pois käytöstä.
Nyt on tulossa uusi nokan anturi, saa nähdä vaikuttaako mitään.
Tulpanjohtojen, puolan ja tulppien vaihtaminen ristiin ei vaikuta mitään, aina sama 1 ja 4 putoaa pois käytöstä.
Nyt on tulossa uusi nokan anturi, saa nähdä vaikuttaako mitään.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
Re: 220 bensa W202 käy kahdella
Tällä kertaa tutkittavana on ylijänniterele josta tuntuu olleen kautta aikain enemmän haittaa kuin hyötyä.
Jotain vikaa siinä ilmeisesti on, punaisella ympyröidyissä kohdissa kuuluisi olla samanlaiset vastukset mutta toinen oli kiinni enää todella hatarasti.
Lisäksi oranssilla ympyröidyt tinaukset näyttävät vähän epäilyttäviltä.
Autossa oli tuo vasen rele paikallaan ja kokeilin siihen tuota keltakantista oikealla olevaa mutta ei se sillä käynnistynyt ollenkaan. Eivät vissiin ole vaihtokelpoisia vaikka paikalleen sopisikin?
Jotain vikaa siinä ilmeisesti on, punaisella ympyröidyissä kohdissa kuuluisi olla samanlaiset vastukset mutta toinen oli kiinni enää todella hatarasti.
Lisäksi oranssilla ympyröidyt tinaukset näyttävät vähän epäilyttäviltä.
Autossa oli tuo vasen rele paikallaan ja kokeilin siihen tuota keltakantista oikealla olevaa mutta ei se sillä käynnistynyt ollenkaan. Eivät vissiin ole vaihtokelpoisia vaikka paikalleen sopisikin?
Re: 220 bensa W202 käy kahdella
Releen numero tulee täsmätä tai jostain taulukosta katsoa mutta esim. kl varaosista kun tilaa niin tulee oikea.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
Re: 220 bensa W202 käy kahdella
Kai se pitää jostain tuo rele etsiä.
Mutta nyt ei kyllä mersu päästä mua helpolla, koitin tinata tuon irronneen vastuksen paikalleen ja katselin sulakkeet läpi, nyt sitten autossa on ajonesto päällä. Ledit vaan vilkkuu taustapeilissä vaikka ovet laittaa lukkoon ja avaa. Bensapumppukaan ei enää surahda kun virrat kääntää päälle ja muutaman sekuntin kun odottaa niin ledit alkavat vilkkua.
Toivottavasti tuokin johtuu vaan tuosta ylijännitereleestä ja korjaantuu uudella.
Tosin huonompaan suuntaan se nyt vaan meni.
Mutta nyt ei kyllä mersu päästä mua helpolla, koitin tinata tuon irronneen vastuksen paikalleen ja katselin sulakkeet läpi, nyt sitten autossa on ajonesto päällä. Ledit vaan vilkkuu taustapeilissä vaikka ovet laittaa lukkoon ja avaa. Bensapumppukaan ei enää surahda kun virrat kääntää päälle ja muutaman sekuntin kun odottaa niin ledit alkavat vilkkua.
Toivottavasti tuokin johtuu vaan tuosta ylijännitereleestä ja korjaantuu uudella.
Tosin huonompaan suuntaan se nyt vaan meni.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma 27.01.2014 23:44
Re: 220 bensa W202 käy kahdella
kampiakselin asennon tunnistimessa vika
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
Re: 220 bensa W202 käy kahdella
Onko varma tieto?
Auto kuitenkin käy ilman nokan anturiakin niin ajattelis ettei se ainakaan kokonaan pimeä ole.
Nyt kuitenkin auto käy taas kun on ehjä ylijänniterele, mutta edelleen kahdella.
Eli vaihdettu tai tarkistettu on nyt:
-tulpat
-ylijänniterele
-nokka-akselin asentotunnistin
-toinen puola
-tulpanjohtoja kokeiltu ristiin
-nakutustunnistin oli irti ja hioin sen kosketuspinnan
-johdot puolilta eculle mitattu
Tuo kampiakselin asentotunnistin pitää vissiin seuraavaksi tutkia ja että jako on kohdallaan.
Auto kuitenkin käy ilman nokan anturiakin niin ajattelis ettei se ainakaan kokonaan pimeä ole.
Nyt kuitenkin auto käy taas kun on ehjä ylijänniterele, mutta edelleen kahdella.
Eli vaihdettu tai tarkistettu on nyt:
-tulpat
-ylijänniterele
-nokka-akselin asentotunnistin
-toinen puola
-tulpanjohtoja kokeiltu ristiin
-nakutustunnistin oli irti ja hioin sen kosketuspinnan
-johdot puolilta eculle mitattu
Tuo kampiakselin asentotunnistin pitää vissiin seuraavaksi tutkia ja että jako on kohdallaan.
Re: 220 bensa W202 käy kahdella
Kanpuran asento tunnistin kyllä pimentää koko motin ei osittain..eli olisi hyvä saada tietoa sen faktasta tai kokemuksesta.
Nokan anturin rikkoutuminen taas ei mykistä konetta ollenkaan vaan näkyy tehoissa ja vikakoodina.
Olen edelleen syttyboxin kannalla että se on rikki.
Voit sen lähettää vekatroniksille testattavaksi tai hankki toisen käytetyn esim. varaosahaku.fi.
Boxin tuhoutuminen johtuu hapertuvista johtosarjoista jotka on laitettava ennen kuin laitat uuden boxin tai vika toistuu..mutta varmista ensin boxin rikkonaisuus..ettet turhaan ostele mitään..edes sitä kampura anturaa saati boxia.
Nokan anturin rikkoutuminen taas ei mykistä konetta ollenkaan vaan näkyy tehoissa ja vikakoodina.
Olen edelleen syttyboxin kannalla että se on rikki.
Voit sen lähettää vekatroniksille testattavaksi tai hankki toisen käytetyn esim. varaosahaku.fi.
Boxin tuhoutuminen johtuu hapertuvista johtosarjoista jotka on laitettava ennen kuin laitat uuden boxin tai vika toistuu..mutta varmista ensin boxin rikkonaisuus..ettet turhaan ostele mitään..edes sitä kampura anturaa saati boxia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
Re: 220 bensa W202 käy kahdella
Kampiakselin anturin saan kyllä lainalle toisesta autosta, näkyi olevan aika monessa mersussa sama.
Boksivikaa itsekin epäilisin, mutta edellisen omistajan mukaan boksi on käynyt kahteenkin kertaan Vecatronicsilla tarkistettavana ja molemmilla kerroilla on tuomio ollut että kunnossa on, vika jossain muualla. Ja on siinä oikein Vecatronics-tarrakin päällä.
En silti ihan 100% luota siihen että se kunnossa olisi, mutta pitää nuo halvemmat paikat käydä ensin läpi. Toki ecua pitää sitten jossain vaiheessa kokeilla jos ei mikään muu tunnu auttavan ja jos sellaisen jostakin sopivasti löytää.
Boksivikaa itsekin epäilisin, mutta edellisen omistajan mukaan boksi on käynyt kahteenkin kertaan Vecatronicsilla tarkistettavana ja molemmilla kerroilla on tuomio ollut että kunnossa on, vika jossain muualla. Ja on siinä oikein Vecatronics-tarrakin päällä.
En silti ihan 100% luota siihen että se kunnossa olisi, mutta pitää nuo halvemmat paikat käydä ensin läpi. Toki ecua pitää sitten jossain vaiheessa kokeilla jos ei mikään muu tunnu auttavan ja jos sellaisen jostakin sopivasti löytää.
Re: 220 bensa W202 käy kahdella
Toinen olisi sinne mykälle puolalle menevät johdot vaihtoon mutta sen näet kun avaat johtosarjan mattoveitsellä onko miten mureat.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-